Persinformatie

 

Bio van Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel (1970) is copywriter, trainer en auteur van de bestsellers ‘Nummer 1 – Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven’ (bestverkochte managementboek van 2022, uitgeverij Van Duuren Management),  ‘MAAK ZE GEK!– Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing’ (bestverkochte managementboek van 2016, uitgeverij Van Duuren Management) en ‘Verleiden op internet – Hoe maak je een website onweerstaanbaar?’ (mei 2011, uitgeverij Van Duuren Management, meer dan 13.000x verkocht).

Aartjan van Erkel werkte jarenlang als copywriter in opdracht van bedrijven als Booking.com, Ditzo, Triodos Bank,  en de Nationale Postcode Loterij en is nu trainer en coach van experts zoals dienstverleners, coaches en trainers die de bekendste naam in hun markt willen worden.

Zijn online trainingsprogramma’s en memberships worden gevolgd door meer dan 3.000 ondernemers in 9 verschillende landen: Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje, de Verenigde Staten, Thailand en Nieuw-Zeeland. Daarnaast is hij keynote-spreker op evenementen voor ondernemers.

Op zijn blog www.schrijvenvoorinternet.nl schrijft hij sinds 16 jaar artikelen en won daarmee de Dutch Small Business Blog Award. Zijn beruchte politiek incorrecte marketing-tips worden dagelijks gelezen door meer dan 7.000 abonnees. Hij wordt op Twitter gevolgd door ruim 7.000 mensen en op Facebook door ruim 14.000 mensen.

Aartjan is gastspreker op de Universiteit Utrecht en de Hogeschool Utrecht. Hij wordt geciteerd in 8 business-boeken en werd geïnterviewd door onder andere NPO Radio 1, SBS 6, NRC, het Algemeen Dagblad, Sprout, Frankwatching, De Zaak, BN De Stem, Managementboek Magazine, Emerce, Het Parool, De Ondernemer en BNR Nieuwsradio.

LinkedIn-profiel Aartjan van Erkel

 

Ben je journalist of redacteur en heb je een interviewverzoek, bel dan het team van Aartjan via 030-6048418.

Heb je een podcast of YouTube-kanaal en wil je Aartjan interviewen? Download dan het media-pack en neem contact op via het e-mailadres dat daarin staat:

Meervoudig #1 bestseller-auteur

Nummer 1
Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven

Bestverkochte boek van 2022 op Managementboek.nl

ISBN 9789089656124
Uitgeverij Van Duuren Management
192 pagina’s full color

Hardcover € 23,99

1e druk januari 2022
2e druk augustus 2022

Boekwebsite: nummer1.online

MAAK ZE GEK!
Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing

Bestverkochte boek van 2016 op Managementboek.nl

ISBN 9789089653345
Uitgeverij Van Duuren Management
200 pagina’s

Paperback € 23,99

1e druk juli 2016
2e druk augustus 2016
3e druk november 2016
4e druk juli 2017
5e druk april 2018
6e druk
7e druk
8e druk december 2020

Recensies: maakzegek.nl

Verleiden op internet
Hoe maak je een website onweerstaanbaar?

Meer dan 13.000x verkocht.

ISBN 9789089650726
Uitgeverij Van Duuren Management
232 pagina’s full color

Paperback € 19,95

1e druk mei 2011
2e druk juni 2011
3e druk november 2011
4e druk augustus 2011
5e druk augustus 2013
6e druk augustus 2014
7e druk februari 2016
8e druk januari 2017
9e druk september 2018

Recensies: www.verleidenopinternet.nl 

Interviews op radio en tv

Over de do’s en don’ts van een goede website

Radio-programma: ‘De Perstribune’ op NPO radio 1

Interview over de nieuwe website van de Telegraaf, die destijd veel kritiek kreeg. Aartjan geeft do’s en don’ts voor een goede nieuwswebsite.

Over opvallen met online marketing

Radio-programma: ‘BNR Zakendoen’

Interview over beïnvloeding op websites en social media.

Over meer verkopen met betere marketing

TV-programma: ‘Business aan tafel’ op SBS6

Interview over mijn boek ‘Maak ze gek!’, het bestverkochte managementboek van 2016.

Interviews in kranten

NRC, katern Economie – Werk & Geld

Interview met Aartjan van Erkel en andere internet-experts in NRC op zaterdag 20 februari 2021:

De Ondernemer

Interview met Aartjan van Erkel op zaterdag 28 juni 2014:

Algemeen Dagblad

Interview met Aartjan van Erkel in AD Weekend op zaterdag 11 juni 2011:

BN De Stem

Interview met Aartjan van Erkel en andere internet-experts in BN De Stem – Multimedia op dinsdag 14 juni 2011:

Interviews in podcasts

Aartjan wordt regelmatig geïnterviewd door podcasters. Deze interviews vind je hier:

Boekrecensies

Selectie van recensies van de boeken MAAK ZE GEK! en Verleiden op internet

Managementboek Magazine – MAAK ZE GEK!
Managementboek Magazine – Verleiden op internet (interview Paul Groothengel)
Managementboek Magazine  Verleiden op internet (recensie Michel Hoetmer)

Marketingfacts – MAAK ZE GEK!
Marketingfacts  Verleiden op internet

Henk Jan Kamsteeg – Recensie: Nummer 1

Bazarow. – Marketing voor ondernemers met lef

Maud Ebbekink

Bol.comNummer 1
Bol.comMAAK ZE GEK!

Tekstblad

Zichtbare Zaken Blog

Awards en onderscheidingen

Bestverkochte boek van 2022 op Managementboek.nl: Nummer 1

Bestverkochte boek van 2016 op Managementboek.nl: MAAK ZE GEK!

Nummer 1 in Managementboek Top 100 (februari en maart 2022): Nummer 1

Nummer 1 in Managementboek Top 100 (juli en augustus 2016): MAAK ZE GEK!

461 reviews van zijn boeken op Bol.com en Managementboek.nl. Daarvan beoordeelden 432 lezers het boek met 4 of 5 sterren.

Nummer-1-notering topauteurs Frankwatching (feb 2013): grootste aantal lezers per gepubliceerd artikel.

Bestseller: Verleiden op internet is meer dan 13.000x verkocht.

Lid van de vakjury bij Usability Awards België 2011, 2012 en 2013.

Winnaar Dutch Small Business Blog Award 2010 met het blog Schrijvenvoorinternet.nl.

Tweede plaats Usability Award 2010 voor Ditzo. Juryrapport: “Korte, scanbare teksten.”

Tros Radar (april 2010)“Slechts 3 van de 46 autoverzekeraars heeft begrijpelijke voorwaarden. Waaronder Ditzo, dat formuleert op taalniveau B2. Begrijpelijk voor 80% van de Nederlanders.”

Beste artikel & Beste auteur Webanalisten.nl 2009.

Overige interviews met Aartjan van Erkel

Boeken die Aartjan van Erkel citeren

Aartjan wordt geciteerd in 8 verschillende business-boeken:

 

  • Meer omzet met je webshop – Jurjen Jongejan
  • Een zaak van fans – Ellen de Lange-Ros
  • Sell your stuff online – Mariko Naber
  • Verleid de klant – Rob Snoeijen en Daniëlle de Jonge
  • Kies je doelgroep – Erno Hannink
  • Zakelijk bloggen – Mariska van Dasselaar
  • Social media marketing voor zzp’ers – Marlies van der Meer
  • Webdesign, van concept naar realisatie – Hedwyg van Groenendaal

Foto’s van Aartjan

De meeste foto’s op deze website zijn gemaakt door mijn onvolprezen vaste fotograaf ©Stijn Rademaker, www.stijnrademaker.nl

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

Top! Tnx man.

 

Zo regel je het:

1. Geef ons je JAWOORD in ons geliefde Slack.

2. Vermeld je keuze - alleen of samen.

3. Geven wij je verdere eh, instructies.

 

Zo simpel is het.

Makkelijker konden we het niet maken. En het wordt vanaf nu alleen nog maar leuker.

Helaas, Road Runner. Nog even geduld.

 

Deze button doet niet wat-ie belooft.

Slechts een salespagina-voor-de-vorm-dingetje.

 

Te doen: eerst alles doorlezen tot het helemaal hartstikke eind. Zeker van je zaak zijn en zo.

Klik maar ergens naast deze pop-up.

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: