Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Hij veranderde 1 cijfer in zijn boek over de mooiste man van Griekenland


De mooiste man van Griekenland is de hoofdpersoon in de nieuwe roman van Ilja Leonard Pfeijffer.

Pfeiffer promoveerde ooit op de oude Grieken en woont nu al jaren in Genua, waar hij prachtige prijzenwinnende romans schreef zoals La Superba en Grand Hotel Europa.

Hij durfde het aan om een nieuwe roman van 900 pagina’s te schrijven die zich afspeelt in het oude Griekenland en die gaat over Alkibiades, de lover van Socrates.

In een podcast van De Correspondent wordt Pfeijffer geïnterviewd over zijn nieuwe bestseller. Hij vertelt dat hij dagenlang research heeft gedaan om 1 cijfer in zijn boek te veranderen:

“Ik heb een paar dagen verloren omdat ik per se wilde weten hoe snel die schepen nou eigenlijk gingen. Toen kwam ik in een wespennest terecht: de bronnen zijn ambigu, er is veel discussie in de secundaire literatuur, je hebt ook nog te maken met experimentele archeologie want ze hebben zo’n schip nagebouwd en daar proeven mee gedaan en dat leidt allemaal niet tot eenduidige conclusies. Toen ik na dagen onderzoek voor mezelf een conclusie had bereikt was het enige gevolg voor mijn tekst dat ik ‘8 dagen’ veranderd heb in ‘9 dagen’. Daar zit dus dagen werk in.”

Waarom hij in de houten schepen is gedoken legt hij zo uit:

“Details zijn belangrijk. Die helpen om die tijdreis tot stand te brengen, om die wereld voelbaar te maken. Daar heb ik heel veel lol aan beleefd, aan het recreëren van de oude wereld.”

Een succesvolle literaire schrijver legt hier iets uit dat je als auteur van non-fictie ook maar beter in je oren kan knopen.

Om de wereld waarover jij vertelt voelbaar te maken voor je lezers, heb je details nodig. Door te vertellen hoe hard de schepen gingen, hoe het stonk benedendeks, wat de bemanning voor kleren aan had.

Experts die een zakelijk boek schrijven zijn vaak ook dol op details, maar dan op de verkeerde. Ze gaan namelijk los met abstracte details: ze willen te veel uitleggen.

Ze vertellen dus niet over dingen die je voor je ziet zoals krakende masten en de wind die giert op de open zee, maar over managementtaal zoals kerncompetenties, het maximaliseren van de klantwaarde en stakeholder accountability.

Als je lezers verveelt dan voelen ze je niet, maar leggen ze je boek weg.

Het hoofd van lezers proberen vol te neuzelen met kennis is een van de grootste fouten die je kunt maken in je boek. Het is een van de dingen waar ik auteurs die bij mij in training zijn bijna altijd voor moet behoeden.

Je berijdt dan in je boek je eigen stokpaard in volle galop zonder achterom te kijken, maar je lezers zijn allang gestopt aan de kant van de weg en zitten zonder jou te picknicken terwijl ze een leuk boek zijn gaan lezen van iemand anders.

Hoe je voorkomt dat je een boek schrijft dat niemand interesseert plus nog een groot aantal tips die je even moet horen voordat je een boek uitbrengt, vertel ik donderdagochtend in mijn Bestseller-training.

Het is een online sessie waarin ik de grootste learnings deel uit de 5 jaar waarin ik auteurs begeleid en 13 van hem heb geholpen om op nummer 1 te komen in de Managementboek top 100.

Je kijkt de Bestseller-training gewoon op je laptop donderdag. We beginnen om 10 uur. Meld je gratis aan via deze link:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-bestseller-training/

Aartjan van Erkel

Cliché’s zijn niet meer weg te denken


Uitgerekend een kennisplatform over de boekensector schreef een artikel dat begint met een knetterende wind van een cliché:

“Het e-book is inmiddels niet meer weg te denken uit de boekenwereld. Een op de vier Nederlanders leest wel eens een e-book.”

Die eerste bullshitzin is ook nog eens een aanloopje, dat ze beter hadden kunnen weglaten.

Je ‘valt snel in de valkuil’ van het cliché omdat je ze zo vaak hoort en leest. Bij het schrijven ‘liggen ze altijd op de loer’.

In films ‘struikel je’ ook over de cliché’s. Bijvoorbeeld als de held in een actiefilm continu beschoten wordt terwijl hij jaagt op de bad guy maar nooit wordt geraakt.

Ook iets wat alleen maar in de film gebeurt is dat de hoofdpersoon een drankje bestelt in een café en dan haastig vertrekt zonder het op te drinken.

Of dat de hoofdpersoon verliefd wordt op iemand terwijl ze elkaar in het begin maar irritant vonden.

Als je een boek schrijft en je wilt wat van je lezers – bijvoorbeeld dat ze blijven lezen, of uiteindelijk klanten van je worden – wees dan ‘op je hoede’ voor cliché’s.

Door je arme lezers te ‘overladen’ met cliché’s geef je onbewust de boodschap af dat je een beetje gemakzuchtig bent. Dat het je allemaal niet echt boeit.

Wil je gezien worden als een thought leader en een original, ‘houd je dan verre’ van alle cliché’s en bedenk zelf eens een nieuwe analogie of overdrijving om je lezers te charmeren en te laten zien dat je er zin in hebt.

Volgende week donderdag geef ik een gratis Bestseller-training waarin ik nog veel meer tips ‘in petto’ heb voor het succesvol publiceren van een businessboek. Dat is een boek over je expertise dat je gebruikt als marketing: je wilt er klanten mee krijgen.

De gratis Bestseller-training zend ik live uit via internet op donderdag 24 augustus om 10 uur. Je kunt meekijken door je van tevoren aan te melden via deze link:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-bestseller-training/

Tot sinas,

Aartjan van Erkel

Wat je van een onorthodoxe zanger kunt leren over je stem vinden


Bij de ondernemers die in coronatijd hun grootste omzet kwijtraakten zaten de podiumartiesten.

Toen de zalen en podia op slot gingen, moesten ze wat bedenken. Veel trokken naar social media om te connecten met hun fans, maar er was ook een zanger die naar buiten trok. Letterlijk.

Singer-songwriter Tim Knol richtte in 2020 De Wandelclub op. Want hij was zojuist 40 kilo afgevallen door lange wandelingen te maken en zichzelf niet meer vol te gooien met drank en vet. Wandelen had zijn leven veranderd.

Hij nodigde daarom liefhebbers van zijn muziek uit om gewoon met hem te gaan lopen door bos en veld. Dan zou hij zijn gitaar meenemen.

Zo gezegd, zo gedigidaan en nu 3 jaar later heeft hij 1.200 leden en struint Tim een aantal keer per jaar met groepen tot 50 personen door de natuur en treedt ter plekke op. Akoestisch en in korte broek. In een bos, naast een duin, bij een koe.

Sinds Tim een tiener was en ik in koffietenten mijn eerste boek schreef luisterend naar zijn eerste plaat, ben ik fan van zijn muziek. Zondag liep ik 8 kilometer met zijn Wandelclub door de bossen van Austerlitz en heb ik met Tim lopen praten over zijn verdienmodel.

Je kunt veel ondernemerslessen vinden in zijn verhaal.

  • Hij bedacht in een tijd dat alles business-wise misging een manier om zijn markt toch te blijven bedienen.
  • Hij was niet bang om de grenzen op te zoeken van wat ‘normaal’ was in zijn sector en daar kilometers overheen te gaan. Zeg het maar als jij nog meer zangers kent die zelf wandelingen uitzetten in natuurgebieden en die een paar dagen later gaan lopen met een groep fans, of het nou bloedkokend heet is of zeikt van de regen.
  • Hij vergrootte zijn publiek door zijn lows en highs te delen nadat hij een ernstige waarschuwing kreeg van de huisarts. Hij werd over zijn gezondheidstransformatie geïnterviewd door tientallen radio- en tv-shows, bladen en kranten, en maakte er een nieuwe plaat, boek en club over.
  • Hij is niet te beroerd om zichzelf te bespotten, gaf tijdens zijn wandelconcert tips voor de beste tankstation-gehaktballen van Nederland en vroeg ons om gerust te filmen en fotograferen als we maar geen foto’s maakten van zijn kuiten.

Tim Knol doet iets heel anders dan anderen in een markt met hyperconcurrentie. Hij heeft heeft duizenden concullega’s die bereid zijn om voor niks of voor consumptiebonnen te werken en toch heeft hij als ondernemer een unieke eigen stem gevonden zodat hij gehoord wordt en geld verdient.

Vind jij het lastig om gehoord te worden? Zit je bijvoorbeeld in een markt met veel aanbieders die ongeveer hetzelfde doen? Of weet je niet precies wat jou uniek maakt? Ben je bang om uit beeld te verdwijnen doordat timelines, inboxen en zoekresultaten nu overspoeld worden met nog meer marketingcontent, niet meer gemaakt door ondernemers maar in duizendvoud door AI?

Ga daar dan eens over in gesprek met Dennis, uit mijn team. Deze week heb je toegang tot zijn agenda van de rest van de maand. Bespreek met hem hoe ik je zou kunnen helpen om je stem te vinden en gehoord te worden, bijvoorbeeld met een training of persoonlijke begeleiding.

Dennis heeft de komende tijd een aantal tijdslots ingepland om naar je situatie te kijken en je advies te geven.

Praat met ons.

Aartjan van Erkel

Krijg klanten in beweging die anders nog jaren stil waren blijven staan


Het hart van Miguel Indurain sloeg in rust 28 keer per minuut. Zeg maar een keer per twee seconden. Hij had een hart als een os.

Zo groot was zijn talent dat hij van 1991 tot en met 1995 de Tour de France won. Hij trainde ook hard, maar zijn edge was zijn grote motor, gekregen van moeder natuur.

Hij had een oneerlijk voordeel. Vergelijkbaar met Mathieu van der Poel die zijn wielergenen heeft gekregen van zijn vader, profrenner Adrie van der Poel en zijn opa Raymond Poulidor, een grote Franse wielerkampioen.

Er bestaat een manier waarop jij een oneerlijk voordeel voor jezelf kunt creëren in je marketing, zonder dat je daar ervaring of moeder natuur voor nodig hebt.

Dat doe je door op zoek te gaan naar een bepaalde emotie bij je klanten. Een emotie die een sterke motivator is – bijna net zo sterk als onze sex drive.

Het heeft een paar effecten op je klanten als je deze emotie triggert met je marketing:

  • Je klanten voelen zich door jou begrepen
  • Je klanten voelen zich gesterkt
  • Je klanten vertrouwen je meer

Gebruik je die emotie van je klanten NIET in je marketing, dan gebeurt er dit:

  • Je klanten voelen weinig urgentie
  • Je markt ziet jou niet als een expert
  • Mensen vergeten je sneller
  • Je krijgt minder reacties op je contentmarketing

Die drijvende emotie is onzekerheid. Om je te laten zien hoe je de onzekerheid van je klanten gebruikt om je marketing overtuigender te maken, geef ik je daar in de nieuwe masterclass voor Het Lab formules voor.

In de masterclass laat ik je ook zien hoe je de kunstmatige intelligentie van ChatGPT gebruikt om voor je onzekerheidsmarketing zo veel mogelijk overtuigende invalshoeken te vinden – en hoe je voorkomt dat je van de AI verkeerde informatie over je klanten ingefluisterd krijgt: de beruchte ‘hallucinaties’.

De formules voor onzekerheidsmarketing geven jou een oneerlijk voordeel in je markt. Want je krijgt hiermee klanten in beweging die anders nog jaren stil waren blijven staan.

Vandaag is de eerste maandag van de maand en dat is de dag dat de masterclass naar de drukker sturen zodat de Members van Het Lab hem een paar dagen later in de bus krijgen.

Ben je nog geen Member, meld je dan voor 17.00 uur aan zodat de formules ook bij jou op de mat ploffen – ik laat straks even een landelijk luchtalarm afgaan om je aan de deadline te herinneren:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

IJzeren eieren


Een van de bloeddorstigste wielerploegen qua aantal overwinningen per seizoen heeft als bijnaam ‘The Wolf Pack’.

Wolven jagen niet solo, maar in een roedel. Dat doen de renners van Quickstep – Alpha Vinyl ook. Want waar andere teams één kopman hebben, speelt ploegleider Patrick Lefevere meerdere troeven uit.

Lefevere is een van de sluwste oude wolven in de wielerwereld en hij heeft een aantal van de beste renners in zijn roedel, waaronder wereldkampioen Remco Evenepoel. Een van de andere troeven is de beste sprinter ter wereld: de Zeeuw Fabio Jakobsen.

3 jaar geleden maakte Jakobsen een horrorcrash met 80 km per uur tijdens een sprint, waarna hij een van de indrukwekkendste comebacks uit de sportgeschiedenis maakte door een jaar later weer te gaan meesprinten in het profpeloton en sindsdien 22 keer te winnen – nadat hij 10 tanden had verloren, 130 hechtingen kreeg, stukken bot verloor in zijn bovenkaak en zijn onderkaak, en een aantal scheuren had in zijn schedel. Wat een zak met ijzeren eieren heeft deze man.

Jakobsen zegt over zijn ploegleider in een interview: “Patrick always supported me. And I think he took a bit of a gamble with me. So I will try to win. Because that’s what you do for your leader.”

In de Netflix-docuserie Tour de France – Au coeur du peloton is te zien hoe Jakobsen een etappe wint en na de finish door zijn zendertje tegen zijn ploegmakkers die hem hadden geholpen zegt:

“Yes guys, thank you all! You are the best. This is The Wolfpack.”

Jakobsen in een interview achteraf: “That’s how we win. That’s how we howl”.

Een van de mooiste lessen voor leiders en ondernemers uit het verhaal van The Wolfpack is wat er kan gebeuren als je een eigen gedragscode hebt, en een eigen ‘taal’ spreekt. Renners en staf spreken elkaar aan op een manier die je bij andere ploegen niet hoort.

Een gedragscode en een eigen taal heb je nodig om je te positioneren als een leider in je markt. Als je wilt dat mensen zelfs onder de meest uitzonderlijke omstandigheden blijven strijden en extreme resultaten behalen.

Dat kun je rechtstreeks doortrekken naar de trainingenwereld. Creëer je een bijzonder gevoel in een groep met een eigen gedragscode en een eigen taal, dan zijn je klanten tot uitzonderlijke dingen in staat. Dan krijgen ze door jouw training resultaten die elders onmogelijk zijn.

Hoe je deelnemers extreme resultaten halen is een van de dingen waar ik het woensdag over ga hebben in het online seminar ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’.

Daarin neem ik je mee in mijn learnings uit de afgelopen 10 jaar waarin ik heb geschaafd aan online trainingen, en waarin ik 6 online trainingen heb gelanceerd die door duizenden ondernemers zijn gekocht.

Bespaar jezelf het omhoog fietsen tegen een steile leercurve en profiteer van wat ik je ga vertellen. Bedank me later maar.

De link om je gratis aan te melden:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-hoe-je-trainingen-verkoopt-in-onbeperkte-aantallen/

Mooi weekend,

Aartjan van Erkel

Leuk interview over charisma voor ondernemers


Media-expert Marieke Jansz geeft in haar podcast ‘Charisma voor ondernemers’ tips om een inspirerend boegbeeld van je business te zijn.

Ze geeft niet alleen haar eigen visie maar interviewde een theatermaker, een cameraman, een stemcoach, een feminine embodiment-trainer en een journalist. Leuke podcast. Ze sprak ook met mij over dit onderwerp.

Marieke en ik bespraken mijn boek Nummer 1 en hebben het onder andere hierover:

  • Alle media maken je kleiner. Hoe val je dan toch op?
  • Waarom je geen marketing kunt doen als je pizza eet.
  • Waarom je in een zaal je aandacht niet kunt houden bij sommige sprekers op het podium, en zelf in je contentmarketing veel boeiender kunt zijn dan die saaie spreker terwijl mensen je dan niet eens in levenden lijve voor zich hebben.
  • Waarom klanten geen enkele feeling hebben bij de marketing van veel bedrijven en daardoor makkelijk overstappen naar een ander.
  • Waarom ondernemers het alleen maar relevant vinden om het over hun vakgebied te hebben in hun marketing, terwijl dat voor hun klanten juist compleet irrelevant is.
  • Grappig zijn is moeilijker dan informatief zijn. Hoe je entertaint zonder grapjes te hoeven maken.
  • Waarom het dodelijk is om in je marketing random persoonlijke details te delen, je hart te luchten en klanten tot in de diepste krochten van je ziel te laten meekijken.
  • Hoe je marketing laat zien wat voor een vriendschap je hebt met je klanten.
  • Mijn antwoord op deze vraag van Marieke: “Wat zeg je tegen ondernemers die denken: ‘Waarom zou ik verder gaan in mijn marketing dan de relatie opbouwen met mijn klanten, iedereen weet toch wat ik te verkopen hebt? Dat aanbod hoeft niet per se.’
  • Mijn voorspellingen over AI in marketing.

Beluister aflevering #42 van de Charisma voor ondernemers-podcast in je podcast-app of hier:

Enjoy,

Aartjan van Erkel

Bevrijd klanten van 5 veelvoorkomende misvattingen waardoor ze niet geloven dat ze succesvol kunnen zijn met jouw methode


“There’s six minutes to get through, I’m going to enjoy every single second of this”, zegt een YouTuber genaamd Rebecca Vocal Athlete. Ze is een Britse zangcoach die reaction videos maakt.

In een video waarin ze reageert op de zang van een Nederlands trio gaat ze van kippenvel dat zichtbaar is op haar blote armen naar zweet dat haar uitbreekt, uitroepen dat de hemel zich geeft geopend, tot wilde armgebaren en uiteindelijk tranen.

De video waar ze naar kijkt is een Home Isolation Version van Bohemian Rhapsody die in 2020 werd opgenomen door de 3 zingende Nederlandse zussen die zichzelf Og3ne noemen.

“I could talk about this all day”, stamelt zangcoach Rebecca. Blijkbaar is ook Queen onder de indruk, want die delen de video van Og3ne in een Instagram Story.

De 3 zussen van Og3ne zijn volgens mij de beste vocalisten van Nederland omdat ze ijzingwekkende kippenvel-harmony’s zingen met zijn drieën tegelijk – check hun andere Home Isolation Versions op YouTube van o.a. Jolene en hun Simon and Garfunkel-medley – en zaterdagavond was ik samen met mijn dochter van 19 bij een concert dat ze gaven in Bloemendaal.

Het optreden vond plaats in een openluchttheater, en we kwamen daar een kwartier voor tijd aan. Helaas zagen we dat alle plaatsen op de tribunes al vol waren doordat veel mensen al vroeg waren gekomen, waardoor het ernaar uitzag dat we moesten staan.

Totdat de programmeur van het theater de microfoon nam en het publiek welkom heette, en iedereen vroeg om op te schuiven op de lange banken waaruit de tribunes bestonden, zodat iedereen die nog stond ook een zitplaats zou hebben.

Het bleek dat op de banken waarop iedereen zat, met kleurtjes precies was aangegeven uit hoeveel ruimte iedere zitplaats bestond. Toen iedereen hun jassen, tassen en ego’s uit de weg had geruimd bleek er opeens toch plaats te zijn voor iedereen en konden we alsnog gaan zitten.

De juiste trigger in een paar woorden van de juiste persoon kan ervoor zorgen dat een publiek van honderden of duizenden mensen opeens mogelijkheden vindt die er daarvoor niet leken te zijn.

Die mogelijkheid heb jij ook als ondernemer. Jij bent in staat om mensen met je eigen woorden te bevrijden van overtuigingen waardoor ze een stap kunnen zetten waarvan ze dachten dat hij onmogelijk was. In dit geval de stap om bij jou te investeren en hun leven te gaan veranderen.

Je kunt ze bevrijden van dingen die diep in hun hart zitten, waar ze zich niet eens van bewust zijn, maar die in de weg zitten in hun leven.

Ik laat in een masterclass voor de Members van Het Lab die vandaag verschijnt zien wat de misvattingen zijn waar je klanten in geloven en hoe je die doorprikt zodat zichzelf niet meer tegenhouden om de dingen te doen waarvan ze weten dat ze belangrijk voor ze zijn, en die ze het allerliefste zouden willen:

  • Je ziet de 5 meest voorkomende misvattingen waardoor klanten niet geloven dat ze succesvol kunnen zijn met jouw methode, dienst of product.
  • Je ontdekt hoe je het brein binnendringt van je klanten, een misvatting die ze hindert voorgoed verwijdert en in plaats daarvan op dezelfde plek in hun hoofd een nieuwe overtuiging implanteert.
  • Ik geef je een 3-staps psychologische overtuigingstechniek waardoor een bezwaar wegwaait en klanten jou opeens als een serieuze kandidaat zien om hun problemen op te lossen.

Omdat je als Member géén toegang hebt tot masterclasses die zijn uitgekomen voordat je membership is gestart, is de enige manier om hem in bezit te krijgen dat je op een drafje naar deze pagina gaat en je voor 17.00 uur aanmeldt als Member van Het Lab:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Een manier om zelfs van de hardnekkigste twijfelaars klanten te maken


Een vrouw die op dieet is, vertelt op de website Fmylife over een genant voorval.

“Toen ik vandaag boodschappen aan het doen was, vroeg ik me verstrooid af: ‘Zou mijn nieuwe dieet eigenlijk werken?’. Het antwoord werd duidelijk toen mijn slip middenin de supermarkt afzakte en om mijn enkels op de grond viel. FML.”

Een kleine oepsie. Maar jij en ik weten dat ze achteraf natuurlijk maar wat trots op zichzelf was.

God weet hoeveel ROFLOLs en emoji’s ze de rest van de dag naar haar stikjaloerse vriendinnen heeft gestuurd om het verhaal te vertellen.

Het equivalent van kleding die te groot voor ze is doordat ze lekker aan het afvallen zijn, maken jouw klanten bij jou mee. Ze zijn net zo trots op hun resultaten als de diëtende vrouw op haar akkefietje in de supermarkt.

Je hebt ze trots gemaakt, want ze hebben hun probleem opgelost. Dankzij de samenwerking met jou.

Maar voordat je klanten resultaten kunnen krijgen, hebben ze eerst de beslissing moeten nemen om jou het vertrouwen te geven. Om de investering te doen die nodig is.

Daarvoor heb jij iets moeten doen. Je hebt ze overtuigd.

Alleen zijn er altijd klanten bij die zich niet laten overtuigen. Wat je ook hebt gezegd of gemaild tot nu toe, ze zijn niet in beweging gekomen.

Ze weigeren om hun portemonnee te trekken, want ze hebben een misvatting in hun hoofd waardoor ze denken dat ze bij jou geen resultaat kunnen halen. Als je bijvoorbeeld een dieetcoach bent, dan denken ze dat zij nooit een afzakkende broek krijgen door jou.

Er zijn 5 veelvoorkomende misvattingen waardoor klanten tegengehouden worden en waardoor ze niet geloven dat ze succesvol kunnen zijn met jouw methode, dienst of product.

Zolang jij die misvattingen niet uit hun hoofd praat, worden ze geen klant.

Nou is er een manier om zelfs die hardnekkigste twijfelaars toch aan boord te krijgen. Om de vastgeroeste misvattingen in hun hoofd te vervangen door een nieuwe opvatting, die in sommige gevallen precies het tegenovergestelde is van wat ze nu geloven.

Daardoor is het opeens voor die mensen wel mogelijk om bij jou te investeren. Zodat ze eindelijk een probleem gaan oplossen waar ze al lang onder lijden.

Die manier is een simpele 3-staps overtuigingstechniek.

Wat je doet met deze techniek is het brein in gaan van je klanten, waarna je hun misvatting voorgoed verwijdert en in plaats daarvan op dezelfde plek in hun hoofd een nieuwe overtuiging invoert.

Wat de 5 misvattingen zijn waardoor potentiële klanten de hand op de knip houden, en hoe je die met deze simpele 3-staps overtuigingstechniek wegneemt, leg ik deze maand uit aan de Members van Het Lab.

Het staat allemaal in de nieuwe masterclass die komende week verschijnt.

Maandag sturen we de masterclass naar de Members waarin staat hoe je klanten bevrijdt van overtuigingen die ze belemmeren, waardoor ze bij jou investeren in wat echt belangrijk voor ze is.

Omdat je als Member géén toegang hebt tot masterclasses die zijn uitgekomen voordat je membership is gestart, is de enige manier om hem in bezit te krijgen dat je op een drafje naar deze pagina gaat en je voor maandag 17.00 uur aanmeldt als Member van Het Lab:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Verander het leven van klanten die zichzelf tegenhouden


Op het onvolprezen Reddit .com stelde iemand de prikkelende vraag:

‘What is a purchase under $50 you made that has totally changed your life for the better?’

De antwoorden variëren van een neushaartrimmer en een waterpik-flosser tot een telefoonoplaadsnoer van 3 meter, het eerste album van Stone Roses, een scherp schaartje, een magic wand toy, een kledingscheerapparaat en een projector die van je muren en plafond een oceaan maakt.

Dan komt dit antwoord:

‘I was paying my therapist $150 a session to figure out why I believed there were monsters under my bed. She said 10 sessions minimum were necessary. Ouch.

I finally told my favorite bartender about my embarrassing problem. He told me to cut the legs off my bed.

So my answer is $7 for a saw. Problem solved.’

Zo kan het ook.

Hoe je van een vervelende gedachte afkomt maakt niet uit. Tien keer naar de peut, of de poten van je bed afzagen. Whatever.

Maar wat als iemand helemaal niet van die gedachte af wil? Omdat ze er heilig in geloven? Dan gaat zo iemand niet eens op zoek naar een oplossing.

Als het jouw potentiële klanten zijn, kunnen ze een gedachte hebben over wat jij verkoopt die ze tegenhoudt om bij jou geld uit te geven.

Daardoor blijft hun situatie onveranderd. Want ze verdommen het om jou te betalen om ze te helpen.

Ze blijven dus last houden van het probleem waar jij ze van af kunt helpen, terwijl ze wel verlangen naar een oplossing. Maar die gedachte zit in de weg.

Als je in staat bent om gedachtes weg te nemen waar klanten in geloven, bevrijd je ze van overtuigingen die ze belemmeren zodat ze bij jou investeren in wat echt belangrijk is.

Je helpt ze om dingen te overwinnen die in de weg zitten in hun leven. Die ze tegenhouden om de dingen te doen die ze het allerliefste zouden willen.

Ik laat in een nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab zien wat die 5 meestvoorkomende misvattingen zijn waardoor klanten zichzelf tegengehouden en niet geloven dat ze succesvol kunnen zijn met jouw aanpak, dienst of product.

En daarna geef ik je een simpele 3-staps overtuigingstechniek waardoor hun misvattingen wegvallen, zodat klanten jou opeens wél als een serieuze kandidaat zien om hun problemen op te lossen.

Wat je doet met deze techniek is het brein penetreren van je klanten, waarna je hun misvatting voorgoed verwijdert en in plaats daarvan op dezelfde plek in hun hoofd een nieuwe overtuiging inbrengt.

De masterclass over het wegnemen van misvattingen waar klanten in geloven, gaat maandag naar de drukker. Als je hem in bezit wilt krijgen, meld je dan hier aan als Member van Het Lab:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Oelepetoet


Toen onze kinderen baby’s waren heb ik nooit in babytaal tegen ze ge-oelepetoet. Want ik had van iemand gehoord dat kinderen sneller leren praten als je zo veel mogelijk praat alsof ze volwassen zijn.

Geen idee of het heeft gewerkt. En ik heb ook nooit opgezocht of het waar is. Ik vond het gewoon stom om tegen mijn baby’s te brabbelen als een koekwaus.

Jaren later kochten we Lola. En als ik nu op mijn hurken bij de hondenmand ga zitten, dan hoor ik een piepstem uit mijn mond komen die zegt: “Wil Lollekebolleke een lekker koekiewoekie? Baassie lekker snoepie voor je pakken? Ben je nog een lief hondjeklontje?” Want Lola is schattig en het boeit me niet of ze wordt toegelaten op de hondenuniversiteit.

Misschien had het niks uitgemaakt als ik ook zo tegen mijn baby’s had gebrabbeld. Misschien waren ze zelfs wel een jaar eerder begonnen met praten.

Ik had nou eenmaal een idee in mijn hoofd hebben waar ik aan vasthield, ook al wist ik niet precies waarom. Het is net als met de ideeën die potentiële klanten in hun hoofd kunnen hebben. Misvattingen die ze tegenhouden om bij jou geld uit te geven.

Bijvoorbeeld het idee dat jouw andere klanten veel kunnen hebben aan je methode, je diensten of je training, maar zij zelf niet. Want die andere klanten zitten anders in elkaar. Ze denken bijvoorbeeld dat die andere klanten handiger, gedisciplineerder of dunner zijn.

De misvatting ‘Mensen die dit wel is gelukt zijn anders dan ik’, is een van de 5 meestvoorkomende gedachten die mensen tegenhouden om klanten te worden.

Zolang ze erin geloven, trekken ze niet hun portemonnee en blijven ze wachten, uitstellen, om je heen lopen.

Pas als jij de 5 misvattingen in hun hoofd hebt weggenomen, zijn ze in staat om je klanten te worden.

Het is namelijk mogelijk om misvattingen te elimineren. Iemand had mij als jonge vader van gedachte kunnen laten veranderen, waardoor ik volle bak poekiewoekie was gaan praten.

Als je in staat bent om misvattingen weg te namen waar klanten in geloven, bevrijd je ze van overtuigingen die ze belemmeren, zodat ze bij jou investeren in wat echt belangrijk is.

Je helpt klanten om dingen te overwinnen die diep in hun hart zitten, waarvan ze zich soms niet eens bewust zijn. Dingen die ze in de weg zitten in hun leven. Dingen die ze tegenhouden om de dingen te doen die ze het allerliefste zouden willen.

Ik laat in een nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab zien wat die 5 meestvoorkomende misvattingen zijn waardoor klanten zichzelf tegengehouden en niet geloven dat ze succesvol kunnen zijn met jouw methode, dienst of product.

En vervolgens geef ik je een 3-staps overtuigingstechniek waardoor hun misvattingen wegwaaien, zodat klanten jou opeens wél als een serieuze kandidaat zien om hun problemen op te lossen.

Wat je doet met deze techniek is het brein binnendringen van je klanten, waarna je een misvatting voorgoed verwijdert en in plaats daarvan op dezelfde plek in hun hoofd een nieuwe overtuiging implanteert.

De masterclass over het wegnemen van misvattingen waar klanten in geloven, gaat aanstaande maandag naar de drukker. Als je hem in bezit wilt krijgen, meld je dan hier aan als Member van Het Lab:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: