Sneak preview: MAAK ZE GEK!

Bestverkochte managementboek van het jaar

Veel ondernemers klagen dat ze te weinig klanten binnenhalen via internet. Verrassend, want de online bestedingen groeien gigantisch.

Voorkom dat concurrenten met potentiële klanten aan de haal gaan. Onderscheid jezelf met super aantrekkelijke marketing op internet! Wat zou er met je bedrijf gebeuren als je websitebezoekers wild enthousiast worden en de link naar iedereen doorsturen? Als je duizenden aanmeldingen krijgt voor je nieuwsbrief? Kan dat extra omzet opleveren?

In het boek MAAK ZE GEK! van bestsellerauteur Aartjan van Erkel ontdek je de geheime formule voor online marketing die opvallend veel klanten trekt, met allerlei voorbeelden.

Krijg 25% korting op het boek. / Krijg toegang tot vele bonussen wanneer jij je mailadres achterlaat.

Preview van het inleidende hoofdstuk

Veel ondernemers klagen dat ze te weinig klanten binnenhalen via internet. Verrassend, want de online bestedingen groeien gigantisch. Voorkom dat je concurrenten met al jouw klanten aan de haal gaan. Onderscheid jezelf met super aantrekkelijke marketing op internet! Wat zou er met je bedrijf gebeuren als je websitebezoekers denken: Oh my God! What the f*ck? Als ze wild enthousiast worden en de link naar iedereen doorsturen? Als je duizenden aanmeldingen krijgt voor je nieuwsbrief? Kan dat extra omzet opleveren? In dit boek krijg je van bestsellerauteur Aartjan van Erkel de geheime formule voor online marketing die opvallend veel klanten trekt, met allerlei Nederlandse voorbeelden. 

De Geheime Formule bestaat uit slecht 10 stappen die gaan zorgen voor jouw online marketing succes. In mijn boek leer jij al deze stappen volledig te masteren. Hieronder alvast een voorproefje:

1. Vermoord de CLICHÉS

  • Hoe vermoord je de clichés op je website, in nieuwsbrieven of in campagnes?
  • Hoe zeg je iets dat volledig onbekend is? Wat maakt jou uniek voor je klanten?

2. Vlieg onder de BULLSHIT -RADAR

Storytelling valt op, want verhalen komen keihard binnen in het brein. De bullshit-radar van klanten gaat bij veel soorten marketing piepen, maar niet als je verhalen vertelt.

  • Hoe creëer je die connectie met je klanten?
  • En hoe kan je met data storytelling zelf zelfs de allerdroogste kost super sappig maken?

3. Laat je teksten BLOEDEN

Praten over problemen is dé manier om klanten in actie te laten komen, bijvoorbeeld te laten bellen of bestellen. Problemen maken het ‘reptielbrein’ wakker, daarom trekken ze direct onze aandacht. Het reptielbrein neemt 95% van alle beslissingen. Dus de problemen van je klanten zijn goud waard voor jou als ondernemer.

  • Ontdek waarom klanten het niet erg vinden als jij over hun problemen begint.
  • En wat de acht verlangens (problemen) zijn die biologisch voorgeprogrammeerd zijn in de hersenen.

4. Maak je klanten EMOTIONEEL

Emoties komen vanuit het onderbewuste en zijn noodzakelijk om een beslissingen te kunnen nemen.

  • Hoe maak je een emotionele respons los bij je klanten? Noem behalve het probleem ook de consequenties daarvan: twisting the knife. Want de consequenties roepen emotie op, en die hebben je klanten nodig om een beslissing te kunnen nemen.
  • Ontdek de 18 verschillende soorten consequenties die je kunt noemen in je marketing die extreem veel emotie oproepen. Waardoor je klanten de urgentie voelen om een beslissing te maken.

5. Breng hun HARTSLAG omlaag

Nadat je het probleem en de consequenties hebt geïntroduceerd is het tijd voor de oplossing. De meeste bedrijven doen dit op de verkeerde manier.

  • Hoe doe jij dit anders en hoe maak je jouw klanten enthousiast?
  • Op welke manier kun je het beste je probleem, consequenties en de oplossing combineren in je marketing?

 

6. BEWIJS wat je belooft

Klanten raken pas echt overtuigd als je ook het bewijs levert. Je hebt pas een OMG WTF effect als je alle twijfels van tafel veegt.

In het boek leg ik 4 manieren uit waarmee je onomstotelijk bewijst wat je belooft en klanten in beweging zet.

7. Zorg dat ze GEEN NEE meer kunnen zeggen

Als een klant nee zegt tegen je aanbod, is dat een goed teken. Hij uit daarmee zijn bezwaren, en daardoor weet je zeker dat hij geïnteresseerd is. Want als hij niet geïnteresseerd was, zou hij de moeite niet nemen om jou zijn bezwaren te laten weten.

Een bezwaar is dus geen ‘nee’, een bezwaar is een ‘ja, maar’.

Er zijn 5 soorten bezwaren waardoor je klanten nee zeggen. In het boek lees je hoe je elk type bezwaar wegneemt, zodat je klant ja kan zeggen tegen je aanbod.

8. Gebruik al je CHARMES

Je charmes zorgen ervoor dat mensen iets bij je voelen. En dat is belangrijk, want motie is nodig om ergens een beslissing over te kunnen nemen. Klanten moeten die klik met je voelen.

Als je enthousiasme overbrengt van de ene persoon op de andere, dan ga je verkopen.

  • Hoe kom je op internet mega-enthousiast over?
  • En op welke manier kun je je eigen unieke tone of voice creëren?

9. Geef een BELACHELIJK WAARDEVOL cadeau

Ontdek wat je op internet kunt weggeven om je klanten wild te maken, zodat ze je website of nieuwsbrieven als gekken aan hun vrienden gaan doorsturen. Zonder dat het jou per se iets hoeft te kosten. (Je hebt hier wel lef voor nodig).

Geef een cadeau dat zo waardevol is dat het voor jou ongemakkelijk voelt.

10. Maak jezelf ONVERGETELIJK 

  • Klanten die een vaste relatie met je hebben, leveren meer geld op. Want ze denken meteen aan jou als ze jouw soort product of dienst nodig hebben. Zorg dus dat je onvergetelijk bent voor je klanten. Behandel je klant niet als een one night stand. Maar ga voor een vaste relatie.
  • De meeste ondernemers vallen weinig op, doordat ze nauwelijks van zich laten horen. Denk jij ook dat klanten het storend vinden als jij veel aan marketing doet? Laat deze aanname zo snel mogelijk los. Laat zó vaak van je horen dat je zelf denkt dat het te veel is. Wees niet bang dat je te veel aan marketing doet, wees bang dat je er te weinig aan doet!

Nieuwsgierig naar meer?

Bestel het in 2016 bestverkochte managementboek MAAK ZE GEK van bestsellerauteur Aartjan van Erkel nu! En ontdek wat er met jouw bedrijf gebeurt als je websitebezoekers denken: Oh my God! What the f*ck?

Lees snel verder

Ontdek de bizarre gevolgen van mijn experiment

Lees dit en nog vele andere leerzame voorbeelden van online marketing activiteiten die MAAK ZE GEK! het bestverkochte managementboek van het jaar 2016 maakten. Laat je mailadres achter en ontvang de rest van dit hoofdstuk + krijg 25% korting / toegang tot vele bonussen. 

“Een absolute must-read voor iedereen die zijn klanten online gek wil maken.” -

Jos Burgers (Veelgevraagd spreker en bestsellerauteur) – ★★★★★

“Elke ondernemer die zichzelf serieus neemt moet dit boek gelezen hebben.” -

Ellen de Lange-Ros (Auteur en business coach van zelfstandige professionals) – ★★★★★

“Lekker luchtig geschreven. Concreet en direct toepasbaar.” -

Tom Zouthout (Internet Marketeers) – ★★★★★

Over de auteur

Aartjan van Erkel leert ondernemers om meer te verkopen op internet door beter te worden in marketing en copywriting. Nadat hij jarenlang trainer en copywriter was voor grote internetbedrijven als Booking.com, Ditzo, Triodos Bank, Bol.com en de Nationale Postcode Loterij, werkt hij nu alleen nog met ondernemers. Aartjan is professioneel spreker, trainer en auteur van de bestsellers Verleiden op internet en MAAK ZE GEK!

Titel: n.t.b.


Tekst: n.t.b.

Krijg 25% korting op het boek / toegang tot vele bonussen wanneer jij je mailadres achterlaat.

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail