Vet Veel Verdienen via Verkoopgesprekken

Online training om relaxed te verkopen via video-calls of telefoon

Ontdek een NIEUWE manier om je diensten, trainingen of coaching te verkopen met één belafspraak en maak duizenden euro’s omzet per gesprek

“Mijn verkoopgesprekken zijn zo ongelooflijk anders geworden. Daardoor levert 80% van mijn gesprekken een klant op, en het zijn alleen nog maar leuke klanten.”

Vet Veel Verdienen via Verkoopgesprekken

Je zit aan je eerste koffie van de dag. Om het te vieren heb je er een beschuitje met roomboter en gemberjam bij gesmeerd.

Je neemt een slokje, en likt het cappuccinoschuim van je bovenlip.

Maar je geniet er niet van. Want het smaakt zout.

Je voelt verbaasd aan je gezicht. Je merkt dat je licht bezweet bent.

Je wrijft met je hand over je borstbeen. Je merkt dat ademen opeens iets lastiger gaat.

Alsof je een heel strak shirt aan hebt. Nee, alsof er een riem om je borst heen zit die steeds strakker wordt vastgetrokken!

Je roept je lief en zegt met een gekke stem:

– Ik voel me niet goed. Bel 112.

Wat er daarna gebeurt, krijg je maar half mee. Een rollende brancard, mensen in gele hesjes, en dan: een ziekenhuisbed.

Je lief zit óp van de zenuwen naast je bed, dat kun je wel zien. Er staat een arts voor je, die zich voorstelt en zegt:

– Meulensteen. U wordt morgen geopereerd. U krijgt een bypass. Dat is even schrikken, he? U bent ook wel jong hoor, voor zo’n ingreep. Dat zie ik niet zo vaak. Het is maar goed dat u meteen 112 heeft gebeld!

Je vraagt stamelend aan de arts wat hij precies gaat doen. Hoe werkt dat, zo’n bypass?

– Nou, wat ik precies ga doen zie ik morgen wel. Ik improviseer altijd maar wat bij zo’n ingreep, haha. Dat houdt het werk afwisselend, he? Nou, ik zie u morgenochtend wel in de oh-kaa. Zorg dat u goed slaapt vannacht!

Zou je dokter Meulensteen die bypass laten doen? Of vraag je toch nog even een second opinion?

Van een arts verwacht je minimaal twee dingen.

Een diagnose. En een stappenplan.

Voordat de cirkelzaag wordt aangezet waarmee je borstbeen wordt opengezaagd, wil je zeker weten dat je arts niet een beetje gaat staan improviseren.

Want iemand die echt weet wat hij doet, heeft een stappenplan.

Die doet altijd precies dezelfde dingen in precies dezelfde volgorde. Tot aan het laatste knoopje in het allerlaatste hechtingdraadje.

Omdat bewezen is dat het werkt.

Wat geldt voor een open hartoperatie, geldt ook voor een verkoopgesprek.

Als je daarin gaat improviseren, kun je niet voorspellen wat de uitkomst wordt.

Daardoor kan het hele gesprek een mislukking worden.

Je klant zegt nee. Je klant zegt aan het eind dat je maar even wat informatie moet e-mailen. Of je klant heeft niet eens door dat het een verkoopgesprek is.

Wil je succesvolle verkoopgesprekken, zorg dan dat je een stappenplan hebt waarvan bewezen is dat het werkt. Zodat je gesprekken voorspelbaar verlopen en een voorspelbare uitkomst hebben.

Dat stappenplan heb ik de afgelopen 12 jaar ontwikkeld, en ik gebruik het nu voor al mijn verkoopgesprekken.

In mijn gesprekken zegt 90% van de klanten ja. Terwijl ik introvert ben, en vroeger telefoonvrees had.

AARTJAN VAN ERKEL
Verkocht de afgelopen jaren voor 733.000 euro aan hooggeprijsde diensten, trainingen en masterminds via videocalls en telefoon.

  • Online training door Aartjan van Erkel
  • Voel nooit meer stress voor verkoopgesprekken
  • Verkoop zelfs je allerduurste aanbod in één simpele belafspraak van max 45 minuten
  • Nooit meer een halve dag in de auto om één klant binnen te halen
  • Leer een NIEUWE manier om te verkopen onder alle omstandigheden: zelfs tijdens lockdowns
  • Leer het stappenplan waarmee ik 93% conversie heb in verkoopgesprekken en waarmee ik trajecten verkoop van 19.000 tot 24.000 euro per klant
  • Je klant heeft een van de beste gesprekken in maanden doordat je diep durft door te vragen en echt luistert – en jij sluit een dikke deal
  • Geschikt voor alle persoonlijkheidstypes: ik ben zelf introvert en had jarenlang telefoonangst
  • Speciaal voor experts: dienstverleners, coaches, trainers, consultants, software-bedrijven en interimmers

Beste ondernemer,

Tijdens corona steeg het gebruik van Zoom met 2900%, maar de meeste ondernemers stappen nu weer in de auto als ze een grote klant willen binnenhalen.

Ze denken dat het een moetje is om persoonlijk langs te gaan voor elk verkoopgesprek, en beleefd te nippen aan bitterzure kantoorkoffie in een plastic bekertje.

Maar dat is nergens voor nodig. Het is mogelijk om te verkopen op afstand, en in dezelfde tijd meer gesprekken te voeren die ook nog eens vaker een JA opleveren.

Want stel je eens voor dat je elke maand 1 dag in je agenda inplant.

Dat je op die dag achter elkaar al je verkoopgesprekken in één keer doet. Gewoon aan de telefoon of met Zoom.

En dat je na iedere call meteen een factuur kan sturen van een paar duizend euro.

Waarna je de rest van de maand over hebt voor je marketing, voor jezelf en voor je gezin.

Hoeveel tijd zou je dan besparen? Hoe veel extra omzet zou je maken als er meer verkoopgesprekken in een dag passen?

Dit lijkt misschien een overpromise. Maar in mijn business doe ik het al jaren zo.

In 14 jaar tijd ben ik nog nooit naar een klant toe gegaan voor een verkoopgesprek.

Mijn gesprekken deed ik eerst altijd per telefoon, en nu vaak via Zoom.

In mijn calls verkoop ik masterminds van 19.000 en 24.000 euro.

93% van de klanten in mijn calls zegt JA en betaalt dan binnen 1 week de factuur.

En ik realiseerde me opeens: ik heb nog nooit een volledige training gegeven over mijn methode van verkopen via gesprekken.

Terwijl het een van de meest relevante sales-technieken is voor de komende jaren.

Ik heb de code daarvan al jaren geleden gekraakt.

We hebben even uitgerekend wat die calls tot nu toe hebben opgeleverd: met mijn verkoopgesprekken heb ik de afgelopen jaren 733.000 euro omzet binnengehaald.

Daarom introduceer ik nu mijn complete aanpak voor het voeren van succesvolle verkoopgesprekken op afstand.

 

 Wat je ontdekt in Vet Veel Verdienen via Verkoopgesprekken:

 

  • Hoe je prijsweerstand elimineert bij klanten. Met deze methode komt er een einde aan het onderhandelen: zelfs de grootste bedrijven accepteren jouw take it or leave it-tarieven.
  • Hoe je nooit meer last hebt van tire kickers in je gesprekken: je weet wel, van die kijken-kijken-niet-kopen-klanten.
  • Hoe je voorkomt dat je moet praten als Brugman, om daarna van je klanten te horen te krijgen dat ze “er nog even over moeten nadenken”.
  • Hoe je klanten in je call krijgt die tijd hebben ingepland voor het gesprek, bereid zijn om jouw hoge prijs te betalen en tijdens de call definitief JA zeggen.
  • Hoe je commitment krijgt van je klanten, zodat ze binnen 1 week betalen – zelfs als je de dienst pas over een paar maanden levert.
  • Waarom je maar 5 minuten voorbereidingstijd nodig hebt voor een gesprek waarin je vervolgens voor duizenden euro’s verkoopt.
  • Hoe je de allerduurste producten en diensten verkoopt zonder korting te geven.
  • Hoe je voorkomt dat klanten in de weerstand schieten zodra ze merken dat het een ‘commercieel’ gesprek gaat worden.
  • Hoe je het dodelijkste zinnetje nooit meer te horen krijgt aan het eind van je gesprekken: “Stuur maar een e-mail met meer informatie”.
  • Om te verkopen wil je geen geïnformeerde klant, maar je wilt een geëmotioneerde klant. Ontdek hoe je klanten tijdens een gesprek in contact laat komen met hun emoties – want die moeten ze eerst voelen om te snappen waarom ze het beste JA kunnen zeggen. Je gesprekken verzanden nooit meer in een droge Q&A over facts and figures.

 

Hoe een mensenschuwe kantoorkluizenaar
goed werd in verkoopgesprekken

Hier zie je een foto van toen ik 20 jaar oud was.

Ik was toen een nerdy student met een pluizige ‘big afro’. Een verlegen jonge man.

Ik durfde bijvoorbeeld geen leuke vrouwen aan te spreken. Geen idee wat ik moest zeggen!

De enige mensen die ik sprak, waren een stuk of 5 goede vrienden. En verder had ik véél alone-time nodig.

Zo ben ik in 2021 nog steeds. Ik werk altijd alleen, mijn team mag me maar 1 keer per week bellen.

Mijn oorspronkelijke ambacht is niet voor niks copywriter.

Ik ben beter in schrijven dan in praten.

Telefoongesprekken en videocalls met relatieve onbekenden liggen dus ook buiten mijn comfort zone.

Vroeger had ik zelfs telefoonangst.

Maar toen ik serieus ging ondernemen moest ik toch een oplossing vinden voor die onhandige belvrees.

Want echt grote klanten, opdrachten en accounts binnenhalen lukt meestal niet met alleen maar geschreven tekst.

Wil je dikke omzetten draaien, dan is het dus niet genoeg om alleen maar te e-mailen, offertes te sturen en verkooppagina’s te schrijven.

De allergrootste klanten schrijf je niet naar binnen, die lul je naar binnen.

Als je klanten voorstelt om een grote investering te doen, dan willen ze vaak eerst een persoonlijk gesprek.

Daarom ging ik op zoek naar een manier om zelfs met míjn karakter toch stressloze verkoopgesprekken te kunnen voeren.

Cold calling ging hem natuurlijk sowieso niet worden. Want als introvert klap ik dicht als een oester als mijn gesprekspartner niet echt geïnteresseerd is in een gesprek.

Het moest dus een manier zijn om persoonlijke gesprekken te voeren met leuke mensen, die niet voelen als een verkooppraatje.

Zodat mijn klanten kunnen ontspannen. En ikzelf ook.

Plus: ik ben meer een luisteraar dan een prater. Dus ik wilde vooral de klant aan het woord laten.

Ik ontdekte al snel dat goed luisteren een eigenschap is van de allerbeste verkopers.

Dat kwam mooi uit.

Het risico van veel luisteren is alleen wel: als je niet uitkijkt dan neemt je klant het gesprek over.

Je wilt geen 2 uur naar een ratelende klant zitten luisteren.

Door te experimenteren tijdens het voeren van honderden verkoopgesprekken in 12 jaar heb ik de code gekraakt.

Ik voer nu ontspannen gesprekken met een vaste opbouw. Van tevoren weet ik al voor meer dan 90% zeker dat de klant JA gaat zeggen.

En ik weet ook precies hoe lang het gesprek gaat duren.

Daardoor kan ik er zelfs een paar achter elkaar inplannen op één dag. Zonder dat ik er moe van word.

Regelmatig hoor ik achteraf van klanten dat het hun beste gesprek van de afgelopen maanden is geweest.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij mijn allereerste gesprekken jaren geleden altijd buikpijn had van tevoren. En achteraf was ik kapot.

Dat kwam doordat mijn gesprekken toen nog geen vaste opbouw hadden. En ik kreeg vaak klanten aan de lijn die geen goede match waren.

Mijn gesprekken duurden ook veel te lang toen.

Dat heb ik gefikst. Daardoor ben ik nu volledig ontspannen en we hebben vaak de grootste lol.

De corona-lockdowns zijn de aanleiding geweest dat ik mijn volledige methode met je wil delen.

Want verkopen op afstand is een van de weinige manieren om te verkopen die onder alle omstandigheden blijven werken.

Ik leer je niet alleen hoe je goede gesprekken voert op afstand. Maar ook hoe je de beste klanten in je gesprekken krijgt. Die bereid zijn om een hoog bedrag te investeren.

En hoe je aan die klanten je duurste dienst, training of coaching verkoopt.

Want dat is de manier om de grootste mogelijke omzet met je gesprekken te maken.

Je krijgt de exacte stappen om te zetten VOORDAT je het gesprek voert, de beste vragen om te stellen TIJDENS de call, en hoe je klanten ACHTERAF een goed gevoel geeft over hun beslissing.

Je trainer: Aartjan van Erkel

Misschien heb je weleens eerder een online training bij me gevolgd.

Bijvoorbeeld om entertaining e-mails te schrijven, om je website onweerstaanbaar te maken, of om van je boek een bestseller te maken.

Net zoals in die andere trainingen laat ik je ook in Vet Veel Verdienen via Verkoopgesprekken een verkooptechniek zien waarvan ik de code heb gekraakt.

Als je me nog niet zo goed kent: ik waarschuw je dat mijn aanpak onorthodox is.

Want ik laat je alleen zien wat echt werkt.

We negeren bijna alles wat de concurrenten in jouw markt doen. Want die zijn meestal clueless en daarom gebruiken ze de traditionele aanpak.

Weet dus dat je door deze training géén conventionele verkoopgesprekken gaat voeren.

Geen vanille blabla-gesprekjes waarin je gaat zitten slijmen of zitten bedelen.

Wat ik je wel leer is hoe je een bijzonder, persoonlijk gesprek met je klanten voert. Dat soms confronterend voor ze is.

Net als een écht goed gesprek met je beste vriend of vriendin.

Zulke bijzondere gesprekken zijn nooit small talk. Ik kan geen small talk. Ik ben daar allergisch voor.

Er moet ook geen plaats zijn voor small talk in je verkoopgesprekken. Want het is dodelijk voor je verkoop: je expert-status daalt erdoor, en je toont eerlijk gezegd ook weinig respect voor de tijd van je klant.

Voor wie is Vet Veel Verdienen via Verkoopgesprekken bedoeld?

Deze training is NIET voor iedereen.

Ik raad je aan om je alléén maar aan te melden als de meeste van deze punten op jou van toepassing zijn:

  • Je bent ondernemer.
  • Je hebt een bestaande business in de dienstverlening. Bijvoorbeeld training, coaching, advies, consultancy, ICT, software of interim-diensten.
  • Je bent een expert.
  • Je hebt 1 of meer high-end diensten, trainingen of coachingstrajecten of je zoekt een manier om snel zo’n hooggeprijsde dienst toe te voegen.
  • Je doet verkoopgesprekken per telefoon of met videocalls – bijvoorbeeld Zoom of Skype – of je bent van plan om dat te gaan doen.
  • Je bent bereid om in verkoopgesprekken meer te luisteren dan te praten.
  • Je bent niet desperate en je durft selectief te zijn in het toelaten van klanten in je verkoopgesprekken. Je gaat dus tegen een aantal klanten NEE zeggen – je WEIGERT om een verkoopgesprek met ze in te plannen omdat ze geen goede match met je zijn.

Het maakt niet uit of:

  • Je voor het eerst gaat verkopen op afstand, of dat al langer doet.
  • Je een vlotte babbel hebt, want je gaat toch vooral je klant laten praten.
  • Je telefoonangst hebt, zoals ik vroeger had. Want deze methode haalt de spanning eraf en je klant ervaart het als een mooi persoonlijk gesprek.
  • Je een hekel hebt aan verkopen, of het juist een leuk spel vindt. Want dit is geen methode voor het voeren van traditionele verkoopgesprekken, maar voor het voeren van persoonlijke verkoopgesprekken. Aan het eind daarvan is de sale voor je klant vanzelfsprekend.

Waarschuwing: deze training is NIET bedoeld voor:

  • Mensen die slecht luisteren.
  • Mensen die zichzelf te graag horen praten.
  • Pleasers die bang zijn om confronterende vragen te stellen.
  • Ondernemers die willen verkopen met small talk: veilige gesprekjes waarin ze hun klanten onderdanig op een voetstuk zetten en zo hun eigen status verlagen.

Leuk die verkoopgesprekken Aartjan, maar eeh…

Wat doe ik als klanten Zoom-moe zijn?

We zijn Zoom misschien allemaal wel een beetje moe. Ik ook soms. Aan de andere kant is het fijn dat het er is, vooral als je klant op grote afstand zit of als er een lockdown is. Trouwens, in echte face to face gesprekken ga je deze methode ook gewoon gebruiken. Want hij werkt zowel in videocalls als in telefoongesprekken als in real life.

Wat als ik een hekel heb aan cold calling?

No worries. Ik HAAT cold calling. Dat is dit niet, want er zijn al genoeg irritante cursussen waar je dat kunt leren. Wat ik je laat ontdekken is hoe je uitsluitend gesprekken voert met leuke klanten die het beschouwen als een eer dat ze met jou in een call zitten. Hoe je dat voor elkaar krijgt, leg ik je uit in de training.

Kom ik niet over als zo’n irritante telemarketeer?

Telemarketeers staan in de top 3 van meest gehate beroepen. Nummer 2 zijn autoverkopers en nummer 1 zijn… politici. Inderdaad geen rijtje waar je in wilt staan 😊 Gaat ook niet gebeuren, want met deze methode ben je bijna het tegenovergestelde van een telemarketeer. Jij gaat geen klanten achtervolgen. Eerder andersom: klanten hopen straks dat je tijd hebt voor een gesprek.

Willen klanten me niet in real life spreken voordat ze bereid zijn om een grote investering te doen?

Wat klanten vooral eerst willen voelen is een persoonlijke klik. En de meeste mensen vinden dat makkelijker in een face to face gesprek. Maar met deze aanpak lukt dat ook in een videocall of via de telefoon. En ik heb het niet over gladde verkooptrucjes zoals van tevoren op de Facebook van je klanten kijken wat voor hobby ze hebben en daar dan een ‘geïnteresseerde’ vraag over stellen.

 

 

Dit zeggen klanten die ik trainde om meer te verkopen:

“Zeker voor 100.000 euro aan extra opdrachten binnengehaald”
Merik te Grotenhuis

CG Research

“Het heeft me al 150.000 euro omzet opgeleverd”
Scarlett Arts

Cellist, cellodocent en cello-verkoper

“Een van de beste investeringen die ik ooit gedaan heb”
Edgar Hütte

Expat Club Brussel

“€ 35.750 extra omzet door de tekst op één pagina te veranderen”
Anne Raaymakers

Facebook-expert

“Dit jaar €100.000 meer omzet”
Bodo Agterhof

Loopbaantrainer

“Best investment everrrr”
Ester Braat

Trainer werkplezier

“Dit is mijn beste investering ooit”
Saskia Weijman

Trainer en fotograaf

“Binnen 6 maanden werden er 400 reizen extra geboekt”
Harold Blanken

Eigenaar reisbureau voor singles

“Ik haal mijn beste jaar ooit”
Cinthia Zijderveld

Budgetcoach

“We maken nu 12x zo veel omzet: van €10.000 naar ruim €120.000 ! ”
Elke Wellens

Haakbeest.be

“Onze omzet is gestegen met €216.000 ”
Harro Messelink

Relatiegeschenken.nl

“Deze training heeft ervoor gezorgd dat we nog leven vandaag”
Stephane Stiévenart

Haakbeest.be

“De conversie van offertes is met 16% gestegen, dat is € 135.000 extra omzet per jaar.”
Willem Blok

Cinco Cleaning

De 4 redenen dat verkoopgesprekken mislukken

Voer je nu al verkoopgesprekken en zeggen klanten vaak NEE?

Dan is er waarschijnlijk een van deze dingen aan de hand:

 

  • Je praat te veel.
    Veel praten is hard werken, terwijl je klanten er ook nog eens door afhaken. Niet doen. Realiseer je dat je klanten het zelden meemaken dat iemand met volle aandacht ruim een halfuur naar ze luistert. Met mijn methode leer je wat de enige vragen zijn die je hoeft te stellen. Daarna hoef je alleen maar te ontspannen, te luisteren en te kijken hoe je klant zichzelf aan het overtuigen is, dankzij de methode.
  • Je improviseert.
    Een goed verkoopgesprek doorloopt verschillende fases. Sla je een van die fases over of vergeet je er een, dan zegt je klant NEE aan het eind. Ik geef je de exacte opbouw voor ieder verkoopgesprek. Daardoor hoef je geen zenuwen meer te hebben van tevoren, want je weet al precies wat er gaat gebeuren. 
  • Je wilt te graag verkopen.
    Klanten zijn dol op kopen. Maar waar ze een hekel aan hebben is dat jij aan ze probeert te verkopen. Maak niet die fout. Ik laat je zien hoe je voorkomt dat je ongewild overkomt als een pushy verkoper.
  • Je klant neemt de leiding over.
    Sta niet toe dat je klant het gesprek overneemt. JIJ bepaalt welke kant het gesprek opgaat. Dat lukt alleen als je een vaste opbouw in je gesprekken hebt. Ik voorspel: na een paar gesprekken vind je het moeilijk om je voor te stellen dat je het ooit anders hebt gedaan.

 

 Nog een paar dingen die je ontdekt:

 

  • Waarom iets duurs verkopen ongeveer even veel tijd kost als iets goedkoops verkopen. Daarom focussen we in deze training op je duurste diensten, trainingen en coaching. Want dan levert elk gesprek het meeste op.
  • Hoe je voorgoed een einde maakt aan ontsporende verkoopgesprekken doordat je nooit meer hoeft te improviseren.
  • Hoe je voorkomt dat je babbelzieke klanten in je calls krijgt die je de oren van je kop kletsen terwijl ze geen enkele aankoopintentie hebben.
  • Hoe je voorkomt dat klanten tijdens de call worden gestoord, of jullie belafspraak glad vergeten. Je hebt straks alleen nog maar eager klanten in je calls die van tevoren al weten dat ze het gaan doen.
  • Wat je concurrenten verkeerd doen in hun gesprekken – en jij nu misschien ook wel – waardoor ze goedkoop en desperate overkomen. Dat is zeer onaantrekkelijk, bijna afstotelijk voor klanten. Jij gaat je calls positioneren als een privilege in plaats van iets wat je gratis weggeeft, waardoor je straks een sterk verbeterd imago hebt als de topexpert in je markt.
  • Hoe je bezwaren wegneemt die klanten in hun hoofd hebben, waardoor ze opgelucht zijn en met een diep gerustgesteld gevoel JA zeggen.
  • Hoe je voorkomt dat klanten je ooit nog te duur vinden, barterdealtjes proberen te sluiten of zeuren om korting.
  • Waarom één gesprek genoeg is om succesvol te verkopen. Nooit meer 3 of 4 moeizame gesprekken voeren met dezelfde klant om te masseren, te onderhandelen en te soebatten en dan alsnog een NEE krijgen.
  • Hoe je waarde geeft in een gesprek zonder te coachen op de inhoud. Het is killing om te coachen tijdens een verkoopgesprek. Klanten komen dan NIET in de buying mood. Gevolg: aan het eind bedanken ze je hartelijk, hangen ze op en heb jij geen bal verkocht. Ik leer je in deze training een gespreksopbouw waarin klanten de ene eye-opener na de andere krijgen, zonder dat jij tips hoeft te geven.
  • Hoe je commitment van je klanten krijgt in gesprekken via Zoom of telefoon, waarin je ze dus geen papieren opdrachtbevestiging onder hun neus kunt schuiven om te ondertekenen.
  • Hoe je een ‘Godfather-aanbod’ doet: een aanbod dat ze niet kunnen weigeren. Dit is NIET het gebruikelijke ‘stapelen’ van traditionele verkopers: de techniek die ik je leer is onzichtbaar voor je gesprekspartners. Daardoor zeggen ze vaak tot hun eigen verbazing JA tegen je aanbod. Ze constateren achteraf glimlachend dat ze zichzelf in 1 kort gesprek hebben laten overtuigen – iets wat ze niet verwacht hadden.
  • Hoe je voorkomt dat klanten elk bedrag dat je noemt te duur vinden.
  • Hoe je no shows voorkomt: klanten die niet komen opdagen op de afgesproken tijd en die je daarna ook niet meer te pakken krijgt.

 

In het verleden moest ik vaak mezelf nog verkopen in mijn verkoopgesprekken. Dan hoorde ik mezelf zeggen: “Ik heb ook een boek geschreven, hoor”. Dat is niet te doen, dat is verschrikkelijk. Door de aanpak van Aartjan zijn klanten nu al overtuigd dat ze met mij willen werken voordat ze in het gesprek komen.

De training Vet Veel Verdienen via Verkoopgesprekken is voor mij vooral het ‘walvis-script’, zoals Aartjan het noemt. Dat is zijn manier om de grootste klanten uit de vijver te vangen die bereid zijn om het meeste geld uit te geven.

Mijn verkoopgesprekken zijn door de training zo ongelooflijk anders geworden. Het werd veel leuker, en ik ging beter luisteren. Ik krijg nu betere informatie uit de hoofden van mijn klanten, en ik voel ook beter of klanten bij mij zouden passen. Nu krijg ik eindelijk alleen nog maar leuke klanten. En dus geen klanten meer die bijvoorbeeld het niveau van mijn groep niet aankunnen.

Ik ben een fan van Aartjan omdat er bij hem minder poespas is dan bij sommige businesscoaches. En de focus ligt niet alleen op geld. Ik vind geld absoluut interessant, maar ik vind het belangrijk dat ik op een leuke manier geld verdien. Ik word zo chagrijnig van vervelende klanten. Wat ik nu verdien is daardoor gewoon leuker geld. Dat is echt een ommekeer.

Bij Aartjan vind ik de woorden. Ik ben ook met zijn training Epic E-mail Copywriting bezig, en ik wil ook nog een nieuw boek schrijven. In het begin gooide ik al zijn e-mails weg en toen dacht ik “Ik ga ze toch maar eens lezen, dan. Oh, het is eigenlijk best wel leuk.” Tweede keer: “Het is eigenlijk best wel heel grappig.” Zo ben ik verleid en dacht ik: “O, zo kan het dus ook.” Aartjan heeft zijn eigen geluid maar hij is heel erg bemoedigend dat je het zelf ook op je eigen manier moet doen. Hij helpt me om mijn eigen geluid te vinden.

Ik ben slecht in scripts bij gesprekken. Maar het walvis-script van Aartjan is subliem. Bij de zinnen die daarin staan voel ik: “Dit is inderdaad de zin die ik moet zeggen.” Als ik hem dan letterlijk zeg, merk ik: “Ja, ze snappen het wel precies!”. De zinnen uit dat script zijn iedere keer super raak, dat zijn magische zinnetjes.

Vaak leg ik het script nu ook aan de kant, want na een paar gesprekken zat het in mijn systeem. Zonder dat het rigide voelt. Het voelt ook niet als verkopen, en ik maak nu een nog diepere connectie met iemand dan ik hiervoor al deed. Het is ook een beetje voetballen: je schiet vaker raak.

Ik heb geleerd om meer mijn mond te houden. Als je de juiste woorden hebt, hoef je niet zoveel woorden te gebruiken. En mijn klanten voelen zich veel beter begrepen.

Ik kan gerust zeggen dat ik nu echt goed ben in die gesprekken. 80% van mijn gesprekken levert een klant op. En ik hoor dat ze het gesprek nooit meer vergeten.

De training zit zo in elkaar dat ik Aartjan nog nooit 1-op-1 heb gesproken maar door de groepscoaching en door zijn onwijs lekkere informele stijl heb ik toch het gevoel “Ik ken Aartjan. Dat is mijn mattie.”

Godelieve Meeuwissen

Directiefluisteraar en auteur van 'Inspirerend leiderschap'

Dit krijg je als je meedoet 

Na je aanmelding krijg je mijn complete methode om diensten, trainingen en coachingstrajecten te verkopen met 1-op-1 verkoopgesprekken:

  1. Hoe je leads binnenhaalt van extreem lucratieve klanten
    Ontdek hoe je de klanten vindt die bereid zijn om het meeste geld uit te geven. Met mijn simpele methode haal je leads binnen van klanten voor wie het geen enkel probleem is om een hoog bedrag te investeren.
  2. Hoe je klanten op het afgesproken tijdstip in je belafspraak krijgt
    Hoge verkooppercentages krijg je alleen als klanten komen opdagen. Als ze de belafspraak vergeten is dat tijdverspilling voor jou én het beschadigt je status als expert. Ontdek een manier waardoor klanten uitkijken naar jullie gesprek, en hopen dat ze in aanmerking komen om met jou te gaan werken.
  3. De exacte opbouw voor gesprekken waardoor klanten aan zichzelf verkopen
    In de beste verkoopgesprekken is vooral je klant aan het woord. Want goede verkopers zijn goede luisteraars. Maar: ontspannen luisteren is het makkelijkst als je niet improviseert. Daarom geef ik je de exacte opbouw om te gebruiken zodat je van tevoren weet hoe het gesprek verloopt. Daardoor verkopen je klanten jouw dienst aan zichzelf, hebben ze na het gesprek geen twijfels meer en kun je direct de factuur sturen.
  4. Hoe je urgentie toevoegt waardoor klanten de knoop doorhakken
    Als je in een call geen onweerstaanbaar aanbod doet, gaat je klant dingen zeggen als “Ik moet overleggen met mijn compagnon”. Het eigenlijke probleem is dat je dan te weinig urgentie hebt laten voelen. Urgentie toevoegen gaan we NIET doen door je klant onder druk te zetten, maar juist het tegenovergestelde. 
  5. Hoe je voorkomt dat klanten zich na het gesprek bedenken
    Het is slecht nieuws als klanten alsnog annuleren na een mooi gesprek. Nog voordat je de dienst hebt geleverd. Want dat kost jou omzet, en je klant heeft er ook niks aan om af te zeggen. Met mijn methode hou je klanten aan boord na het gesprek, zelfs als het nog maanden duurt voordat je met ze gaat werken – en ze betalen ruim van tevoren het volledige factuurbedrag.

 

Je houdt altijd toegang

Dit is een online training, en dat heeft deze voordelen voor jou:

 

  • Je houdt altijd toegang
  • Je hoeft niet te reizen
  • De 5 stappen om vet veel te verdienen via verkoopgesprekken kun je bekijken op je laptop als video, beluisteren op je telefoon als audio, of lezen als tekst
  • Je doet mee op het moment dat het jou uitkomt
  • Het enige wat je nodig hebt is een internetverbinding en een laptop, tablet of smartphone
  • Je kunt mij vragen stellen over jouw verkoopgesprekken en ik geef je persoonlijk advies. Want je krijgt net als de andere deelnemers toegang tot online vragensessies.
  • Je bekijkt de vragensessies via internet, dus je stelt vragen vanaf je eigen werkplek.
  • De vragensessies worden ook opgenomen op video, zodat je ze altijd nog achteraf kunt bekijken.

Meld je aan

Vet Veel Verdienen Via Verkoopgesprekken

€ 3.994

  • Video’s: complete methode voor verkoopgesprekken
  • E-book: complete methode voor verkoopgesprekken
  • Groepsvragensessies met Aartjan
  • Opnames van groepsvragensessies
Alle bedragen zijn exclusief 21% btw.

Heb je nog vragen of twijfels, voordat je je aanmeldt?

Blijf er dan niet mee zitten. Mail ons even op info@schrijvenvoorinternet.nl.

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen