Home » Lezingen door Aartjan van Erkel

Lezingen door Aartjan van Erkel

Bestseller-auteur Aartjan van Erkel als spreker op je eventement, congres or relatiedag

Een lezing over MAAK ZE GEK! of Verleiden op internet of het schrijven van een bestseller is een sessie van ongeveer 1 uur waarin ik veel voorbeelden geef en waarin er goed gelachen kan worden. Er is gelegenheid om vragen te stellen.

Ondernemers in het publiek krijgen handige tips die ze meteen kunnen toepassen om meer te verkopen. Ik maak online marketing, copywriting en persuasion simpel voor iedere ondernemer die online nog te weinig omzet maakt.

Ik neem de zaal mee op een ontdekkingstocht langs enkele eenvoudig toepasbare technieken om het gedrag van klanten te beïnvloeden.

Je krijgt verrassende inzichten over het gedrag van klanten. Je snapt opeens hoe ze beslissingen nemen terwijl ze je website bezoeken, je mailing ontvangen of je social media update bekijken.

Aartjan van Erkel spreker op congres I AM MEDIA in Enschede

Feedback op je eigen website

Elke presentatie is maatwerk. We gaan inzoomen op de eigen website en er zal een aantal verrassende kwartjes vallen over de manier waarop de hersenen van klanten beslissingen nemen.

Inzichten blijven goed hangen door de manier van presenteren. Elke presentatie is superpraktisch – gaat verder dan theorie en onderzoeksresultaten – en bevat een aantal relatief eenvoudige tips en quick wins die direct toepasbaar zijn op iedere website.

De deelnemers doen een live website-check waarbij ze op een aantal punten controleren of hun website onweerstaanbaar is.

De tips in de presentatie zijn afkomstig uit onder andere:

 

  • Sociale psychologie
  • Neuropsychologie
  • Breinwetenschap
  • Gedragseconomie (behavioural economics)

BNR Businessclub: Aartjan is spreker tijdens ‘100 tips voor een goede website’

Over Aartjan van Erkel

Mijn naam is Aartjan van Erkel (1970), internet copywriter, trainer, professioneel spreker en auteur van de bestsellers MAAK ZE GEK! en  Verleiden op internet.

  

Ik ben ondernemer geworden om andere ondernemers succesvoller te maken door slim gebruik te maken van internet. Zelf heb ik 5 jaar geleden als kwakkelende en weinig gemotiveerde ZZP’er de overstap gemaakt naar een niche: online conversie copywriting. Door mijn kennis te verspreiden via internet en social media is mijn omzet met vallen en opstaan meer dan verdubbeld, heb ik een mailinglijst van ruim 33.000 abonnees opgebouwd, en zijn mijn boeken MAAK ZE GEK! en Verleiden op internet bestsellers geworden. MAAK ZE GEK! is het bestverkochte managementboek van 2016.

Ik ben dankzij internet in korte tijd succesvoller geworden dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Dat geeft zo’n kick dat ik er zonder te overdrijven veel gelukkiger door ben geworden.

Succesvolle bedrijven betaalden me hoge tarieven, en verdienen die investering makkelijk weer terug door een hogere conversie op hun website. Zo werkte ik voor Booking.com, een van de succesvolste ecommerce-bedrijven ter wereld met miljarden omzet per jaar. Booking.com gebruikt nooit freelancers. Toch werd ik 2 jaar lang onafgebroken ingehuurd, want er is bijna niemand te vinden met mijn specialisme. In Nederland werd ik ingeschakeld als copywriter en trainer door onder andere Ditzo, Triodos Bank, de Nationale Postcode Loterij, Energiedirect.nl, SNS Bank, Fugro, VVAA, De Amersfoortse en Microsoft.

Ik leer nu andere ondernemers wat ik heb geleerd en met succes toegepast: hoe ze hun website onweerstaanbaar maken, zodat ze veel succesvoller worden als ondernemer en 5 keer zoveel omzet gaan maken. En hoe ze van hun zakelijke boek een bestseller maken, door het extreem te laten opvallen.

Daarover geef ik gratis tips en betaalde lezingen en trainingsprogramma’s. Wekelijks ontvangen tienduizenden ondernemers mijn tips via e-mail en social media. Mijn omzet maak ik met lezingen en trainingsprogramma’s. Daaraan hebben meer dan 1.000 ondernemers in 7 landen deelgenomen: Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Curaçao, Thailand en Nieuw-Zeeland.

Ik ben gastdocent aan de Universiteit Utrecht en de Hogeschool Utrecht, en word geciteerd in 8 verschillende business-boeken.

Er zijn 3 verschillende lezingen mogelijk:​

Lezing 1: Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing

Gebaseerd op mijn boek MAAK ZE GEK!, het bestverkochte managementboek van 2016 (uitgeverij Van Duuren Management, juli 2016).

Deze lezing is speciaal voor ondernemers die meer klanten willen krijgen met hun nieuwsbrief en social media:

  • Hoe je iets over je bedrijf zegt dat uniek is en de aandacht trekt van het onderbewuste
  • Hoe je met storytelling je klanten onbedwingbaar nieuwsgierig maakt
  • Waarom het brein verslaafd is aan problemen, en hoe je dit gebruikt in je marketing
  • Hoe je een emotionele respons krijgt van je klanten, waardoor ze ja zeggen
  • Hoe je klanten geruststelt en uitnodigt voor de volgende stap
  • Vier manieren om onverwoestbaar bewijs te leveren, waardoor klanten enthousiast worden
  • Hoe je de obstakels wegneemt bij je klanten die een ja in de weg staan
  • Hoe klanten een klik met je krijgen, zodat ze meer geld uitgeven
  • Wat je kunt weggeven waardoor klanten helemaal wild worden en je website aan iedereen doorsturen
  • Hoe je onvergetelijk wordt voor je klanten

Lezing 2: Hoe je een website onweerstaanbaar maakt

Lezing gebaseerd op mijn boek Verleiden op internet. Deze lezing is speciaal bedoeld voor ondernemers die meer willen verkopen met hun website. Ze hebben een een hoop geld, tijd en liefde in hun site gestopt, maar het levert weinig klanten op. Ze krijgen superpraktische tips waardoor ze morgen meteen meer geld verdienen:

  • Een fout die 80% van alle websites maken, waardoor klanten direct afhaken – en hoe je dat corrigeert door een paar woorden aan te passen
  • Hoe jij jezelf uniek maakt, zelfs als je precies hetzelfde verkoopt als je concurrenten
  • Heb je een concurrent die slechter is dan jij, maar wel meer klanten trekt? Ontdek of dat ligt aan je website, en hoe je dat simpel oplost.
  • 2 dingen waardoor veel meer klanten je formulier invullen en op VERZENDEN klikken, zodat je meer bestellingen, aanvragen of boekingen krijgt
  • Welke foto’s voor meer verkoop zorgen
  • MYTHE: ‘Klanten lezen niet op internet’. Sommige pagina’s op je website worden gespéld door je klanten! Ontdek welke, en hoe je ze extra aantrekkelijk maakt.
  • Hoe je klanten overtuigt via het onderbewuste. Dat neemt 95% van de beslissingen over aankopen en investeringen. Bijna alle websites doen dit verkeerd, want ze proberen hun klanten te overtuigen via het bewuste brein – dat maar 5% van de beslissingen neemt. Ontdek hoe je 95% overtuigender wordt.
  • Waarom 1 zinnetje op de homepage de mailinglijst van deelnemers Elke en Stephane liet groeien met 800% in 6 maanden, waardoor ze hun provider moesten bellen omdat de server de grote aantallen bezoekers op de website niet aankon.
  • Hoe je onvergelijkbaar wordt in je markt. Klanten willen dan alleen nog met jou zaken doen, ongeacht je tarief.

Lezing 3: Hoe je boek op nummer 1 komt in de bestseller top 100

Gebaseerd op het uitroepen van MAAK ZE GEK! tot bestverkochte managentboek van 2016. Deze lezing is superinteressant voor ondernemers die van plan zijn om ooit een boek te schrijven, of al een boek geschreven hebben:

 

  • Hoe vind je een onderwerp waar klanten supergeïnteresseerd in zijn?
  • Hoe voorkom je dat je het schrijven blijft uitstellen?
  • Hoe geef je jezelf extra energie tijdens het schrijven?
  • Hoe maak je van klanten ambassadeurs?
  • Hoe vind je een onweerstaanbare titel?
  • Hoe zorg je dat lezers voorpret krijgen?
  • Doe iets belachelijks wat de meeste auteurs niet durven
  • Hoe motiveer je een hele lading klanten om te helpen promoten?
  • Hoe verdriedubbel je de markt voor je boek?
  • Hoe lanceer je een boek met zo veel mogelijk lawaai?
  • Hoe zet je een lucratief verdienmodel op rondom je boek?
  • Hoe je honderden euro’s verdient aan de verkoop van één boek

“Aanrader!”

Ben Woldring

Bellen.com

“Onze omzet is gestegen met € 216.000 per jaar.”

Harro Messelink

Eigenaar relatiegeschenken-website
Woerden

Boeken met auteurskorting

Boeken voor deelnemers kunnen met 10% auteurskorting bij ons worden besteld. Ze worden ruim op tijd en zonder verzendkosten op jullie kantoor of locatie afgeleverd.

Aartjan van Erkel was spreker op onder andere:

 

  • ​Snel meer klanten – Online marketing event van Ninke van der Leck
  • Uitgeverij Thema Auteursdag (de uitgeverij Schouten & Nelissen)
  • Bol.com Partner Event
  • Schrijfevent 3.0
  • BNR Nieuwsradio Businessclub – 100 tips voor een goede website
  • Internet Marketing Summit
  • Search Marketing Thursday – IAB
    Vevida Academy
  • Denkproducties: seminar Toveren met Taal
  • Relatiedag gemeente Eemsmond
  • Eredivisieclub Willem II Tilburg – John Beerens Sponsorevent
  • I AM MEDIA – Congres in Enschede
  • Netprofiler relatiedag 10-jarig jubileum
  • Academy Oost – Congres
  • Keynote Usability Awards Belgium
  • Academy Noord – Seminar
  • Internet Business Mastery – evenement Eelco de Boer
  • Elite Seminar – evenement Internet Marketing Universiteit Tonny Loorbach
  • Relatiedag – Holiday Media
  • Keynote-presentatie – Joomla! Dagen
  • Tekstnetwerken – Congres
  • Website Conversie Optimalisatie Congres – Congres.nl
  • Hogeschool Utrecht – Exclusief seminar voor relaties
  • Booking.com – International Content Summit
  • Bol.com Partnerprogramma-event voor top-affiliates
  • Wecanbeheroes Academy
  • MediaCT Friday Afternoon Sessions
    Emerce Conversion Event
  • Online Dialogue Donderdag
  • Indivirtual Partnerdag
  • Tekstnet 2.0 – Evenement voor tekstschrijvers
  • SNS Bank Grote optimalisatiedag
  • Univé Afdelingsdag

Reacties uit het publiek

“Net terug an een inspirerende sessie door @Aartjan tijdens de relatiedag van de gemeente Eemsmond”

Martijn Engel

“Wat een virtuoze presentatie van @Aartjan bij Vevida’s training ‘Verleiden op internet’. Een dikke pluim voor ons vak van copywriting”

Marnix op ’t Hoog

“Ben helemaal blij en geïnspireerd thuisgekomen van de @Vevida #Academy met o.a. toptraining van @Aartjan. Dank en graag tot de volgende keer!”

Francine Hermans

“Enorm interessante talk van @Aartjan over copywriting, verleiding en pijn doen 😉 #academyoost”

Niels Kooiker

“Goed verhaal van @Aartjan! Helder en concrete tips #aco”

Maarten Paalman

“@Aartjan Bedankt voor je inspirerende verhaal op #academyoost. Veel geleerd! Morgen toepassen. Joepie!”

Joke Zwaal

“Verleiden op internet. Mooie inzichten over copywriting door @Aartjan”

Yvet Schulkes

“Mooie presentatie van @Aartjan bij #congres Online Marketing”

Marc Bons

Tarief

Het tarief voor een lezing door Aartjan van Erkel is € 3.250 exclusief 21% btw. Dit tarief is inclusief een Q&A, en een feedbackronde waarin Aartjan persoonlijke tips geeft over websites van deelnemers.

Aartjan geeft presentaties uitsluitend in het Nederlands en zijn verhaal is vooral interessant voor ondernemers (MKB en ZZP).

Er worden geen reis- of verblijfskosten in rekening gebracht bij lezingen op een locatie binnen Nederland.

Als je wilt kun je de boeken van Aartan met 10% auteurskorting bij ons bestellen: ‘Verleiden op internet’ of ‘MAAK ZE GEK!’. Na afloop van de lezing kan een gratis signeersessie worden gehouden.

Het aantal deelnemers voor presentaties en lezingen is onbeperkt.

Voor een offerte of het inplannen van een belafspraak kun je contact opnemen met mijn team via info@schrijvenvoorinternet.nl of 030-6048418.

Met Aartjan van Erkel hebben we op het eerste gezicht een vreemde eend op het podium. Als een volleerd cabaretier vertelt hij komisch en onderhoudend zijn levensverhaal als een aaneenschakeling van bizarre gebeurtenissen. Aartjan beheerst neuro-copywriting tot in de puntjes en zet zijn kennis in om conversies op websites te verbeteren. Eerlijk is eerlijk: ook mijn onderbewuste brein wordt wel degelijk geraakt door zijn verhaal en zijn tips zijn waardevol en direct toepasbaar.

Marketingfacts.nl over mijn presentatie op I AM MEDIA 2014

Wat zijn de fijne kneepjes van het beïnvloeden van het gedrag van online klanten? Aartjan van Erkel, online copywriter, gaf daarover recent een presentatie ‘Verleiden op internet’. Hij kwam met een verrassend statement: help bezoekers om tempo te maken. Verleid ze om verder te klikken. Aartjan gaf een boeiende en interactieve presentatie en zorgde voor veel eye-openers. De aanwezigen werden flink aan het denken gezet.

Frankwatching over mijn presentatie op MediaCT Friday Afternoon Sessions

Op 3 november vond in Doorwerth het Website Conversie Optimalisatie (WCO) congres plaats met als sprekers Aartjan van Erkel en Ton Wesseling, beiden een autoriteit op dit gebied. Het congres was vooral gericht op de wat kleinere websites en het MKB, maar ook Conversie Optimalisatie adviseurs zag je enthousiast meeschrijven.

Frankwatching over mijn presentatie op het Website Conversie Optimalisatie Congres

Aartjan van Erkel (online copywriter en auteur van de bestseller ‘Verleiden op internet’) vertelt over de beïnvloeding van je websitebezoekers via hun onderbewuste brein. Hij geeft ons quick wins op het gebied van online usability en gedragsbeïnvloeding die direct toepasbaar zijn op je website. Aan de hand van goede en slechte voorbeelden toont hij vervolgens conversiekillers.

Frankwatching over mijn presentatie op I AM MEDIA 2014

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly