Het Lab
Membership: elke maand een simpele, geteste formule
Word de bekendste naam in je markt en krijg klanten voor het leven
“Afgelopen Q4 was de beste Q4 ooit. We hebben een recordomzet gedraaid” – Alexandar Djuric
“We krijgen de ene na de andere aanvraag van grote bedrijven met duizenden medewerkers.” – Bob Zeegers
“20.000 euro winst op één nieuwe cursusgroep die ik ben gestart” – Jefta Bade
Beste ondernemer,
Kijk eens met een koele, eerlijke blik naar je marktpositie:
- Moet je de tarieven weleens verlagen?
- Onderhandelen jouw klanten over de prijs?
- Moet je achter offertes aanbellen?
- Zeggen ze vaak nee?
- Krijg je soms niet eens reactie op offertes?
Je bent niet de enige. Er is dan iets aan de hand met je marketing.
Je doet nu misschien wel hetzelfde wat veel andere ondernemers doen. Die denken dat marketing hetzelfde is als korting geven en lawaai maken. Liefst tegelijkertijd.
Kun je voor kiezen, maar dan word je niet gezien als dé autoriteit. Je hebt een lage status.
Als je een hoge status hebt, dan lijkt je marktpositie meer hierop:
- Klanten zijn al verkocht op het moment dat ze contact met je opnemen.
- Je wordt niet gezien als een verkoper, maar als een expert.
- Klanten hebben weinig of geen prijsweerstand: ze accepteren jouw hoge tarieven zonder morren.
- Klanten hopen dat je tijd voor ze hebt.
- Je hebt een hoge prijselasticiteit: klanten zijn bereid om een hogere prijs te betalen voor het voorrecht om met jou te werken.
Om gezien te worden als de bekendste expert in je markt, is een ander soort marketing nodig:
Expertise-marketing.
Expertise-marketing is: jezelf verkopen als een expert.
Je hoeft dan geen korting meer te geven of lawaai te maken.
Wat je doet in je marketing is: je expertise laten zien.
De formules die je krijgt als Member van Het Lab, zijn allemaal formules voor expertise-marketing.
Dus iedere maand krijg je een manier om jouw status in de markt te verhogen.
Daardoor kun je stoppen met het vermoorden van je marge.
AARTJAN VAN ERKEL
Kraakte de code van honderden geheime formules om de bekendste naam in je markt te worden en klanten voor het leven te krijgen
- Membership van Aartjan van Erkel – de beruchtste copywriter van Nederland
- Tweevoudig auteur bestverkochte managementboek van het jaar
- Het Lab is exclusief voor self-made ondernemers die expert zijn in hun vakgebied, zoals trainers, coaches en dienstverleners
- Ontdek de geheime formules van Expertise Marketing
- Verkoop jezelf als de ultieme expert, zodat je kunt stoppen met korting geven en lawaaierige marketing
- Krijg iedere maand een formule om je status in de markt te verhogen
- Stop met het vermoorden van je marge
- Positioneer jezelf aan de bovenkant van je markt, waar je de beste klanten vindt die het meest willen betalen en waar je weinig last hebt van concurrentie
Is dit het moment?
Op een avond luisterde ik tijdens het maken van gemarineerde zalm met broccoli naar de wieler-podcast Live Slow, Ride Fast.
Ex-prof Laurens ten Dam was in gesprek met collega-wielrenner Sam Oomen.
Want hij had vroeger net als Sam last gehad van een nijpende wielrennersblessure: een beknelde liesslagader.
Dat is een knik in de ’tuinslang’ van je bekken naar je been. Daardoor kun je minder kracht zetten. En zit je met pijn op je racefiets.
Sam had Laurens ten Dam om advies gevraagd. Wanneer moet ik me laten opereren?
Dit was het antwoord dat hij kreeg:
Er komt vanzelf een moment dat je denkt: zo wil ik niet langer op de fiets zitten.
Op dat moment weet je: het is tijd.
Als ondernemers zitten we in ons bedrijf ook af en toe de pijn te verbijten.
Je bedrijf gaat niet zoals je wilt, maar wanneer grijp je in?
Stel bijvoorbeeld dat je moeite hebt om jezelf te onderscheiden.
Het is druk in je markt, doordat er veel concurrenten zijn bijgekomen. En de meesten doen ongeveer hetzelfde als jij.
Je merkt dat het gedrag van je klanten verandert. Die zien weinig verschil tussen jou en al die andere bedrijven.
Daardoor moet je meer doen voor dezelfde omzet.
Je hebt minder aanloop, klanten reageren langzamer op offertes, je moet er meer achteraan zitten.
De respons op advertenties daalt, klanten reageren niet meer op e-mails, je omzet begint in te kakken.
Misschien denk je erover om je prijzen te verlagen. Of heb je dat al een paar keer gedaan.
Er komt vanzelf een moment waarop je denkt:
Zo wil ik niet langer doorgaan.
Dat is het moment waarop het genoeg is geweest.
En op dat moment is het tijd.
Ik weet niet hoe ver jij nog van dat moment af zit. Maar als dat moment komt, dan raad ik je aan om een beslissing te nemen.
De beslissing om jezelf te onderscheiden.
De beslissing om jezelf te positioneren als de bekendste naam in je markt.
Want klanten zien je vanaf dat moment niet meer als een verkoper, zoals de rest van je concurrenten.
Maar klanten zien je als een expert.
Daardoor is de tijd voorbij dat je moest jagen achter klanten aan. Je hoeft niet meer te praten als brugman. En je bent niet meer een van de velen.
Maar klanten komen speciaal naar jou toe omdat ze de bekendste naam willen.
Ze weten al dat ze met jou willen werken. En ze hopen dat je tijd voor ze hebt.
Dat je hogere prijzen rekent dan anderen, vinden ze dan vanzelfsprekend.
Jezelf positioneren als de bekendste naam in je markt, dat doe je met expertise-marketing.
Dat is marketing waarbij je expertise gebruikt om jezelf te onderscheiden.
Gebruik je daarbij ook nog jouw unieke persoonlijkheid, dan ben je onderscheidend op een manier die voor concurrenten niet te kopiëren is.
Al zullen sommigen het wel proberen.
Jij weet zelf wanneer voor jou het moment gekomen is.
Op dat moment nodig ik je uit om bij Het Lab te komen.
Daar krijg je elke maand een formule om je te positioneren als dé expert in je markt. Want als je eenmaal de bekendste naam bent, is het veel makkelijker om je diensten, trainingen of producten te verkopen.
Als jouw moment NU is, dan is dit de link om je aan te melden als Member:
Als Member van Het Lab krijg je elke maand een geteste, bewezen formule om meer te verkopen.
Simpele formules die je zó kunt toepassen
Iedere formule die je krijgt, is iets simpels wat je zó kunt gebruiken.
En iedere formule is bewezen. Ik ben geen wetenschapper, maar ik geef je alleen formules die ik in mijn bedrijf met succes gebruik.
Is het tijd dat jij de bekendste naam in jouw markt wordt? Wacht dan even, want Het Lab is helaas…
…NIET voor iedere ondernemer geschikt!
Dit membership is uitdrukkelijk niet voor iedereen.
Want de formules gaan je alleen maar helpen als:
- Je een bestaande business hebt.
- Je producten of diensten hebt die je nu al verkoopt.
- Je de grootste expert in jouw branche bent, of dat wilt worden.
- Je de formules ook echt gebruikt. Je gaat je membership alleen terugverdienen als je iets doet met de formules, en ik wil alleen Members in Het Lab die in actie komen.
Dit krijg je als Member
Meesterschap in sales, marketing en copywriting
Op een avond in mijn vroege middelbare schooltijd reed ik met mijn ouders en mijn zus naar een hondenfokker ergens in het Brabantse land.
We gingen een pup uitzoeken. Een zwarte middenslag schnauzer.
Bij aankomst togen we meteen naar het nest, waar moeder schnauzer lag met een hele sliert jonkies om zich heen.
Een van de kleintjes kwam nieuwsgierig op ons af gekwispeld.
We zakten allemaal door onze knieën en de keus was direct gemaakt.
Die moest het natuurlijk worden.
Dat brutale opdondertje van dat eerste bezoek bleek later een dominante, bijna valse reu te zijn die lief voor ons was maar bijna alle gasten die we thuis kregen begroette met een duivels gegrom.
Als de postbode kwam, rende hij in stealth mode naar de voordeur en beukte dan met zijn volle gewicht tegen het glas en rukte de enveloppen uit de hand van de arme PTT-man. Ik hoor hem nóg vloeken.
Hij is meerdere keren zo wild op de bank gesprongen dat hij over de kop sloeg en in de vensterbank terechtkwam, een aantal plantenpotten in zijn val met zich meenemend. Dit alles omdat er op straat iemand het gore lef had gehad om voorbij ons huis te lopen.
Toen ik 4 jaar geleden met Chiara en de kinderen zelf een pup ging uitzoeken bij een hondenfokker, had ik dus mijn lesje geleerd.
Ik vertelde de fokker dit verhaal, en vroeg hem om het meest onderdanige teefje uit het nest voor ons uit te zoeken. We wilden géén dominante hond.
Met als gevolg dat er nu een ontzettend lieve Irish softcoated wheaten terrier bij ons in de hal in haar mand ligt. Onze kamerplanten zijn veilig en ze bijt nooit een andere hond in het bos.
Maarrrr: het is een enorme angsthaas. Ze was gisteravond zo bang van het onweer dat ze urenlang hijgend bij ons heeft gezeten in de woonkamer, met een pompende borstkas en paniek in haar zielige ogen.
Het nieuwe knalvuurwerkverbod van het kabinet is bij ons thuis met gejuich ontvangen, want Lola is in de maand december elke keer als er een dorp verder een bommetje afgaat iedere keer urenlang helemaal van het padje.
Ik heb hierdoor voor de tweede keer mijn lesje geleerd over het uitzoeken van een pup. Kies niet de meest bijdehandte. Maar kies zeker ook niet de meest onderdanige. De volgende keer ga ik er een beetje tussenin zitten.
Hoe vaak gaat het niet zo in het leven, dat je een aantal keer je lesje moet leren voordat je eindelijk snapt wat je had moeten doen?
Is dat niet ook wat we onze kinderen zien doen, terwijl we op onze handen zitten en onze tong afbijten? Ze leren toch het meest als ze het zelf ontdekken. Ook al zien wij al kilometers van tevoren aankomen wat er gaat gebeuren, laat ze het maar ondervinden. De School van het Leven.
Als je op een bepaalde leeftijd komt en je hebt een béétje geleefd, dan heb je aardig wat diploma’s binnen van de School van het Leven.
In business is het ook zo.
Om een goede ondernemer te worden, ga je door de Business-school van het Leven.
En als volwassene zoek je naar iemand waar je vroeger als kind tegen rebelleerde.
Een leermeester.
Iemand die allang heeft ontdekt wat jij nog probeert uit te vogelen.
Die de codes heeft gekraakt en de geheime formules heeft ontdekt
Okee, hier is de deal. In de afgelopen 10 jaar heb ik honderden formules ontdekt.
Daarmee hebben duizenden ondernemers extreme resultaten geboekt met hun sales, marketing en copywriting.
Die zaklamp noem ik Expertise Marketing.
Als mijn lamp aangaat, dan zie je in het volle licht alles wat je nodig hebt om de bekendste naam in je markt te worden, met de hoogste status en de hoogste tarieven.
Het resultaat van Expertise Marketing is dat je klanten voor het leven krijgt.
Als je wilt dat ik je hierbij help, kun je die bestellen en je hebt dan direct toegang tot de snelste route.
Voor jou is dit een versnelde Business-school van het Leven. Je kunt de donkere route door de braamstruiken nemen, of je volgt het licht van mijn zaklamp.
“Toen corona toesloeg, hadden wij in maart, april en mei 2020 opeens nul omzet. Want onze klanten zaten allemaal thuis, en wij verkopen videomarketing. Thuis valt niet zoveel te filmen. Het was echt verschrikkelijk.
Als dat nog 3 maanden had doorgegaan, dan was Fideo er mogelijk niet meer geweest. We zijn met 3 mede-eigenaren, we hadden 4 mensen in dienst en we zaten in een pand van bijna 250 m2. Dat moet allemaal wel betaald worden. Er ging bijna 20.000 euro per maand uit. Ik had zelf net een nieuw huis gekocht. En dan heb ik het nog niet eens over de salarissen die wij als eigenaren aan onszelf betalen. Als je geld verdampt dan brengt dat gewoon wel echt stress met zich mee.
Onze scenarioschrijver moesten we laten gaan. Die zou een contractverlenging krijgen, maar ja, dat zat er gewoon niet in.
Toen las ik mails van Aartjan waarin hij Het Lab promootte. Ik dacht: Fuck man, dit moet ik gewoon gaan doen. Ik kon mijn ogen bijna niet geloven, de prijs is eigenlijk heel laag. En ik betaal nu nog minder omdat ik een jaarabonnement heb. Daarvoor werk ik nu samen met in mijn ogen een van de grootste marketeers van Nederland, waar ik best wel tegenop zie. Een van mijn helden. Daar kan ik nu gewoon iedere maand mee samenwerken.
Een van de grootste dingen die wij hebben toegepast is toch wel gewoon het wekelijks mailen. Daarvoor mailden we met moeite 1 keer per maand.
Het Lab heeft ons geholpen om op een vernieuwende manier met sales en marketing bezig te zijn. Iets wat ik zonder hem misschien wel nooit had gedurfd.
Afgelopen Q4 was de beste Q4 ooit. We hebben een recordomzet gedraaid. En als dit zo doorgaat wordt dit de beste Q1 ooit. We leven eigenlijk een beetje in een droom op dit moment. Dat we echt denken van: what the fuck? Onze marketingmachine pruttelde soms, maar we hebben nu echt het gevoel dat we het lekker hebben draaien. Ik vind het heel erg cool.
Het is zo gigantisch druk met aanvragen dat mijn compagnon een appje stuurde: “Nou ben ik er klaar mee 😊 ik ben nog niet aan een offerte begonnen of ik heb er al weer 2 liggen”
En wat heel erg leuk is, het gaat nu zo fucking goed dat we onze scenarioschrijver, die we in april hadden moeten laten gaan, weer terug hebben gehaald.“
“Ik heb jaren lang een ééndaagse cursus gegeven, in een zaaltje met 8 deelnemers. Die allemaal €625 betaalden. De helft kwam via salespartners. Na aftrek van kosten en sales fees bleef er dan €1.000 winst voor mij over.
Maar ik heb dromen over veel meer mensen écht helpen en een veel breder bereik. ‘Global’ zelfs.
Als ik alleen was, dan zei ik zachtjes ‘Ik wil eigenlijk miljonair worden!’
Maar dan, vlak voor het slapen gaan, zei de rationalist in mij ‘Joh, doe niet zo gek, je hebt maar 8 mensen in een zaaltje.’
Tijdens de eerste corona-lockdown heb ik lopen experimenteren met andere vormen van trainen, allemaal online natuurlijk. In een van de masterclasses van Het Lab kwam toen een idee van Aartjan voorbij over het verkopen van online trainingen.
Dat idee heb ik toegepast. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een landingspagina gemaakt. Daarmee kreeg ik 10 mensen over de streep, voor €850 p.p.
De training werkte! De klanten zijn allemaal ambassadeurs geworden. Er zijn bijna geen kosten, dus de €8.500 omzet is nu mijn winst!
Een paar maanden daarna is de 2e groep van start gegaan. Deze keer met €20.000 winst. Toen had ik genoeg vermogen om enkele maanden te overbruggen.
Mijn leven is volledig veranderd. Ik ben helemaal gestopt met consultancy-werk. Ik richt me nu 100% op het geven van deze training. Ik shift naar Engelstalig en bouw een global bedrijf rondom dit ene product.
Mijn grootste droom ben ik nu aan het waarmaken. 😳
Grappig, hoe één idee uit Het Lab de zaak deed verschuiven als een lawine!”
“Ik ben coach en ik volgde Aartjan al lang via YouTube en ik had ook een boek van hem gelezen. Ik ben verslingerd aan hem.
Na het bekijken van een video heb ik in een uurt mijn hele homepage herschreven op basis van de dingen die hij had gedeeld. Vanaf dat moment stroomde mijn agenda inderdaad helemaal vol.
Ik vind 1 op 1 coaching heel leuk, maar niet te vaak. Op een gegeven moment deed ik wel 4 sessies per dag van 1,5 uur per klant.
En ik dacht: ik moet niet de hele dag met mensen zitten. Ik wil veel meer online diensten gaan verlenen.
Maar ja, dan moet ik wel goede salespagina’s kunnen schrijven. Toen heb ik me eigenlijk spontaan aangemeld voor Het Lab.
Voordat ik ging ondernemen ben ik manager geweest bij het Kadaster, op een online afdeling. Een aantal dingen weet ik daardoor al, want ik kom zelf uit de online marketing.
Het is vooral de manier waarop hij het vertelt. Als ik dan zo’n masterclass luister, heb ik daarna weer heel veel energie en inspiratie om te schrijven.
Binnenkort ga ik ook weer een hoop verkooppagina’s schrijven voor mijn website en dan luister ik even een paar masterclasses van Het Lab om op ideeën te komen.
Zo heb ik ook mijn advertenties opgebouwd in AdWords, en de landingspagina’s. Met als gevolg dat ik heel vaak mijn advertenties moet uitzetten, of het budget helemaal naar beneden schroeven, omdat het aantal aanvragen anders gewoon teveel is.
Ik heb momenteel alle advertenties uit behalve 1. Die heb ik draaien voor, 50 euro per maand of zo. Dat is natuurlijk niks. En zelfs dan heb ik dagelijks een nieuwe aanvraag. Op het moment dat ik de kraan opendraai en het budget verhoog naar 100 euro, dan merk ik meteen dat ik 2 of 3 aanvragen per dag krijg.”
“Het aantal bezoekers op mijn website over portrettekenen was heel laag. Daardoor verkocht ik maar 1 of 2 trainingen in de maand. Toen ben ik wat gaan pielen met teksten. Ik heb de boeken van Aartjan gekocht.
Eerst moet je natuurlijk e-mailadressen verzamelen. Dat begon opeens te lopen.
En toen dacht ik: ik moet gewoon wat meer geld investeren, dus ik word maar lid van zijn membership. In diezelfde maand verkocht ik er 7. Ik denk: Ooooo….
Hij gaf in zijn masterclass zoveel concrete tips dat ik dacht: Ja shit, dit kan ik gewoon klakkeloos uitvoeren. En dat werkte gewoon.
Je pakt gewoon zijn formule. Je schrijft zijn woorden op, en daar plak je jouw tekst tussen, en moeilijker is het niet.
In een masterclass over copywriting vertelde hij over het schrijven van gestapelde bulletpoints. Die hebben iets mysterieus. Dat zijn zulke simpele dingen, dat je er in het begin helemaal overheen kijkt.
Vooral met e-mails zie ik het aan de reacties van mensen. Voorheen kreeg ik misschien 1 of 2 reacties in de week. Nu krijg ik er 4 of 5 per dág.
Mijn doelgroep bestaat voornamelijk uit wat oudere mensen die wat hebben. Die bijvoorbeeld een beroerte gehad hebben, en die zijn gaan tekenen om tot rust te komen. Door mijn mails gaan ze me daarover vertellen.
Als je zulke contacten hebt met mensen dan praat je ook niet meer over verkopen, dan is het eigenlijk vanzelfsprekend dat ze iets bij je gaan doen. Door het persoonlijke contact wat je opbouwt door de manier van mailen. Zodra je een relatie hebt, heb je vertrouwen, en dan is verkopen appeltje-eitje.
Dat lukt alleen maar als je mailt op de manier zoals Aartjan dat brengt.
Ik moest over het geld wel even nadenken. Maar ik dacht: als je niet investeert kom je ook geen zak vooruit. Je moet kijken naar: wat levert het je op? Ik heb inmiddels wel geleerd: wil je echt vooruit? Dan moet je gewoon investeren.
Ik had iemand nodig die al bereikt heeft wat ik wil. Zeker op het gebied van copywriting. In mijn uppie red ik dat niet.
Ik heb ook nog gekeken naar trainingen van een journalist die schrijft voor de Volkskrant en verschillende bladen. Ik ben ook geabonneerd op zijn nieuwsbrief. Maar hij mailt amper.
Aartjan is veel meer gericht op copywriting. Hij is eigenlijk supercommercieel. Alles wat hij schrijft, heeft een bepaalde opbrengst.
Waar Aartjan het meeste mee scoort, zijn gewoon de concrete resultaten. Dat is natuurlijk iets waar mensen helemaal van door hun dak gaan.”
“Ik heb nog nooit zoveel vertrouwen gehad, want ik zie opeens inkomen door mijn e-mails. Er zijn cliënten die zich daardoor aanmelden.
Dat heb ik in 10 jaar nog nooit meegemaakt. Nooit. Het is pas sinds ik Aartjans formule uit Het Lab toepas.
Ik heb trouwens ook nog nooit zoveel mensen verloren: 10%. Maar dat is eigenlijk wel een opluchting. Ik heb liever mensen die het leuk vinden om van mij te lezen, dan mensen die nooit de intentie hebben om wat te kopen.
Er was een cliënt waarmee ik lang heb zitten worstelen. Als ze uitgebreid reageerde op mijn e-mails dacht ik: “Pff, daar heb je haar weer.” Zij heeft zich nu dus afgemeld. Mensen die aandacht vragen maar niet bij mij passen zijn nu weg. Het kost mij minder tijd en energie.
Mijn allerbeste cliënt schrijft nu elke keer: ‘Jij bent zo’n goede schrijfster. Onvoorstelbaar! Jezus, dat is precies wat ik bedoel!’
Ik verwacht dat ik aan het eind van het jaar mijn inkomen verdubbeld heb.”
“Hoi Aartjan,
Vandaag ben ik begonnen met het versturen van mijn Love Letter: de nieuwe e-mailnieuwsbrief.
Ik had in 3 jaar geen nieuwsbrief uitgedaan.
Het leuke is dat ik een paar reacties heb gehad van mensen die ik lang niet had gesproken. Wel 15 jaar geleden of langer!!
Het voelt alsof ik een bron van flow heb aangeboord, en dat is precies wat één van mijn klanten zei:
“Zooo! Shatavari JIJ zit lekker in je flow!”
Die klant is een ontzettende creatieveling en hij stoeit professioneel met concepten dus dat is hartstikke stimulerend te horen.
Een ander zei dat hij wel eens kennis wilde maken met een vrouw waar de energie zo van het papier af spat! Hij kijkt naar mijn nieuwe website uit half of eind januari en overweegt daarna met z’n vrouw bij me te komen.
Ik weet volgens mij niet half wat ik over mezelf afroep!
Ooit was ik bladmanager van een personeelsblad. Bij een bank. Daar ben ik tijdens een reorganisatie ontslagen, en mijn baas zei toen dat ik niet kon schrijven. Dat had ik altijd onthouden, dat ik daar niet zo goed in was.
Maar met jouw hulp heb ik een schrijfstijl gevonden die klopt. Ik hoef mezelf niet in bochten te wringen of te overschreeuwen met iets waar ik me niet comfortabel in voel.
Het is net als met liefde: iedereen weet wel wat liefde is, maar om de taal der liefde te spreken, daar heb je wel een teacher voor nodig.
Je kan zelf een verhaaltje schrijven of je kan zelf wel wat marketing doen, maar om het echt goed te doen… daar had ik jou voor nodig.
Ik heb nu veeel scherper wat ik doe, wat ik wil uitdragen en hoe ik mezelf kan laten doorschijnen in mijn marketing-personage.
Dankzij jouw lessen in Het Lab heb ik er woorden voor kunnen vinden.
Lekker gek en maf zoals ook een kant van mij is. Dat kon nooit want dat was in mijn ogen spiritueel not done. Nu wel, ik noem het spiritueel incorrect. Dat is een hele opluchting.
Ben behoorlijk IN FLOOOW!
Heel erg bedankt tot nu toe Aartjan!!!
Groetjes, Shatavari”
Zit je ergens aan vast?
Noop, je zit helemaal nergens aan vast. Want je membership is maandelijks opzegbaar – behalve als je het voordelige jaar-membership hebt: dan is het jaarlijks opzegbaar. Gewoon door een mail te sturen naar support@schrijvenvoorinternet.nl.
Waarom is er geen niet goed, geld terug garantie?
Refunds zijn niet mogelijk, want daar zijn de masterclasses te waardevol voor. Maar je zit nergens aan vast, want je membership is maandelijks opzegbaar – behalve als je het voordelige jaar-membership hebt: dan is het jaarlijks opzegbaar.
Wanneer verschijnt de volgende masterclass?
Op de eerste maandag van de maand verschijnt je nieuwe masterclass op de ledensite. Ongeveer een week later krijg je ook de envelop in de brievenbus met daarin de papieren versie van de masterclass. Dan heb je hem dus ook fysiek bij de hand. Kun je er bijvoorbeeld dingen bij schrijven.
Waarom wordt je maandbedrag afgeschreven voordat de masterclass beschikbaar is?
Vergelijk het maar met een abonnement op een tijdschrift. Daar betaal je voor en vervolgens ploft er elke maand een maandblad op de mat. Zo gaat het bij Het Lab ook. Elke eerste maandag van de maand verschijnt de nieuwe masterclass op de ledensite, en ongeveer een week later krijg je ook de envelop met de masterclass in de brievenbus. Het maandbedrag wordt van je rekening afgeschreven via automatische incasso. Als je tenminste een maandabonnement hebt. Je krijgt dan elke maand een e-mail met daarin de factuur voor je administratie. Het is dus niet nodig om je maandbedrag zelf over te maken. Als je een jaarabonnement hebt dan wordt het jaarlijks afgeschreven natuurlijk.
Welkom bij Het Lab, start hieronder je membership!
Member worden
Het Lab
€79 / maand
maandelijks opzegbaar
Elke maand een gloednieuwe formule om de bekendste naam in je markt te worden:
- Op video
- Als audio
- Op papier, per post
Of kies voor 12 maanden voor de prijs van 10.
Bespaar zo €158 met een jaar-membership.
Heb je nog vragen of twijfels, voordat je je aanmeldt?
Blijf er dan niet mee zitten. Mail ons even op info@schrijvenvoorinternet.nl.
“Ik realiseerde me door Aartjan dat ik één van de besten in mijn markt ben. Ik heb Calimero ter adoptie weggegeven. Hij heeft me waanzinnig geïnspireerd.
Ik heb mijn homepage een make-over gegeven. Daardoor hoef ik nu niet eens meer te verkopen. Alleen maar een kwartiertje te bellen. Klanten hebben eigenlijk al besloten voordat ze mij bellen.
Ik krijg ook minder mensen met kapsones als klant. Minder zeikerds, en meer doeners.
Veel van de tips uit de masterclass pas ik toe op de bedrijfsvoering. Ik ben daarin ontspannen geworden, terwijl ik een ADHD’er ben.
Het gaat veel verder dan teksten. Ik ben bijvoorbeeld producten gaan maken die dichter bij de klant staan. En ook om taal te gebruiken die dichter bij de klant staat. Want veel producten zijn online en het woordje online schept afstand.
Het was voor mij best een stap om op mijn website een beetje cocky over te komen. Ik zit als Amsterdammer met mijn bedrijf in Heerenveen en in de Friese cultuur vinden ze al snel dat je een grote bek hebt. Helemaal als je een ‘Hollander’ bent.
Maar mijn klanttevredenheid is gemiddeld een 9,3. Dus dat ben ik toch gewoon op een gepaste manier van de daken gaan schreeuwen. Want ik kan klanten stijlhard in de ogen kijken en zeggen: Wat je hier krijgt is gewoon goed. Klaar uit!
Mijn prijzen heb ik verhoogd met 25%. Ik had deze week nog 2 mensen die besloten om een heel traject aan te schaffen voor 1.750 euro. Er komt ook een VIP-versie van 7,5K.
Een welgestelde klant die een erfenis had gekregen, kocht in één keer een jaartraject. Binnen 3 weken had ik 23 mille op de rekening staan.
In het coronajaar 2020 is mijn omzet gestegen, dat zegt wel wat. Want met Corona kun je de drol inhouden, maar daar krijg je enorme constipatie van. Ik ben gewoon uit de bank gekomen in actie gegaan en heb een 2e vestiging in Nieuwegein geopend, omdat ik klanten uit heel Nederland krijg en ik op deze manier dichter bij ze ben.“
“Ik ben vanaf het begin Member van Het Lab. In die tijd is het aantal klanten dat mijn mails wil ontvangen echt flink gegroeid, dat zijn er nu meer dan 13.000.
Vroeger als we de klant hadden geholpen, dan was het zo: Dankjewel en we horen het wel een keer. Nu volgen we de klant echt langere tijd. Daar kan dan weer een upsell uit komen.
De aantallen aanvragen voor arbodienstvergelijking, verzuimpreventie, of HRM-software stijgen nu maandelijks enorm. We hebben het echt niet normaal zo druk. Ik zei laatst nog tegen mijn compagnon Marco: Jeetje, wat gebeurt er allemaal?
We krijgen de ene na de andere grote aanvraag van bedrijven met duizenden medewerkers. We hadden vorige week een workshop, daar zaten bedrijven bij met 15.000 man of zo. Echt hele dikke vette leads.
Wat ik bij mezelf vooral heb ontdekt is mijn eigen tone of voice. Dat je gewoon poep hebt aan wat mensen ervan vinden.
Ik zei tegen Marco: Goh, we krijgen gewoon fans of zo. Afgelopen jaar is het aantal mensen wat committed is, of wat echt tot onze fanbase behoort, echt hard gegroeid.
Klanten zeggen: Jullie tone of voice is superrelaxed geworden. Ik heb geen last meer van ballast, alles wat je denkt dat je moest doen omdat dat zo hoort in het bedrijfsleven. Fuck it. Daar ben ik totaal niet meer mee bezig.
We zijn onszelf geworden. We hebben iets wat uber-saai is stiekem een klein beetje sexy gemaakt. En zelfs grote corporate bedrijven vinden dat tof. Zitten we gewoon een workshop te geven die 2,5 keer overschreven is. En we hebben klanten die soms al voor de 2e, 3e, soms 4e keer zelfs terugkomen.”
“Door Het Lab ga ik eindelijk doen wat ik al zo lang wilde doen. Aartjan geeft mij dat zetje over de drempel. Dat heb ik nodig om te doen waar ik al jaren tegenaan hik.
Als ik het zelf moet uitzoeken dan wordt het heel groot in mijn mind. En dan ben ik te druk met allerlei andere dingen en kom ik er maar niet aan toe.
Aartjan neemt me bij de hand. Hij hakt het op in hele concrete kleine stukjes, en iets in mij luistert gewoon naar hem. En dan doe ik het.
De manier waarop hij schrijft vind ik geweldig. Dat spreekt me elke keer aan. Je stapt in een film als je zijn mail opent. Hij is geniaal in de diversiteit van onderwerpen. En met zoveel humor. Ik vind het supervet. Ik wil dat ook leren.“
“Ik heb een tip van Aartjan toegepast, die aanried om iedereen die zich op mijn nieuwsbrief inschrijft meteen een bepaalde aanbieding te doen voor mijn cursus ‘Pakkend schrijven’.
Ik vind het leuk om te zien dat het echt heel goed werkt. Doordat ik die aanbieding ben gaan doen, krijg ik nu continu aanmeldingen voor die betaalde cursus. Dat levert me ruim 1.000 euro extra omzet per maand op.“