BusinessBoek Bestseller

Online trainingsprogramma voor ondernemers die een zakelijk non-fictie boek schrijven

De online training waarvan al 16 deelnemers met hun boek op nummer 1 zijn gekomen van de Managementboek Top 100

Als ik de training van Aartjan niet had gedaan, is het de vraag of ik mijn boek had uitgeschreven. Nu sta ik op nummer 1 bij Managementboek.” – Marcel Borst

“De dag voordat mijn boek uitkwam stond ik al op 1 bij Managementboek. ” – Frank Deuring

“Zonder deze training was ik niet op nummer 1 gekomen. Mijn nummer 1 positie kan ik de rest van mijn leven gebruiken in mijn marketing.” – Femke Hogema

“Die nummer 1 voelde als een soort onhaalbare droom. Maar: 2 weken voordat mijn boek uitkwam stond ik al op 1 bij Managementboek.” – Robin Stevens

 

  • Ontdek een simpele methode waardoor je zakelijke boek extreem opvalt en verkoopt als een gek

  • Word persoonlijk getraind door tweevoudig #1 bestseller-auteur en tweevoudig auteur van het bestverkochte managementboek van het jaar Aartjan van Erkel
Wat wil je liever op je naam hebben staan: een boek, of een bestseller?

Als je een boek op je naam hebt staan, ben je een van de velen. Maar als je auteur bent van een bestseller is je reputatie voor altijd gevestigd.

Dus als je toch een boek schrijft, waarom dan niet meteen het populairste boek van allemaal?

Bestseller-auteur Aartjan van Erkel:
Verleiden op internet,
Maak ze gek! en Nummer 1

  • Ontdek in BusinessBoek Bestseller de unieke aanpak van tweevoudig nummer 1 bestseller-auteur en tweevoudig auteur van het bestverkochte managementboek van het jaar Aartjan van Erkel
  • Krijg superslimme trucs om belachelijk veel boeken te verkopen, die bijna geen enkele andere auteur toepast
  • Bespaar tijd door copywriting-tips om supersnel een boek te schrijven
  • Ontdek hoe je binnenkomt bij een grote uitgeverij die dolgraag je boek wil uitgeven, zelfs als je helemaal geen ‘connecties’ hebt
  • Stel je vragen persoonlijk aan Aartjan
  • Een kort lijntje met de expert, die feedback geeft op jouw boek en je lostrekt als je vastzit
  • Kom in contact met andere ondernemers die een boek schrijven
  • Ontdek hoe jou iets lukt wat auteurs het lastigste vinden: veel geld verdienen doordat je boek een stroom van opdrachten, offerte-aanvragen en bestellingen voor je bedrijf binnenhaalt
  • Er zijn al 16 deelnemers door het volgen van BusinessBoek Bestseller op nummer 1 gekomen in de Managementboek Top 100:
    – Hielke Boersma
    – John Slabbekoorn
    – Marcel Borst
    – Wendy van Ierschot
    – Bob Zeegers
    – Ninke van der Leck
    – Maaike Thiecke
    – Danny Mullenders
    – Frank Deuring
    – Leon Schaepkens
    – Robin Stevens
    – Elke Wiss
    – Femke Hogema
    – Mark Tigchelaar
    – Anne Raaymakers
    – en Floris Wouterson

Beste ondernemer, expert of auteur,

Heb je plannen om een boek te schrijven over je expertise of over je bedrijf? Of ben je al bezig? Slim, want een boek is een van de overtuigendste vormen van marketing.

Auteur zijn van een boek vestigt je status als expert. Helemaal als het een bestseller wordt: dat kan je zelfs celebrity-status opleveren binnen jouw markt. Met interviews in de pers en optredens op radio en tv.

Een boek schrijven is dus een superslimme investering van je tijd. Want een boek is voor altijd. Je kunt er jarenlang klanten door krijgen.

Maar de realiteit voor de meeste auteurs is anders. Want 82% van alle businessboeken krijgt nooit een tweede druk. De meeste boeken die in Nederland uitkomen worden dus weinig verkocht…

Want als auteur concurreer je met 5.100 andere boeken die jaarlijks in Nederland uitkomen. Het grootste deel van die boeken zijn zakelijke boeken, net als jouw boek.

Van de meeste van die boeken hoor je nooit iets. Die sterven een stille dood en liggen in de uitverkoop-bakken. Of ze halen zelfs nooit de boekhandel. Het is zonde als dat met jouw boek ook gebeurt, toch?

Want je steekt een paar maanden van je kostbare tijd in je boek, waarschijnlijk. Of zelfs nog meer. Je denkt er lang over na. Je stopt er liefde in. Je beste ideeën. Dat boek is echt je kindje.

Als niemand het dan wil kopen, doet dat zeer.

Je verliest omzet doordat je een boek schrijft. Want het kost ook nog eens een hoop geld om een boek te schrijven. Al die uren dat je bezig bent met je boek, kun je niet factureren aan klanten. Je kunt geen offertes maken in die tijd, je kunt geen bestellingen binnenhalen, geen trainingen geven. De omzet die je misloopt, kan in de duizenden of tienduizenden euro’s lopen.

En misschien investeer je ook wel privé-tijd. Hoeveel avonden en weekenden werk je aan je boek terwijl je kinderen of je partner leuke dingen aan het doen zijn zonder jou?

Dan is het pijnlijk als je boek een flop is. Al die verloren omzet die niks oplevert. Al die vrije tijd voor niks opgeofferd. Helaas maken de meeste auteurs dit dus mee.

Voorkom dat je een worstelende auteur wordt

Als je een boek schrijft, kun je 2 dingen doen. Je kunt je gedragen als een worstelende auteur of als een bestseller-auteur.

Worstelende auteurs schrijven in stilte hun boek, leveren het in bij de drukker of de uitgeverij, en daarna hopen ze dat hun boek goed gaat verkopen. Vol verwachting checken ze elke dag Managementboek.nl om te zien of ze een plekje hoger staan dan gisteren. Ze kunnen hun boek wel omhoog kíjken.

Dat gaat hem niet worden… Zo wordt je boek dus geen bestseller.

Als je een uitgever hebt, denk je misschien: die moet er maar voor zorgen dat mijn boek goed gaat verkopen. En je hebt gelijk hoor: een uitgever doet ook wel zijn best voor je.

Maar weet je hoe dat gaat in de praktijk? Zodra je boek uitkomt, verstuurt je uitgeverij een persbericht. Ze gaan regelmatig iets over je boek zeggen op hun Facebook en Twitter. Ze zetten het boek in hun nieuwsbrief. Soms regelen ze een interview voor je. Allemaal vrij traditioneel… En weinig opvallend.

Dat doet de uitgever niet alleen voor jouw boek, trouwens. Ze doen precies hetzelfde voor alle andere auteurs waarvan het boek is uitgekomen. Vaak brengen ze tientallen boeken per jaar uit.

Daardoor valt het auteurs in de praktijk vaak vies tegen hoeveel hun uitgever nou eigenlijk voor ze doet.

Het is geen onwil. Uitgevers doen wat ze kunnen. Maar ze moeten hun aandacht uitsmeren over al die boeken. En dan blijft er weinig aandacht over voor jouw boek.

Gedraag je als een bestseller-auteur

Een paar procent van alle auteurs heeft dit door. Zij zorgen dat hun boek opvalt, waardoor ze wél een bestseller scoren. Wil jij daar bij zitten?

Want het is toch cool als jouw zakelijke boek veel beter verkoopt dan alle andere? Als je met stip binnenkomt in de Managementboek Top 100. En doorstijgt naar de top 10, de top 3 en misschien wel de nummer 1 positie pakt.

Als mensen die de boekhandel binnenlopen meteen jouw boek zien liggen, in grote stapels op een tafel bij de ingang van de winkel. Tussen de andere bestsellers, tussen de bekende namen.

Als je boek wordt besproken in de bladen. Je wordt geïnterviewd door journalisten van de Volkskrant, het NRC, de Telegraaf of het AD. Als je telefoontjes krijgt van redacties van radio- en tv-programma’s. Als je inbox vol zit met nieuwe klanten. Die bereid zijn om hogere tarieven te betalen, omdat je expert-status is gestegen.

Gedraag je dus als een bestseller-auteur en zorg ervoor dat je boek opvalt en goed verkoopt.

Elk jaar verschijnen er zo’n 5.100 businessboeken. Zorg dat jouw boek opvalt in de massa.

Hoe mijn boek het bestverkochte managementboek van het jaar werd

Mijn uitgever Ina keek me aan alsof ik gek geworden was. Het was een regenachtige ochtend in oktober en ik had haar zojuist uitgelegd wat ik wilde doen om mijn boek Verleiden op internet te onderscheiden van alle andere boeken over online verkoop. Mijn plan was om iets cadeau te geven waarvan iedere auteur zou zeggen: je bent gek als je dat doet.

“Maar als we dat doen, dan koopt niemand je boek meer”, zei uitgever Ina. “Laten we het gewoon proberen”, zei ik. “Iedere auteur en uitgever vindt dit absurd, en dus is het cool om te doen. Want lezers vinden dit uniek, en ze sturen die weggever dan door aan anderen. Dat is gratis marketing”.

De uitgeverij gaf me het voordeel van de twijfel omdat ze wist dat ik online marketing en sales-specialist ben. Ze vonden het wel grappig om eens iets nieuws te proberen. We spraken af dat ik ze ging helpen met de marketing.

Een paar maanden daarna stond Verleiden op internet op nummer 2 in de Managementboek top 100. Door ‘absurde’ marketing was mijn eerste boek een bestseller geworden.

Nummer 2 worden is alsof je zilver wint op de Olympische Spelen. Best wel leuk, maar je wilt liever goud. Dus toen ik aan een nieuw boek begon, wilde ik proberen daar overheen te gaan. Met MAAK ZE GEK! – Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing wilde ik op nummer 1 komen.

De uitgever hoopte op een nieuwe bestseller, en gaf me daarom nog meer ruimte. Ze moedigde me zelfs aan om los te gaan. Ik heb toen alle marketing- en verkooptechnieken uitgeprobeerd die ik maar kon bedenken. Ik heb trucs uitgeprobeerd om mijn boek te laten opvallen die geen enkele andere Nederlandse of Vlaamse auteur ooit had toegepast.

Sommige van die trucs waren weer compleet ‘onlogisch’. We wisten inmiddels dat rare dingen lekker werken :-).

De felbegeerde Managementboek-taart.
Twee maanden nadat het boek was uitgekomen, ging bij mij thuis de deurbel. Er werd een taart bezorgd met als afzender Managementboek.nl.

Het magische moment waar iedere auteur op hoopt. Want wie de managementboek-taart krijgt, weet dat zijn boek op nummer 1 staat.

MAAK ZE GEK! bleef 39 dagen achter elkaar op 1 staan.

Het werd zelfs nog leuker: toen uitgever Ina me in december belde om te vertellen dat het was uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van het jaar.

In 2022 bracht ik mijn derde boek uit, met als titel ‘Nummer 1 – Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven’. Weer gebruikte ik mijn bewezen aanpak om er een bestseller van te maken.

Binnen een week stond het op #1 in de Managementboek Top 100, en in december 2022 werd ook dit boek door Managementboek uitgeroepen tot bestverkochte boek van het jaar.

Januari 2022: weer een taart van Managementboek want mijn nieuwe boek staat op #1 in de Top 100.
In december werd het uitgeroepen tot bestverkochte managementboek van het jaar.

De ‘belachelijke’ aanpak waardoor mijn boeken bestsellers zijn geworden, deel ik op veler verzoek nu met alle auteurs van Nederland en België. Voor de allereerste keer is het complete, geheime en verrassend simpele stappenplan nu beschikbaar voor jou. Want ik heb alles in het nieuwe programma BusinessBoek Bestseller gestopt. Ik houd niets meer achter en je ziet precies hoe jouw boek ook als een malle gaat verkopen. Bovendien kun je me al je vragen stellen, en geef ik je adviezen voor jouw boek.

Voor wie is BusinessBoek Bestseller bedoeld?

 

Dit programma is uitdrukkelijk niet voor iedere auteur geschikt.
Ik kan jou alleen helpen om van je boek een bestseller te maken als:

  • Je de wens hebt om een boek te schrijven. Of al bezig bent met schrijven
  • Je boek een businessboek wordt, dus een zakelijk boek over je expertise of over je bedrijf
  • Het doel van je boek is dat je bedrijf meer business binnenhaalt: leads, offertes, aanvragen, aanmeldingen, klanten en omzet

Het maakt niet uit of:

  • Je wel of geen uitgeverij gevonden hebt
  • Je wel of niet vastzit aan afspraken met een uitgever, zoals over auteursrecht
  • Je het boek in eigen beheer uitbrengt of via een uitgever
  • Je wel of niet eerder een boek geschreven hebt
  • Je boek al uit is
  • Je nog aan het schrijven bent
  • Of nog niet begonnen bent

Dit programma is NIET bedoeld voor:

  • Auteurs van fictie. Zoals romans, kinderboeken, poëzie enzovoort.
  • Auteurs van journalistieke boeken, bijvoorbeeld over de Rotterdamse gemeentepolitiek
  • Auteurs die over hun hobby een boek schrijven

Zo reageerden deelnemers Marcel, Bob, Ninke, Maaike, Frank, Danny, Leon, Robin, Elke, Femke, Mark, Anne en Floris op de dag dat ze de nummer 1-taart van Managementboek kregen:

Wat je ontdekt in BusinessBoek Bestseller:

 

  • Hoe je een onderwerp kiest waar klanten supergeïnteresseerd in zijn, zodat je niet meer hoeft te twijfelen of er wel genoeg vraag is naar je boek
  • Hoe je simpel voorkomt dat je het schrijven blijft uitstellen, waardoor je boek maanden eerder klaar is
  • Hoe je in flow blijft bij het schrijven. Elke schrijfdag wordt een feestje!
  • Hoe je een uitgeverij vindt die jouw boek graag uitgeeft. Doordat jij de aanpak uit dit programma gebruikt, weten uitgevers tijdens het eerste gesprek met jou namelijk al dat jouw boek een succes wordt
  • Hoe je een killer ondertitel kiest, die je lezers zó nieuwsgierig maakt dat ze het boek móeten openslaan – of meteen afrekenen
  • Hoe je aandacht trekt, doordat je iets doet dat de meeste auteurs niet durven. Zonder dat je gênante dingen hoeft te doen (ik ben zelf introvert en behoorlijk verlegen)
  • Hoe je van lezers ambassadeurs maakt, zodat ze enthousiast jouw boek promoten in hun netwerk

Marcel Borst

Eigenaar van Ik stop wel! – Bedenker van online programma om in één keer definitief te stoppen met roken

“Mijn boek heeft 8 jaar op de harde schijf gestaan.”

“Elke keer als ik er naar ging kijken vond ik het helemaal niks, en ging ik weer opnieuw schrijven. Als ik de training van Aartjan niet had gedaan, is het de vraag of ik mijn boek had uitgeschreven.

Ik wilde mijn boek zo goed mogelijk in de markt neerzetten. Ik had nul ervaring met een boek schrijven, een boek verkopen. Wat komt er op je af? Wat moet je niet vergeten?

Eerst had ik nog niet eens in mijn hoofd: ik wil een bestseller. Maar toen andere deelnemers op nummer 1 kwamen dacht ik: dan moet het mij ook gaan lukken. Ik dacht dat ik op een te kleine niche zat. Maar ik zag ook andere niche-boeken op 1 komen, bijvoorbeeld HR met ballen van Bob Zeegers. Hij zit echt wel in een niche maar hij stond vrij snel op nummer 1.

In 7 jaar heb ik 5 trainingen van Aartjan gevolgd. Het is net alsof er een goede vriend tegenover je zit met wie je een borrel doet en die zegt: Denk daar eens aan en doe dat en dat eens. Hij wil jou gewoon helpen en begeleiden. En hij heeft een staat van dienst waardoor ik het sneller van hem aanneem.

Eerst had ik hele saaie hoofdstuktitels. Maar Aartjan zei: als je in een boekenwinkel staat dan besluit je binnen 10 seconden of je het boek koopt. Je kijkt naar de achterkant, de voorkant en de inhoudsopgave. Dat klopt, dat doe ik ook altijd. Mijn inhoudsopgave heeft nu titels waardoor je denkt: Jeetje, wat is dit voor een gek boek, dat wil ik wel hebben! Het maakt nieuwsgierig.

Zonder de training was ik waarschijnlijk bij een standaard uitgever terechtgekomen en had ik gedacht: die weet het wel. Dan had ik mijn manuscript ingeleverd en dan was er waarschijnlijk niks gebeurd. Dan lag mijn boek misschien bij 100 mensen op de plank, en dat was dan mijn boek. Nu is het 1 maand uit en ligt het al bij 1.000 mensen op de plank en de verkopen gaan door.

Ik ontdekte hoe ik boeken op mijn eigen website kan verkopen die dan toch meetellen voor de ranking op Managementboek. Daardoor zie ik nu op mijn telefoon om het uur verschijnen: boek verkocht, boek verkocht, boek verkocht.

Zonder de training zou mijn boek er heel anders hebben uitgezien. In het cover-ontwerp heb ik allemaal dingetjes doorgezet die in de training staan. Bijvoorbeeld iets waardoor mensen meer interesse krijgen in het boek. De dame van het ontwerp zei: ‘Moet je dat wel willen? Dat gaat niet werken.’ Ik zou de titel door de uitgever hebben laten bedenken op hun manier. Want de uitgever wilde deze titel helemaal niet. Die zei: ‘Dat is helemaal niks, dat gaat niks worden.’ Mijn boek zou saaier zijn geweest, minder opvallend en minder trekkend om te kopen.

Ik sta nu op nummer 1 in de Managementboek Top 100 en dat was zonder deze training niet gebeurd.

Marcels boek Ik stop wel kwam uit in september 2023 en een maand later – in ‘Stoptober’ –  stond het op nummer 1 in de Managementboek Top 100.

“Fantastisch om op 1 te staan met mijn boek. Dit neemt niemand mij meer af.”

“Mijn boek gaat over het aansturen van een snelgroeiend bedrijf. 80% van de ondernemers zijn zzp’ers, en16% van de ondernemers hebben tussen de 0 en de 10 medewerkers. Maar 2,6% heeft tussen de 10 en 50 medewerkers en 0,56% heeft van 50 tot 250. Echt heel weinig. Het doel van mijn boek is dat we meer bedrijven hebben die doorgroeien. Dus dat de ambitie van ondernemers ook leidt tot succes.

Ik interviewde Aartjan voor mijn BNR-podcast Werkprofessor, en hij zei: Een goed boek schrijven maakt nog geen bestseller. Er komen 5.000 boeken uit per jaar en daar zitten veel goede boeken bij, maar die verkopen niet allemaal goed.

We hadden een heel leuk gesprek en ik was toen mijn boek al aan het schrijven. Daarom heb ik een webinar van Aartjan gevolgd. Dat vond ik lekker in elkaar zitten. Ik hou ervan als ik in een salesfunnel word gezogen en zie dat het goed in elkaar zit. Daar kan ik als ondernemer van genieten. Ik dacht: ik doe het gewoon meteen. Ik was benieuwd om met de dingen die hij noemt aan de slag te gaan en heb BusinessBoek Bestseller gekocht.

Ik heb zelf als podcaster en ondernemer al een grote naamsbekendheid, maar zonder deze training was het wel moeilijker geweest om op nummer 1 te komen. Door de training werd het überhaupt ook mijn doel om naar nummer 1 te gaan. Ik was daar niet zo bewust mee bezig want ik dacht vooral: dat boek moet er komen. Ik zag hoe het proces werkt om op 1 te komen, de stappen die ik daarvoor nodig heb. Hij nam ook mijn aarzeling weg om creatief te zijn en dingen te doen om te zorgen dat je op 1 komt. Dingen die andere auteurs niet doen.

Zonder de training zou mijn boek veel minder aantrekkelijk geworden zijn. Mijn achterflaptekst bijvoorbeeld, en mijn inhoudsopgave. En dat zijn wel de tekstjes waarmee je het boek verkoopt aan je lezers. Ik heb nu een beter geschreven boek.

Aartjan raadde aan om reuring te creëren rondom de boekpresentatie. Want je moet niet denken dat de uitgeverij jouw marketing echt goed gaat doen. Daardoor maakte ik bijvoorbeeld van mijn boekpresentatie een masterclass. Ik verkocht tijdens de lancering van mijn boek meteen 130 boeken.

Nu ik nummer 1 ben maakt dat wel heel veel uit. Ik krijg leuke reacties op mijn boek, bijvoorbeeld van dé scale-up goeroe in Nederland die betrokken is bij NLgroeit en de Erasmus Universiteit. Dat had ik totaal niet verwacht. Door het boek sta ik binnenkort als spreker op een van de grootste evenementen in mijn branche: ScaleUp Summit.

In mijn vak worden veel vage woorden gebruikt. Tijdens een van de bonusvragensessies reageerde Aartjan kritisch op een flaptekst van iemand die veel van die algemene woorden gebruikte. Dat heeft mij ook geholpen, doordat ik duidelijker ben gaan zeggen wat ik precies bedoel.

Het heeft me ook een structuur opgeleverd. De manier waarop hij zijn training heeft opgezet gaf mij bijvoorbeeld een structuur die ik weer heb gebruikt om extra informatie die niet in het boek staat – zeg maar de premium resources – in mijn marketing te gebruiken.

Ik vind het fantastisch om op 1 te staan met mijn boek. Het maakt gewoon enorm uit. Dit neemt niemand mij meer af.

Wendy van Ierschot

Techinvesteerder en CEO van VIE People, presentator BNR-podcast Werkprofessor

Dit verdienen auteurs écht aan de verkoop van hun boek (schrik niet):

Toen ik voor het eerst een boek aan het schrijven was, hoorde ik van een andere auteur welk idioot laag bedrag zij van de uitgeverij krijgt per verkocht boek. Ik schrok me dood. Dat kon toch niet waar zijn (wel dus).

Zo reken je simpel uit wat jij verdient per boek:

  • Neem de verkoopprijs van je boek. Dus de prijs waarvoor het in de winkel verkocht wordt. De meeste boeken kosten ongeveer 20 euro.
  • Haal daar 50% vanaf. Want die gaat naar de winkel die je boek verkoopt. Dus als je boek voor 20 euro in de winkel ligt, houdt de winkel er 10 euro aan over.
  • Trek van het resterende bedrag 90% af. Want die gaat naar de uitgever. Dus ben je 9 euro kwijt van die 10 euro die je nog over had.
  • Het resterende bedrag is jouw royalty per verkocht boek. Jij verdient dus 1 euro per boek als het voor 20 euro verkocht wordt. Bij sommige uitgevers krijg je iets meer, maximaal 1,50 euro.

That’s it. Weinig, hè? Als je het in eigen beheer uitgeeft verdien je meer per boek, maar het is een illusie dat je flink gaat verdienen met de verkoop van een zakelijk boek.

Toch is het wel degelijk mogelijk om veel geld te verdienen met je boek. Wat je daarvoor nodig hebt is een lucratief verdienmodel: een slimme aanpak waardoor zoveel mogelijk lezers van je boek klanten van je bedrijf worden. In de laatste module van deze training ontdek je verdienmodellen om duizenden of zelfs tienduizenden euro’s te verdienen per verkocht boek. ​

Dit is de enige training in Nederland en België waarin je persoonlijk wordt begeleid door een meervoudig nummer 1-bestseller-auteur van zakelijke non-fictie.

Wat krijg je als je meedoet?

 

Na je aanmelding krijg je mijn complete, geteste aanpak om van je boek een succes te maken.

Die bestaat uit 6 simpele stappen:

1. Zo vind je een onderwerp waar lezers supergeïnteresseerd in zijn Breng pas een boek uit als je zeker weet dat er veel vraag naar is. Ontdek hoe je erachter komt welke onderwerpen het meest gewild zijn, zodat je van tevoren al weet dat je boek goed gaat verkopen.

2. Zo bedenk je een tekstje voor de achterflap waardoor lezers per se je boek willen kopen Het eerste wat gelezen wordt is de achterkant van je boek. Ontdek hoe je boek met een paar woorden een must-have wordt. Lezers worden zó nieuwsgierig dat ze direct op Bestellen klikken of naar de kassa lopen met je boek.

3. Zo maak je uitgeverijen enthousiast om je boek uit te geven Bijna alle bestsellers komen van een bekende uitgeverij. Hoe je daar simpel binnenkomt, zelfs als je nul contacten hebt. Door een paar onweerstaanbare dingen te zeggen in het gesprek, waardoor ze weten dat jouw boek een succes wordt.

4. Zo schrijf je snel een boek, zelfs als je het hartstikke druk hebt ​Als copywriter heb ik een paar simpele trucs voor je waardoor je boek verrassend snel klaar is. Je hoeft niet meer tegen het schrijven op te zien want dat wordt opeens een eitje. Hoe lekker is het als jouw boek er opeens ligt, zonder stress!

5. Simpele marketingtrucs waardoor je boek als een raket stijgt in de bestsellerlijsten Als auteur kun je simpele dingen doen om de verkoop te bevorderen. Het is superleuk om steeds hoger te komen in de hitlijsten voor boeken. De meeste auteurs wachten af, maar jouw boek stijgt hoger en hoger.

6. Zo brengt je boek business binnen voor je bedrijf: leads, offertes, klanten en sales 99% van de auteurs denken dat ze geld gaan verdienen met boekverkoop. Wees slimmer en ontdek hoe je boek een commercieel succes wordt doordat het continu offerteaanvragen, aanmeldingen en sales binnenbrengt.

Je krijgt toegang tot de besloten community van dit programma. Een unieke plek waar je in contact komt met allemaal andere ondernemers die van plan zijn om een boek te schrijven, of bezig zijn met hun boek – en die er een bestseller van willen maken. Je komt dus NIET terecht in een groep met worstelende auteurs maar met bestseller-auteurs.

Je houdt altijd toegang

 

Dit is een online programma, en dat heeft deze voordelen:

 

  • Je houdt altijd toegang
  • Je hoeft niet te reizen
  • De 6 stappen naar een bestseller kun je bekijken op video, of lezen als e-book
  • Je doet mee op het moment dat het jou uitkomt
  • Het enige wat je nodig hebt is een internetverbinding en een laptop, tablet of smartphone
  • Je kunt mij vragen stellen over jouw boek en ik geef je persoonlijk advies over manieren om meer geld te verdienen aan je boek. Want je krijgt net als de andere deelnemers toegang tot online vragensessies.
  • Je bekijkt de vragensessies via internet, dus je stelt vragen vanaf je eigen werkplek
  • De vragensessies worden ook opgenomen op video, zodat je ze altijd nog achteraf kunt bekijken
  • Je krijgt 12 maanden toegang tot onze besloten community van auteurs om ervaringen en briljante ideeën uit te wisselen

Waarom het jou wél gaat lukken om veel geld te verdienen aan je boek

 

Jij weet straks waar duizenden auteurs geen idee van hebben, zodat jouw boek zich onderscheidt van alle anderen.

Bijvoorbeeld:

  • Hoe je in één klap het aantal mensen verdriedubbelt dat bereid is om je boek te kopen.
  • Hoe je een boek promoot door iets belachelijks te doen waar uitgevers hun wenkbrauwen door fronsen. Don’t worry, ik help je om je uitgever te overtuigen want door deze schijnbaar onlogische stap ga je veel meer boeken verkopen.
  • Hoe je een boek zo lanceert zodat duizenden mensen horen dat het is uitgekomen. Geef geen honderden euro’s uit aan een boekpresentatie-met-borrel. Doe iets anders dat veel meer opvalt en maar een paar tientjes kost.
  • Hoe je zelf boeken kunt verkopen via je huidige website zodat je van iedere lezer het e-mailadres krijgt voor je mailinglijst, zonder dat je ooit zelf boeken in enveloppen hoeft te stoppen of postzegels hoeft te plakken. Bonus: je verdubbelt hierdoor ook nog het royalty-bedrag dat je ontvangt als je een uitgever hebt. Dit is een ninja-truc die verder nog niemand heeft ontdekt 🙂 Keurig legaal uiteraard, gewoon slim zijn. Ik laat je precies zien hoe ik dit doe.

Deze deelnemers kwamen op nummer 1 met hun boek

Er zijn tot nu toe 16 deelnemers aan BusinessBoek Bestseller op nummer 1 gekomen van de Managementboek Top 100. Jouw boek kan hier over een tijdje ook bij staan:

 

  • Hielke Boersma met Oneindig veel invloed (nummer 1 in januari 2024)
  • John Slabbekoorn met Relaxed vlammen (nummer 1 in oktober 2023)
  • Marcel Borst met Ik stop wel (nummer 1 in oktober 2023)
  • Wendy van Ierschot met Scale-ups & downs (nummer 1 in maart 2023)
  • Bob Zeegers met HR met ballen (nummer 1 in november 2022)
  • Ninke van der Leck met 5 Star Business (nummer 1 in juli 2022)
  • Maaike Thiecke met Cultuurdingetje, hè (nummer 1 in juli 2022)
  • Danny Mullenders met Laat je niet kiezen (nummer 1 in juni 2022)
  • Frank Deuring met SuperFalen (nummer 1 in juni 2022)
  • Leon Schaepkens met 10 miljoen jaar leiderschap (nummer 1 in augustus 2021)
  • Robin Stevens met Verbinding zonder wifi (nummer 1 in juni 2020)
  • Elke Wiss met Socrates op sneakers (nummer 1 in april 2020)
  • Femke Hogema met Winstgevende plannen (nummer 1 in november 2019)
  • Mark Tigchelaar met Focus AAN/UIT (nummer 1 in april 2019)
  • Anne Raaymakers met Vind ik leuk!  (nummer 1 in januari 2019)
  • Floris Wouterson met SuperSlapen (nummer 1 in september 2018)

De boeken van deelnemers die op 1 zijn gekomen van de Managementboek Top 100.

De rest van je leven een nummer 1 bestseller-auteur

“Mijn boek is 1 maand uit en het is al 1.000 keer verkocht.”

Marcel Borst

Auteur van de bestseller 'Ik stop wel'

“Fantastisch om op 1 te staan. Dit neemt niemand mij meer af.”

Wendy van Ierschot

Auteur van de bestseller 'Scale-ups & downs'

“6 uitgevers wilden mijn boek uitgeven, niet normaal meer”
Bob Zeegers

Auteur van de bestseller 'HR met ballen'

“Aartjan liet me zien: zo win je het bestseller-spel.”
Ninke van der Leck

Auteur van de bestseller '5 Star Business'

“Mijn boek schrijven kostte me ongeveer 17.000 euro, dat heb ik nu al terugverdiend.”
Danny Mullenders

Auteur van de bestseller 'Laat je niet kiezen'

“De dag voordat mijn boek uitkwam stond ik al op 1 bij Managementboek.”
Frank Deuring

Auteur van de bestseller 'SuperFalen'

“Ik stond al na 3 dagen op nummer 1.”
Leon Schaepkens

Auteur van de bestseller '10 miljoen jaar leiderschap'

“Die nummer 1 voelde als een soort onhaalbare droom. Maar: 2 weken voordat mijn boek uitkwam stond ik al op 1 bij Managementboek.”
Robin Stevens

Auteur van de bestseller 'Verbinding zonder wifi'

“Ik vond het een behoorlijke investering. Maar ik had toch het geloof dat het zich wel zou terugbetalen aan het eind. En het keiharde bewijs is daar: ik werd binnen 2 weken nummer 1 op Managementboek.”
Elke Wiss

Auteur van de bestseller 'Socrates op sneakers'

“Zonder deze training was ik niet op nummer 1 gekomen. Ik ben superblij, want mijn nummer 1 positie kan ik de rest van mijn leven gebruiken in mijn marketing. Daar ben ik Aartjan echt dankbaar voor.”
Femke Hogema

Auteur van de bestseller 'Winstgevende plannen'

“Mijn vorige boek heeft nooit bekendheid of reuring opgeleverd en dat wilde ik wel. Door deze online training is mijn boek een nummer 1 bestseller geworden. ”
Mark Tigchelaar

Auteur van de bestseller 'Focus AAN/UIT'

“Anderhalf jaar lang stagneerde ik bij het schrijven. Dit is echt niks, dacht ik elke keer.​ Ik heb toen BusinessBoek Bestseller gekocht, en daarin kreeg ik een stappenplan. Binnen 2 weken na publicatie stond mijn boek op nummer 1.”
Anne Raaymakers

Auteur van de bestseller 'Vind ik leuk!'

“Zonder Aartjan zou ik de marketing over het boek het in een compleet verkeerde volgorde hebben gedaan en pas over dingen zijn gaan nadenken op het moment dat al te laat was. 

De nummer 1 positie heeft mijn reputatie als de bekendste expert in mijn markt definitief gevestigd.”

Floris Wouterson

Auteur van de bestseller 'SuperSlapen'

Uniek voor Nederland en België

Dingdong! De deurbel gaat en er wordt een taart bezorgd namens Managementboek.nl. Dit waanzinnige moment maak jij ook mee op de dag dat je boek op nummer 1 komt.
BusinessBoek Bestseller van Aartjan van Erkel is de enige online training in Nederland en België waarin je persoonlijk wordt begeleid door een meervoudig nummer 1 bestseller-auteur van zakelijke non-fictie.

De aanpak uit dit programma heb ik in de loop van de afgelopen 12 jaar ontdekt en geperfectioneerd tijdens het uitbrengen van mijn eigen boeken. Met als resultaten:

 

  • Mijn derde boek ‘Nummer 1 – Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven’ verscheen in januari 2022 en stond binnen 1 week op #1 bij Managementboek.
  • Het werd door Managementboek uitgeroepen tot bestverkochte boek van 2022.
  • Mijn tweede boek MAAK ZE GEK! was ook bestverkochte managementboek van het jaar, in 2016
  • Toen het uitkwam stond het 39 dagen op nummer 1 in de Managementboek Top 100
  • …en moest door de grote vraag binnen een jaar 3 keer herdrukt worden
  • Landelijke media hebben me geïnterviewd en besproken, waaronder SBS6, Algemeen Dagblad, Emerce, Het Parool, BNR Nieuwsradio en NPO Radio 1
  • Mijn eerste boek Verleiden op internet bereikte de nummer 2 positie in de Managementboek Top 100
  • Verleiden op internet is inmiddels in 6e druk en meer dan 13.000x verkocht
  • 15 deelnemers die deze training volgden kwamen daardoor met hun eigen boek op nummer 1

Meld je aan

 

BusinessBoek Bestseller

€4.000 

  • Video’s: bestseller in 6 stappen
  • E-book: bestseller in 6 stappen
  • 1 jaar toegang tot 6 groepsvragensessies met Aartjan
  • Opnames van groepsvragensessies
  • 1 jaar toegang tot online community van auteurs
Alle bedragen zijn exclusief 21% btw.

 

 

Heb je nog vragen of twijfels, voordat je je aanmeldt?

Blijf er dan niet mee zitten. Mail mijn team nu even op info@schrijvenvoorinternet.nl.

P.S.
Als je nu aanmeldt voor BusinessBoek Bestseller krijg je de mogelijkheid om 1 gratis proefexemplaar van je boek te laten drukken op het moment dat jij dat wilt. Je boek wordt gedrukt in een oplage van 1: speciaal voor jou. Superhandig voor promotie, foto’s, Instagram of Facebook want het kan maanden duren voordat een uitgever en een drukker je definitieve boek klaarhebben. Meld je dus nu aan!

Bob Zeegers

Mede-eigenaar HR Navigator, grootste HR-vergelijkingswebsite van Nederland

“6 uitgevers wilden mijn boek uitgeven, niet normaal meer”

“Ik ben op 1 gekomen met mijn boek, ik kom op de cover van het Managementboek Magazine, en in een podcast van BNR Nieuwsradio. Alle moeite die ik erin heb gestopt wordt beloond, vooral met de ultieme prijs en dat is natuurlijk de taart van Managementboek.

Het sluimerde al jaren: Goh, ga ik ooit nog eens een keer een boek schrijven? Hoe dan, waarover dan, heb ik wel voldoende te vertellen, is niet alles al geschreven? Ik volgde Aartjan en vroeg me af: Hoe doet ‘ie dat dan, op 1 komen? Ik was vroeger marketing- en salesmanager bij een grote uitgever, dus ik weet wel hoe het werkt en wat een uitgever doet, en dat is niet zo veel. Dus ik was benieuwd naar de details hoe Aartjan van zijn boeken bestsellers maakt.

Ik las boeken van nummer 1-auteurs van BusinessBoek Bestseller en het zijn allemaal boeken die je graag wil lezen. Bijna een soort thrillers, pageturners. Dat vond ik tof. Ik dacht: Dat is blijkbaar een manier van schrijven die je bij Aartjan leert, die andere managementboeken niet hebben. Dat sprak mij heel erg aan. Want veel non-fictie boeken lezen als een telefoonboek of een boek over academische wiskunde, waar je geen reet van begrijpt. Je moet elke zin 3 keer lezen. Moet ik dit allemaal onthouden? En dat heb je dan al op bladzijde 3 hè?

Over BusinessBoek Bestseller had ik door dat daar de kans groter was dat mijn boek ook een succes werd, omdat ik allemaal dingen zou leren die andere auteurs niet doen. En daar ben ik gevoelig voor. Dat wilde ik ook gewoon weten. Ik ben marketeer dus ik heb zelf genoeg dingen die ik kan verzinnen en ik heb bij een uitgever gewerkt dus ik weet echt wel hoe het werkt, maar ik zag wel dat de training geen eendagsvlieg was. Op het moment dat ik hem kocht was het geloof ik al 4 keer gelukt om een deelnemer op 1 te krijgen.

In de training zitten heel veel tips over de marketing en over het schrijfproces. Bijvoorbeeld hoe schrijf je snel een boek – wat superhandig is bij mijn volgende boek. Hoe ga je uitgevers benaderen? Hoe ga je marketing doen? Wat werkt wel, wat werkt niet? Het hypen van je klanten in een heel vroeg stadium. Als ik dat niet had gedaan was het niet zo’n succes geworden. Ik heb klanten letterlijk vanaf de eerste dag meegenomen en dat was overweldigend. De mail die Aartjan liet zien om lezers te betrekken, alleen al die mail, die tip was de investering in de training waard. Daardoor had ik 40-50 lezers die vanaf het begin betrokken waren bij mijn boek, ze hebben het allemaal gekocht en als het even stil was gingen ze me mailen: hoe is het nou met je boek dan? Dat is onbetaalbaar, vind ik.

Die mensen waren ook goud toen het uitkwam, want er staan in de eerste druk 26 testimonials van lezers. Daardoor had ik ook de derde dag dat ik in de top 10 stond van Managementboek al iets van 15 beoordelingen. Terwijl, daar staan boeken in, die zijn al een jaar oud, die hebben er maar 1. En het commitment van die mensen is zo groot, dat is zo gaaf! Het is alsof ik een extra team had, een permanente vraagbaak en sparringpartner gedurende het maken van mijn boek. Een boek schrijven is soms eenzaam maar ik kon het er wel met hun over hebben. Niet meer met mijn eigen vrouw, die was het na een tijdje wel zat. Dat is net als met je vrienden over je bedrijf praten. Dat vinden ze een kwartiertje interessant, en dan gaan ze het over iets anders hebben. Dat is ook zo met je boek. Daarom is het mooi als je een groep lezers hebt die voelen dat ze echt onderdeel zijn van jouw boek.

Ik heb met ongeveer 10 auteurs uit de community contact gehad. Waaronder een aantal nummer 1-auteurs. Dat heeft mijn marketing en mijn schrijven heel erg versneld.

Ik hoef mezelf niet meer te bewijzen, wij zijn de grootste HR vergelijkingswebsite van Nederland, wij hebben 1200 reviews van echte klanten en dat is meer dan alle Arbodiensten bij elkaar. Alleen er is nog steeds een groep in Nederland die ons dan toch nog niet serieus neemt, waarom weet ik nooit zo goed. Misschien kenden ze ons nog niet. En nu is er dan een boek. Als ze dat openslaan, dan weet ik zeker dat ze het niet meer wegleggen. Ik heb een page turner geschreven die een doelgroep kan aanspreken die voorheen ons nog niet serieus genoeg nam.

Het heeft me ook veel inzicht in mezelf gegeven. Wat wil ik eigenlijk bereiken in het leven? Wie wil ik zijn als ondernemer? En ook weer veel nieuwe, inzichten in marketing. Er zijn in een paar weken meer dan 1.000 boeken verkocht, dus zo veel mensen nemen het al tot zich. Dat is ongelofelijk gaaf. Ik ben er zo lang mee bezig geweest en uiteindelijk lukt het.

Er waren 6 uitgevers die mijn boek allemaal wilden uitgeven. Niet normaal meer. Ik had ze een mail gestuurd die ongelofelijk triggerde. Als ik BusinessBoek Bestseller niet had gevolgd, had ik die mail niet gestuurd.

Waar ik spijt van heb is dat ik naar één van de tips van Aartjan niet heb geluisterd. Want ik wilde het liever anders doen. Dat heeft me 3 maanden extra schrijftijd gekost. Het had veel sneller gekund.“

Bobs boek HR met ballen kwam uit in oktober 2022 en stond binnen een paar weken op 1 in de Managementboek Top 100.​
“Door mijn boek ben ik 4 keer op tv geweest, bijvoorbeeld in Op1 en Hart van Nederland.”

Mijn boek ‘Vaderland’ is géén managementboek, want het gaat over adoptie. Mijn vrouw en ik hebben 20 jaar geleden 2 broertjes uit Ethiopië geadopteerd. En als ik had geweten wat voor impact de adoptie op de jongens zou hebben, had ik het niet gedaan.

Ik 5 keer op tv geweest. Onder andere bij de VPRO en Hart van Nederland. De Volkskrant heeft er een groot artikel over geschreven, het heeft uitgebreid in de Linda gestaan, in het Algemeen Dagblad en in de Gelderlander. Daar zat ik dan opeens in de tv-studio van Op1 aan tafel, tegenover Louis van Gaal. Over media zei Aartjan in de training: daar moet je vooral zelf achteraan. Dat heb ik gedaan.

In de eerste 2 weken zijn er 1.000 stuks verkocht. Ik weet niet of dat veel is. Ik had eigenlijk nog wel wat meer verwacht.

Het is een controversieel boek, maar de grap is dat ik veel reacties krijg van mensen die het allemaal enorm herkennen. Ook van geadopteerden, die vertellen hoe moeilijk het is om het met hun ouders over dat stuk te hebben. Dus het opent het gesprek.

De training van Aartjan is erop gericht dat je een goed aanbod hebt dat je kan verkopen naast je boek. Daar geloof ik ook in. Maar dit is mijn persoonlijke verhaal, en ik krijg er geen goed businessmodel achteraan. Misschien komt dat nog.  Ik weet ook nog niet of ik met geadopteerden wil werken.

Daarom heb ik met Aartjan in de vragensessies ook gesproken over een tweede idee voor een boek: ondernemerschap voor wetenschappers.

Ik hou van de stijl van Aartjan die gaat over veel zichtbaarder zijn en jezelf verkopen. En van doe maar gewoon, en van humor. Al dat serieuze gedoe. Durf jezelf te zijn.

Als verrassing kreeg ik na mijn aanmelding een boek thuisgestuurd waar de hele training in staat. Dat staat nu gewoon in de kast, vandaag heb ik het nog weer even gepakt en toch weer 10 ideeën opgeschreven die ik allemaal nog wil doen.

Door een van de voorbeelden uit de training kreeg ik het idee om de theaters in te gaan. Ik heb samen met mijn zoons op het podium gestaan. Mijn oudste zoon speelt gitaar en trommel. Mijn jongste zoon die doet licht en techniek, en hij zingt een rap. We hebben hem 3 keer gegeven: 3 keer uitverkocht. En ik heb de voorstelling verkocht aan een landelijke overheidsorganisatie, aan de Hogeschool in Nijmegen en we zijn in België bij een adoptiedag uitgenodigd. Het is niet te geloven.

Ik ben door de training en mijn boek het ondernemerschap gaan zien als het ultieme persoonlijke ontwikkelingstraject, waarin je echt probeert jezelf te zijn. En dat marketing daar een groot onderdeel van is. Daar kan ik me zo ontzettend in ontwikkelen. Ik ben een heel tevreden mens.“

Rob Marrevee

Adoptievader en coach voor ambitieuze mannen in leiderschap en ondernemerschap

Ninke van der Leck

High value businesscoach

“Door de training dacht ik tijdens het schrijven al: die nummer 1 plek is van mij.”

“Ik besloot een boek te schrijven toen ik vanuit een nieuwe visie mijn eigen bedrijf ging leiden: high value ondernemen, voor ondernemers die meer willen verdienen maar niet meer willen werken.

Een van de dingen die Aartjan me leerde was om meelezers te organiseren, zodat je in de eerste druk al reviews in je boek hebt. Dat vond ik de spannendste stap: het delen van het manuscript voor de allereerste keer. Tot dan toe had alleen maar mijn schrijfcoach het gelezen en de redacteur. En toen kwamen echt de reacties binnen.

Mijn wens was om er een inspirerende pageturner van te maken, en een van de eerste reacties die binnenkwam was: dit managementboek leest als een roman. Dat deed mij gloeien van binnen.

Ik merkte ook: Shit man, mensen hoeven mij helemaal niet lang te kennen om na dit boek ja te zeggen tegen een hooggeprijsd aanbod. Ik heb een marketingtool in handen die jarenlang zijn werk gaat doen zonder dat ik erbij ben. Dat betekent voor mij: nog meer rust in mijn business.

Voor mij is het boek een momentopname, want je kan alleen maar het beste boek schrijven wat je op dat moment kan schrijven. Maar ik zag al na een paar weken dat de impact daarvan jarenlang doorgaat.

Toen ik ging eenmaal begon te schrijven besloot ik: maar dan wil ik ook die nummer 1 bestseller. Ik voelde die honger want ik hou van competitie. Voor mij is het ook een spel. Ik stond een hele tijd op nummer 2 en klanten leefden mee omdat ze wisten dat ik het op 1 wilde krijgen. Ik merkte dat ze het echt tof vonden om me te supporten. Toen mijn boek eenmaal op nummer 1 kwam bij Managementboek dacht ik: Nu doet dit boek levenslang zijn werk, en zorgt voor social proof. En dat is natuurlijk fantastisch.

Ik wilde meedoen aan BusinessBoek Bestseller want Aartjan was het al een aantal keer gelukt. En ik hou van de shortcut nemen. Ik ga niet dingen zelf uitvogelen. Ik wist: Aartjan heeft alles al uitgezocht voor me.

In de training was vanaf het begin helder wat me te doen stond ten aanzien van de marketing. Hij gaf heel duidelijk aan vanaf de eerste ideeën welke stappen we moesten zetten. Ik kon het direct, ik had er gevoel bij, ik zag het voor me en ik wist ook van: o ja, dit heb ik dan ook te organiseren in mijn team.

Er viel ontzettend veel uitzoekwerk weg, wat mij tijd en fouten heeft bespaard. Ik ben bijvoorbeeld niet standaard meegegaan in wat uitgevers mij tijdens gesprekken adviseerden.

Als ik deze training niet had gedaan, was mijn boek braver geweest. Dan had ik minder rauwe randjes opgezocht. Dan had ik niet mijn eigen taal gebruikt, zoals Aartjan zegt. Ik was dan in de groef blijven zitten van de beleidsmedewerker die ik vroeger ben geweest. Dat boek zou ik met minder trots hebben gedeeld met de wereld, en dat zou ook minder knaken opleveren. Ik had er dan ook langer over gedaan. Nu heb ik een boek geschreven waar ik zelf in word gezogen als ik het lees.

Aartjan geeft superconcrete voorbeelden. Bijvoorbeeld: zo zag bij mij die websitepagina eruit. Dat bespaarde me veel tijd. En het bespaarde me verlies van conversie, omdat hij die pagina’s allemaal getest heeft, het komt uit zijn praktijk.

Ik leerde in de training buzz te creëren, nog voordat het boek er was. Dat er gewacht werd op het boek. We kregen berichtjes: Wanneer komt het boek? Ik kan niet wachten.

Wat ik heel fijn vond is dat ik de training ook op papier kreeg, als een boek. Dat lag gewoon naast me, daar kon ik in bladeren. Ik hoefde dus niet in een online training te zoeken maar kon gewoon bladeren.

Aartjan liet me zien: zo win je het bestseller-spel. Ik had helderheid over de stappen, het was doable en hij is me al voorgegaan en deelt daar best practices van. En dan is het een kwestie van vertalen naar je eigen doelgroep, met je eigen stemgeluid, je eigen visuele identiteit. Dat is super, super fijn.

Door de training dacht ik tijdens het schrijven al: die nummer 1 plek is van mij. Het boek is pas een paar maanden uit en het heeft naast de boekverkoop nu al voor 2 ton aan nieuwe klanten opgeleverd.

​Ninke’s boek 5 Star Busines kwam uit in juni 2022. Die zomer stond het 16 dagen op nummer 1 in de Managementboek Top 100.

Danny Mullenders

Arbeids- en organisatiepsycholoog

“Mijn boek schrijven kostte me ongeveer 17.000 euro, dat heb ik door deze training nu al terugverdiend.”

“Ik schreef al 5 jaar op LinkedIn over mijn werk als assessment psycholoog en coach. Dat werkte eigenlijk wel leuk. Dus die verhalen heb ik gebundeld.

Iemand noemde de naam van Aartjan en zijn training. Ik werd meteen nieuwsgierig. Hulp om het boek te promoten is handig, omdat ik meer inhoudelijk gefocust ben dan op marketing en communicatie.

Ik moest afwegen: zouden de kosten van de training het waard zijn? Daar kwam ik niet helemaal uit. Toen dacht ik: ik ga gewoon in het diepe. Ik werd ook wel wat verleid door een aantal testimonials op zijn website van anderen die BusinessBoek Bestseller hadden gedaan.

Ik ben niet zo van de stappenplannen. Tegelijkertijd, het voelde best wel comfortabel dat hij een stappenplan introduceert van: eerste gedachte over een boek tot: hoe zorg je ervoor dat dat boek gekocht wordt en ook business genereert.

Ik zag mijn boek eerst niet als een manier om autoriteit op te bouwen. Ik vond het vooral leuk om inhoud te spuien: mijn verhalen bundelen en eens kijken of iemand dat koopt. Door Aartjan werd ik ervan doordrongen: die lat mag je wel iets anders leggen als je het serieus aanpakt. Het boek is een manier om je op andere manieren te laten zien aan huidige en toekomstige klanten. En dat werkt fantastisch.

Ik werk al 20 jaar in een niche, eigenlijk voor dezelfde klanten. Er zijn nog veel meer klanten die iets met mij kunnen, maar die bereikte ik niet. Vroeger dacht ik: mensen weten me wel te vinden. Ja, dat is een beetje naïef gedacht van deze jongen.

Dat boek helpt wel degelijk in bekendheid. Als ik nu bijvoorbeeld een verhaal op LinkedIn zet volgens de tips van Aartjan, waarin ik schrijf over dat boek dan zie je de boekenverkoop gaan. Dat is dus gaaf.

Ik heb nu meer plezier aan het schrijven van teksten. Je kunt dingen op 10 manieren zeggen. En je kunt het dus ook op zo’n manier zeggen dat je het brein van de lezers zo triggert dat ze het leuk vinden en zich verleid voelen om verder te lezen. Ik was daar eerder niet mee bezig, met neuropsychologie bijvoorbeeld.

Toen ik op nummer 2 stond bij Managementboek vroeg ik aan Aartjan: kan ik nog van 2 naar 1? Dat was wel even spannend: “Oeh, gaat dat nog lukken of niet?” Hij was toen heel open hoe dat bij hem en bij andere deelnemers is gegaan. Dat was voor mij eerst echt een blur. De dag erna sprong hij toch naar nummer 1, dat was heel leuk.

Ik heb uitgerekend dat ik bijna 17.000 euro in het boek heb geïnvesteerd als ik de training van Aartjan meereken en ook de uren die ik niet met klanten heb kunnen werken doordat ik met het boek bezig was. Dat heb ik nu al makkelijk terugverdiend met alle extra assessments die dankzij het boek zijn binnengekomen.

De extra omzet komt ook doordat klanten mijn boek lazen en toen ontdekten dat ik niet alleen assessments doe maar ook coaching. En dat is fantastisch. En omgekeerd werkt het bij coaching-klanten ook. Die hebben gezien: Hee, maar Danny doet ook eerder in het proces iets. Daardoor heb ik nu ook meer repeat business van bestaande klanten.“

​Danny’s boek Laat je niet kiezen kwam uit in juni 2022. Al voordat het uitkwam stond het op nummer 1 in de Managementboek Top 100.

Frank Deuring

Helpt organisaties met het leren van fouten door het geven van workshops & lezingen

“De dag voordat mijn boek uitkwam stond ik al op 1 bij Managementboek.”

Ik wilde een boek uitbrengen, want ik geef workshops en lezingen. Boeken verkopen lezingen, en lezingen verkopen boeken.

Het is alleen lastig om binnen te komen bij een uitgever. Al die uitgevers worden elke week gemaild door tientallen auteurs die een boek schrijven, en hoe kom je dus binnen? Ik zag dat Aartjan dat uitlegt in BusinessBoek Bestseller, dus dat was een van de aanleidingen dat ik de training heb gekocht.

Eerder heb ik ook een boekje uitgegeven, dat waren 25 blogs. Die heb ik gebundeld en via self publishing in mijn netwerk een beetje verspreid. Maar nu wilde ik het serieus aanpakken. Dus ook dikke PR en marketing, ik wou het gewoon heel goed doen.

Het idee dat je op nummer 1 kan komen in zo’n bestseller top 100, dat sprak me heel erg aan. Dat is supervet, en ik dacht: Ook al pak ik een top 10 notering, dan is het ook al heel sterk voor mijn marketing.

Aartjan is een van de weinige mensen van wie ik weet dat als ik iets bij hem koop dat het dan resultaat oplevert. De eerste training die ik bij hem deed ging over e-mailmarketing, een jaar of 8 geleden. Dat is een hele goede basis geweest voor mijn hele business. Sommige van de klanten die ik daardoor heb gekregen daar komt nog steeds business uit. Daarna heb ik mijn website aangepast met de tips van Aartjan en dat heeft ook veel opgeleverd. Ik had dus al twee goede ervaringen met hem en toen kwam ik BusinessBoek Bestseller tegen.

Ik heb veel lol gehad aan het schrijven. Het boek heb ik eigenlijk geschreven volgens de epic e-mail formule van Aartjan. Dus elke keer een stukje entertainment koppelen aan de lessen. Ook een tip van hem was mensen laten meelezen. Daardoor heb ik in de eerste druk van mijn boek al 12 aanbevelingen, en in elke aanbeveling staat wel dat ze het zo leuk geschreven vinden, met humor.

Een van de mooiste inzichten vond ik: de marketing begint al voordat het boek verschijnt. Veel auteurs zeggen pas op de dag dat hun boek verschijnt tegen de wereld: mijn boek is uit. Maar ja, dan zijn hun lezers nog niet warm gemaakt.

Ik ben al tijdens het schrijven begonnen om mensen helemaal gek te maken door mijn marketing. Daar geeft Aartjan heel veel tips voor in de training.

​Franks boek SuperFalen kwam uit in juni 2022. De dag voor publicatie bereikte het de nummer 1-positie in de Managementboek Top 100.

“Bijna 40% meer deelnemers voor ons online masterprogramma”

“Hoi Aartjan, ik heb volgens mij al eerder aangegeven HOE BLIJ ik met je online training BusinessBoek Bestseller ben.

De training was echt de beste basis voor het schrijven van mijn boek, een onweerstaanbare achterflap, supertips voor de marketing en slimmigheden om mijn mailinglijst te laten groeien.

Het effect van het boek is GIGANTISCH. Het heeft onze business echt weer op een volgend level gebracht.

Het was mijn ambitie om:

  • Mijn ervaringen en ideeën te delen met de buitenwereld: creativiteit kunnen uiten.
  • Het meest waardevolle boek te schrijven voor mensen die dromen van een B&B, hotel, camping, trainingslocatie of vakantiewoningen.
  • En om het als marketingmiddel te laten werken voor onze online trainingen.

Ik denk dat het gelukt is… 🙂

  • Geweldige reacties van mensen en schitterende verhalen.
  • Bijna 40% meer deelnemers voor ons online masterprogramma ‘Mijn Gouden Gastenbedrijf’ dan vorig jaar. Veruit ons beste jaar ooit. 
  • 56 recensies op BOL.com met een score van 4.9
  • Publiciteit in oa het AD, live interview bij RTV-Utrecht, Magazine ‘Leven in Frankrijk’, OostenrijkMagazine, VertrekNL Magazine.
  • En al schrijvende is er een model (het DroomplekRoer) ontstaan wat nu dé basis is voor de coaching van mensen met een gastenbedrijfdroom én gastenbedrijven. Dat model was er anders echt niet geweest.

Het uitgeven heb ik in eigen beheer gedaan met fijne steun van Het Boekenschap en daar ben ik best trots op! Dat ik het in eigen beheer geeft me veel vrijheid en ruimte om het boek voor ons volop als marketinginstrument te laten werken.

Ik laat het gastenbedrijfeigenaren bijvoorbeeld weggeven aan gasten die ook een B&B, hotel, camping of vakantiewoningen willen beginnen.

Ik denk dat het waardevol kan zijn om in de marketing van je training ook aandacht te besteden aan dit aspect: dat je ook zonder uitgever en zonder een top 5 notering een succesvol boek kunt hebben. En dat je daarmee de grote groep mensen die geen bestseller ambiëren, maar wel een goed boek voor hun doelgroep extra motiveert.

Dank dank dank! Ik had echt geen betere training kunnen doen. Jouw training is wat mij betreft de beste in zijn soort.

Mijn boek DroomplekGeluk blijkt een enorme katalysator voor onze online business en de verkopen van ons online programma zijn met bijna 40% gestegen.

Daardoor kunnen we nog meer mensen helpen bij het succesvol starten van een gastenbedrijf: dat wat ik zo graag doe.“

Nelleke Griffioen

Droomplek Academie, Oostenrijk

Ik stond al na 3 dagen op nummer 1″

Ik heb vanaf mijn zevenentwintigste organisaties gemanaged en daar ook veel verandertrajecten gedaan. Ik werd toen later ondernemer en had een bedrijf met 100 man, met meerdere aandeelhouders. Ik was altijd geïnteresseerd in het thema leiderschap.

Door die ervaring ontdekte ik: wat doet er nou toe en wat doet er niet toe? En toen dacht ik: voor mijn gevoel mag ik het nu opschrijven.

Ik heb altijd een diepere behoefte gehad om een boek te schrijven en mensen iets te leren. Dat boek heb ik vooral voor mezelf geschreven, omdat ik het gewoon leuk vond. Maar ik wist ook van Aartjan dat je van het boek niet rijk wordt. Dus business-wise heb ik ook gekeken wat ik wilde. Door de training heb ik mijn businessmodel en mijn marketing aangepast. We hebben het boek daarin geïntegreerd. We vergaren nu bijvoorbeeld meer e-mailadressen van bezoekers en krijgen meer leads binnen via de website.

Ik heb economie, bestuurskunde, rechten en psychologie gestudeerd en als praktische wetenschapper zoek ik altijd de nuance. Ik ben geen echte pure onderzoeker, ik ben eigenlijk iemand uit de praktijk. Daar wil ik mij neerzetten als expert, maar hoe schrijf ik dat nou simpel op? Van Aartjan leerde ik iets op te schrijven dat bloedend is. Om het anders te verpakken.

Ik vond de titel van mijn boek echt wel een zoektocht. Iedere keer denk je: ik heb het. En dan legde ik het aan een paar mensen voor en die zeiden: mwah, dat kun je toch niet zo zeggen. De titel heeft me wel het meeste beziggehouden. En op een dag had ik hem: 10 miljoen jaar leiderschap. Daarna was er niemand meer die er nog iets van zei.

Het interessantste van BusinessBoek Bestseller vond ik dat je overzicht krijgt. Van onderwerp, tot titel, tot hoofdstukindeling, tot mensen erbij betrekken, tot wel of niet zelf uitgeven, hoe zet je je marketingconcept op?

Ik hoorde in BusinessBoek Bestseller bijvoorbeeld ook dat timing van het publicatiemoment belangrijk is, dus ik heb gezocht naar de piekmaand. De reden dat ik op nummer 1 ben gekomen is een combinatie van mijn onderwerp, de piekmaand en marketing.​

UPDATE december 2022: Ook mijn volgende boek ‘De F1-maatschappij’ is op nummer 1 gekomen bij Managementboek. In de marketing daarvoor heb ik ook weer de tips uit de training gebruikt. Ik heb bijvoorbeeld de website aangepast, richt me alleen nog op mijn echte doelgroep en vind het niet erg meer als mensen me ontvolgen. Ik gebruik info-tainment in mijn LinkedIn-artikelen en schrijf een stuk ‘steviger’ dan ik eerst deed.”

​Leons boek 10 miljoen jaar leiderschap kwam uit in augustus 2021. Binnen 3 dagen stond het op 1 in de Managementboek Top 100. Zijn volgende boek De F1-maatschappij kwam een jaar later uit en stond vervogens óók op 1 bij Managementboek. 

Leon Schaepkens

Specialist in arbeid, organisatie en gezondheid

“Twee weken voordat mijn boek uitkwam, stond ik al op 1 bij Managementboek.”

“Mijn eerste boek De Kracht van NLP was een bundel met blogs. Dat liep al best aardig.

Met de tips uit een e-book van Aartjan ben ik daarmee op nummer 19 gekomen. Leuk, maar ook frustrerend. Ik dacht: Als ik nog een keer een boek schrijf, dan wil ik op 1 komen.

Op een avond zat ik naar de podcast Eindbazen te kijken waarin Aartjan geïnterviewd werd. Hij had het over elke dag je klanten e-mailen en ze elke keer een aanbod doen. Dat was voor mij echt een eye-opener.

Ik was al die jaren veel te veel bezig met aardig gevonden worden door mijn lezers en vergat om gewoon lekker commercieel te zijn. Wat heb je aan lezers die nooit iets kopen? Aartjan gaf me door die podcast een schop onder m’n hol: “Wat ben je nou aan het doen man? Een beetje iedereen te vriend houden.”

Hij zei: als je elke dag mailt dan gaan er eerst mensen weg, maar uiteindelijk blijft er een kleine hoeveelheid klanten over die wel echt dingen kopen. Dat was voor mij zo’n mega inzicht dat ik er zelfs niet van geslapen heb ’s nachts. Ben toen letterlijk diezelfde nacht mijn nieuwsbrievenbestand gaan opschonen.

Vanaf dat moment ben ik anders en vaker gaan mailen en ik heb me aangemeld voor Business Boek Bestseller. Toen was ik om. Ik nam de beslissing: Ik ga een nieuw boek schrijven en ik wil zeker weten dat ik er alles aan heb gedaan om zo hoog mogelijk te komen.

Aartjan zegt: leg jezelf in de watten tijdens het schrijven. Dus heb ik er 3 maanden voor vrij gemaakt, een dik vakantiehuis gehuurd in Portugal en ben samen met mijn vriendin gaan overwinteren.

In de ochtenduren schrijven en ’s middags op het strand naar de cursus van Aartjan kijken op mijn laptopje. Toen was ik binnen no time op 80%. Iedereen stond versteld hoe snel het ging terwijl we alleen maar foto’s posten van strandwandelingen en roadtripjes door de Algarve.

Eerlijk gezegd was ik tegen mijn omgeving een beetje bang om uit te spreken dat ik met mijn boek op 1 wilde komen. Want als je dat eenmaal hebt gezegd en het lukt dan niet… Die nummer 1 voelde toen nog als een soort onhaalbare droom.

Kijkend naar de cursus was het gewoon irritant hoeveel Aartjan weet. Daardoor werd die droom ongemerkt steeds haalbaarder. De hele tijd eyeopeners, momenten dat je ja zit te knikken in je eentje voor je beeldscherm weet je wel.

Ik vond de training supergoed opgezet. Hij heeft zo veel oog voor detail, en dat is goed voor mij. Dat ik gewoon precieze instructies krijg over wat ik moet doen, dus: dit moet je doen, dat moet je doen, daar moet je op letten, dit moet je zeker niet doen. Soms stond ik op het punt om iets te doen en dan zei hij dat het een van de veelgemaakte fouten is. Dat viel me op, als ik net iets wilde gaan vragen dan had Aartjan daar al een antwoord op.

Vroeger werkte ik in de sales bij de Gouden Gids en Yahoo: door Nederland heen crossen en advertenties verkopen. Ik had toen een salesmanager, een aardige gast met een grote glimlach, die me pushte om het onderste uit de kan te halen. En op de één of andere manier werd Aartjan, zonder dat hij het zelf wist, in mijn hoofd mijn salesmanager voor mijn boek.

Hij wakkerde een competitiegevoel in mij aan. Hij zei hele prikkelende dingen. Ik denk dat ik anders echt zo’n blije eikel-tekst voor de achterflap had geschreven bijvoorbeeld. Mijn redacteur zei letterlijk over mijn flaptekst: “Zo dat zie je niet vaak zeg, dat het zo triggerend is geschreven.” Dat had ik zonder de cursus van Aartjan nooit zo goed kunnen doen. Of een lezer die me mailde over een van de bulletpoints op de achterflap: “Die 3 dingen die je nooit moet doen in zakelijke gesprekken, op welke bladzijde staat dat, want ik kan niet wachten om het te lezen.” Dan weet je dat het werkt.

Een boek schrijven is best een eenzaam project, zeker als je in de hele winter in Portugal zit zonder je vrienden. Maar door de video’s van Aartjan en de community krijg je toch het gevoel dat je het samen aan het doen bent. Niet dat ik gezellig met iedereen ging kletsen of zo, maar ik werd er bijvoorbeeld wel lekker competitief van.

Door alles toe te passen wat ik leerde stond mijn boek ‘Verbinding Zonder Wifi’ al 2 weken voordat het uitkwam op nummer 1 bij Managementboek. Dat was groot feest. En de inzichten uit BusinessBoek Bestseller leverden niet alleen die nummer 1 positie op, het was ook meteen een schop onder m’n kont voor de rest van mijn marketing.

Ik ben zelfs zoveel aan marketing gaan doen dat het eigenlijk behoorlijk ongemakkelijk voelde. Ik dacht dat mensen er helemaal gek van zouden worden. Maar na elke marketingactie zag ik gelijk: weer een berg boeken verkocht. Ik schrijf nu ook hele andere teksten voor mijn website en mailings.

Ik denk dat er vroeger iets in mij zat dat denkt dat ik niet continu commercieel mag zijn, omdat ik bang ben dat lezers me dan niet meer aardig vinden. En af en toe krijg ik inderdaad mails dat ik te commercieel ben geworden. Maar die mensen bleken dan nog nooit iets gekocht te hebben. Dat inzicht hielp me echt enorm. Blijkbaar wilden ze alleen graag gratis stukjes lezen. Leuk compliment voor mijn schrijfsels, maar verder heb je daar weinig aan. Vroeger mailde ik ze dan heel aardig terug, maar nu verwijder ik ze gewoon uit mijn lijst.

Ik ben van 45.000 mailadressen naar 30.000 gegaan of zo in een halfjaar. Maar ik vind het prima, want het gaat in heel veel opzichten beter. Ik heb nu behalve enthousiaste lezers, ook lezers die mijn trainingen en boeken kopen. Zelfs als ik niet op nummer 1 was gekomen had ik de cursus daardoor 100% gewaardeerd.

Ik heb nu echt een boek waar ik trots op ben. Niet alleen is de inhoud veel beter dan bij mijn eerste boek, ook is het gewoon knetterlekker dat ik al zo lang bovenaan de bestsellerlijst sta.”

‘Verbinding zonder wifi’ van Robin Stevens stond 2 weken voor de publicatiedatum al op nummer 1 in de Managementboek Top 100 en bleef daar 30 dagen lang staan.

Robin Stevens

NLP-trainer en spreker

“Mijn boek stond na 2 weken op nummer 1 op Managementboek, en kreeg binnen 5 weken een 6e druk.”

“Ik geef lezingen en coaching over praktische filosofie, socratische gesprekken en creatief denken. Van oorsprong ben ik theatermaker en regisseur.

Ik wist wel wat over marketing, maar ik wist niet hoe je een boek vermarkt.

Toen ik me aanmeldde voor BusinessBoek Bestseller was ik een eindje op weg met mijn boek, maar ook weer niet superver.

Ik was nieuwsgierig en ik zocht een stappenplan. Het was handig dat Aartjan me aan de hand nam hoe ik dat boek op creatievere manieren kon verkopen dan een uitgever.

Mijn uitgever ging wel van alles doen, maar ze gaan natuurlijk niet voor elke auteur een aparte campagne maken.

Ik dacht: volgens mij moet ik mijn eigen achterban mobiliseren. Daar heb ik het meeste aan gehad van BusinessBoek Bestseller. Hoe interesseer je lezers? Hoe zorg je dat veel mensen enthousiast raken over je boek? Hoe maak je ze fan van jou, voordat boek er is?

Een individuele schrijfcoach inhuren had ook gekund, maar dat vond ik te beperkt. Wat me aansprak aan deze training was de breedte. Het ging van meedenken over een titel, ondertitel, achterflap tot meedenken over: Hoe vermarkt je dat boek dan? Een schrijfcoach staat misschien wel naast je, en denkt inhoudelijk mee. Maar gaat die bedenken hoe je veel boeken verkoopt?

Deze training vond ik vooral een heel compleet pakket. Alles zit erin. Ik hoefde dus niet meer alsnog op zoek naar een boek over marketing, of een boek over structuur.

Ik kwam op ideeën die ik zelf nooit zou hebben gehad. Aartjan gaf bijvoorbeeld tips om je publiek te betrekken bij je schrijfproces. Dat had ik uit mezelf ook wel gedaan, maar door de voorbeelden was het concreter hoe ver je daarin mag gaan.

Als je deze training niet hebt, dan vertrouw je op je uitgever. Die hebben niet altijd door hoe echt goede contentmarketing werkt. Ze gooien wel wat online, maar echt doordacht is het niet.

Ik had 2 hele zijige titels. Die waren echt vet lelijk. Ik wist al meteen: dit wordt ‘m niet, maar ik wist niet zo goed wat wel. Een van de deelnemers in de community van BusinessBoek Bestseller was altijd heel betrokken. Hij gaf me een tip waardoor ik opeens op het idee kwam van ‘Socrates op sneakers’.

Ik vond het een behoorlijke investering. Maar ik had toch het geloof dat het zich wel zou terugbetalen aan het eind. En het keiharde bewijs is daar: ik werd meteen nummer 1 op Managementboek, en ook in de bestseller top 60 kwam ik binnen, en in de bestseller top 10 non-fictie ook.

Mijn boek werd een soort hype. Ik merkte dat lezers zich onderdeel voelden van een soort community, waar ze bij willen horen. Dat vind ik ontzettend ontroerend, en ik ben heel dankbaar als mensen de moeite nemen om een foto van zichzelf met het boek te maken, een stukje te schrijven, en zeggen wat dat boek voor ze doet. Dat is ongelooflijk gaaf.”

Elke’s boek ‘Socrates op sneakers’ stond binnen 2 weken  op nummer 1 in de Managementboek Top 100. Na 5 weken bereikte het de zesde druk.

Elke Wiss

Praktisch filosoof & Denkdokter,
De Denksmederij

Zonder deze training was ik niet op nummer 1 gekomen.”

“Door de marketing van Aartjan over deze training realiseerde ik me dat ik mijn nieuwe boek op 1 wilde krijgen op Managementboek. Ik had al 3 andere boeken uitgebracht, en die waren op nummer 3, 8 en 8 gekomen.

Maar ik hou wel van winnen, en Aartjan stimuleerde me om ervoor te gaan. Dat was de reden dat ik BusinessBoek Bestseller kocht.

Ik heb toen van tevoren nog wel gemaild met het team van Aartjan, want ik had als auteur geen hulp nodig bij het schrijfproces. En ik had ook al zelf aardig wat marketing gedaan voor mijn eerdere boeken. Plus: ik had al een goed onderwerp voor mijn boek, en ik had ook al een uitgeverij.

Dus ik vroeg me af of ik er nog wel iets uit zou halen.

Maar toen ik de training volgde door hem in de auto te beluisteren, merkte ik dat er toch nog veel dingen mogelijk waren op marketing-gebied die ik nog nooit eerder had gedaan.

Het is me bijvoorbeeld gelukt om in mijn nieuwe boek meer dan 20 reviews van lezers in de eerste druk te krijgen die mijn boek al gelezen hadden. Dat zie je haast nooit.

Terwijl ik de training volgde, zag ik hoe Anne Raaymakers en Mark Tigchelaar die ook in BusinessBoek Bestseller zaten, met hun boeken op 1 kwamen. Dat inspireerde me.

Aartjan heeft me ook aangespoord om een verdienmodel aan mijn boek te koppelen, zodat ik nu meer geld verdien aan mijn boek dan alleen maar de royalty van de uitgever.

Ik heb een week lang op 2 gestaan met mijn boek en dat was best wel zenuwslopend. Want een tweede plaats is net niks, maar nummer 1 is Olympisch goud voor een auteur. Gelukkig heeft Aartjan me toen een paar tips gegeven van slimme dingen die ik kon doen om van 2 naar 1 te stijgen, en dat is gelukt.

Ik ben superblij met mijn nummer 1 positie, want die kan ik de rest van mijn leven blijven gebruiken in mijn marketing. Daar ben ik Aartjan echt dankbaar voor.​”

​Femkes boek Winstgevende plannen kwam uit in oktober 2019. Binnen anderhalve week stond ze op 1 in in de Managementboek Top 100 en was de 1e druk van 1.500 exemplaren uitverkocht.

Femke Hogema

Spreker, auteur en opleider voor Profit First Professionals / Winstadviseurs

Mark Tigchelaar

Neuro-psycholoog, TEDx-spreker en auteur van 5 boeken

“Door deze training is mijn boek een nummer 1 bestseller geworden.”

“​Ik heb in het verleden 5 boeken uitgebracht. Maar mijn frustratie was: die hebben nooit de top 10 gehaald. Het zijn tijdloze, stabiele boeken maar ik heb geen piekmaand gehad. Dat is 1 van de dingen die ik van Aartjan heb geleerd. Ik dacht: Fuk, ik snap precies wat je bedoelt. Het kwartje viel gelijk. Die piekmaand is precies wat het heeft gemist.

Mijn vorige boek heeft nooit bekendheid of reuring opgeleverd en dat wilde ik. Een tijdje geleden kwam Nooit meer te druk uit, van Tony Crabbe. Die heeft echt een fenomeen gecreëerd. Dat is wat ik ook wil. Maar dan moet je marketing retestrak zijn. En je boek moet supergoed zijn.

​Mijn doel is dat mensen bij de koffieautomaat gaan kletsen: ‘Hoe doe jij dat met je focus?’ Dan is het een Fenomeen. Dat gaat verder dan mij. Dat gaat verder dan het boek.

​Sommige mensen zeggen: ‘Ik ben al blij als ik 1 iemand geholpen heb.’ Maar ik ben daar niet blij mee. Ik wil er veel meer mee. Ik ga voor de hele grote schaal.

​Ik ben superblij met mijn nummer 1 positie op Managementboek, en ik had niet verwacht dat het zo snel zou gebeuren. Twee dagen nadat mijn boek uitkwam stond ik al op nummer 1. Er komt meteen een herdruk aan, heel cool.

​Waar ik ook een plannetje voor heb is een marketingcampagne samen met een internationaal A-merk. Want ik heb van Aartjan geleerd hoe je opvalt door iets ‘belachelijks’ te doen.

​Het boek schrijven heeft me zeker een ton gekost als ik omreken hoeveel trainingen ik niet heb gegeven en hoeveel sales ik niet heb gedaan. Dat bedrag wil ik minimaal 2 keer terugverdienen.

​Ik wil niks aan het toeval overlaten, dus heb ik bij iemand een schrijftraining gevolgd. Maar ik had ook marketingkennis nodig. We hebben een grote salesmachine, maar de marketingmachine is nul. En dat vind ik superleuk om van Aartjan te leren. Alles wat ik van hem heb geleerd voor het boek kan ik zo voor trainingen inzetten. Dat vind ik te gek, ik leer marketing nu.

​Wat me ook heel erg heeft geholpen zijn de tips voor de ‘blurb’, de tekst op de achterflap. Dat moet gewoon de verkooppagina zijn van het boek.”

​Marks boek Focus Aan/Uit kwam uit in april 2019 en stond binnen 2 dagen op nummer in in de Managementboek Top 100. Binnen 1 week was de 1e druk uitverkocht.
“Ik wilde een bestseller-auteur zijn, en dat ben ik nu.”

“Anderhalf jaar lang stagneerde ik iedere keer bij het schrijven. Ik vond het gewoon niet goed genoeg. Bij alles wat ik opschreef dacht ik bij mezelf: ‘Nah, dit wordt echt niks.’

Ik ben ook echt een paar keer opnieuw begonnen. Ik heb zeker 10 versies weggegooid toen. Dit is echt niks, dacht ik elke keer.​

De uitgever die appte me zowat iedere week en iedere keer zei ik: ‘Ik ben er mee bezig hoor. Binnenkort, binnenkort!’ Maar ja, dat was helemaal niet binnenkort joh.

Het was gewoon uitstelgedrag. Echt om moedeloos van te worden. Ik vond het zo vervelend. Ook voor de uitgever want zij was altijd echt heel supportive. Ik was op een gegeven moment zo ver dat ik de handdoek in de ring wilde gooien.​​

Ik vond dat ik gefaald had, ik dacht: ‘Zie je wel, ik kan dat helemaal niet.’

Ik heb toen hulp gevraagd aan Aartjan en ik heb BusinessBoek Bestseller gekocht. Ik heb gewoon alles gedaan wat hij zei dat ik moest doen. Ik denk: Nou, als ik dat doe dan heb ik dat resultaat. En voilá. Ik had gezien dat het bij hem werkte en ik wilde geen worstelende boekenschrijfster zijn. Dat is echt wel een nachtmerrie hoor. Ik wilde een bestsellerauteur zijn en dat ben ik nu geworden.

​In BusinessBoek Bestseller kreeg ik een stappenplan en ik heb gewoon stappenplannen nodig. Ik maak ze voor mijn klanten, maar ik heb ze zelf ook nodig. Dat is gewoon wat ik nodig heb om in actie te komen. Klaar.

​Anders stagneer ik. Ik moet overzicht hebben. Hoe ik mijn boek kon promoten. Hoe ik de lezers in actie kon zetten. Hoe ik in de pers kon komen. Wat er op de achterflap moest staan.”

Anne’s boek Vind ik leuk! kwam uit in januari 2019 en binnen 2 weken stootte het door naar nummer 1 in de Managementboek Top 100. De eerste druk van 2.000 boeken was na 1 maand uitverkocht en de uitgeverij heeft met spoed nieuwe boeken moeten laten bijdrukken.

Anne Raaymakers

Facebook marketing expert,
Eindhoven

Floris Wouterson

Slaap performance coach en deelnemer BusinessBoek Bestseller

“Toen mijn boek uitkwam, ging het meteen naar nummer 1.”

“De wens om een boek te schrijven had ik al lang, maar het is best wel een bastard van een project. Ik dacht: kan ik wel goed genoeg schrijven? Is het onderwerp wel goed genoeg? Toen ik had besloten dat ik over slapen ging schrijven, heb ik het eerst een jaar uitgesteld. Het was uitstelgedrag, op de lange baan schuiven. Terwijl ik wist, van binnen, dat ik er heel erg veel zin in had.

Aartjan heeft me geholpen bij de concrete eerste stappen. Hoe begin je nou eigenlijk? Hij gaf de tip om met iets te beginnen waar ik nooit zelf opgekomen was.

Toen ik was begonnen heb ik mezelf behoorlijk onder druk gezet. Zo van: het moet af, ik heb een deadline. Daardoor kwam ik in de stress. Aartjan heeft me geholpen een schrijfroutine neer te zetten.

Hoe maak je het proces leuk voor jezelf, dat het geen stressproject wordt? Aartjan heeft me laten zien hoe je er een feestje van maakt. Nu vind ik het gewoon fun! Heel erg leuk om te doen. Ze noemen het ook wel deep work geloof ik. Ik schrijf nu 1 hoofdstuk per week.

Wat ik van hem heb geleerd is catchy titels voor hoofdstukken schrijven die prikkelend zijn. Ook hoe je storytelling gebruikt in een boek. En de cover, daar heeft hij goede tips over gegeven. Daardoor heb ik een overtuigende flaptekst en bio geschreven voor de aanmeldingsbrochure van de uitgeverij.

Ik vond het soms moeilijk om paragrafen en hoofdstukken aan mekaar te lullen. Dat heeft hij me ook geleerd. Aartjan is heel enthousiast en hij heeft altijd zo 3 of 4 creatieve ideeën voor je. Superinspirerend.

Zonder Aartjan zou ik de marketing over het boek het in een compleet verkeerde volgorde hebben gedaan en pas over dingen zijn gaan nadenken op het moment dat al te laat was.

Ik had er de ballen verstand van hoe je een gesprek met een uitgever aangaat. Aartjan heeft me geleerd dat ik niet moest aankomen met: ik moet daar nog over nadenken. Dus ik kwam binnen met een concreet plan. Ik had bijvoorbeeld al een tekst voor de achterflap. Dat is heel overtuigend voor een uitgever. En ik heb slimme tips van hem gebruikt in de onderhandeling over de auteursovereenkomst. Na het eerste gesprek met de uitgever was het al meteen bijna rond.

Mijn boek ‘SuperSlapen’ was nog niet eens uit toen mensen me er al op aanspraken via Facebook. En in onze 2 beddenwinkels beginnen mensen er ook over te vragen. We krijgen binnen onze markt de nodige exposure. Ik merkte ook dat een heleboel mensen mij in stilte aan volgden terwijl ik mijn boek schreef.

Toen mijn boek eindelijk uitkwam, ging het meteen naar nummer 1. Dat heeft mijn reputatie als de bekendste expert in mijn markt definitief gevestigd.”

Toen het boek van Floris uitkwam, steeg het direct naar nummer 1 in de Managementboek Top 100 en bleef 3 weken lang op nummer 1 staan.
“We gaan nu al ruim over de 3.000 verkochte boeken heen, terwijl het nog niet eens officieel is verschenen.”

“Ik maakte kennis met Aartjan doordat ik een andere online training bij hem volgde, en in 2018 kocht ik BusinessBoek Bestseller. Dat kwam precies op het moment dat mijn ‘fans’ begonnen te vragen of ik een boek wilde schrijven met mijn tips over Frankrijk. Vervolgens heb ik ze gevraagd wat er dan in zou moeten staan.

Ik heb het afgelopen jaar enorm veel geleerd door deze training en het gevolg is dat er vandaag om 07:00 uur een exclusieve pre-sale is gestart waarin ik alles wat ik heb opgestoken is verwerkt. Inclusief ‘epic e-mails’ en een ‘belachelijk aanbod’.

Er worden nu elke minuut boeken verkocht terwijl het boek er nog helemaal niet is. Ik weet niet wat me overkomt en na 4 uur staat de teller al op een paar honderd en het gaat maar door.”

[UPDATE – EEN PAAR DAGEN LATER:] “Ik kreeg te horen dat de ANWB, Bijenkorf, Bruna en de Belgische Standaardboekhandels mijn boek gaan inkopen. Incl de eigen sales gaan we al ruim over de 3.000 verkochte boeken heen, terwijl het boek nog niet eens officieel is verschenen 🙂

Dat was mij nooit gelukt zonder jou, Aartjan. Merci Beaucoup.

[UPDATE – MEI 2020:] Frankrijk Binnendoor is al 28 weken het best verkochte reisboek over Frankrijk (nog steeds op nr 1 in de top 10 reisboeken Frankrijk) en stond 25 weken vet op nr 1 in de bol.com Top 10 in de categorie reisboeken Europa 🏆 Oh ja en vorige week was het één van de vijf best verkochte reisboeken in Nederland en België volgens de GFK cijfers.

Eerste druk van 6500 is uitverkocht. Ondanks Covid19 ga ik er vanuit dat voor eins van het jaar 10.000 boeken zijn verkocht los van de extra’s met e-books en luisterboeken plus lidmaatschappen.“

Ruud Couwenhoven

Frankrijk-, SEO- en affiliate marketing expert, Stein

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: