Het Lab
Membership: elke maand een simpele, geteste formule
Word de bekendste naam in je markt: neem plaats op de top van de apenrots, vraag de hoofdprijs en krijg klanten voor het leven

Beste ondernemer,
Kijk eens met een koele, eerlijke blik naar je marktpositie:
- Moet je de tarieven weleens verlagen?
- Onderhandelen jouw klanten over de prijs?
- Moet je achter offertes aanbellen?
- Zeggen ze vaak nee?
- Krijg je soms niet eens reactie op offertes?
Je bent niet de enige. Er is dan iets aan de hand met je marketing.
Je doet nu misschien wel hetzelfde wat veel andere ondernemers doen. Die denken dat marketing hetzelfde is als korting geven en lawaai maken. Liefst tegelijkertijd.
Kun je voor kiezen, maar dan word je niet gezien als dé autoriteit. Je hebt een lage status.
Als je een hoge status hebt, dan lijkt je marktpositie meer hierop:
- Klanten zijn al verkocht op het moment dat ze contact met je opnemen.
- Je wordt niet gezien als een verkoper, maar als een expert.
- Klanten hebben weinig of geen prijsweerstand: ze accepteren jouw hoge tarieven zonder morren.
- Klanten hopen dat je tijd voor ze hebt.
- Je hebt een hoge prijselasticiteit: klanten zijn bereid om een hogere prijs te betalen voor het voorrecht om met jou te werken.
Om gezien te worden als de bekendste expert in je markt, is een ander soort marketing nodig:
Expertise-marketing.
Expertise-marketing is: jezelf verkopen als een expert.
Je hoeft dan geen korting meer te geven of lawaai te maken.
Wat je doet in je marketing is: je expertise laten zien.
De formules die je krijgt als Member van Het Lab, zijn allemaal formules voor expertise-marketing.
Dus iedere maand krijg je een manier om jouw status in de markt te verhogen.
Daardoor kun je stoppen met het vermoorden van je marge.

AARTJAN VAN ERKEL
Kraakte de code van honderden geheime formules om de bekendste naam in je markt te worden en klanten voor het leven te krijgen
- Membership van Aartjan van Erkel
- Exclusief voor experts, selfmade ondernemers, trainers en dienstverleners
- Ontdek de geheime formules van Expertise Marketing
- Verkoop jezelf als de ultieme expert, zodat je kunt stoppen met korting geven en lawaaierige marketing
- Iedere maand krijg je een formule om je status in de markt te verhogen
- Stop met het vermoorden van je marge
- Positioneer jezelf op de top van de apenrots, waar je de beste klanten vindt die het meeste willen betalen en waar je geen last hebt van concurrentie
Is dit het moment?
Op een avond luisterde ik tijdens het maken van gemarineerde zalm met broccoli naar de wieler-podcast Live Slow, Ride Fast.
Ex-prof Laurens ten Dam was in gesprek met collega-wielrenner Sam Oomen.
Laurens vertelde dat hij een tip had gegeven aan het roodharige supertalent-met-babyface van Sunweb.
Want hij had vroeger net als Sam last gehad van een nijpende wielrennersblessure: een beknelde liesslagader.
Dat is een knik in de tuinslang van je bekken naar je been. Daardoor kun je minder kracht zetten. En zit je met pijn op je racefiets.
Sam had Laurens om advies gevraagd. Wanneer moet ik me laten opereren?
Dit was het antwoord dat hij kreeg:
Er komt vanzelf een moment dat je denkt: zo wil ik niet langer op de fiets zitten.
Op dat moment weet je: het is tijd.
Als ondernemers zitten we in ons bedrijf ook af en toe de pijn te verbijten.
Je bedrijf gaat niet zoals je wilt, maar wanneer grijp je in?
Stel bijvoorbeeld dat je moeite hebt om jezelf te onderscheiden.
Het is druk in je markt, en het wordt steeds drukker.
De meeste concurrenten doen ongeveer hetzelfde als jij.
Je merkt dat het gedrag van je klanten verandert. Die zien weinig verschil tussen jou en al die andere bedrijven.
Daardoor moet je meer doen voor dezelfde omzet.
Je hebt minder aanloop, klanten reageren trager op offertes, je moet er meer achteraan zitten.
De respons op advertenties daalt, klanten reageren niet meer op e-mails, je omzet begint in te kakken.
Misschien denk je erover om je prijzen te verlagen. Of heb je dat al een paar keer gedaan.
Er komt vanzelf een moment waarop je denkt:
Zo wil ik niet langer doorgaan.
Dat is het moment waarop het genoeg is geweest.
En op dat moment is het tijd.
Ik weet niet hoe ver jij nog van dat moment af zit.
Maar als dat moment komt, dan raad ik je aan om een beslissing te nemen.
De beslissing om jezelf te onderscheiden.
De beslissing om jezelf te positioneren als de bekendste naam in je markt.
Want klanten zien je vanaf dat moment niet meer als een verkoper, zoals de rest van je concurrenten.
Maar klanten zien je als een expert.
Daardoor is de tijd voorbij dat je moest jagen achter klanten aan.
Je hoeft niet meer te praten als brugman.
En je bent niet meer een van de velen.
Maar klanten komen speciaal naar jou toe omdat ze de bekendste naam willen.
Ze weten al dat ze met jou willen werken. En ze hopen dat je tijd voor ze hebt.
Dat je hogere prijzen rekent dan anderen, vinden ze dan vanzelfsprekend.
Jezelf positioneren als de bekendste naam in je markt, dat doe je met expertise-marketing.
Dat is marketing waarbij je expertise gebruikt om jezelf te onderscheiden.
Gebruik je daarbij ook nog jouw unieke persoonlijkheid, dan ben je onderscheidend op een manier die voor concurrenten niet te kopiëren is.
Al zullen sommigen het wel proberen.
Jij weet zelf wanneer voor jou het moment gekomen is.
Op dat moment nodig ik je uit om bij Het Lab te komen.
Daar krijg je elke maand een formule om je te positioneren als dé expert in je markt. Want als je eenmaal de bekendste naam bent, is het veel makkelijker om je diensten, trainingen of producten te verkopen.
Als jouw moment NU is, dan is dit de link om je aan te melden als Member:

Als Member van Het Lab krijg je elke maand een geteste, bewezen formule om meer te verkopen.
Simpele formules die je zó kunt toepassen
Iedere formule die je krijgt, is iets simpels wat je zó kunt gebruiken.
En iedere formule is bewezen. Ik ben geen wetenschapper, maar ik geef je alleen formules die ik in mijn bedrijf met succes gebruik.
Is het tijd dat jij de bekendste naam in jouw markt wordt? Wacht dan even, want Het Lab is helaas…
…NIET voor iedere ondernemer geschikt!
Dit membership is uitdrukkelijk niet voor iedere ondernemer geschikt.
Want de formules gaan je alleen maar helpen als:
- Je een bestaande business hebt.
- Je producten of diensten hebt die je nu al verkoopt.
- Je de ambitie hebt om bekend te staan als de grootste expert in jouw branche.
- Je de formules ook echt gebruikt. Je gaat alleen geld verdienen als je iets doet met de formules, en ik wil alleen Members in Het Lab die in actie komen.
O, ik help je trouwens niet om een nieuwe business vanaf nul op te zetten.
Dus als je nog geen bedrijf hebt, geen producten of diensten om te verkopen, of nog geen klanten, sorry maar dan kan ik je niet helpen.
Dit krijg je als Member
Meesterschap in sales, marketing en copywriting
Op een avond in mijn vroege middelbare schooltijd reed ik met mijn ouders en mijn zus naar een hondenfokker ergens in het Brabantse land.
We gingen een pup uitzoeken. Een zwarte middenslag schnauzer.
Bij aankomst togen we meteen naar het nest, waar moeder schnauzer lag met een hele sliert jonkies om zich heen.
Een van de kleintjes kwam nieuwsgierig op ons af gekwispeld.
We zakten allemaal door onze knieën en de keus was direct gemaakt.
Die moest het natuurlijk worden.
Dat brutale opdondertje van dat eerste bezoek bleek later een dominante, bijna valse reu te zijn die lief voor ons was maar bijna alle gasten die we thuis kregen begroette met een duivels gegrom.
Als de postbode kwam, rende hij in stealth mode naar de voordeur en beukte dan met zijn volle gewicht tegen het glas en rukte de enveloppen uit de hand van de arme PTT-man. Ik hoor hem nóg vloeken.
Hij is meerdere keren zo wild op de bank gesprongen dat hij over de kop sloeg en in de vensterbank terechtkwam, een aantal plantenpotten in zijn val met zich meenemend. Dit alles omdat er op straat iemand het gore lef had gehad om voorbij ons huis te lopen.
Toen ik 4 jaar geleden met Chiara en de kinderen zelf een pup ging uitzoeken bij een hondenfokker, had ik dus mijn lesje geleerd.
Ik vertelde de fokker dit verhaal, en vroeg hem om het meest onderdanige teefje uit het nest voor ons uit te zoeken. We wilden géén dominante hond.
Met als gevolg dat er nu een ontzettend lieve Irish softcoated wheaten terrier bij ons in de hal in haar mand ligt. Onze kamerplanten zijn veilig en ze bijt nooit een andere hond in het bos.
Maarrrr: het is een enorme angsthaas. Ze was gisteravond zo bang van het onweer dat ze urenlang hijgend bij ons heeft gezeten in de woonkamer, met een pompende borstkas en paniek in haar zielige ogen.
Het nieuwe knalvuurwerkverbod van het kabinet is bij ons thuis met gejuich ontvangen, want Lola is in de maand december elke keer als er een dorp verder een bommetje afgaat iedere keer urenlang helemaal van het padje.
Ik heb hierdoor voor de tweede keer mijn lesje geleerd over het uitzoeken van een pup. Kies niet de meest bijdehandte. Maar kies zeker ook niet de meest onderdanige. De volgende keer ga ik er een beetje tussenin zitten.
Hoe vaak gaat het niet zo in het leven, dat je een aantal keer je lesje moet leren voordat je eindelijk snapt wat je had moeten doen?
Is dat niet ook wat we onze kinderen zien doen, terwijl we op onze handen zitten en onze tong afbijten? Ze leren toch het meest als ze het zelf ontdekken. Ook al zien wij al kilometers van tevoren aankomen wat er gaat gebeuren, laat ze het maar ondervinden. De School van het Leven.
Als je op een bepaalde leeftijd komt en je hebt een béétje geleefd, dan heb je aardig wat diploma’s binnen van de School van het Leven.
In business is het ook zo.
Om een goede ondernemer te worden, ga je door de Business-school van het Leven.
En als volwassene zoek je naar iemand waar je vroeger als kind tegen rebelleerde.
Een leermeester.
Iemand die allang heeft ontdekt wat jij nog probeert uit te vogelen.
Die de codes heeft gekraakt en de geheime formules heeft ontdekt
Okee, hier is de deal. Ik ben pas geleden 50 geworden. En de afgelopen 10 jaar heb ik honderden formules ontdekt.
Daarmee hebben duizenden ondernemers extreme resultaten geboekt met hun sales, marketing en copywriting.
Die zaklamp noem ik Expertise Marketing.
Als mijn lamp aangaat, dan zie je in het volle licht alles wat je nodig hebt om de bekendste naam in je markt te worden, met de hoogste status en de hoogste tarieven.
Het resultaat van Expertise Marketing is dat je klanten voor het leven krijgt.
Als je wilt dat ik je hierbij help, kun je die bestellen en je hebt dan direct toegang tot de snelste route.
Voor jou is dit een versnelde Business-school van het Leven. Je kunt de donkere route door de braamstruiken nemen, of je volgt het licht van mijn zaklamp.
“Het aantal bezoekers op mijn website over portrettekenen was heel laag. Daardoor verkocht ik maar 1 of 2 trainingen in de maand. Toen ben ik wat gaan pielen met teksten. Ik heb de boeken van Aartjan gekocht.
Eerst moet je natuurlijk e-mailadressen verzamelen. Dat begon opeens te lopen.
En toen dacht ik: ik moet gewoon wat meer geld investeren, dus ik word maar lid van zijn membership. In diezelfde maand verkocht ik er 7. Ik denk: Ooooo….
Hij gaf in zijn masterclass zoveel concrete tips dat ik dacht: Ja shit, dit kan ik gewoon klakkeloos uitvoeren. En dat werkte gewoon.
Je pakt gewoon zijn formule. Je schrijft zijn woorden op, en daar plak je jouw tekst tussen, en moeilijker is het niet.
In een masterclass over copywriting vertelde hij over het schrijven van gestapelde bulletpoints. Die hebben iets mysterieus. Dat zijn zulke simpele dingen, dat je er in het begin helemaal overheen kijkt.
Vooral met e-mails zie ik het aan de reacties van mensen. Voorheen kreeg ik misschien 1 of 2 reacties in de week. Nu krijg ik er 4 of 5 per dág.
Mijn doelgroep bestaat voornamelijk uit wat oudere mensen die wat hebben. Die bijvoorbeeld een beroerte gehad hebben, en die zijn gaan tekenen om tot rust te komen. Door mijn mails gaan ze me daarover vertellen.
Als je zulke contacten hebt met mensen dan praat je ook niet meer over verkopen, dan is het eigenlijk vanzelfsprekend dat ze iets bij je gaan doen. Door het persoonlijke contact wat je opbouwt door de manier van mailen. Zodra je een relatie hebt, heb je vertrouwen, en dan is verkopen appeltje-eitje.
Dat lukt alleen maar als je mailt op de manier zoals Aartjan dat brengt.
Ik moest over het geld wel even nadenken. Maar ik dacht: als je niet investeert kom je ook geen zak vooruit. Je moet kijken naar: wat levert het je op? Ik heb inmiddels wel geleerd: wil je echt vooruit? Dan moet je gewoon investeren.
Ik had iemand nodig die al bereikt heeft wat ik wil. Zeker op het gebied van copywriting. In mijn uppie red ik dat niet.
Ik heb ook nog gekeken naar trainingen van een journalist die schrijft voor de Volkskrant en verschillende bladen. Ik ben ook geabonneerd op zijn nieuwsbrief. Maar hij mailt amper.
Aartjan is veel meer gericht op copywriting. Hij is eigenlijk supercommercieel. Alles wat hij schrijft, heeft een bepaalde opbrengst.
Waar Aartjan het meeste mee scoort, zijn gewoon de concrete resultaten. Dat is natuurlijk iets waar mensen helemaal van door hun dak gaan.”
“Ik ben coach en ik volgde Aartjan al lang via YouTube en ik had ook een boek van hem gelezen. Ik ben verslingerd aan hem.
Na het bekijken van een video heb ik in een uurt mijn hele homepage herschreven op basis van de dingen die hij had gedeeld. Vanaf dat moment stroomde mijn agenda inderdaad helemaal vol.
Ik vind 1 op 1 coaching heel leuk, maar niet te vaak. Op een gegeven moment deed ik wel 4 sessies per dag van 1,5 uur per klant.
En ik dacht: ik moet niet de hele dag met mensen zitten. Ik wil veel meer online diensten gaan verlenen.
Maar ja, dan moet ik wel goede salespagina’s kunnen schrijven. Toen heb ik me eigenlijk spontaan aangemeld voor Het Lab.
Voordat ik ging ondernemen ben ik manager geweest bij het Kadaster, op een online afdeling. Een aantal dingen weet ik daardoor al, want ik kom zelf uit de online marketing.
Het is vooral de manier waarop hij het vertelt. Als ik dan zo’n masterclass luister, heb ik daarna weer heel veel energie en inspiratie om te schrijven.
Binnenkort ga ik ook weer een hoop verkooppagina’s schrijven voor mijn website en dan luister ik even een paar masterclasses van Het Lab om op ideeën te komen.
Zo heb ik ook mijn advertenties opgebouwd in AdWords, en de landingspagina’s. Met als gevolg dat ik heel vaak mijn advertenties moet uitzetten, of het budget helemaal naar beneden schroeven, omdat het aantal aanvragen anders gewoon teveel is.
Ik heb momenteel alle advertenties uit behalve 1. Die heb ik draaien voor, 50 euro per maand of zo. Dat is natuurlijk niks. En zelfs dan heb ik dagelijks een nieuwe aanvraag. Op het moment dat ik de kraan opendraai en het budget verhoog naar 100 euro, dan merk ik meteen dat ik 2 of 3 aanvragen per dag krijg.”
“Ik heb nog nooit zoveel vertrouwen gehad, want ik zie opeens inkomen door mijn e-mails. Er zijn cliënten die zich daardoor aanmelden.
Dat heb ik in 10 jaar nog nooit meegemaakt. Nooit. Het is pas sinds ik Aartjans formule uit Het Lab toepas.
Ik heb trouwens ook nog nooit zoveel mensen verloren: 10%. Maar dat is eigenlijk wel een opluchting. Ik heb liever mensen die het leuk vinden om van mij te lezen, dan mensen die nooit de intentie hebben om wat te kopen.
Er was een cliënt waarmee ik lang heb zitten worstelen. Als ze uitgebreid reageerde op mijn e-mails dacht ik: “Pff, daar heb je haar weer.” Zij heeft zich nu dus afgemeld. Mensen die aandacht vragen maar niet bij mij passen zijn nu weg. Het kost mij minder tijd en energie.
Mijn allerbeste cliënt schrijft nu elke keer: ‘Jij bent zo’n goede schrijfster. Onvoorstelbaar! Jezus, dat is precies wat ik bedoel!’
Ik verwacht dat ik aan het eind van het jaar mijn inkomen verdubbeld heb.”
“Hoi Aartjan,
Vandaag ben ik begonnen met het versturen van mijn Love Letter: de nieuwe e-mailnieuwsbrief.
Ik had in 3 jaar geen nieuwsbrief uitgedaan.
Het leuke is dat ik een paar reacties heb gehad van mensen die ik lang niet had gesproken. Wel 15 jaar geleden of langer!!
Het voelt alsof ik een bron van flow heb aangeboord, en dat is precies wat één van mijn klanten zei:
“Zooo! Shatavari JIJ zit lekker in je flow!”
Die klant is een ontzettende creatieveling en hij stoeit professioneel met concepten dus dat is hartstikke stimulerend te horen.
Een ander zei dat hij wel eens kennis wilde maken met een vrouw waar de energie zo van het papier af spat! Hij kijkt naar mijn nieuwe website uit half of eind januari en overweegt daarna met z’n vrouw bij me te komen.
Ik weet volgens mij niet half wat ik over mezelf afroep!
Met jouw hulp heb ik een schrijfstijl gevonden die klopt. Ik hoef mezelf niet in bochten te wringen of te overschreeuwen met iets waar ik me niet comfortabel in voel.
Net als jij heeft gedaan, was ik al jaren op zoek naar het grootste resultaat met de minste effort.
Ik heb nu veeel scherper wat ik doe, wat ik wil uitdragen en hoe ik mezelf kan laten doorschijnen in mijn marketing-personage.
Dankzij jouw lessen heb ik er woorden voor kunnen vinden.
Lekker gek en maf zoals ook een kant van mij is. Dat kon nooit want dat was in mijn ogen spiritueel not done. Nu wel, ik noem het spiritueel incorrect en creatief. Dat is een hele opluchting.
Ben behoorlijk IN FLOOOW!
Heel erg bedankt tot nu toe Aartjan!!!
Groetjes, Shatavari”
Zit je ergens aan vast?
Noop, je zit helemaal nergens aan vast. Want je membership is maandelijks opzegbaar. Gewoon door een mail te sturen naar support@schrijvenvoorinternet.nl.
Waarom is er geen niet goed, geld terug garantie?
Refunds zijn niet mogelijk, want daar zijn de masterclasses te waardevol voor. Maar je zit nergens aan vast, want je membership is maandelijks opzegbaar.
Wanneer verschijnt de volgende masterclass?
Op de eerste maandag van de maand verschijnt je nieuwe masterclass op de ledensite. Ongeveer een week later krijg je ook de envelop in de brievenbus met daarin de papieren versie van de masterclass. Dan heb je hem dus ook fysiek bij de hand. Kun je er bijvoorbeeld dingen bij schrijven.
Waarom wordt je maandbedrag afgeschreven voordat de masterclass beschikbaar is?
Vergelijk het maar met een abonnement op een tijdschrift. Daar betaal je voor en vervolgens ploft er elke maand een maandblad op de mat. Zo gaat het bij Het Lab ook. Elke eerste maandag van de maand verschijnt de nieuwe masterclass op de ledensite, en ongeveer een week later krijg je ook de envelop met de masterclass in de brievenbus. Het maandbedrag wordt van je rekening afgeschreven via automatische incasso. Je krijgt elke maand een e-mail met daarin de factuur voor je administratie. Het is dus niet nodig om je maandbedrag zelf over te maken.
Kun je ook vragen stellen aan Aartjan?
Vragen stellen kan alléén als je VIP of Fast Lane Member bent. Want dan heb je elke maand een live online feedback-sessie met Aartjan en de andere VIP en Fast Lane Members. Die sessie kun je gewoon via internet bijwonen. Het handigste gaat dat via je laptop maar op je smartphone kan ook. Vragen stellen doe je door je vraag in de chat te zetten tijdens de sessie. Als het nodig is, zet Aartjan je geluid aan zodat je de vraag kunt toelichten. Het is dus handig om de oortjes van je telefoon bij de hand te hebben.
Het Lab VIP
Wil je ook vragen aan me kunnen stellen? Word dan VIP Member:
- Je krijgt de masterclass als video, audio MP3 en op papier, zoals alle Members.
- Als VIP Member krijg je daarbovenop: de gelegenheid om vragen aan me te stellen. Want iedere maand krijg je een uitnodiging voor een LIVE online feedback-sessie van ongeveer een uur met mij en de andere VIP Members. Daarin kun je vragen aan me stellen en feedback vragen, bijvoorbeeld op je nieuwsbrief, een pagina op je website of je webinar.
Het Lab Fast Lane: toepassen samen met Aartjan
NIEUW: Het Lab Fast Lane.
Mijn meest exclusieve membership.
Want in Fast Lane passen we de Masterclass van elke maand direct toe in jouw bedrijf.
Ik leg dus niet alleen uit wat je moet doen, maar we dóen het ook meteen.
In één middag ben je klaar.
Fast Lane is bijzonder enthousiast ontvangen, Marcel Borst zei bijvoorbeeld:
“Eindelijk een abonnement waar je direct de vruchten van plukt omdat je direct uitvoert wat je anders uitstelt. Deze middagsessies zijn goud waard. Schrijf mijn naam maar vast op voor het betaalde abonnement.” ~ Marcel Borst, stoppen met roken coach & hypnotherapeut
- Je krijgt de masterclass als video, audio MP3 en op papier, zoals alle Members.
- Plus iedere maand een uitnodiging voor een LIVE online feedback-sessie van ongeveer een uur met mij, zoals alle VIP Members. Daarin kun je vragen aan me stellen en feedback vragen, bijvoorbeeld op je nieuwsbrief, een pagina op je website of je webinar.
- Plus iedere maand een implementatiemiddag met mij en de andere Fast Lane Members, waarin we de formule direct toepassen in je bedrijf. Check. Klaar!
“Heeel fijn. Topper. Ik vind dit echt GEWELDIG, zo wordt het lekker praktisch. Ga zo door Aartjan. FAN!!” – Arjen Mekelenkamp

Welkom bij Het Lab, start hieronder je membership!
Member worden:
Het Lab
Basis
€79/mnd
- Formule op video
- Formule als audio
- Formule op papier
- VIP-groepsvragensessie met Aartjan
- Fast Lane implementatiemiddag met Aartjan
Het Lab
VIP
€229/mnd
- Formule op video
- Formule als audio
- Formule op papier
- VIP-groepsvragensessie met Aartjan
- Fast Lane implementatiemiddag met Aartjan
Het Lab
Fast Lane
€250/mnd
- Formule op video
- Formule als audio
- Formule op papier
- VIP-groepsvragensessie met Aartjan
- Fast Lane implementatiemiddag met Aartjan
Heb je nog vragen of twijfels, voordat je je aanmeldt?
Blijf er dan niet mee zitten. Mail ons even op info@schrijvenvoorinternet.nl.
