Over Aartjan van Erkel

Waarom je hier leert om de bekendste naam in je markt te worden

Aartjan van Erkel – beruchtste copywriter van Nederland en tweevoudig #1 bestseller-auteur.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte dagelijkse tip voor ondernemers.
Waarschuwing: ongeschikt voor millenials, freeloaders en mensen met lange tenen.

Meer dan 8.000 abonnees

Laatst werd ik bijna geschept op een rotonde toen ik de hond uitliet.

Een auto kwam op hoge snelheid aanrijden terwijl ik een zebrapad op stapte achter Lola aan die bijna thuis was en haar mand al kon ruiken.

Ik kon nog net op tijd aan de honden riem trekken en zag dat de auto last minute remde en vlakbij het zebrapad tot stilstand kwam.

KAKMADDAFAKKA!!

Ik wierp een vernietigende blik naar de auto en met bonkend hart liep ik door naar huis.

De bestuurder van die auto zal waarschijnlijk een heel ander verhaal vertellen.

Die heeft gisteren na thuiskomst echt niet tegen zijn vrouw gezegd:

“Sodeflikker, heb ik daarnet toch bijna een gast met een blond hondje geschept met de auto zeg hee! Ik kon nog nét op tijd remmen.”

Nee, die bestuurder remde waarschijnlijk gewoon een beetje laat. Hij had me ruim op tijd gezien en had de situatie volledig onder controle.

Hij had niet door hoe eng de situatie voor mij was geweest.

Daardoor moest ik eraan denken hoe eng wij als ondernemers ook zijn voor onze klanten.

Zonder dat we het zelf door hebben. Net als die automobilist.

We zijn super-intimiderend, angstaanjagend, en we zijn er alleen maar op uit om ze geld afhandig te maken.

Ze zijn bang dat we onze afspraken niet nakomen, liegen, bedriegen, teveel factureren en daarna pleite zijn.

Want in hun hoofd spoken allerlei ervaringen uit het verleden rond. Daardoor zijn ze nu extreem terughoudend.

Hun teleurstellingen, verkeerde beslissingen en misplaatst vertrouwen van lang geleden zorgen nu voor scepsis en achterdocht. Wie zegt dat jij wel te vertrouwen bent?

Onderschat nooit hoe hoog en dik de muur is tussen jou en je prospects en toekomstige klanten. Volgens een schatting van Dan Kennedy wordt 90% van alle mislukkingen bij verkoop en het opvolgen van leads veroorzaakt door wantrouwen.

Hoe lekker zou het zijn als je hier geen last meer van zou hebben? Als klanten niet meer naar jou kijken zo van: Ja, en wie ben jij dan wel?

Maar dat ze bij het eerste contactmoment dat je met ze hebt al helemaal verkocht zijn?

Helemaal op jouw aanpak of jouw product?
Als ze hopen dat jij tijd voor ze hebt? Hoe lekker zou dat zijn?

Nooit meer wantrouwige klanten maar mensen die per se met jou zaken wil doen zonder dat je ze in een gesprek nog hoeft te overtuigen?

Dat kan, daar is een manier voor. Er is een vorm van marketing waardoor jij wel direct het vertrouwen krijgt in jouw markt, en anderen niet.

Van mensen die jou nog nooit ontmoet hebben. Blind vertrouwen.

Die manier is:

Expertise-marketing.

Weten hoe je door expertise-marketing de bekendste naam in de markt wordt?

Hoe jij het vertrouwen krijgt over anderen?

Daarover mail ik dagelijks een tip.

Wil je mijn tips ontvangen, net als ruim 8.000 andere lezers?

Vul dan hier je e-mailadres in:

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte dagelijkse tip voor ondernemers.
Waarschuwing: ongeschikt voor millenials, freeloaders en mensen met lange tenen.

Meer dan 8.000 abonnees

Wat anderen zeggen over mijn tips, boeken en trainingen

“€ 37.500 extra omzet door de copywriting op één pagina te veranderen!”

Anne Raaymakers

Facebook-trainer

“Door deze training is mijn boek een nummer 1 bestseller geworden.”

Mark Tigchelaar

Neuro-psycholoog en TED-spreker

“Ik haal mijn beste jaar ooit.”

Cinthia Zijderveld

Budgetcoach

“Onze omzet is in 1 jaar gestegen met 6 ton.”

Ferry Lammerts

Online drukkerij PeterPrint

“Een van de beste investeringen die ik ooit gedaan heb.”

Edgar Hütte

Expat Club

“De conversie van offertes is 16% gestegen,
dat is € 135.000 extra omzet per jaar.”

Willem Blok

Cinco Cleaning tapijt- en meubelreiniging

“Op sommige mails meer reactie dan in de afgelopen 5 jaar bij elkaar.”

Bob Zeegers

HR Navigator, de grootste HR-vergelijkingssite

“€ 220.000 omzet door de nieuwe website.”

Jochem Manders

AG5 skills management software

“Dit jaar € 100.000 meer omzet.”

Bodo Agterhof

Trainer en loopbaan-coach

“Door één mail te sturen direct mijn investering 3x terugverdiend.”

Laurence Verwee

Boekencoach

“Binnen 2 weken stond mijn boek op nummer 1 in de Managementboek bestseller top 100”

Anne Raaymakers

Facebook-trainer

“Binnen 6 maanden meer dan € 70.000 extra omzet.”

Maaike Thiecke

Plan B, trainingen in verandermanagement

“Dit is mijn beste investering ooit.”

Saskia Weijman

Fotografie-trainer

“Mijn boek heeft 3 weken op nummer 1 gestaan.”

Floris Wouterson

Slaap Performance Coach

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte dagelijkse tip voor ondernemers.
Waarschuwing: ongeschikt voor millenials, freeloaders en mensen met lange tenen.

Meer dan 8.000 abonnees

 Over Aartjan van Erkel

Mijn naam is Aartjan van Erkel (1970), internet copywriter, trainer, professioneel spreker en auteur van de bestsellers Maak ze gek!, Verleiden op internet en Nummer 1.

Ik ben ondernemer geworden om andere ondernemers succesvoller te maken door slim gebruik te maken van internet. Zelf heb ik jaren geleden als kwakkelende en weinig gemotiveerde ZZP’er de overstap gemaakt naar een niche: online conversie copywriting. Door mijn kennis te verspreiden via internet en social media is mijn omzet met vallen en opstaan gegroeid van ruim 1 ton naar ruim 7 ton per jaar, heb ik een mailinglijst van ruim 8.000 abonnees opgebouwd, en zijn mijn boeken Maak ze gek!, Verleiden op internet en Nummer 1 bestsellers geworden. Maak ze gek! is het bestverkochte managementboek van 2016.

Ik ben dankzij internet in korte tijd succesvoller geworden dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Dat geeft zo’n kick dat ik er zonder te overdrijven veel gelukkiger door ben geworden.

Succesvolle bedrijven betaalden me hoge tarieven, en verdienen die investering makkelijk weer terug door een hogere conversie op hun website. Zo werkte ik voor Booking.com, een van de succesvolste ecommerce-bedrijven ter wereld met miljarden omzet per jaar. Booking.com gebruikt nooit freelancers. Toch werd ik 2 jaar lang onafgebroken ingehuurd, want er is bijna niemand te vinden met mijn specialisme. In Nederland werd ik ingeschakeld als copywriter en trainer door onder andere Ditzo, Triodos Bank, de Nationale Postcode Loterij, Energiedirect.nl, SNS Bank, Fugro, VVAA, De Amersfoortse en Microsoft.

Tegenwoordig ben ik geen gun for hire meer.
Maar ik leer nu andere ondernemers wat ik heb geleerd en met succes toegepast:

  • Hoe ze hun website onweerstaanbaar maken en 5 keer zoveel omzet gaan maken
  • Hoe ze van hun zakelijke boek een bestseller maken, door het extreem te laten opvallen
  • Hoe ze entertainende e-mail nieuwsbrieven schrijven waardoor klanten gaan lezen, klikken en kopen
  • Hoe ze de bekendste naam in hun markt worden door extreem zichtbaar en aantrekkelijk te worden terwijl ze maar 2 uur per week in hun marketing hoeven te steken

Daarover geef ik gratis tips en verkoop ik boeken, trainingsprogramma’s, memberships en keynotes. Duizenden ondernemers ontvangen mijn tips via e-mail en social media. Duizenden ondernemers kochten mijn stuf. In Nederland en België, maar ook in Duitsland, Engeland, Frankrijk, Spanje, Italië, Curaçao, de Verenigde Staten, Thailand en Nieuw-Zeeland.

Ik ben gastspreker aan de Universiteit Utrecht en de Hogeschool Utrecht, en word geciteerd in 8 verschillende business-boeken.

Aartjan werd geïnterviewd en besproken in

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte dagelijkse tip voor ondernemers.
Waarschuwing: ongeschikt voor millenials, freeloaders en mensen met lange tenen.

Meer dan 8.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: