Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

1 woord


Jaren na de Tweede Wereldoorlog heeft de Amerikaanse National Security Agency (NSA) een ‘Top Secret’ artikel vrijgegeven. Daaruit blijkt de schokkende reden dat president Truman besloot om de atoombom te laten vallen op de Japanse stad Hiroshima.

In juli 1945 hadden de geallieerde leiders Truman, Churchill, Stalin en Chiang Kai-Shek een document opgesteld dat in zeer strenge bewoordingen verklaarde dat Japan zich moest overgeven. Bij een negatieve reactie van de Japanse regering werd gedreigd met ‘prompt and utter destruction’.

In zijn boek ‘Alchemy – The surprising power of ideas that don’t make sense’ beschrijft Rory Sutherland hoe de Japanners reageerden op het document, en hoe dat vervolgens door journalisten werd opgeschreven.

De Japanse premier Suzuki gaf een persconferentie nadat zijn regering het document had ontvangen. Omdat ze nog niet hadden besloten hoe ze hun reactie zouden formuleren, zei hij dat hij ‘geen commentaar’ had. Hij gebruikte daarvoor het Japanse woord ‘mokusatsu’, dat inderdaad de betekenis heeft van ‘afzien van enig commentaar’.

Helaas voor de inwoners van Hiroshima heeft het woord ook nog andere betekenissen.

De vertaalde reactie van Suzuki die in de internationale media terechtkwam was: ‘niet waard om op te reageren’.

Dat leidde tot irritatie bij de Amerikaanse overheid, die besloot om dit te interpreteren als de zoveelste kamikaze-actie van de Japanner. Binnen 10 dagen na de persconferentie van Suzuki werd de beslissing genomen om de atoombom te gooien.

Het is zeker niet het enige dramatische voorbeeld waarin één woord de loop van de wereldgeschiedenis heeft verlegd.

En ook in jouw business kan het gebeuren dat alles verandert door het weglaten, toevoegen of anders interpreteren van één simpel woord.

In een webinar dat al tientallen keren was gegeven, werd een woord toegevoegd dat zorgde voor een veel hoger percentage van mensen die aan het eind een training kochten.

Dat ene woord zorgde in het hoofd van de kijkers naar het webinar voor een kettingreactie. Door wat er gebeurde in hun brein werd het complete webinar van 60 minuten opeens veel overtuigender.

Het verhaal van dat ene woord in dat webinar dat voor een sterke stijging van de omzet zorgde, vertel ik in een nieuwe masterclass die ik heb gemaakt voor de Members van Het Lab.

Het is een heel alledaags woord dat we allemaal kennen en dat in iedere business makkelijk gebruikt kan worden.

Andere dingen die je gaat zien in de nieuwe masterclass – als je tenminste Member bent van Het Lab:

– Hoe je met advertenties een webinar vult met mensen die bereid zijn om je presentatie van 1 of 2 uur helemaal af te kijken

– Hoe je nieuwe klanten vindt die genoeg urgentie voelen om aan het eind van je webinar een flink bedrag naar je over te maken

– Wat je moet zeggen in je bevestigingsmail na aanmelding voor het webinar om hét grote probleem van webinars te voorkomen: mensen die zich wel aanmelden maar niet kijken. Ik laat een voorbeeld zien van een bevestigingsmail die zorgt voor een extreem hoge show-up rate van 50% van koude prospects die zich via een advertentie hebben aangemeld.

– Hoe je zo veel emotie oproept in een webinar dat bij je kijkers naar eigen zeggen het kippenvel op hun rug staat.

– Wat je absoluut nooit moet vertellen in een webinar terwijl alles in jou tegen je zegt dat je het wél moet zeggen. Iedere expert in jouw markt doet dat namelijk ook. Maar alleen als je bereid bent om die neiging te onderdrukken gaat je webinar echt goed verkopen.

De nieuwe masterclass gaat evenveel over webinars als over copywriting. Als je nooit webinars geeft maar wel presentaties, vind je inzichten in de masterclass die de loop van je ondernemende leven op een dramatische manier kunnen verleggen.

Vandaag is deadline-dag: we sturen deze nieuwe masterclass om 17.00 uur naar de drukker.

Wil je hem ontvangen, meld je dan nu aan als nieuwe Member van Het Lab.

Dit is de link: https://www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Heel hard roepen is het enige wat hij kan


Een uur voordat ik opstond om dit te schrijven, was ik al wakker dankzij een adverterende zanglijster.

Hij is elk jaar een van de eerste lentebodes.

Omdat hij nog maar een maand heeft om zijn eerste nest te maken, zingt hij nu al in zijn vaste boomtop de hele buurt wakker elke ochtend vanaf 5 uur. En bedankt.

Heel hard roepen is het enige wat hij kan. Maar gelukkig vinden lijsterchickies dat lekker.

In business is heel hard roepen vaak wat minder aantrekkelijk. Maar om je bereik te vergroten zul je toch wát moeten bedenken.

Interessante webinars geven en daarin je dienst of training verkopen is een elegante manier om grote aantallen nieuwe klanten over de streep te trekken.

En als je goede advertenties hebt draaien voor je webinar, heb je daarmee een evergreen geldkraan gecreëerd die je maar open hoeft te draaien om klanten naar binnen te zingen.

Dat is een leuk spel om te spelen. En het is goed om daar eens op in te zoomen.

Daarom heb ik een masterclass gemaakt waarin ik je formules geef om geld te verdienen via webinars.

In de nieuwe masterclass zie je onder andere:

– Hoe je met advertenties een webinar vult met mensen die bereid zijn om je presentatie van 1 of 2 uur helemaal af te kijken

– Hoe je nieuwe klanten vindt die genoeg urgentie voelen om aan het eind van je webinar een flink bedrag naar je over te maken

– Wat je moet zeggen in je bevestigingsmail na aanmelding voor het webinar om hét grote probleem van webinars te voorkomen: mensen die zich wel aanmelden maar niet kijken. Ik laat je een voorbeeld zien van een bevestigingsmail die zorgt voor een extreem hoge show-up rate van 50% van koude prospects die zich via een advertentie hebben aangemeld.

– Hoe je zo veel emotie oproept in een webinar dat bij je kijkers naar eigen zeggen het kippenvel op hun rug staat.

– Een woord dat, toen het werd toegevoegd aan een webinar dat al tientallen keren gegeven was, heeft gezorgd voor een veel hoger percentage van mensen die aan het eind een training kochten.

– Wat je absoluut nooit moet vertellen in een webinar terwijl alles in jou tegen je zegt dat je het wél moet zeggen. Iedere expert in jouw markt doet dat namelijk ook. Maar alleen als je bereid bent om die neiging te onderdrukken gaat je webinar echt goed verkopen.

De masterclass heb ik exclusief gemaakt voor alle hippe vogels die Member zijn van Het Lab.

En maandag sturen we hem naar de drukker.

Als je de masterclass in je bezit wilt krijgen, dan is uitstellen geen optie. Want in Het Lab krijg je géén toegang tot eerdere afleveringen.

Fladder naar deze pagina en start je membership nog voordat het weekend begint: www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Je gedraagt je net als een dronken corpsbal


Toen ik nog als copywriter voor grote e-commercebedrijven werkte, had ik speciale aandacht voor bevestigingsmails.

Dat zijn de momenten in een online transactie die je kunt vergelijken met het knuffelen na de daad.

De meeste bedrijven sturen na het scoren van een sale of een aanmelding een kortaf geschreven bericht als bevestiging.

Geen enthousiast mailtje waardoor klanten een goed gevoel krijgen over de beslissing die ze zojuist hebben genomen, maar een saaie bevestigingsmail.

Dat komt net zo ongeïnteresseerd over als afrollen en pitten. Alsof je een dronken corpsbal bent.

Je klant voelt zich daarna een beetje genaaid.

Nou is er een online transactie waarbij de bevestigingsmail niet het einde is, maar alleen nog maar het begin.

En dat is na de aanmelding voor een gratis webinar.

Een klant die zich aanmeldt voor je webinar is net als iemand die zojuist ja heeft gezegd tegen jouw voorstel voor een eerste date.

Als je die een ongezellig zakelijk bevestingsbericht stuurt, belooft dat niet veel goeds.

Hoe beter je bevestigingsmail, hoe beter de opkomst in je webinar.

In een nieuwe masterclass die ik heb gemaakt voor de Members van Het Lab, zoom ik in op een succesvol webinar en ik heb speciale aandacht voor de copywriting.

Ik laat je zien welke bevestigingsmail de aanmelders krijgen, en welke slimmigheden daarin zitten.

Vooral één simpel zinnetje dat eraan werd toegevoegd, waardoor de mailbox explodeerde en het kijkerspercentage steeg naar de duizelingwekkende hoogte van 50%.

Veel webinars hebben een veel lager kijkerspercentage – het aantal aanmelders dat daadwerkelijk komt kijken naar het webinar. Als je 30 tot 40% kijkers hebt, dan doe je het al heel goed.

Door het kijkerspercentage van 50% steeg ook het conversiepercentage en de gemiddelde omzet per webinar.

Die nieuwe masterclass, waarin ik dat webinar en alle copywriting in de advertentie en de bevestigingsmails helemaal uit elkaar trek, stuur ik maandag naar de drukker.

Als je hum in je hebberige handen wilt krijgen, is dit het moment om de trekker over te halen. Start je membership van Het Lab vandaag, op deze pagina: www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Zo laat je klanten voelen dat uitstel geen optie meer is


Zondag ben ik met Chiara en puber 2 naar de Oosterscheldekering gereden. Staand bovenop een van de openstaande schuiven zagen we het zeewater met grote snelheid onder ons door stromen, landinwaarts.

We zochten die avond wat filmpjes op over de Watersnoodramp van 1953, en ik googelde naar iets wat ik nog nooit had bekeken: een kaart van het totale overstroomde gebied.

Tot mijn verrassing bleek dat het water bij een oom en tante van mij in Barendrecht tot in de achtertuin was gekomen.

Ik belde mijn ouders die destijds een jaar of 10 waren en hoorde dat mijn beide opa’s nog gemobiliseerd zijn geweest via de kerk om zandzakken op dijken te leggen.

Toen ik 17 jaar later ter wereld kwam, stond mijn mijn geboortehuis op 400 meter afstand van het eerste Deltawerk dat was gebouwd na de ramp: de stormvloedkering in Krimpen aan den IJssel.

Die moest er als eerste komen doordat achterliggende dorpen zoals Capelle aan den IJssel tijdens de ramp maar ternauwernood waren gered na een dijkdoorbraak, doordat een slimme burgemeester een binnenvaartschipper had gevraagd om zijn schip op te offeren door het dwars in het gat in de doorgebroken dijk te varen zodat de polder werd afgesloten voor het water.

Als mensen genoeg urgentie voelen, komen ze direct in actie en doen wat er moet gebeuren.

Daarom is het ook in je marketing superbelangrijk dat je er genoeg urgentie in stopt. Tenminste, als je wilt dat je klanten in actie komen.

Ze laten zich alleen helpen door jou als ze voelen dat uitstellen geen optie meer is.

In een masterclass die ik heb gemaakt samen met een van de Members van Het Lab, laat ik zien hoe je extreem veel urgentie in een webinar stopt.

Niet door hete lucht te pompen in je aanbod en Amerikaans te gaan knauwen.

Juist het tegenovergestelde. Deze trainer ging juist meer verkopen met zijn webinars door zijn aanbod te verhollandsen, én dus door extreem veel urgentie te laten voelen.

Hoe je klanten motiveert om de held te worden in hun eigen levensverhaal en zichzelf te redden als het water tot aan hun snor staat, laten we je zien in deze nieuwe masterclass.

Aanstaande maandag om 17.00 uur sturen we die naar de drukker. De enige manier om hem in je bezit te krijgen is door te zorgen dat je voor die tijd Member bent van Het Lab.

Dit is de pagina om dat te regelen: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Stom


We hebben waarschijnlijk allemaal weleens iemand die gezopen had proberen te overtuigen dat het toch echt beter was om niet meer achter het stuur te kruipen.

Maar als we toch de barmhartige Samaritaan willen uithangen, dan kunnen we onze overtuigingskracht beter gebruiken als we in de auto zitten met iemand die zit te appen achter het stuur.

Want die heeft een 6 keer zo grote kans om een ongeluk te veroorzaken dan iemand die heeft gedronken.

IJzingwekkende statistiek. Het kost trouwens ongeveer 5 seconden om een appje te sturen en bij 80 kilomter per uur legt een auto in die tijd een afstand af gelijk aan de lengte van een voetbalveld. Terwijl de bestuurder naar zijn telefoon kijkt.

Dit zeg ik niet om de eerste steen te werpen. Het punt dat ik wil maken is: mensen doen de stomste dingen voor een shotje dopamine.

Want we zijn niet meer gewend aan lange periodes zonder een shotje gelukshormonen.

Effe appen, effe nu.nl, effe insta, effe complottheorie, effe filmpje kijken.

We hangen onszelf aan een gelukzalig druppelend dopamine-infuus.

Als je in een congreszaal zit en naar een keynote luistert, zie je mensen om je heen rustig doorgaan met appen en facebooken.

We vinden het bloedirritant, vooral bij anderen. Maar het is normaal geworden.

Dat zou je alleen niet zeggen als je kijkt naar wat diegene in die keynote vertelt. Als we effe op die powerpoint inzoomen, he?

Zodra mensen een presentatie geven, lijkt het alsof ze teruggaan naar de jaren ’50.

Toen er 1 radiozender was en mensen zich nog uuuuuren konden concentreren.

Toen kinderen na het avondprakkie een hele rij schoenen poetsten voor het ganse gezin, en de rest van de avond de kat aaiden die spinnend voor den kolenkachel lag.

Zo saai zijn de meeste presentaties in 2021.

Terwijl het publiek reddeloos verslaafd is aan opwindingsdrugs en emotie.

In een webinar is het nog dodelijker als je een saaie presentatie geeft. Want dan zit er niemand naast je in de zaal die kan zien wat voor guilty pleasures jij hebt openstaan in die andere browsertab.

Wil je het publiek er een béétje bijhouden, geef ze dan wat ze willen.

Dopamineshot na dopamineshot. In je webinar. Ga mee in het gedrag van je klanten, want je weet donders goed met welke aandachtsslurpers je concurreert.

Hoe je dat doet, laat ik je zien in een nieuwe masterclass.

Daarin vertel ik het verhaal van een webinar waarin zo veel emotie wordt opgeroepen dat het kippenvel op de rug van de kijkers kwam te staan.

Zelfs op het lichaam van de presentator stond het weelderig groeiende rughaar fier omhoog.

Zulke emotie-rushes zijn nodig om klanten in beweging te brengen. Op dat moment spreek je hun taal.

In de nieuwe masterclass laat ik je ook zien:

– Hoe je met advertenties een webinar vult met mensen die bereid zijn om je presentatie van 1 of 2 uur helemaal af te kijken

– Hoe je nieuwe klanten vindt die genoeg urgentie voelen om aan het eind van je webinar een flink bedrag naar je over te maken

– Wat je moet zeggen in je bevestigingsmail na aanmelding voor het webinar om hét grote probleem van webinars te voorkomen: mensen die zich wel aanmelden maar niet kijken. Ik laat je een voorbeeld zien van een bevestigingsmail die zorgt voor een extreem hoge show-up rate van 50% van koude prospects die zich via een advertentie hebben aangemeld.

– Een woord dat, toen het werd toegevoegd aan een webinar dat al tientallen keren gegeven was, heeft gezorgd voor een veel hoger percentage van mensen die aan het eind een training kochten.

– Wat je absoluut nooit moet vertellen in een webinar terwijl alles in jou tegen je zegt dat je het wél moet zeggen. Iedere expert in jouw markt doet dat namelijk ook. Maar alleen als je bereid bent om die neiging te onderdrukken gaat je webinar echt goed verkopen.

De masterclass heb ik speciaal gemaakt voor de Members van Het Lab.

En maandag aanstaande sturen we hem naar de drukker.

Wil je hem ook in je brievenbus krijgen, meld je dan via deze pagina aan als nieuwe Member: www.HetLab.online

Ik groet je vanuit mijn hotel in Zeeland, ik ben good to go want ik heb zojuist mijn verrekijker opgeladen en een update gedownload voor mijn bergschoenen.

Hooi,

Aartjan van Erkel

Ontknoping


Westkapelle (Walcheren), 7.07 uur

Omdat we thuis al het behang inmiddels rustig van de muren hadden getrokken tijdens de lockdown, ben ik met Chiara en puber 2 een weekend naar Zeeland.

En wat ga je doen als je logeert op 400 meter van het strand en het waait?

Je probeert je vlieger op te laten. Alleen bleek dat we de touwtjes van de vlieger jaren geleden een keer in de knoop hadden laten komen, en daarna netjes opgerold en terug in het opbergzakje gedaan.

Dat kwam ons dit weekend op een ontkopingsavond te staan.

Samen met puber 2 heb ik op zaterdagavond 3 uur gestoken in het ontwarren van 200 meter vliegertouw.

Gelukkig is hij veel geduldiger dan ik.

Aan het eind van de avond hadden we twee haspeltjes met strak opgewonden touw en we gaven elkaar een welverdiende vader-zoon-boks.

Zondag hebben we gevliegerd en we gaan zometeen na het ontbijt weer, als het strand nog leeg is.

Misschien heb jij in je business ook weleens last van ongeduld als je een kluwen moet ontwarren.

Bijvoorbeeld deze kluwen: Hoe geef je een webinar om daarin je training of dienst te verkopen? En hoe krijg je genoeg mensen in dat webinar om er genoeg mee te verdienen?

Daarom heb ik over precies dat onderwerp een masterclass opgenomen.

In de masterclass laat ik je zien:

– Hoe je met advertenties een webinar vult met mensen die bereid zijn om je presentatie van 1 of 2 uur helemaal af te kijken

– Hoe je nieuwe klanten vindt die genoeg urgentie voelen om aan het eind van je webinar een flink bedrag naar je over te maken

– Wat je moet zeggen in je bevestigingsmail na aanmelding voor het webinar om hét grote probleem van webinars te voorkomen: mensen die zich wel aanmelden maar niet kijken. Ik laat je een voorbeeld zien van een bevestigingsmail die zorgt voor een extreem hoge show-up rate van 50% van koude prospects die zich via een advertentie hebben aangemeld.

– Hoe je zo veel emotie oproept in een webinar dat bij je kijkers naar eigen zeggen het kippenvel op hun rug staat.

– Een woord dat, toen het werd toegevoegd aan een webinar dat al tientallen keren gegeven was, heeft gezorgd voor een veel hoger percentage van mensen die aan het eind een training kochten.

– Wat je absoluut nooit moet vertellen in een webinar terwijl alles in jou tegen je zegt dat je het wél moet zeggen. Iedere expert in jouw markt doet dat namelijk ook. Maar alleen als je bereid bent om die neiging te onderdrukken gaat je webinar echt goed verkopen.

De masterclass heb ik exclusief gemaakt voor de Members van Het Lab.

En aanstaande maandag sturen we hem naar de drukker.

Wil je deze strak opgerolde expertise ook in je brievenbus krijgen zodat je een webinar kunt geven zonder dat de touwtjes in de war gaan zitten, meld je dan via deze pagina aan als nieuwe Member: www.HetLab.online

Ik loop nu met Lola de duinen in en ik wens je alvast een mooie week.

Aartjan van Erkel

Zo word je een ethische ‘Closer’


Verkoop jij weleens op afstand?

Zo ja, stel je dan eens voor dat je elke maand 1 dag in je agenda blokt.

Op die dag doe je achtermekaar al je verkoopgesprekken voor de hele maand in één keer.

En na iedere call stuur je meteen een dikke factuur naar die klant.

Waarna je de rest van de maand over hebt voor je marketing, voor jezelf en voor je gezin.

Hoeveel tijd bespaar je dan?

Hoe veel extra omzet kun je maken als er meer verkoopgesprekken in een dag passen?

Dit lijkt misschien een overpromise. Maar in mijn business doe ik het al jarenlang zo.

In 12 jaar ben ik nog nooit naar een klant toe gegaan voor een verkoopgesprek.

Mijn gesprekken deed ik eerst altijd per telefoon, en nu vaak via Zoom.

In de calls verkoop ik VIP copywritingdagen van 8.000 euro en high-end trainingen van 5.000 tot 10.000 euro.

Meer dan 90% van de klanten in mijn calls zegt JA en betaalt dan binnen 1 week de factuur.

We zitten nog steeds middenin de corona-pandemie.

En ik realiseerde me opeens: ik heb nog nooit een volledige training gegeven over mijn methode van verkopen op afstand.

Terwijl het een van hoogst renderende sales-technieken is voor het komende decennium.

Daarvan heb ik de code al jaren geleden gekraakt.

We hebben uitgerekend wat die calls tot nu toe hebben opgeleverd: met verkoopgesprekken heb ik de afgelopen jaren meer dan 490.000 euro omzet binnengehaald.

Daarom start ik vandaag met de opnames van een NIEUWE online training: Vet Veel Verdienen via Verkoopgesprekken.

Daarin geef ik je mijn complete aanpak voor succesvolle verkoopgesprekken op afstand.

Je wordt in deze training een ‘Closer’. Met extreme, Wolf of Wall Street-achtige succespercentages, maar dan ethisch.

Je gesprekken voelen relaxt aan, zelfs als je introvert bent of een bloedhekel hebt aan verkoopgesprekken.

Dat komt doordat je het idee van verkopen helemaal kunt loslaten.

Het enige wat je doet is je klanten geven wat ze nodig hebben om een beslising te kunnen nemen. Na het gesprek voelt de beslissing volkomen logisch voor je klanten en ze hebben die helemaal zelf genomen.

Je klanten weten van tevoren dat het een verkoopgesprek is, maar door mijn aanpak roept dat geen enkele weerstand op. Je klanten kijken er zelfs naar uit om je te spreken.

Je zet geen enkele druk op je klanten. Precies het omgekeerde, want je gebruikt in mijn aanpak het tegenovergestelde van druk. Daardoor is er ontspanning aan beide kanten van de lijn, terwijl het om veel geld gaat.

Als ethische ‘Closer’ ben je in staat om:

  • Prijsweerstand te elimineren bij klanten. Met deze methode komt er een einde aan het onderhandelen: zelfs de grootste bedrijven accepteren jouw take it or leave it-tarieven.
  • Nooit meer last te hebben van tire kickers in je gesprekken: je weet wel, van die kijken-kijken-niet-kopen-klanten.
  • Nooit meer te hoeven praten als Brugman, om daarna van je klanten te horen te krijgen dat ze “er nog even over moeten nadenken”.
  • Klanten in je call te krijgen die tijd hebben ingepland voor het gesprek, bereid zijn om jouw hoge prijs te betalen en tijdens de call definitief JA zeggen.
  • Commitment te krijgen van je klanten, zodat ze binnen 1 week betalen – zelfs als je de dienst of de training pas over een paar maanden levert.
  • Klanten tijdens een gesprek in contact te laten komen met hun emoties – want die moeten ze eerst voelen om te snappen waarom ze ja gaan zeggen. Je gesprekken verzanden nooit meer in een droge Q&A over facts and figures.
  • De allerduurste diensten, trainingen en coachingstrajecten te verkopen zonder korting te geven.

Omdat ik vandaag begin met de opnames, loopt vanmiddag om 17.00 uur de Early Bird aanbieding af. Als Early Bird krijg je als eerste toegang tot de 5 trainingsvideo’s zodra ik ze heb opgenomen.

Na vandaag vervalt de extreme korting van 60% op je investering die nu nog geldig is, en die komt nooit meer terug.

Dit is de tijdelijke aanmeldpagina die eind van de middag offline gaat: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/vet-veel-verdienen-via-verkoopgesprekken-early-bird/

Aartjan van Erkel

Waarom wetenschappers niet snappen hoe een fiets werkt (true story)


Van sommige wetenschappelijke ontdekkingen weten we alleen maar DAT ze werken, niet HOE ze werken.

Bijvoorbeeld de fiets.

Pakweg 17 miljoen Nederlanders weten dat je daarop naar de appie kunt rijden. Maar natuurkundigen snappen niet precies hoe dat mogelijk is. True story.

Het mysterie van de fiets is zijn stabiliteit. Als je een fiets van het slot haalt, de standaard inklapt en hem een duw geeft, dan weet je wat er gebeurt. Omdat je het weleens hebt gezien.

De fiets rijdt dan een paar meter keurig rechtdoor zonder berijder, totdat hij te weinig snelheid meer heeft en omvalt.

Natuurkunde-nerds kunnen nog steeds niet verklaren niet hoe dat kan. Waarom gaat de fiets niet waggelen, waarom stort hij niet meteen neer?

In 2021 is er nog steeds niemand die het zelfstabiliserende vermogen van het eenvoudige rijwiel kan verklaren.

Ook bij verkoopgesprekken hoef je niet te weten waarom je zo goed verkoopt, áls je maar goed verkoopt.

Alleen is de wetenschap daarover al wat verder, en weten we eigenlijk heel goed wat werkt en waarom.

Daarom ben ik jaren geleden begonnen met het voeren van verkoopgesprekken volgens een format dat gewoon werkt.

En het werkt omdat je van tevoren precies weet waarom je klanten dat gesprek met jou wilden.

Ze hebben namelijk behoefte aan een goed gesprek met een expert. Die ze geruststelt en helpt om te beslissen over hun volgende stap.

Ze hebben geen behoefte aan een verkoopsituatie. Ze hebben alleen maar behoefte aan een beslissing. Een beslissing die natuurlijk voelt en die ze zelf hebben genomen.

In de training die ik morgen begin op te nemen over het voeren van verkoopgesprekken, leer ik je om zo’n verkoper te worden.

Door je een psychologisch onderbouwd format voor je gesprekken te geven, waardoor klanten eindelijk die beslissing kunnen nemen.

Je improviseert dus niet meer in je gesprekken, maar je weet precies wat je doet.

Voor je klant voelt dit als een volkomen natuurlijk gesprek. Zij weten niet waarom het zo goed was om met jou te praten.

Een klant zei een keer tegen me na zo’n gesprek waarin ik een hooggeprijsde tweedaagse workshop in Rome aan haar had verkocht: “Ik weet niet hoe je het gedaan hebt, maar ik was eigenlijk niet van plan om meteen de beslissing te nemen.”

Toch betaalde ze direct de hele factuur, wachtte een paar maanden zonder morren tot de datum van de workshop en had daarna een superervaring in Rome.

Jij hoeft als verkoper niet precies te weten hoe het format werkt. Je hoeft het alleen maar toe te passen. En dan werkt het.

Door deze nieuwe online training word jij een ‘Closer’.

Iemand die de deal sluit. In één gesprek. Gewoon doordat je doet waarvan je weet dat het werkt.

Want ik leer je een ethische manier van closen, die relaxt aanvoelt. Zelfs als je introvert bent of een bloedhekel hebt aan verkopen.

Morgen start ik met de opnames van deze nieuwe online training, met de titel Vet Veel Verdienen via Verkoopgesprekken.

En ik laat op dit moment een klein groepje ongeduldige ondernemers alvast toe tot de training.

Ondernemers die niet kunnen wachten totdat de hele training af is.

Als je voor morgen 17.00 uur de training koopt, dan krijg je namelijk de 5 trainingsvideo’s direct nadat ik ze heb opgenomen.

Je hoeft dus niet te wachten totdat hij helemaal klaar is.

Maar hij is dus ook pas in april helemaal compleet. In ruil daarvoor krijg je als snelle beslisser nu een whopper van een korting van 60%.

Na morgen 17.00 uur ga ik deze nieuwe training nooit meer voor zo’n laag bedrag aanbieden.

De tijdelijke pagina om toe te slaan is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/vet-veel-verdienen-via-verkoopgesprekken-early-bird/

Aartjan van Erkel

Gruwelijke Zoom-bloopers


Door de lockdown lifestyle is dse hashtag #WFH een ding geworden.

Working From Home met een camera aan, dat kan natuurlijk niet goed gaan.

En inderdaad.

Dit zijn een paar gruwelijke Zoom-bloopers, opgetekend op Twitter door mensen met het schaamrood op de kaken:

Amerikaanse advocaat verschijnt ter zitting met een Zoom-filter aan waardoor de rechter en de advocaat van de tegenpartij niet zijn webcam-beeld te zien krijgen, maar een foto van een witte kitten. “I’m here live. I’m not a cat.”, verzekert hij de streng kijkende rechter terwijl zijn assistente – wiens laptop hij geleend had voor de call – zwetend haar instellingen van Zoom checkt. #ImNotACat is nu een hashtag.

Een andere ketser is van ene Daniel, die in de problemen kwam door een échte kat. Hij twittert: “just started talking to my cat in the middle of a 68-person zoom meeting—and i wasn’t muted!!! send the meteor!!!!”

Ene Darius moest een mop en een emmer water pakken na zijn Zoom-meeting. Hij twittert:

“WFH:

– join meeting

– unmute to speak

– washing machine starts spinning

– hurriedly get up to escape the noise

– not realise charger is plugged in

– proceed to loudly knock pint of water + cup of coffee all over *everything*

– …continue speaking calmly as if nothing happened”

De laatste is een schattig bloopertje van ene Lindsay:

“Whole house WFH day 1 report: I whispered “I LOVE YOU” loudly into what turned out to be my spouse’s active meeting headset mic. 🏆”

Stuur jouw geinigste Zoom-blunder maar in.

De origineelste inzending krijgt zo’n handig lepeltje om die meeëter op je neus uit te knijpen. Want die hebben we allemaal gezien hoor – had je nou maar niet vertrouwd op de slechte beeldkwaliteit van Zoom.

Een Zoom-call kan ook gruwelijk misgaan als het om veel geld gaat.

Bijvoorbeeld als jij een verkoopgesprek voert met een klant, over het allerduurste wat je verkoopt.

Dan wil je niet dat:

  • De klant drie kwartier zit te praten over zijn schaatsavonturen op de Ankeveense plassen, en daarna haastig ophangt omdat hij naar zijn volgende call moet.
  • Je verzandt in een gortdroge Q&A over facts and figures.
  • De klant aan het eind van het gesprek het beruchte zaaddodende zinnetje zegt: “Stuur maar een e-mail met meer informatie”

Wees niet bevreesd. Want ik ga je helpen om je kostbare tijd om te zetten in zo veel mogelijk koude, harde knaken.

Donderdag begin ik namelijk met de opname van mijn nieuwe online training, getiteld: Vet Veel Verdienen via Verkoopgesprekken.

Daarin leer ik je om relaxt te verkopen via Zoom, Skype of telefoon.

Ik geef je mijn complete aanpak waarmee ik trainingen en coachingstrajecten van duizenden euro’s verkoop met één call van max 45 minuten.

En ik laat deze week een klein groepje ondernemers toe die als Early Bird willen binnenfladderen.

Zij krijgen als eerste toegang tot de trainingsvideo’s.

Dat betekent dat je steeds een paar weken moet wachten totdat de volgende klaar is.

In ruil voor je geduld krijg je deze week wel een idiote korting van 60% op je investering.

Dit Early Bird-aanbod doe ik maar één keer en het loopt donderdag om 17 uur af. Daarna kun je deze online training nooit meer kopen voor deze lage prijs.

Dit is de tijdelijke pagina: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/vet-veel-verdienen-via-verkoopgesprekken-early-bird/

Hooi,

Aartjan van Erkel

Loosdrechtse plassen, zondagochtend 9.15 uur


Gisterochtend vroeg parkeerde ik op een kilometer afstand van de Loosdrechtse plassen.

Samen met puber 2 bond ik de schaatsen onder bij een vaart en we schaatsten richting de plas.

We bereikten de grote open ijsvlakte, waar een straffe ijskoude wind stond.

Behalve het huilen van de wind hoorden we ook een geluid als van een drukke verkeersweg.

Dat bleek afkomstig te zijn van een sliert van duizenden schaatsers die samen over het ijs krasten, allemaal in dezelfde richting.

Het hele meer was leeg, en alleen langs de rand was iedereen het rondje van 12 kilometer rondom de plas aan het schaatsen.

We schaatsten een kwartier mee, tegen de ijskoude wind in.

Ik denk dat we met zeker tienduizend mensen tegelijkertijd het rondje Loosdrecht aan het doen waren.

En iedereen ging dezelfde kant op.

Plotseling zagen we 2 schaatsers omdraaien. Als enigen schaatsten ze met hoge snelheid terug. Wind-mee.

Hun oerwoudgeluiden moeten aanstekelijk geweest zijn. Want een paar minuten later waren ze omringd door honderden mensen die opeens óók tegen de meute in wind-mee aan het schaatsen waren.

Ze hadden een beweging gestart.

Het is menselijk gedrag om allemaal dezelfde kant op te gaan.

Ook in jouw markt schaatst iedereen waarschijnlijk dezelfde kant op.

Maar de conventionele aanpak hoeft helemaal niet de beste resultaten te geven.

Jouw concurrenten gebruiken vaak zonder na te denken de traditionele manier.

Bijvoorbeeld voor het voeren van verkoopgesprekken. Ze doen het zoals ze het altijd al hebben gedaan.

Zelf ben ik uit pure telefoonangst jaren geleden op zoek gegaan naar een format voor een verkoopgesprek dat altijd werkt.

Want áls ik dan aan de telefoon moest zitten, dan wilde ik minstens 80% zeker weten dat het een verkoop zou opleveren.

Die manier heb ik gevonden, en inmiddels heb ik honderden verkoopgesprekken gevoerd de afgelopen jaren.

Het conversiepercentage in die gesprekken is zelfs hoger dan 80%.

En van mijn format voor verkoopgesprekken heb ik nu voor het eerst een online training gemaakt.

Waarin ik je leer hoe je het allerduurste wat je aanbiedt, verkoopt via de telefoon of in een videocall.

Elk gesprek kan dus duizenden euro’s in één keer opleveren.

Ik waarschuw je van tevoren: weet dat je door deze training géén conventionele verkoopgesprekken gaat voeren.

Geen traditionele blabla-gesprekjes waarin je moet gaan zitten slijmen, bedelen of jezelf verkopen.

Wat ik je wel leer is hoe je een bijzonder, persoonlijk gesprek met je klanten voert. Dat soms confronterend voor ze is.

Net als een écht goed gesprek met je beste vriend of vriendin.

Maar dan volgens mijn bewezen format. Waardoor ze aan het eind van het gesprek bijna altijd ja zeggen.

Aanstaande donderdag start ik met de opnames van deze nieuwe online training. Hij heet Vet Veel Verdienen via Verkoopgesprekken.

En ik heb besloten om nu tijdelijk een klein groepje Early Birds toe te laten, die de 5 trainingsvideo’s krijgen direct nadat ik ze heb opgenomen.

Je moet dan wel steeds een paar weken wachten tot de volgende klaar is.

In ruil voor je geduld krijg je deze week een keiharde korting van 60%, plus 2 bonussen met een waarde van 2.000 euro.

Dit aanbod vervalt donderdag om 17 uur en komt daarna nooit meer terug. Dit is de tijdelijke pagina om je aan te melden als Early Bird: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/vet-veel-verdienen-via-verkoopgesprekken-early-bird/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten