Home » Persinformatie

Persinformatie

 

Bio van Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel (1970) is online copywriter, trainer en auteur van de bestsellers ‘MAAK ZE GEK!– Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing’ (bestverkochte managementboek 2016, uitgeverij van Duuren Management, juni 2016) en ‘Verleiden op internet – Hoe maak je een website onweerstaanbaar?’ (mei 2011, uitgeverij Van Duuren Management, meer dan 12.000x verkocht).

Tijdens een jarenlange ontdekkingstocht zocht hij naar de beste overtuigings- en verkooptechnieken voor online verkoopsucces. De nieuwste wetenschappelijke inzichten over gedragsbeïnvloeding paste hij toe bij grote Nederlandse en internationale ecommerce-bedrijven en hij geeft er presentaties en workshops over. Aartjan van Erkel werkte als conversie-copywriter in opdracht van bedrijven als Booking.com, Ditzo en de Nationale Postcode Loterij.

Sinds 2012 traint hij ondernemers om meer te verkopen op internet door beter te worden in copywriting, zelfs als ze op school onvoldoendes haalden voor Nederlands. Zijn online trainingsprogramma Online Verkoopscucces XL is gevolgd door meer dan 1.000 ondernemers in 7 verschillenden landen: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Thailand en Nieuw-Zeeland. Daarnaast is hij een veelgevraagd keynote-spreker op ondenemers-evenementen door heel Nederland.

Op zijn blog www.schrijvenvoorinternet.nl geeft hij al 11 jaar lang online copywriting tips en won daarmee de Dutch Small Business Blog Award 2010. Zijn nieuwsbrief met tips om een website onweerstaanbaar te maken wordt gelezen door meer dan 30.000 abonnees, hij wordt op Twittergevolgd door ruim 8.000 mensen en op Facebook door ruim 14.000 mensen. Aartjan is gastspreker op de Universiteit Utrecht en de Hogeschool Utrecht. Hij wordt geciteerd in 8 business-boeken en werd geïnterviewd door onder andere NPO Radio 1, SBS 6, het Algemeen Dagblad, Sprout, Frankwatching, De Zaak, BN De Stem, Managementboek Magazine, Emerce, Het Parool en BNR Nieuwsradio.

LinkedIn-profiel Aartjan van Erkel

Tweevoudig bestseller-auteur

MAAK ZE GEK!
Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing

Bestverkochte managementboek van 2016 op Managementboek.nl

ISBN 9789089653345
Uitgeverij Van Duuren Management
200 pagina’s full color

Paperback € 22,50

1e druk juli 2016
2e druk augustus 2016
3e druk november 2016
4e druk juli 2017

Recensies: www.maakzegek.nl

Verleiden op internet
Hoe maak je een website onweerstaanbaar?

Verleiden op internet is per 1 augustus 2017 meer dan 12.000x verkocht.

ISBN 9789089650726
Uitgeverij Van Duuren Management
232 pagina’s full color

Paperback € 19,95

1e druk mei 2011
2e druk juni 2011
3e druk november 2011
4e druk augustus 2011
5e druk augustus 2013
6e druk augustus 2014
7e druk februari 2016
8e druk januari 2017

Recensies: www.aartjanvanerkel.nl

Geïnterviewd op de radio

NPO radio 1, De Perstribune

Dit interview in media- en sportprogramma De Perstribune gaat over de nieuwe website van De Telegraaf, die veel kritiek gekregen heeft. Aartjan geeft do’s en don’ts voor een goede nieuwswebsite.

BNR Zakendoen met

Aartjan werd geïnterviewd door presentatrice Marijke Roskam, op 4 mei 2016.

Gestelde vragen tijdens het interview:

  • Kun je een voorbeeld geven van een belachelijk waardevol cadeau?
  • Welke website vind je heel slecht?
  • Als je niet te veel budget hebt, hoe kun je dan toch dat wow-effect bereiken?
  • Hoe heb jij ons ergens verleid, zonder dat wij het in de gaten hadden?
  • Een van de bedrijven waar je voor hebt gewerkt is Booking.com, hoe beïnvloeden zij hun klanten?
  • Wat voor triggers zitten er in het brein van klanten, op welke knoppen druk jij?
  • Wat maakt een testimonial van een klant overtuigender?
  • Kunnen we niet beter allemaal filmpjes maken en die teksten achterwege laten?
  • Je krijgt op Facebook veel commentaar op die termen ‘Oh my god! What the fuck?’, is dat het you hate it or you love it-principe?

Aartjan op social media

Tweets over Aartjans boek MAAK ZE GEK!

Tweets over Aartjans workshops, trainingen, webinars, etc.

Recensies & interviews 

Selectie van recensies van de boeken MAAK ZE GEK! en Verleiden op internet

Managementboek Magazine – MAAK ZE GEK!
Managementboek Magazine – Verleiden op internet (interview Paul Groothengel)
Managementboek Magazine  Verleiden op internet (recensie Michel Hoetmer)

Marketingfacts – MAAK ZE GEK!
Marketingfacts  Verleiden op internet

Maud Ebbekink

Bol.com

Recensie in maandblad Webdesigner

Bas van de Haterd – Verleidingstips voor online recruitment (1)
Bas van de Haterd – Verleidingstips voor online recruitment (2)

Tekstblad

Copytips

René Stuifzand – recensie en interview

Zichtbare Zaken Blog

Vrijewerker.nl

Geïnterviewd in podcasts

Thijs Lindhout 100% inspiratie Podcast
>> beluister ‘m hier <<

Ninke van der Leck Podcast
>> beluister ‘m hier <<

Studio Maestro Podcast
Maak ze gek!
>> beluister ‘m hier <<

De Erno Hannink Show
Vermoord de clichés – Maak me gek met copy
>> beluister ‘m hier <<

Alex Lie-Hap-Po Ondernemerspassie Podcast
WTF?! Hoe je een autoriteit wordt
>> beluister ‘m hier <<

Jelle Drijver
Maak ze gek! Zo kom je op nummer 1 in de Managementboek bestseller top 100
>> beluister ‘m hier <<

YouTube:
Maak ze gek! Aartjan van Erkel over zijn nieuwste boek
>> beluister ‘m hier <<

Frankwatching Podcast op Stitcher (Android)
Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing
>> beluister ‘m hier <<

Frankwatching Podcast op iTunes (Apple)
Hoe je opvallend veel klanten trekt met Online Marketing, met Jelle Drijver
>> beluister ‘m hier <<

Facebook Live-uitzending
In gesprek met Aartjan van Erkel over zijn nieuwe boek
>> beluister ‘m hier <<

Awards en onderscheidingen

Bestverkochte managementboek 2016: MAAK ZE GEK!

Nummer-1-notering in Managementboek bestseller top 100 met MAAK ZE GEK! in juli en augustus 2016

154 reviews op Bol.com en Managementboek.nl voor Verleiden op internet. Daarvan beoordeelden 152 lezers het boek met 4 of 5 sterren.

Nummer-1-notering topauteurs Frankwatching (feb 2013): grootste aantal lezers per gepubliceerd artikel.

Bestseller: zijn boek Verleiden op internet is meer dan 10.000x verkocht (augustus 2014).

Top-3-notering in Managementboek.nl bestseller top 100 in 2011.

Lid van de vakjury bij Usability Awards België 2011, 2012 en 2013.

Winnaar Dutch Small Business Blog Award 2010 met het blog Schrijven voor internet.

Tweede plaats Usability Award 2010 voor Ditzo. Juryrapport: “Korte, scanbare teksten.”

Tros Radar (april 2010)“Slechts 3 van de 46 autoverzekeraars heeft begrijpelijke voorwaarden. Waaronder Ditzo, dat formuleert op taalniveau B2. Begrijpelijk voor 80% van de Nederlanders.”

Beste artikel & Beste auteur Webanalisten.nl 2009.

Boeken die Aartjan van Erkel citeren

Aartjan wordt geciteerd in 8 verschillende business-boeken:

 

  • Meer omzet met je webshop – Jurjen Jongejan
  • Een zaak van fans – Ellen de Lange-Ros
  • Sell your stuff online – Mariko Naber
  • Verleid de klant – Rob Snoeijen en Daniëlle de Jonge
  • Kies je doelgroep – Erno Hannink
  • Zakelijk bloggen – Mariska van Dasselaar
  • Social media marketing voor zzp’ers – Marlies van der Meer
  • Webdesign, van concept naar realisatie – Hedwyg van Groenendaal

Interviews door Aartjan van Erkel

    Aartjan van Erkel interviewt professor Robert Cialdini (Harvard University, Stanford University)

    Aartjan van Erkel interviewt design-expert Stephen Anderson

    Aartjan van Erkel interviewt gedragseconoom Dan Ariely (MIT)

    Aartjan van Erkel interviewt copywriting-en AB-testing expert Michael Aagaard

    Aartjan van Erkel interviewt copywriting-en AB-testing expert Ton Wesseling

    Aartjan van Erkel over zijn boek ‘Verleiden op internet’

    Lezing op I AM MEDIA 2014

    Presentatie op Emerce Conversion 2011

    Foto’s van Aartjan

    Politiek incorrecte marketing-tips

    Meer dan 25.000 abonnees

    © Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

    Dive straight into the feedback!
    Login below and you can start commenting using your own user instantly