Epic E-mail Copywriting

Online training om e-mails te schrijven waardoor klanten klikken, lezen en kopen

STOP

Met het voeren van het monster!

Van: Aartjan van Erkel (privé)
Zeist, 12 augustus 2019

Hee ondernemer,

Heb jij op social media ook weleens het gevoel dat je een monster aan het voeren bent? Een brullend Amerikaans monster dat leeft door alles wat wij in zijn grote muil gooien en steeds meer wil?

Gek genoeg zijn de meeste mensen niet bang van het monster. Ze zijn juist stapelgek op hem. Want hij bijt niet. En hij stinkt niet uit zijn bek.

Maar hij wil toch iets van ze. Hij wil hun tijd. Hij wil hun aandacht. Hun leven, hun foto’s, hun meningen. Urenlang, elke dag.

Ze komen steeds weer bij hem terug, tientallen keren van ’s morgens tot ’s avonds. Dan pakken ze hun telefoon en kijken ze naar het monster. En voeren ze het monster.

Voel jij als ondernemer wel eens weerstand tegen het social media-monster?

Misschien heb je gehoord dat andere ondernemers van het monster klanten hebben gekregen.

Of ben je al jaren bezig met het nemen van een aanloop. Ik ga nu echt meer met Facebook doen. Ja, nee, volgende maand, volgende maand ga ik echt vaker iets op Instagram zetten. Nou ja, over een halfjaartje dan, als ik meer tijd heb.

Misschien hik je er tegenaan. Stel je het uit. Omdat je er eigenlijk geen f**k zin in hebt.

Al die dingen op Facebook en Instagram zetten. Fotootjes, likes, video’s, stories, hashtags, hartjes.

En dan reacties krijgen. Waar jij ook weer op moet reageren. En weer reacties terugkrijgen.

Je hebt zat andere dingen te doen. In die tijd wil je eigenlijk met je klanten bezig zijn. Met het maken van mooie producten. En met het binnenhalen van business.

Maar het monster is ongeduldig en het brult waar je blijft. Het wil meer reacties, meer terugreageren, meer tijd, meer aandacht, meer meer meer.

Je verzet je ertegen, maar je wilt ook niet achterblijven.

Want je bent ondernemer. De roep van het monster is dwingend en als je weigert om te komen, kost je dat klanten. Zeggen ze.

En je wilt niet als een achterlijke bejaarde overkomen die er niks van snapt. Maar je weerstand groeit.

Kan dat niet anders? Je ziet dat andere ondernemers uren en uren werktijd op social media zitten omdat ze klanten willen trekken.

Wat als jouw weerstand tegen social media klopt?

Wat als al die ondernemers die uren per dag op social media zitten er niks van snappen?

Wat als het voor die andere ondernemers allemaal weinig oplevert? Dan verliezen al die ondernemers dus elke dag tijd met het voeren van het monster van een groot bedrijf in Amerika.

Statistisch feit: voor marketing geldt dezelfde harde waarheid als voor alle gebieden in het leven. Die harde waarheid is: De meerderheid snapt er niks van.

Voeding, beweging, opvoeding, loopbaan: 95% van de mensen maakt de verkeerde keuzes. En 95 procent is daardoor ontevreden met hun resultaten.

De meerderheid snapt er niks van.

Met marketing net zo. Marketing kan ook heel anders dan wat 95 procent van de ondernemers doet. Doe juist het tegenovergestelde. Zodat je bij die andere 5 procent hoort. Die wél superresultaten heeft.

Stop gerust met het voeren van het monster. Steek je tijd in veel slimmere marketing. Maak je eigen kleine, simpele marketing-machine. Die niet in Amerika bij een groot monsterbedrijf staat, maar onder jouw dak. Waar niemand eraan kan komen.

Jouw simpele marketing-machine hoef je maar 1 ding te voeren: een lijst met e-mailadressen van klanten en geïnteresseerden.

Ga die lijst daarna met vaste regelmaat leuke mails sturen. Mails waardoor ze je leren kennen, leuk vinden, en vertrouwen.

Facebook en andere monsters kunnen met hun hebberige tengels niet bij jouw lijst met e-mailadressen komen.

Die is van jou, en hij blijft ook altijd van jou.

Die mailinglijst wordt steeds meer geld waard. Want er staan allemaal mensen op die het prima vindt als jij ze marketing-mails stuurt. Dat verwachten ze zelfs. Je weet dus zeker dat ze ooit willen kopen wat jij verkoopt.

Hoe vaker je mailt, hoe meer je verkoopt.

Misschien heb je dat al eens geprobeerd, vaker e-mailen. En het werkte niet. Mensen meldden zich af en je verkocht niks.

Dan ben je destijds waarschijnlijk één ding vergeten.

Je bent vergeten om je klanten te entertainen.

Waarschijnlijk heb je informatieve mails gestuurd, of niet dan? Bijvoorbeeld goeie tips.

Maar dat is niet onderscheidend. Want iedereen stuurt goeie tips. Dat is standaard content marketing. Niks mis mee, maar het is niet epic. Je valt te weinig op.

Wat veel beter werkt zijn ‘Epic E-mails’. Die zijn entertaining. Klanten vinden ze LEUK om te lezen. Terwijl het toch marketing-mails zijn. Het doel van iedere e-mail is simpel: verkoop.

Maar wat schrijf je dan precies in die e-mails? Hoe maak je ze entertaining?

Hoe je dat doet, leerde ik vorig jaar uit aan een groepje studenten van de Universiteit Utrecht, in een gastcollege van 1 uur.

Ik zag dat de studentjes schrokken toen ik zei dat ze nu klaar waren om een Epic E-mail te schrijven.

Ze waren vooral geschokt omdat ik ze aan het werk zette.

Maar ze begonnen te chillen toen ik ze vertelde dat het makkelijk is. En dat was maar goed ook, want mijn gastcollege zat er bijna op. Ze hadden nog maar 7 minuten tijd over om ermee te oefenen.

Binnen die 7 minuten schreven die studenten toen – ze waren allemaal piepjong en hadden nog nooit van hun leven iets met copywriting gedaan – een paar Epic E-mails die recht uit hun hart kwamen.

Ik liet 2 studenten hun e-mail aan de rest voorlezen en het werd doodstil. De zaal zat gehypnotiseerd te luisteren.

Dat effect heb jij ook op je klanten als je zo schrijft. Je klanten kunnen niet stoppen met lezen.

Je hebt hier geen enkele copywriting-ervaring voor nodig. Want ik garandeer je 3 dingen:

1. Epic E-mails schrijven is makkelijk. Dit is GEEN werk en jij kunt het ook.

2. Ik kan je leren om zelf epic e-mails te schrijven wanneer je maar wilt.

3. Je gaat bakken met geld verdienen als je doet wat ik zeg.

Omdat zelfs ik verbaasd was over de resultaten van een stel studenten die ik mijn Epic E-mail Formule had geleerd, gaf ik in mei 2019 een live training.

Aan van 10 ondernemers die serieus werk willen maken van Epic E-mails legde ik precies uit hoe het werkt.

Ze kregen niet alleen mijn recepten voor entertainende e-mails maar hebben ook een middag lang samen met mij Epic E-mails gemaakt voor hun business.

Die geef ik nooit meer live, maar het goede nieuws is dat de training is opgenomen.

De training is nu voor jou beschikbaar als audio-training.

Wat je ontdekt in het programma Epic E-mail Copywriting:

  • Waarom de meeste marketing e-mails zuigen
  • Waarom tips geven in je content marketing steeds slechter werkt
  • Hoe je het bloed uit je e-mails laat lopen en waarom je klanten dat verslavend vinden
  • Entertainers verdienen meer dan teachers. Hoe je daar gebruik van maakt in je marketing door te stoppen met teachen en te starten met info-tainment
  • Hoe zelfs banale voorvallen genoeg zijn om hilarische of ontroerende mails te schrijven
  • ‘Dirty’ copywriting tricks die zelfs ervaren copywriters niet toepassen
  • Deelnemer Frank schrijft tijdens het kijken van Champions League effe een marketingmail op zijn telefoon – maar hoe?
  • Hoe je klanten ‘opvoedt’ om iedere keer op de link in je mail te klikken
  • Waarom je met epic e-mails onder de marketing bullshit-radar vliegt – daardoor kun je veel vaker mailen als je wilt
  • Stop met moeilijk denken over e-mailmarketing – take it easy en maak lol in je mails
  • Hoe je personality in je e-mails brengt en waarom je concurrenten dat niet durven
  • Je bent het interessantste als ze geen peil op je kunnen trekken – hoe verras je lezers met elke mail?
  • Hoe je sexy mails schrijft waar klanten blij van worden, zelfs als je in een gortdroge branche zit
  • Stop met het sturen van ‘vanille’ e-mails, en grijp klanten genadeloos bij hun strot
  • Mensen vinden het fantastisch om meegesleurd te worden in een verhaal
  • Hoe je een meester storyteller wordt met 1 of 2 tekstuele trucjes die hypnotiserend werken op je lezers
  • Hoe je titels bedenkt voor e-mails met een hoog WTF-gehalte
  • Hoe je de kans sterk verlaagt dat spamfilters over hun nek gaan, zodat je er veel makkelijker doorheen glipt
  • Slimme tips om je epic e-mailteksten op allerlei plekken te hergebruiken, voor nog hogere respons

Frank van Iersel

Eigenaar Deynique Cosmetica

"Een paar jaar geleden ben ik begonnen om meer te doen met online marketing. Want ik wilde daarin mee, ik kon niet stil blijven staan. Daar heb ik toen een bureau voor ingehuurd. Die betaalde ik 3 jaar lang om voor ons te bloggen en Facebook-posts te plaatsen en AdWords te doen. Dat heeft me 20.000 euro per jaar gekost, en het heeft helemaal niks opgeleverd.


Ik kreeg een paar mails van Aartjan en die lees ik bijna altijd. Ik wilde ook op die manier gaan mailen, maar hoe je dat doet daar was ik nog niet zo zeker over. Ik heb me toen gelijk aangemeld voor de Epic E-mail workshop, ik had nog niet eens gezien wat het kostte.


Sinds ik de training Epic E-mail Copywriting heb gedaan, loop ik onze Binkie uit te laten en dan schieten me van allerlei ideeën door mijn hoofd. Daar ga ik dan over schrijven. Ik schrijf tijdens het TV kijken, gewoon in een documentje op mijn telefoon. Dan zit ik bijvoorbeeld Champions League te kijken en dan schrijf ik ondertussen even zo’n mail. Ik vind dat gewoon leuk om te doen, en als ik iets leuk vind dan kost het me geen tijd.


Mijn leven is een stuk makkelijker geworden. Ik schrijf gewoon wat ik denk. Dus net alsof ik tegen ze praat. Daarom vinden ze het leuk om te lezen. Ik heb nog geeneen negatieve reactie gekregen sinds ik deze e-mails schrijf.


In mijn mails zet ik mezelf op de voorgrond, maar zonder dat het overkomt als verkoop of marketing. Mijn doel is: ik word de bekendste ondernemer in de groothandelbranche voor de beautywereld.


Mijn mails worden nu geopend door 30 tot 45% van de ontvangers. Laatst stuurde ik er eentje die zelfs door 58% werd geopend en de dag erna door 21% toen ik hem nog een keer verstuurde naar dezelfde mailinglijst. Dus 79% in totaal. Dat schijnen hele hoge percentages te zijn.


Ik heb wel besloten om niet te veel te luisteren naar meningen van anderen. Want de mails zijn ongebruikelijk en mensen moeten daaraan wennen. Bijvoorbeeld mijn eigen compagnon, dat is mijn zus. Die zei: “Wat is dit nou weer voor mail?” Totdat ze zag hoe enthousiast klanten reageren."

Wat krijg je als je meedoet?

Je krijgt een audio-training om zelf epic e-mails te schrijven.

Die bestaat uit 7 stappen:

  1. 1. Veelgemaakte fouten
    De blunders die je concurrenten maken. Zo moet het dus NIET.
  2. 2. Zo schrijf je in no time een epic e-mail
    Hoe je klanten entertaint tot op het bot, zelfs als je totaal geen gevoel voor humor hebt ;-)
  3. 3. Vind jouw onuitputtelijke bron van onderwerpen voor e-mails
    Je kunt je straks niet meer voorstellen hoe moeilijk je het vroeger vond om onderwerpen te vinden.
  4. 4. Zo maak je het bruggetje van een story naar een aantrekkelijk aanbod
    Hoe je in iedere e-mail kunt verkopen, zonder weerstand op te roepen.
  5. 5. Hoe je van jezelf een interessant personage maakt
    Wat je kunt leren van de populairste talkshows en Hollywood-films.
  6. 6. Hoe je zorgt dat klanten niet kunnen stoppen met lezen
    Simpele techniekjes voor een spanningsboog waardoor je klanten móeten doorlezen tot het eind.
  7. 7. Zo bedenk je onweerstaanbare titels voor e-mails
    Verdriedubbel je openingspercentages, zonder flauwe clickbait-trucjes.

Je houdt altijd toegang

Dit is een online programma, en dat heeft voor jou als voordelen:

  • Je houdt voor onbepaalde tijd toegang
  • Je hoeft niet te reizen
  • De 7 stappen naar epic e-mails kun je beluisteren wanneer je wilt
  • Je doet mee op het moment dat het jou uitkomt 
  • Het enige wat je nodig hebt is een internetverbinding en een laptop, smartphone of tablet

Reacties van klanten op Epic E-mails:

“Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen.” – Ninke van der Leck, businesscoach

“Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails.” – Sandra Hoekman, Adviesbureau Hoekman

“Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb” – Hanneke de Wit

“Ik word blij van deze andere manier van marketing.” – Peter Clausman, School of Mavericks

“Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees. Je enthousiasme is voelbaar en ik vind je teksten grappig. Je bent een voorbeeld betreft content schrijven voor me.” – Nadieh Haarsma

“Ik ben je dankbaar en hou van je humor!” – Lobke Faasen, diëtist

“Heb mijn koffiepauze verzet van 10 naar 11 uur :-)” – Ruud Couwenhoven, Frankrijk Binnendoor

“Zo fucking waar dit. Ik ben zo blij dat ik je ben gaan volgen Aartjan. Je weet nog niet half wat je teweeg heb gebracht. Dank voor al je inspiratie, motivatie en verhalen. Jij snapt hoe het werkt in het brein van mensen.” – Mark van Wijngaarden

“Ga alsjeblieft gewoon door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!” – Freke Schoemaker, mantelzorgmakelaar

“Ik heb geisnpireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd.” – Jasmijn Kok, eigenaar klussenbedrijf

“Je bent de eerste verkoper waarvan ik iedere mail open.” – Jules Koekkoek, student

“Gek genoeg open ik je mails en lees ik ze ook nog.” – Marjolein Poppink, Poppie Power

“Bedankt voor alle tips die je geeft. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de epoxy masterclasses, schilderweken en schilderworkshops.” – Bart van der Bom

“De andere mails gooi ik weg maar die van jou nooit.” – Kathy Kamers,

“Elke dag ben ik benieuwd waar je over schrijft.” – Karin Kempel, coach

“Er blijft bijna geen enkele mail van jou ongelezen.” – Hans van den Boomen, EssentieCoaching

“Jouw dagelijkse mail geeft een ontspanningsmomentje. Lighten up our day!” – Dorien Mertens, Pedico schoenen & lederwaren

“De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld! ” – Dries van Hooydonk, AudioPC

“Voelt als onze dagelijkse chat, thanks! ” – Marina Morks, webtekstschrijver

“U zit in het avant garde gebied van het nieuwe leren.” – Jan Pollet

“Ik lees en volg bijna niks, maar deze email lees ik echt iedere dag even.” – Igor Smink, Lamplord

“Wat een heerlijke mails altijd! Nu deze weer, met die gruwelijke, komische (en saaie) slogans! Lachen is gezondheid, vind ik. Dank!” – Carla de Brave, natuurgeneeskundig therapeut

“Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!” – Jasmijn

“Ik lach me rot elke keer!” – Annemarie Appelman, Buro Talent

“Echt een eye opener, kan het iedereen aanraden.” – Lyla Kok, Zodiac Aerospace

“Dank voor het dagelijkse geniet-momentje” – Marc Sijtstra, eigenaar Joe Merino

Kies voor Epic E-mail Copywriting óf Epic E-mail Copywriting VIP:

  • Epic E-mail Copywriting: de 7 stappen om entertainende e-mails te schrijven leg ik uit in audio's waarin ik precies uitleg hoe het werkt. 
  • Epic E-mail Copywriting VIP: Behalve de audio's krijg je 1-op-1 coaching van mij persoonlijk. Je krijgt namelijk 3 keer toegang tot een E-mail Copywriting Middag van 13-17 uur. Daarin kunnen jij en de andere VIP-deelnemers me alles vragen, bijvoorbeeld of ik een titel of begin voor je e-mail wil bedenken.

Meld je aan

Epic E-mail Copywriting

  1.800

  • Audio's: epic e-mails in 7 simpele stappen
  • Checklist: 24 shortcuts om onderwerpen te vinden
  • check
    E-book: tientallen voorbeelden van epic e-mails
  • Feedback van Aartjan op e-mails door ondernemers zoals jij
  • Online E-mail Copywriting Middag met Aartjan (3x)

Epic E-mail Copywriting VIP

€ 4.900   

  • Audio's: epic e-mails in 7 simpele stappen
  • check
    Checklist: 24 shortcuts om onderwerpen te vinden
  • check
    E-book: tientallen voorbeelden van epic e-mails
  • check
    Feedback van Aartjan op e-mails door ondernemers zoals jij
  • check
    Online E-mail Copywriting Middag met Aartjan (3x)

Alle bedragen zijn exclusief 21% btw.

Heb je nog vragen of twijfels, voordat je je aanmeldt?

Blijf er dan niet mee zitten. Mail ons even via info@schrijvenvoorinternet.nl.

Wie weet tot binnenkort!















Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly