Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Waarschuwing: Expliciete sales-pitch (niet geschikt voor minderharigen)


De mei-editie van Het Lab gaat vandaag naar de drukker.

Dit is een voorproefje van alle dingen die worden opgehelderd als je hem openslaat:

~ Alle beren die jouw klanten op de weg zien en hoe jij die wegjaagt, zodat klanten met een diep gerustgesteld gevoel JA kunnen zeggen tegen jouw aanbod, of tegen datgene wat jij verkoopt.

~ Een van de grootste denkfouten van experts die hun kennis verkopen, waardoor hun klanten afhaken en zich verliezen in Facebook, Netflix, internet-prono en andere verslavende middelen

~ De onvoorstelbaar banale reden dat zelfs je allerbeste klanten je adviezen negeren, en hoe je ze simpel tegen zichzelf in bescherming neemt

~ Een manier om via de ‘achterdeur’ de bezwaren van je klanten weg te nemen waardoor ze geen weerstand of twijfel meer voelen op het moment dat ze een sales-boodschap van jou te horen krijgen – bijvoorbeeld in een gesprek of in een offerte

~ Een bron van ideeën voor content op LinkedIn, YouTube en Facebook waardoor je als een van de zeer weinigen in jouw markt daadwerkelijk meer omzet maakt dankzij social media, terwijl je concurrenten clueless druk zijn met liken, hartjes geven en stories maken

~ Hoe je klanten op de meeste ethische manier prepareert om JA te zeggen op het moment dat jij ze een goed aanbod doet.

~ Een eeuwenoude vorm van mindfuck marketing die je concurrenten niet serieus nemen maar die aantoonbaar veel overtuigender is dan de bullshidt marketing in hun advertenties en nieuwsbrieven.

~ 11 redenen waarom klanten je niet geloven, zelfs al vinden ze je leuk, aantrekkelijk en heb je gepraat als een schorre brugwachter – op het moment dat ze met de pen boven de stippellijn zweven krijg je ondanks al hun koopsignalen géén handtekening

Je hebt met deze Masterclass een checklist in handen waardoor je in iedere verkoopsituatie zeker weet dat je alle redenen waardoor klanten nee zeggen hebt gladgestreken.

Een bonus deze maand is dat ik je ook de 3 manieren geef om direct beter te slapen die ik in anderhalf jaar zoeken en testen heb gevonden en waardoor ik nu hele nachten doorslaap zonder halverwege de nacht minimaal een uur wakker te liggen.

De meeste mensen die gezonder willen worden, willen afvallen of een virus willen afweren, denken dat ze het snelste resultaat hebben als ze gezonder gaan eten en meer gaan bewegen. Maar er is één ding dat meer doet voor je gezondheid dan voeding en sport bij elkaar opgeteld, en dat is beter slapen.

Twee van de slaaptips die ik je geef in deze masterclass zijn zo simpel dat iedereen ze vandaag nog kan toepassen zonder ook maar iets te hoeven bestellen op internet, en zonder dat je afscheid hoeft te nemen van guilty pleasures.

En de derde slaaptip is wat meer hardcore en vraagt wél om het afhakken van het hoofd van de op één na meest hardnekkige verslaving die we hebben. Dat is trouwens ook een van de meest kankerverwekkende habits die je kunt hebben en die je verrassend makkelijk kunt skippen.

Vandaag is de deadline om Member te worden en deze masterclass te krijgen, omdat we de opdracht vanmiddag om 17 uur naar de drukker sturen.

Je krijgt alleen toegang tot edities die zijn verschenen nadat je membership is gestart. Dus dit is je laatste kans om deze Masterclass in handen te krijgen.

Dit is de link: www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Wat klanten indrukwekkend aan jou vinden


De reden dat piraten een ooglapje dragen, is NIET dat ze een oog verloren hebben.

Een fun fact dat Peter Pannekoek vertelt in zijn show ‘Later was alles beter’.

Ze bedekken hun oog zodat ze dan altijd één oog hebben dat klaar is om te zien in het donker, voor als ze benedendeks gaan.

Want onze ogen hebben 20 minuten nodig om te switchen van licht naar donker. Niet zo handig als je bijvoorbeeld iemand achtervolgt over het scheepsdek terwijl je aan het zwaardvechten bent en die ander duikt opeens het ruim in.

Zien wat anderen niet zien. Dat is ook jouw onderscheidend vermogen als je een expert bent.

Klanten luisteren naar jou omdat ze jou zien als een bron van wijsheid. Jij bent hun filter in een zee aan informatie.

Jij haalt eruit wat voor hen interessant is.

Ze zien je als een soort helderziende op jouw vakgebied.

En wat ze ook indrukwekkend aan jou vinden, is dat jij dwars door ze heen kijkt.

Voordat ze het ook maar kunnen denken, weet jij al wat je klanten gaan zeggen.

Je hebt het al zo vaak gehoord. Verkoopgesprekken gaan vaak op dezelfde manier.

Je kunt het uittekenen. Het beslissingsproces dat zich afspeelt in het hoofd van je klanten.

De vragen die ze aan jou hebben. De onzekerheden. De twijfels.

Jij kent ze en bent voorbereid op alle redenen waarom klanten lopen te twijfelkonten.

Jij weet dat een klant die twijfelt, daar niks persoonlijks mee bedoelt. Je voelt je niet afgewezen. Je vindt een klant niet zo gauw lastig.

Want je weet dat twijfelen er bij hoort.

En klanten zijn ervan onder de indruk als jij ze op alle punten geruststelt.

Een echte expert is iemand waar ze helemaal rustig van worden.

Om dat naar het volgende level te trekken, heb ik de 11 universele twijfels die mensen hebben over een investering voor je bij elkaar gezet.

Je hebt daarmee een overzicht in handen waardoor je iedere twijfel al van tevoren weet. Zodat je iedere klant een diep gerustgesteld gevoel geeft als die komt met nog een twijfel. En nóg een.

De masterclass met de 11 twijfels en voorbeelden van verschillende soorten ondernemers gaat maandag naar de drukker. Daarna wordt hij verstuurd naar alle Members van Het Lab.

Dat betekent dat je vandaag nog tijd hebt om je membership te starten, want als je dat na maandag doet dan is het te laat. Duizend bommen en granaten naar ons e-mailen helpt je dan niet meer.

Dit is de link: www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Wat te doen als klanten weerstand bieden


Gisteravond liet ik mezelf vallen op de bank en zei tegen Chiara:

“Wat hebben wij toch een mazzel dat we dat bos hebben.”

We wonen aan de rand van het Zeisterbos, waar ik elke dag een uur loop met Lola. Ik kom daar helemaal tot mezelf.

Alleen is dat helemaal geen mazzel. Dat heb ik aan Chiara te danken.

Vier jaar geleden woonden we namelijk in Utrecht, en ik wilde daar nooooit weg.

Het was toch heerlijk in de stad? Op het fietsie overal naar toe. Bioscopie. Biertje pakken. Een intercity-station. Honderdduzend restaurants. Niks meer aan doen!

Maar Chiara wilde weg. Die wilde ruimte. Een groter huis. Een grotere tuin. Een mooiere wijk.

Jaren heeft ze moeten soebatten. Ik mopperde: We wonen toch in een prachtige stad? We hebben hier toch vrienden? Leuk huisie? Wat zullen we dan?

Zeker 5 jaar heb ik het tegengehouden.

Totdat ze me omlulde. Ik weet niet eens meer hoe. We gingen zoeken en kwamen uit in Zeist.

Ik moet dat nog heel vaak horen als ik genietende dingen zeg over dat bos en over onze nieuwe woonplaats.

En ik geef haar dan alle credits. Want als het aan mij had gelegen, had ik nog steeds in een krap huis in een lillijke drukke wijk gewoond.

Ik heb uitgerekend dat ik inmiddels al 10.220 km in het bos heb gewandeld doordat Chiara toen heeft volgehouden.

Als ze dat niet had gedaan, dan had ik nu al die jaren de hond uitgelaten op een uitlaatstrook.

Om je leven te transformeren, heb je af en toe iemand nodig die volhoudt. En die je net zo lang bewerkt totdat je klaar bent voor de volgende stap.

Voor je klanten kun jij dat zijn. Degene die niet opgeeft en die ze net zo lang aan de hand meeneemt totdat ze het gaan zien.

Als ze eenmaal hun nieuwe leven hebben, zijn ze je eeuwig dankbaar.

Mensen kunnen allerlei redenen hebben om weerstand tegen je te bieden. Waardoor ze blijven hangen. Waardoor jij ze niet kunt helpen om hun leven te veranderen.

Terwijl jij weet wat er allemaal mogelijk is voor ze. Als ze maar ja tegen je zouden zeggen.

Het is normaal dat klanten hier tijd voor nodig hebben. En wat ze ook nodig hebben, is dat jij niet afhaakt.

De meeste ondernemers willen een lead met spoed omzetten in een opdracht.

Wees niet die ondernemer die snel wil scoren. Wees die ondernemer die geduld heeft en volhoudt.

Laat met vaste regelmaat van je horen. Kom zo vaak mogelijk in de lucht met interessante marketing. Hou contact zo lang als ze je nodig hebben.

Op een dag komt die opdracht of die aanmelding dan wel.

Later heb ik bedacht waarom ik toen zo lang verzet heb geleverd tegen onze verhuizing. Ik kwam op 6 verschillende redenen om te willen blijven waar ik zat.

En als je een volledige lijst wilt van redenen waarom mensen nee zeggen tegen je, dan kom je uit op een lijst van 11.

Dat is de universele lijst van 11 twijfels die mensen kunnen hebben over verandering.

Ik heb voor de Members van Het Lab een masterclass opgenomen over die 11 universele twijfels. Daarin leg ik uit wat de 11 redenen zijn dat mensen nee tegen je zeggen, en hoe je ze kunt geruststellen.

Want die twijfels, dat zijn eigenlijk onzekerheden. En die kun jij als expert rustig allemaal gladstrijken.

De deadline nadert als je de masterclass toegestuurd wilt krijgen. Je membership starten doe je hier: www.HetLab.online

Maandag om 17u sturen we hem naar de drukker en daarna ben je te laat.

Hooi,

Aartjan van Erkel

De 11 redenen waarom klanten NEE tegen je zeggen


Gisteren belde ik met een ondernemer, en die zei:

“Mijn klanten zijn extremer geworden door corona. Dat merk ik tijdens verkoopgesprekken. Of ze gaan er helemaal voor, of ze hebben enorme twijfels. Er zit bijna niks meer tussen.”

Misschien merk je dat zelf ook. Veel klanten zeggen makkelijker JA, maar andere klanten zeggen juist overal NEE op.

Laten we het eens hebben over je NEE-klanten.

De reden dat ze nu de boot afhouden, is onzekerheid.

Ze durven nu gewoon niet. En vaak hebben ze die onzekerheid in goede tijden ook wel, maar die ligt minder aan de oppervlakte.

Een deel van je NEE-klanten die zal nee blijven zeggen. Die zie je pas weer terug als het allemaal weer rustig is geworden.

Maar er zijn ook klanten die ondanks hun onzekerheid nog steeds bereid zijn om de investering te doen.

Dat vraagt nu alleen iets extra’s van je.

En dat is dat je inzoomt op hun onzekerheden, en ze een voor een met ze bespreekt.

Vergelijk het maar met je kind dat een nachtmerrie heeft en middenin de nacht geschrokken bij je in bed kruipt.

Dan ligt er eentje naast je te bibberen die onzeker is geworden. Die durft niet meer in zijn eigen bed.

Je moet dan soms praten als een schorre brugwachter om hem weer rustig te krijgen.

“Ik durf niet meer te gaan slapen.”

“Straks komt die nachtmerrie weer terug.”

“Ik durf niet meer terug naar mijn kamer.”

Door de emotie is je kind een open boek. De onzekerheden liggen rauw aan de oppervlakte.

Als je hem rustig wilt krijgen, dan zul je die een voor een moeten bespreken.

Pas als je kind op alle punten gerustgesteld is, dan neemt hij de beslissing om weer te gaan slapen.

Onzekere klanten hebben precies hetzelfde nodig nu.

Die willen op alle punten diep gerustgesteld worden. Pas dan kunnen ze weer ja zeggen.

Zorg dus dat je erachter komt waar hun onzekerheden precies over gaan, en neem dan hun angst weg door tegenargumenten te geven waardoor hun twijfels wegvallen.

Net zoals de band van een kind hechter wordt met een ouder die hem kan geruststellen, wordt ook de band van klanten met jou beter als jij ze hebt gerustgesteld.

Aanstaande maandag stuur ik een masterclass naar de drukker waarin ik uitleg wat de 11 onzekerheden zijn waardoor klanten NEE zeggen, en 11 formules om ze definitief weg te nemen.

Als je in staat bent om klanten te verlossen van alle onzekerheden die ze in deze tijd voelen, dan zijn ze vrij om JA te zeggen. Zelfs tegen een grote investering.

Twijfels wegnemen van klanten is een vaardigheid die je niet alleen in je gesprekken gebruikt maar ook in alle vormen van copywriting, bijvoorbeeld verkooppagina’s, offertes en artikelen.

De Members van Het Lab krijgen de nieuwe Masterclass toegestuurd als een video en ook op papier. Wil jij dat ik hem ook naar jou stuur, dan nadert je deadline om Member te worden met grote stappen.

Dit is de gloeiende link: www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Waarom je klanten zulke twijfelkonten zijn


Boswachter Peter Wohlleben werd wereldwijd bekend door zijn bestseller over het verborgen leven van bomen.

In een Duitse talkshow liet hij ooit eens een acteur en een zangeres een hap nemen uit een eetbare versgeknipte tak van een douglasspar. Ze vonden het niet lekker.

Hij heeft een nieuw boek uit, over de geheime band tussen mens en natuur. Daarin vertelt hij iets interessants over het gezichtsvermogen van de mens.

We zijn namelijk in staat om met onze ogen iets waar te nemen zonder dat we het echt goed zien, en dat kan ons leven redden als we een belager tegenkomen.

Het gaat om het blikveld dat je hebt vanuit je ooghoeken.

Dat deel van onze ogen is heel slecht in kijken, eigenlijk. De resolutie is laag, en daardoor kun je niks scherp zien. Je ziet niet eens het verschil tussen een simpele cirkel, vierkant en driehoek.

Maar vanuit je ooghoeken kun je wel verbijsterend goed iets anders waarnemen. En dat zijn mensen.

Als je vanuit je ooghoeken iets ziet bewegen dan weet je zonder het goed te kunnen zien meteen of je een mens hebt gezien, en ook of diegene goed of kwaad in de zin heeft.

Je weet meteen of iemand die je ’s avonds laat ziet rondstiefelen in een uitgestorven stad zich vriendelijk gedraagt of agressief is.

Best handig als je lang en gezond wilt leven.

Er zijn allerlei momenten waarop we bezig zijn met zelfbescherming. Dat doen we bijvoorbeeld ook bij het nemen van een investeringsbeslissing.

We willen voorkomen dat we iets aankopen dat achteraf onverstandig was, of waardoor we gezichtsverlies lijden.

Mensen blijven vaak stug vasthouden aan wat ze al kennen, en hebben weerstand tegen verandering.

Je kent waarschijnlijk ook wel iemand die maar één merk auto wil rijden, of die zijn politieke opvattingen in beton heeft gestort.

Volgens psychologen komt dat door de Status Quo Bias, waardoor ons brein een voorkeur heeft voor het behouden van de dingen zoals ze zijn.

Mensen kunnen daardoor resistent zijn tegen verandering.

Dat komt onder andere doordat we graag de controle willen houden, consequent willen zijn en ook door cognitieve dissonantie.

Er is een interne conversatie aan de gang in hun hoofd waarin ze zichzelf elke keer afraden om de investering te doen.

Je klanten kunnen daardoor best wel koppige fakkers zijn, en enorme twijfelkonten.

Als je regelmatig klanten hebt die maar niet in beweging komen, dan ben je waarschijnlijk één ding vergeten.

En dat is je stoel aanschuiven bij die interne conversatie in het hoofd van je klanten.

Daar worden dingen gezegd waardoor ze de status quo willen behouden. Maar als jij in dat gesprek de juiste dingen zegt, dan gaan ze om.

Want mensen vinden het vaak ook heel leuk om geld uit te geven. Maar dan moeten ze wel een gerust hart hebben. Ze willen zich veilig voelen om ja te kunnen zeggen zonder risico te lopen.

Bedenk dus in verkoopsituaties altijd wat de klant in stilte tegen zichzelf zegt waardoor hij zo blijft twijfelen.

En ga ze op al die punten geruststellen.

Want je klanten willen graag door jou overtuigd worden, maar ze hebben ook nog iets anders nodig.

En dat is: gerustgesteld worden.

Alleen maar proberen te overtuigen is pushy.

Je wordt daar een eendimensionale verkoper van. Hebben klanten een hekel aan.

Maar combineer je overtuigen met geruststellen, dan geef je klanten een goed gevoel en stel je ze in staat om de volgende stap te zetten.

Je klanten hebben 11 bezwaren waardoor ze kunnen haperen. Er zijn 11 redenen om nee te zeggen tegen jouw aanbod, jouw dienst, jouw training.

In Het Lab bespreek ik komende maand in een Masterclass alle 11 verschillende beren die klanten op de weg zien. En 11 formules om die beren weg te jagen met je eigen woorden, zodat ze met een diep gerustgesteld gevoel JA kunnen zeggen.

De Masterclass over de 11 bezwaren van klanten gaat maandag live, en op die dag sturen we de opdracht naar de drukker.

Dat betekent dat je tot uiterlijk maandag 17u hebt om Member te worden en deze 11 nieuwe formules toegestuurd te krijgen.

Dit is de link: www.HetLab.online

Ik ga nu het bos in met de hond en spreek je morgen.

Aartjan van Erkel

De vergeten kant van copywriting


Captain Tom Moore wordt donderdag 100 jaar.

Hij woont in een riante cottage met een tuin van 25 meter diep, waar hij op zijn 99ste alleen nog zo krom als een komkommer kan strompelen achter zijn rollator.

Om zijn waardering te laten blijken voor de Engelse dokters en verpleegkundigen besloot hij een sponsorloop te doen en 100 keer zijn tuin op en neer te akkeren.

Doel: 1.000 pond ophalen voor de National Health Service.

Natuurlijk waren de media all over this. Hun stokoude oorlogsveteraan is absolutely adorable en het virale vuurtje werd maximaal aangewakkerd.

Een bevriende zanger nam speciaal voor Captain Tom het nummer ‘You’ll never walk alone’ nog maar weer eens een keer op, en dat spoot naar de nummer 1 op de Britse charts.

“Walk on, walk oooooooooooooooon…”

De teller van de sponsorloop na 2,5 week staat op 29 miljoen pond.

Captain Tom heeft iets gedaan wat geen enkele andere bejaarde in zijn hoofd heeft gehaald.

Zijn rollatorsponsorloop is uitzonderlijk, omdat de meeste andere ouwetjes zouden mummelen:

“Mijn rimmetiek!”

“De jongeren moeten maar een sponsorloop doen.”

“Op mijn leeftijd moet je niet te veel meer overhoop halen.”

Er zijn altijd zat redenen om iets niet te doen. Ook dingen die je eigenlijk graag had gewild.

Of waarvan je weet dat het goed voor je is.

Het stemmetje in ons hoofd heeft vele tongen, en dat stemmetje lult ons elke keer om.

Waardoor we niet in actie komen. Waardoor we de status quo blijven accepteren.

Ons brein is aartconservatief en heeft een hekel aan verandering. De status quo is veilig, want dan weet je wat je hebt.

Als je iets verkoopt, is dat je realiteit. Zeker als je klanten een grote investering moeten doen.

Mensen voeren de ene na de andere reden aan om het NIET te doen.

En het is jouw taak als marketeer van jouw ding om te gaan praten met al die stemmetjes in het hoofd van je klanten.

Er bestaan 11 verschillende stemmetjes. Het is hartstikke druk in het hoofd van je klant. En die 11 stemmetjes geven allemaal een andere reden om die investering toch maar niet te doen.

Als jij niet weet wat die stemmetjes allemaal zeggen, en niet met ze in gesprek gaat, dan kom je over als een mooiprater.

Je bent dan een pusherige verkoper. Een aartsoptimist, die alleen maar de upside ziet.

Maar die geen oog heeft voor alle 11 zorgen die je klanten hebben.

Mensen vinden het heerlijk om te kopen, maar geld uitgeven is alleen maar leuk als alle 11 stemmetjes in hun hok zitten. Gerustgesteld. Tevreden.

Dat is de vergeten kant van copywriting. Praten tegen de 11 stemmetjes, die allemaal verschillende bezwaren hebben.

Die bezwaren kun jij wegnemen, als je weet wat de 11 stemmetjes zeggen. Dan kun je ze geruststellen.

Als je aandacht voor ze hebt, is dat helemaal niet zo moeilijk. Ze zijn niet onredelijk.

Maar als je ze vergeet, dan blijven ze hun twijfels fluisteren in het oor van je klant.

Die daardoor best zouden willen investeren, maar teveel twijfelen.

In Het Lab bespreek ik komende maand alle 11 de stemmetjes.

Welke 11 bezwaren, twijfels en vooroordelen hebben je klanten precies? En wat kun je zeggen om die allemaal te weerleggen?

Wat hebben je klanten nodig om nergens meer over te twijfelen?

De deadline om de Masterclass toegestuurd te krijgen is aanstaande maandag, want dan gaat hij naar de drukker.

De link: www.HetLab.online

Proost alvast, ik neem er eentje op je gezondheid vanmiddag om 4 uur bij de nationale coroningsdag-borrel.

Aartjan van Erkel

 

Online seminar om 10u: Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen


Morning, stap nu in de auto onderweg naar mijn cave om zometeen om 10 uur dit online seminar te geven:

Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen.

Tijdens de live uitzending vertel ik je:

– Waarom online trainingen meestal verkocht worden voor peanuts
– Hoe jij wél hoge prijzen kunt vragen én krijgen voor je online trainingen
– Hoe de meeste experts hun deelnemers tot op het bot demotiveren zonder dat ze het zelf in de gaten hebben
– Hoe je voorkomt dat je het verkeerde type deelnemers binnenkrijgt, die alleen maar negativiteit zaaien
– Hoe je door je online trainingen klanten voor het leven krijgt
– Hoe je door een online training een veel bekendere naam krijgt in jouw wereld, waardoor iedereen je kent en naar je doorverwijst
– Hoe je deelnemers simpel motiveert om extreme resultaten te halen

Door de urgentie van het onderwerp zijn er honderden aanmeldingen binnengekomen. Omdat er een max zit op het aantal mensen dat tegelijkertijd kan kijken, kan het zijn dat je er niet meer inkomt. Maar als je op tijd komt, ben je de massa waarschijnlijk voor.

Klik eerst op deze link om je aan te melden en dan zie ik je zometeen hopelijk om 10 uur: https://attendee.gotowebinar.com/register/5329474003448644621

Aartjan van Erkel

PS

Verzoek gezien de drukte: meld je alleen maar aan als je vanochtend tijd hebt van 10 tot 12 uur.

Deze bedrijven maken sinds de lockdown méér omzet ipv minder


“Als er iemand een grootverbruiker is van de horeca dan ben ik het wel”, zei Mark Rutte in zijn persconferentie.

En flapte er geschrokken achteraan: “Alleen koffie natuurlijk”, want het spindoktertje op zijn schouder stond in zijn oor te schreeuwen.

Tandartsen zijn blij dat ze weer wortelkanalen mogen leegtrekken. Maar de meeste andere ondernemers met een fysieke business zitten nu te soebatten bij de bank om een kredietlijn.

Als je hoge kosten moet maken om je omzet binnen te sleuren, dan sta je door de lockdown misschien op omvallen. Of je schuift met tranen in je ogen je pensioendatum een paar jaar door.

Iedereen met een loonlijst, kantoorpanden, een wagenpark en een kleine winstmarge is de afgelopen maanden door zijn buffertje heengejankt.

Hoe lekker was het nu geweest als je ook nog een virtueel verdienmodel had gehad.

Waarin je een hooggeprijsd online product kunt verkopen met een keihoge marge erop, doordat je nul kosten hebt voor inkoop, productie, voorraadbeheer, transport en support.

En dat je onbeperkt kunt opschalen met een minimaal team.

Dat is de realiteit als je online trainingen verkoopt. Een heerlijke business als klanten gedwongen thuiszitten. En trouwens ook als iedereen straks weer met vieze handen naar het café mag en binnen lekker mag niezen zonder zaddoek.

In mijn ogen de beste business die er bestaat. Door de complete vrijheid die het je geeft, en door de royale marges.

En een business die voor bijna iedere ondernemer binnen handbereik is, zelfs als je helemaal geen trainer of coach bent.

Want iedere expert of selfmade ondernemer is eigenaar van een pot met goud. Alleen weten ze dat vaak helemaal niet.

Dat komt doordat je alleen maar bezig bent met het verkopen van je ding. Je bent alleen maar bezig met het nu.

Maar vergeet niet wat er gisteren is gebeurd. Wat heb je in jouw ondernemende leven eigenlijk allemaal geleerd? Jouw kennis van nu, opgebouwd in 20 jaar hard werken, heeft een enorme waarde.

Hoe ben jij aan dat mooie bedrijf gekomen? Hoe heb je uit het niks iets moois neergezet? Hoe ben je die selfmade ondernemer geworden?

Wat weet jij nu waarvan je denkt: faaaaak, als ik dit 20 jaar geleden had geweten!?

Guess what? Er zijn heel veel ondernemers die NU staan waar jij 20 jaar geleden stond.

Als die van jou zouden mogen leren hoe je dat bedrijf hebt opgebouwd, zouden ze daar dan geld voor willen betalen denk je?

Zou jij er destijds geld voor hebben willen betalen? Voor een mentor, een trainer die 20 jaar verder is en een supermooi bedrijf heeft?

OMG. Het is een no-brainer. Natuurlijk zouden ze daar geld voor betalen. Maar het probleem is: de succesvolle ondernemers in hun branche die komen niet eens op het idee.

Die bedenken dat niet. Want die zien zichzelf alleen maar in het nu. Als de verkoper van hun ding. Niet als een mentor of trainer.

Ze bedenken niet dat ze hun hoofd kunnen productizen. Alles wat in hun kop zit, is een kapitaal waard. Dat kun je verkopen. Met een ruime, gezonde, lucratieve marge. Die 100% lockdown-proof is.

Want het kan voor een groot deel online. Het trainingsgedeelte kan online.

Coaching en mentoring kunnen ook online, en straks gaat dat ook weer makkelijk in real life.

Maar het punt is: er ligt een mega opportunity als je in staat bent om jouw expertise te verkopen.

Het is aan jou.

Hoe je die kans kunt grijpen, laat ik morgenochtend zien in een gratis online seminar:

Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen.

Het is een sessie speciaal voor experts. Zoals selfmade ondernemers, dienstverleners, coaches en trainers.

Ik laat je zien hoe ik in de afgelopen 6 jaar duizenden online trainingen heb verkocht, en hoe het komt dat ik sinds de coronacrisis méér ben gaan omzetten in plaats van minder.

Er komen veel aanmeldingen binnen door de urgentie van het onderwerp, dus ik vraag je wel om alleen te klikken op de link als je zeker weet dat je morgen tijd hebt van 10 tot 12 uur: https://attendee.gotowebinar.com/register/5329474003448644621

Spreek je dan.

Aartjan van Erkel

 

Ben je vloekend op zoek naar een inkomstenbron die lockdown-proof is?


Gisteren was ik Lola kwijt in het bos.

Ik liep met mijn haar in de war over een stoffig pad, of ik zat met mijn hoofd in de nothing box die alleen mannen kennen.

Toen ik me omdraaide: geen hond.

Grrretverdrie, waar is dat beest nou weer?

Roepen. In mijn handen klappen. Wachten. Roepen. Geen hond.

Toen keek ik naast me.

Naast me stond Lola. Ook achterom te kijken. Ook te wachten.

Ik had haar niet gezien.

Met een serieus gezicht was ze ook aan het zoeken. Baas, als jij zoekt, nou nou nou dan zoek ik met je mee!

Ik ben genant vaak in het bos mijn bloedeigen hond kwijt die vlak naast me staat.

Precies in mijn dooie hoek.

Ik merk dat experts en selfmade ondernemers ook vaak een dooie hoek hebben, maar dan in hun business.

En het kan best zijn dat je nu vloekend iets aan het zoeken bent, terwijl dat gewoon in je dooie hoek vlak naast je staat te kwispelen.

Als je bijvoorbeeld nu naar een inkomstenbron zoekt die lockdown-proof is.

Iets waar je geld mee kunt verdienen zelfs als je normale business een tik heeft gekregen.

Weet dan dat je iets hebt dat goud waard is, en dat je nu waarschijnlijk nog niet verkoopt. Terwijl mensen erom zitten te springen.

Als je het zou gaan aanbieden, dan zouden ze het uit je handen trekken, jou een zak met goudstukken geven en keihard wegrennen.

En dat is: je EXPERTISE.

Wat jij weet en kunt, dat zouden anderen dolgraag van je willen leren.

Ben je bijvoorbeeld een accountant en heb je veel winkels en groothandels als klanten, dan kun je andere accountants leren hoe ze een bloeiende praktijk opbouwen met veel winkels en groothandels als klanten.

Ben je een populaire bruiloftfotograaf in jouw stad en verwijzen alle bruiden hun vriendinnen naar jou door, dan kun je andere fotografen leren hoe ze de populairste bruiloftfotograaf in hun regio worden.

Ben je een financieel adviseur gespecialiseerd in verkoop van familiebedrijven, dan kun je andere financieel adviseurs leren hoe ze zich succesvol specialiseren – bijvoorbeeld in verkoop van familiebedrijven.

Creëer je dan niet je eigen concurrenten? Zeker. Maar jij bent straks zelf niet meer wie je nu bent.

Die anderen, die hebben het straks allemaal van jou geleerd. Je positioneert jezelf aan de top van de pyramide.

Waardoor je status in de markt stijgt. En dat kan je leven veranderen.

Je staat straks met je kop in de vakbladen, of in de krant. Je spreekt op de grootste podia in jouw sector. Iedereen kent je, en verwijst naar je.

Een online training lanceren is een van de beste manieren om de bekendste naam in je markt te worden.

En het is de beste manier om die bekende naam meteen ook te monetizen. Want je hebt nu een online product dat je in onbeperkte aantallen kunt verkopen.

Vrijdag geef ik een online seminar speciaal voor experts, trainers en selfmade ondernemers.

Ik ga je daarin laten zien hoe je een online training verkoopt in onbeperkte aantallen.

Voor de hoogste prijzen, want het heeft geen enkele zin om dit te gaan doen als je daarna een online product voor peanuts gaat verkopen. Dat is slecht voor jouw expertstatus in de markt, en je verdient er dan ook geen reedt mee.

Door wat er nu aan de hand is, loopt het storm met de aanmeldingen. Er zijn nu al honderden mensen die er vrijdag bij willen zijn.

Je kunt je gratis aanmelden via deze link, maar doe dat alleen als je zeker weet dat je vrijdag tijd hebt van 10 tot 12 uur want er zit een max op het aantal live kijkers: https://attendee.gotowebinar.com/register/5329474003448644621

Aartjan van Erkel

PS Vrijdag vertel ik onder andere het verhaal van Janneke, en hoe ze binnen 1 week een online training lanceerde waarmee ze direct 9.200 euro binnenkreeg.

Online training maken? Voorkom deze 6 omzetkillers


Een paar weken geleden schoot het in mijn rug toen ik bukte.

Ik voelde meteen dat het fout was. Shidt. Spit.

Dat is twisting the knife zeg maar, alleen dan ergens bij je L4 en je L5 rugwervel.

Dit weekend vertelde ik bij een wijntje sterke verhalen over spit en ik herinnerde me dat je vroeger nog spierverslappers kreeg voorgeschreven van de huisarts.

Ik weet nog goed dat ik jaren geleden een keer knetterstoned de hond liep uit te laten met een oxa in mijn nek. Zo high als een waalse papegaai.

Degene met wie ik zat te praten had minder goede herinneringen.

Hij haalde ooit een doosje faalium op bij de apotheek en ging met een pil en een zere rug naar bed. Na een uurtje werd hij wakker met de gedachte: Dat spul werkt niet. Laat ik er nog maar eentje nemen.

Hij draaide zich voorzichtig om en grabbelde naar de strip met pillen.

Daar bleken 5 pillen te ontbreken. Wat heel vreemd was, want hij had maar één pil genomen toen hij naar bed ging.

Hij draaide de wekker naar zich toe en keek toen met grote lodderige ogen naar de tijd.

Hij bleek 20 uur onder zeil te zijn geweest.

En was blijkbaar 4 keer nog even boven zeil gekomen om zichzelf een nieuwe fix te geven. Want dat-spul-werkt-niet.

Zo heb ik ook jarenlang mijn bedrijf gerund. Door mezelf onder zeil te houden.

In die jaren verkocht ik maar één online training en ik had maar één manier om die training te verkopen.

Elke keer als ik omzet wilde maken, verkocht ik een hele berg trainingen. Omzet maken was alsof ik een fix nam. Nomnomnom.

In mijn achterhoofd was er altijd wel een stemmetje dat zei: Word niet afhankelijk. Je kunt nu maar 1 ding verkopen. Wat als dat niet meer lukt?

Maar het lukte wél. Het ging jarenlang goed.

Totdat het niet goed ging.

Datgene waar dat stemmetje me al jaren voor waarschuwde, gebeurde. Binnen 1 kwartaal droogde mijn verkoop op. Ik verkocht bijna niks meer.

Dat was het moment dat ik erachter kwam dat ik afhankelijk was. Verslaafd.

Mijn drug, dat waren mijn dikke omzetten met die ene training.

En voor het maken van omzet had ik maar 1 manier. Toen die plotseling niet meer werkte, stond ik met lege handen.

Ik ontwaakte uit mijn roes. Mijn strip met omzetpillen was leeg en ik kickte gedwongen af.

Wat ik toen heb geleerd, is om nooit meer afhankelijk te willen zijn van 1 ding. Om nooit meer verslaafd te willen zijn aan 1 manier van omzet maken.

Want als dat ene ding plotseling niet meer werkt, dan ben je royaal de gouden blonde schuiftrompet.

Met het koude zweet op mijn rug ging ik op zoek naar een manier om snel een nieuwe online training te maken.

Want ik had met spoed omzet nodig.

Misschien heb jij nu ook wel omzet nodig. Omdat je ook maar één manier had waarop je omzet maakte. En die werkt nu niet meer.

Mijn omzetcrash is 2,5 jaar geleden en ik heb sindsdien een manier gevonden om binnen 1 week een nieuwe online training te verkopen.

Plus een heleboel nieuwe manieren om ze te verkopen.

Ik maak elk jaar met gemak een half miljoen per jaar met 5 verschillende online trainingen. En ik heb het ideale bedrijf omdat mijn kosten veel lager zijn dan in een traditionele business met een pand, een wagenpark en een loonlijst.

En het belangrijkste is dat ik vrij ben om te werken waar en wanneer ik wil. Compleet onaangepast als kluizenaar in mijn cave. Samen met mijn Angels die op afstand voor me werken in Amersfoort, Waddinxveen en Zuid-Spanje.

Vrijdagochtend vertel ik over mijn ontdekkingsreis met het verkopen van online trainingen.

Ik ga je 6 dingen laten zien die je moet weten weten als je van plan bent om een online training te lanceren.

Want dat kan voor jou een nieuwe manier zijn om omzet te maken, zelfs als de wereld stil lijkt te staan.

Mijn omzet is sinds de corona-uitbraak alleen maar gestegen.

Maar er bestaan helaas wel 6 omzetkillers waardoor een online training maken voor de meeste ondernemers uitdraait op veel te weinig verdienen.

Negeer mijn online seminar van vrijdag op je eigen risico. Ik heb je gewaarschuwd.

Ik ga je laten zien hoe je trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen.

En hoe je klanten vindt die hoge prijzen willen betalen voor je training, terwijl de meeste online trainingen voor peanuts verkocht worden op platforms zoals Udemy. Of zelfs gratis worden weggegeven op YouTube, waar miljoenen tutorials op staan.

De aanmeldlink: https://attendee.gotowebinar.com/register/5329474003448644621

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly