Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

[Video 7] 6 manieren om klanten NU te helpen als expert


Vandaag aflevering 7 uit mijn videoserie speciaal voor ondernemers die hun expertise verkopen: ‘Hoe je geld verdient in onzekere tijden’.

De video van vandaag gaat over 6 manieren om klanten te helpen op het moment dat je afgesneden bent van de buitenwereld. Enjoy!

Plus: er zijn al een paar honderd aanmeldingen voor mijn live online training van aanstaande donderdag. Die geef ik speciaal voor ondernemers die op dit moment in afzondering zitten en contact willen houden met hun klanten.

De gratis online training gaat over e-mailcopywriting. Wil je daarbij zijn, meld je dan aan via deze link als je zeker weet dat je donderdag tijd hebt van 10 tot 12 uur – want er zit een max op het aantal mensen dat live kan kijken naar de uitzending: https://attendee.gotowebinar.com/register/2790707151935118092

Aartjan van Erkel

[Video 6] 3 manieren om je in een crisis te onderscheiden als expert


De aflevering van vandaag gaat over een manier waarop je geld kunt verdienen in jouw markt als dienstverlener, trainer of coach door je expert-status omhoog te krikken.

Ook in een moeilijke tijd zoals deze.

Ik laat je daar een simpele manier voor zien, die geen enkel ander bedrijf in jouw markt waarschijnlijk nog echt toepast.

Je hoeft er niet de deur voor uit en het heeft niks met social media te maken.

Een andere manier om je te onderscheiden is door info-taining e-mails te sturen. Hoe je zulke mails schrijft, leg ik donderdagochtend uit in een online uitzending die van 10 tot 12 uur duurt. Je kunt je daar gratis voor aanmelden via deze link: https://attendee.gotowebinar.com/register/2790707151935118092

Je bekijkt de uitzending gewoon via internet.

Enjoy.

Aartjan van Erkel

[Video 5] Zo vind je klanten die tijdens een crisis blijven investeren


Morning, in de video van vandaag zie je een manier om klanten te vinden die blijven investeren.

Een manier die je kunt blijven gebruiken straks als dit allemaal weer is overgewaaid.

Het is een manier om met weinig klanten veel omzet te maken.

En als je bij mijn online training wilt zijn aanstaande donderdag over Easy Money met Info-taining E-mails, klik dan op deze link om je gratis aan te melden: https://attendee.gotowebinar.com/register/2790707151935118092

Goed weekend!

Aartjan van Erkel

[Video 4] Dit is het enige waar je klanten behoefte aan hebben tijdens een crisis


Vandaag de vierde video in de serie ‘Hoe je geld verdient in onzekere tijden’.

Daarin bespreek ik het enige waar je klanten behoefte aan hebben tijdens een crisis.

En ik geef je een mentale tip die is geïnspireerd op een bericht dat deze week op LinkedIn werd geplaatst door Kees Koolen, een van de oprichters van Booking.

Hij deelde zijn inzichten als ondernemer die eerdere crises heeft meegemaakt. In mijn ogen de belangrijkste daarvan geef ik je mee in dit filmpje.

Plus een business-tip om te voorkomen dat je omzet inkakt.

Over precies een week geef ik de gratis online training: ‘Easy Money met Info-taining E-mails’. Daarin ga ik de diepte in over e-mail copywriting. De link om je aan te melden is https://attendee.gotowebinar.com/register/2790707151935118092

Enjoy.

Aartjan van Erkel

[Video 3] Hoe je een snelle manier toevoegt om je expertise te verkopen


Gisteren kreeg ik een appje van iemand die zei:

“Wij hebben mondkapjes gemaakt van bakpapier.”

Serieus appje.

Als er een virus heerst dan kun je natuurlijk gekke dingen gaan doen, maar er is een andere manier om jezelf te beschermen die echt werkt.

Een manier waar je geen enkel product of spul voor nodig hebt.

Hij is gratis en voor de meeste mensen toegankelijk. En je kunt hem gebruiken om infectie met virussen te voorkomen. Vooral luchtgedragen virussen zoals het coronavirus.

Je kunt namelijk een natuurlijke verdedigingslinie van je lichaam gebruiken die de meesten van ons te weinig inzetten, zonder dat we het doorhebben.

In deel 3 van mijn videoserie: ‘Hoe je geld verdient in onzekere tijden’ geef ik je vandaag die gezondheidstip.

Bescherm je gezondheid, want als ondernemers zijn we de financiële draagbalken onder de economie en jij draagt misschien ook wel je gezin.

In de video geef ik je ook een tip om je business te beschermen. Door iets simpels op je website te zetten waarmee je betalende klanten trekt, zelfs als we in een lockdown zouden terechtkomen.

Volgende week donderdag zend ik een gratis training uit over de online kant van je business: ‘Easy Money met Info-taining E-mails’. Je kunt je aanmelden via deze link, maar doe dat alleen als je tijd hebt op 26 maart van 10 tot 12 want we hebben een beperkt aantal plaatsen: https://attendee.gotowebinar.com/register/2790707151935118092

Enjoy.

Aartjan van Erkel

 

[Video 2] Hoe je business simpel overeind blijft in een afbrokkelende markt


Je krijgt vandaag de tweede video in mijn video-serie Hoe je geld verdient in onzekere tijden.

De video heeft als titel Hoe je business simpel overeind blijft in een afbrokkelende markt.

Je krijgt daarin eerst mijn allerbeste tip voor het versterken van je immuunsysteem om jezelf te beschermen.

Geen woo-woo tip over het knagen van rauwe kurkuma-wortels, maar een simpele wetenschappelijk bewezen manier die maar heel weinig ondernemers serieus toepassen.

En je krijgt een business-tip waarmee je in een hoogconjunctuur zoals we die tot een paar weken geleden hadden 25 keer zo veel omzet kunt maken als nu, en die ook in een crashende markt gewoon nog steeds werkt hoewel de cijfers dan wat lager zijn.

Enjoy.

Aartjan van Erkel

PS

Volgende week donderdag geef ik de gratis online training ‘Easy Money met Info-taining E-mails’. Dit is de link om live naar de training te kunnen kijken – gezien het beperkte aantal plaatsen in de online omgeving die ik gebruik vraag ik je dringend om je alleen aan te melden als je tijd hebt op 26 maart van 10 tot 12 uur: https://attendee.gotowebinar.com/register/2790707151935118092

[Video 1] Hoe je geld verdient in onzekere tijden


Vanwege de corona-crisis heb ik besloten om een 8-delige videoserie op te nemen getiteld:

Hoe je geld verdient in onzekere tijden.

De eerste video heet ‘Wat je vandaag kunt doen om meer te verdienen als expert’.

Ik maak de videoserie speciaal voor dienstverleners, trainers, coaches en andere experts.

In de eerste video geef ik je de beste tip die ik persoonlijk ken om je brein rust te geven.

Je ziet ook de allerbelangrijkste tip voor je marketing om in deze crisis je schoorsteen te laten roken.

Sinds ik dit toepas is mijn hele bedrijf veranderd en maak ik onder alle omstandigheden veel makkelijker omzet.

Als je iets aan de video hebt, like en share hem dan. Wordt gewaardeerd.

Aartjan van Erkel

PS

Ik geef volgende week donderdag een gratis online training over meer omzet maken met e-mailmarketing. Je kunt hem live bekijken via internet op donderdag 26 maart om 10 uur. Dit is de aanmeldlink: https://attendee.gotowebinar.com/register/2790707151935118092

 

Beleggen is niet te timen, maar instappen op Amazon wel. (Nu).


Gisteren sprak ik mijn beleggingsadviseur. We hadden een Should I stay or should I go? gesprek.

Over mijn grootste portefeuille, die dik in de min staat.

Maar ik heb ook een kleinere portefeuille die toevallig sinds 2 weken niet meer uit beleggingsfondsen bestaat maar tijdelijk uit cash.

Vlak nadat ik alles had verkocht, brak de coronapleuris uit en maakten de beurzen een nosedive. Puur geluk dat ik daar niet in zit, maar nu wel even lekker.

Over die cashportefeuille hadden we een The only way is up – gesprek.

Mijn adviseur zei tegen me wat hij moest zeggen.

Beslissingen nemen op dagbasis is irrationeel. Je bent aan het gokken.

Op dit moment cash omzetten in beleggingsfondsen kan een goede keuze zijn of een slechte keuze. Je weet het gewoon niet.

Een deskundige die vanavond in een talkshow beweert dat dit het moment is om te gaan beleggen die moet overdekt met pek en veren afgevoerd worden. Niemand weet waar het heen gaat.

Aan de ene kant vind ik het lekker om nu keuzevrijheid te hebben. Maar ik ben absoluut geen speculatieve belegger en ik zal blij zijn als ik binnenkort weer gewoon automatisch maandelijks aan het beleggen ben zoals ik al meer dan 10 jaar doe.

Beleggen als een vrouw, noemen ze dat. Ik zie het als rationeel beleggen.

Er was deze week ook nog een andere heftige economische ontwikkeling. Daarbij weten we WEL waar het heen gaat.

Amazon trad eindelijk toe tot de Nederlandse markt. De punt NL verkoopt sinds vorige week niet meer alleen boeken, maar is een volwaardig warenhuis.

Dat is alsof er een nieuwe aandelenbeurs gestart wordt. En van aandelenbeurzen weet je: die gaan op de lange termijn omhoog.

Als je naar een grafiek kijkt van de AEX of de Dow Jones sinds hun oprichting, zie je overall een stijgende lijn.

Dit is dus wel even een momentje. Nu kun je toeslaan en een first mover worden op de Nederlandse Amazon. The only way is up.

Een beetje alsof je aandelen Facebook of Google koopt op de dag van de beursgang. Waarvan beleggers nu denken: had ik maar.

Als je fysieke producten verkoopt, kun je dat vanaf nu ook op het grootste handelsplatform van de wereld. Dat kon natuurlijk al, maar pas door het live gaan van de volwaardige Nederlandstalige punt NL is het voor het grote Nederlandse publiek een serieuze optie naast bijvoorbeeld Bol en Coolblue.

Op zo’n moment heb je een expert nodig. Geen theoreticus met een MBA, maar iemand die Amazon uit eigen ervaring kent.

Liever geen Amerikaan, want die doen altijd zo druk. Je wilt eigenlijk een Nederlander horen die al jaren handelt op Amazon en daar liefst miljoenen heeft weggezet.

Die zijn zeldzaam. En als je er een vindt, gaat die dan zijn kennis met je delen?

In de mastermind-groep van internetondernemers waar ik 3 keer per jaar 2 dagen mee samenkom, hebben we zo iemand.

Dus die ga ik even aan je voorstellen. Want hij is iemand om naar te luisteren mocht je overwegen om in te stappen op Amazon.

Het is wel een eigenaardig mannetje, want hij doet alles op slippers. Zelfs als hij een keynote geeft op een congres, staat hij op blauwe Chinese badslippers tegen je te lullen. Ook op onze mastermind-meetings loopt hij altijd op die dingen, zelfs in de winter.

Ik stel je voor aan Bas Urlings.

Zijn bio:

===

‘Bas Urlings, ook wel “Ondernemer op Slippers” genoemd, reisde 2 jaar lang rond de wereld terwijl zijn business doordraaide en bezocht in totaal meer dan 50 landen. Na zijn wereldreis ging zijn e-commerce business 20 keer over de kop. Hij won de CrossBorder Awards als snelst groeiende Crossborder Internetbedrijf van Nederland. Zijn totale sales via Marketplaces, zoals Amazon, staat inmiddels boven de 14 Miljoen.’

===

Een paar weken geleden belde Bas me voor wat advies over het publiceren van zijn boek. Ik heb hem onder andere een klein beetje geholpen met nadenken over de titel en ondertitel van zijn nieuwe boek.

Vervolgens bracht hij meteen zijn boek uit, EXACT tijdens de lancering van de punt NL site van Amazon.

Het timen van beleggingen is riskant, maar de timing van deze boeklancering is best wel spot on.

Ik stuur je deze mail niet omdat Bas een vriend van me is. Ook niet omdat ik een affiliate-vergoeding van hem krijg, want die heb ik afgeslagen. Full disclosure: hij neemt me mee uit eten als dank voor het sturen van deze mail.

De reden dat ik mail is dat zijn nieuwe boek ‘Nu of nooit op Amazon’ gratis is. Daarin legt hij zijn lanceer- en verkoopstrategieën op Amazon uit. Ik ga zelf niet Amazon op want ik heb digitale producten die ik alleen via mijn eigen kanalen wil verkopen, maar ik heb er doorheen gebladerd en er staat achterlijk veel informatie in.

Ga niet liggen improviseren, haal gewoon even dit boek in huis. Natuurlijk verkoopt hij er ook als volgende stap een online training en een event voor Amazon-verkopers achteraan.

Je kunt het boek van Bas hier voor nul euro aanvragen als je bereid bent om zelf de verzendkosten te betalen. Doe er je voordeel mee.

Bas appt me net terwijl ik dit bericht aan het afronden ben:

“Heb nu 1493 boeken “verkocht” breng mij even in perspectief, hoe “goed of slecht” is dat tov uitgever?”

Ik antwoordde dat een uitgever voor een eerste druk vaak 1000 of 1500 boeken laat drukken. Als je die binnen een week uitverkoopt, dan is een uitgever BUITENgewoon blij met je.

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

Tips voor onconventionele online copywriting


Laatst at ik een curry op Katendrecht.

Een ouwe Rotterdamse havenwijk die nu verhipstert is.

Of nee het was geen curry maar Vietnamees geloof ik, maar dat maakt voor het verhaal niet uit.

In die tent waar we zaten, daar stond iets raars op tafel.

Iets raards dat bedoeld was om de hete saus van je handen te vegen als je geknoeid had.

Er stond namelijk een speciaal houdertje, met daarin servetten-die-geen-servetten waren.

In dat houdertje zat iets waarmee je normaal andere dingen afveegt.

Er stond een pleerol op tafel.

Dat was niet een tijdelijke oplossing omdat de servetten per ongeluk op waren.

Nee, op iedere tafel stond een speciale dispenser voor wc-papier.

En natuurlijk deden de hipsters alsof het compleet normaal was. Met een uitgestreken baard zaten ze hun kolenschoppen af te vegen met van dat vierlaagse papier van de liedel.

Nooit in Vietnam geweest dus whatever, maar in Nederland was dit de eerste en hopelijk ook de laatste keer.

Ondernemers die conventies doorbreken, kunnen daardoor enorme successen boeken.

Maar sommige conventies kun je maar beter respecteren als je mensen geen ongemakkelijk gevoel wilt geven.

Op je website is dat ook zo.

Lastig puntje: webdesigners houden ervan om het lekker anders te doen dan anders.

Terwijl je bezoekers graag een beetje vastigheid willen in het design. Dat vergroot de usability.

Ze vinden het bijvoorbeeld heel handig als je site superoverzichtelijk is, en als ze meteen kunnen vinden wat ze zoeken.

Wees dus liever niet creatief in het ontwerp van menubalken en aanvraagformulieren. Respecteer de conventies op internet.

Je hipster webdesigner vindt dat waarschijnlijk heel saai, maar je klanten zullen je bedanken.

De conventies doorbreken kun je beter met iets anders doen.

Want er is een internetconventie in jouw markt waar je klanten juist weer een hangbuik van krijgen.

Saaie copywriting en marketing-geloel.

In de meeste branches blaffen ondernemers met elkaar mee en huilen ze met zijn allen naar de maan.

Want al die websites klinken hetzelfde.

Laat die van jou anders klinken. Verras je klanten door geen enkel respect te tonen voor het verstikkende internetconformisme van je concurrenten.

Zometeen van 10 tot 12 uur geef ik daar een online training over.

In die live uitzending geef ik tips voor onconventionele online copywriting. Ik laat je 7 overtuigingstechnieken zien waardoor klanten JA zeggen.

De sessie start bijna, en ik weet niet of het je nog lukt om binnen te komen. Want we hebben meer aanmeldingen dan er mensen tegelijkertijd live kunnen kijken – want door technische beperkingen zit daar een max op.

Als je het wilt proberen dan is dit de link om je aan te melden en in de sessie te komen: https://attendee.gotowebinar.com/register/5470878894537894413

Mazzel,

Aartjan van Erkel

Advies voor ondernemers tijdens de corona-uitbraak


Tot nu toe ken ik niemand persoonlijk die het coronavirus heeft. Maar dat gaat veranderen.

Binnen een paar dagen heeft een bekende van jou het ook. Een week of wat daarna krijgt iemand uit je inner circle het virus.

Daarna een gezinslid, en daarna jijzelf misschien.

Er zit een gezin in Houten in quarantaine waarvan vader en zoon het hebben en moeder en dochter niet, en het enige verschijnsel dat de mannen gehad hebben was 1 avond koorts.

Veel mensen die positief testen op het virus zijn zelfs symptoomvrij.

Dus als je geluk hebt krijg jij het ook ongemerkt, en bouw je antistoffen op zodat je voorlopig immuun bent.

De Volkskrant zei gisteren dat de eerste de beste steekproef onder Brabanders met lichte verkoudheidsklachten aantoonde dat een aanzienlijk deel van hen geen normale verkoudheid heeft, maar het coronavirus.

Het gaat nu als een veenbrand en je hoeft maar naar landen met grote uitbraken te kijken om te weten wat er hier binnenkort ook kan gebeuren.

Je kinderen zitten straks thuis van school omdat er een paar medeleerlingen corona hebben.

Ik wilde met mijn zoon naar de KNVB bekerfinale in april, maar we houden er rekening mee dat die zonder publiek gespeeld gaat worden, en dat de winnaar niet op de Neude of de Coolsingel toegejuicht gaat worden, maar op Facebook.

Voorspellingen zijn lastig en ik ben geen viroloog, maar qua business kan ik je alvast een advies geven.

Als je nou toch in afzondering thuis zit te werken, steek dan eens wat tijd in je online aanwezigheid.

Zorg dat je website zó overtuigend is dat bezoekers de volgende stap zetten. Zonder dat het noodzakelijk is dat ze koffie met jou drinken.

Want je klanten vermijden de komende weken net zoals jij het openbare leven en komen liever even niet naar beurzen, netwerkbijeenkomsten en borrels.

Is je website nu goed genoeg om klanten binnen te trekken die nog nooit iemand van je bedrijf gesproken hebben?

Morgenochtend om 10 uur geef ik daar een gratis online training over.

Die heeft als titel: 7 overtuigingstechnieken waardoor klanten JA zeggen.

Ik ga inzoomen op je website en ik geef je 7 tips om je klanten online te overtuigen.

We zitten bijna aan de max met het aantal aanmeldingen. Dus meld je alleen aan als je zeker weet dat je morgenochtend tijd hebt van 10 tot 12 uur.

Klik voor morgenochtend op deze link om naar de live uitzending te kunnen kijken: https://attendee.gotowebinar.com/register/5470878894537894413

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly