Persinformatie
Bio van Aartjan van Erkel
Aartjan van Erkel (1970) is online copywriter, trainer en auteur van de bestsellers ‘MAAK ZE GEK!– Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing’ (bestverkochte managementboek van het jaar in 2016, uitgeverij Van Duuren Management) en ‘Verleiden op internet – Hoe maak je een website onweerstaanbaar?’ (mei 2011, uitgeverij Van Duuren Management, meer dan 13.000x verkocht).
Aartjan van Erkel werkte jarenlang als copywriter in opdracht van bedrijven als Booking.com, Ditzo, Triodos Bank, en de Nationale Postcode Loterij.
Sinds 2012 helpt hij experts zoals dienstverleners, coaches en trainers om de bekendste naam in hun markt te worden, en klanten voor het leven te krijgen.
Zijn online trainingsprogramma’s en memberships worden gevolgd door meer dan 2.000 ondernemers in 9 verschillende landen: Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje, de Verenigde Staten, Thailand en Nieuw-Zeeland. Daarnaast is hij keynote-spreker op ondenemers-evenementen.
Op zijn blog www.schrijvenvoorinternet.nl schrijft hij sinds 12 jaar artikelen en won daarmee de Dutch Small Business Blog Award. Zijn beruchte politiek incorrecte marketing-tips worden dagelijks gelezen door meer dan 18.000 abonnees. Hij wordt op Twitter gevolgd door ruim 7.000 mensen en op Facebook door ruim 14.000 mensen.
Aartjan is gastspreker op de Universiteit Utrecht en de Hogeschool Utrecht. Hij wordt geciteerd in 8 business-boeken en werd geïnterviewd door onder andere NPO Radio 1, SBS 6, het Algemeen Dagblad, Sprout, Frankwatching, De Zaak, BN De Stem, Managementboek Magazine, Emerce, Het Parool en BNR Nieuwsradio.
LinkedIn-profiel Aartjan van Erkel
Ben je journalist of redacteur en heb je een interviewverzoek, bel dan het team van Aartjan via 030-6048418.
Heb je een podcast of YouTube-kanaal en wil je Aartjan interviewen? Download dan het media-pack en neem contact op via het e-mailadres dat daarin staat.
Meervoudig bestseller-auteur
Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven
ISBN 9789089656124
Uitgeverij Van Duuren Management
192 pagina’s full color
Hardcover € 23,99
1e druk januari 2022
Boekwebsite: www.nummer1.online
MAAK ZE GEK!
Hoe je opvallend veel klanten trekt met online marketing
Bestverkochte boek van het jaar in 2016 op Managementboek.nl
ISBN 9789089653345
Uitgeverij Van Duuren Management
200 pagina’s
Paperback € 23,99
1e druk juli 2016
2e druk augustus 2016
3e druk november 2016
4e druk juli 2017
5e druk april 2018
6e druk
7e druk
8e druk december 2020
Recensies: www.maakzegek.nl
Verleiden op internet
Hoe maak je een website onweerstaanbaar?
Verleiden op internet is per 1 mei 2020 meer dan 13.000x verkocht.
ISBN 9789089650726
Uitgeverij Van Duuren Management
232 pagina’s full color
Paperback € 19,95
1e druk mei 2011
2e druk juni 2011
3e druk november 2011
4e druk augustus 2011
5e druk augustus 2013
6e druk augustus 2014
7e druk februari 2016
8e druk januari 2017
9e druk september 2018
Recensies: www.verleidenopinternet.nl
Geïnterviewd op de radio
NPO radio 1, De Perstribune
Dit interview in media- en sportprogramma De Perstribune gaat over de nieuwe website van De Telegraaf, die veel kritiek gekregen heeft. Aartjan geeft do’s en don’ts voor een goede nieuwswebsite.
BNR Zakendoen met
Aartjan werd geïnterviewd door presentatrice Marijke Roskam, op 4 mei 2016.
Gestelde vragen tijdens het interview:
- Kun je een voorbeeld geven van een belachelijk waardevol cadeau?
- Welke website vind je heel slecht?
- Als je niet te veel budget hebt, hoe kun je dan toch dat wow-effect bereiken?
- Hoe heb jij ons ergens verleid, zonder dat wij het in de gaten hadden?
- Een van de bedrijven waar je voor hebt gewerkt is Booking.com, hoe beïnvloeden zij hun klanten?
- Wat voor triggers zitten er in het brein van klanten, op welke knoppen druk jij?
- Wat maakt een testimonial van een klant overtuigender?
- Kunnen we niet beter allemaal filmpjes maken en die teksten achterwege laten?
- Je krijgt op Facebook veel commentaar op die termen ‘Oh my god! What the fuck?’, is dat het you hate it or you love it-principe?
Meer interviews met Aartjan
Aartjan wordt ook regelmatig geïnterviewd voor podcasts. Deze interviews vind je hier.
Aartjan op social media
Tweets over Aartjans boek MAAK ZE GEK!


Tweets over Aartjans workshops, trainingen, webinars, etc.



Recensies & interviews
Selectie van recensies van de boeken MAAK ZE GEK! en Verleiden op internet
Managementboek Magazine – MAAK ZE GEK!
Managementboek Magazine – Verleiden op internet (interview Paul Groothengel)
Managementboek Magazine – Verleiden op internet (recensie Michel Hoetmer)
Marketingfacts – MAAK ZE GEK!
Marketingfacts – Verleiden op internet
Recensie in maandblad Webdesigner
Bas van de Haterd – Verleidingstips voor online recruitment (1)
Bas van de Haterd – Verleidingstips voor online recruitment (2)
René Stuifzand – recensie en interview
Awards en onderscheidingen
Bestverkochte managementboek van het jaar 2016: MAAK ZE GEK!
Nummer-1-notering in Managementboek bestseller top 100 met MAAK ZE GEK! in juli en augustus 2016
269 reviews op Bol.com en Managementboek.nl voor Verleiden op internet. Daarvan beoordeelden 242 lezers het boek met 4 of 5 sterren.
Nummer-1-notering topauteurs Frankwatching (feb 2013): grootste aantal lezers per gepubliceerd artikel.
Bestseller: zijn boek Verleiden op internet is meer dan 10.000x verkocht (augustus 2014).
Top-3-notering in Managementboek.nl bestseller top 100 in 2011.
Lid van de vakjury bij Usability Awards België 2011, 2012 en 2013.
Winnaar Dutch Small Business Blog Award 2010 met het blog Schrijven voor internet.
Tweede plaats Usability Award 2010 voor Ditzo. Juryrapport: “Korte, scanbare teksten.”
Tros Radar (april 2010): “Slechts 3 van de 46 autoverzekeraars heeft begrijpelijke voorwaarden. Waaronder Ditzo, dat formuleert op taalniveau B2. Begrijpelijk voor 80% van de Nederlanders.”
Beste artikel & Beste auteur Webanalisten.nl 2009.
Aartjan in de media
Marketingfacts
Interview met onderzoeker Maurits Kaptein: ‘Waarom verkopen echte winkels veel meer dan webshops?’
Interview met professor Robert Cialdini, auteur van de bestseller Invloed
BNR Nieuwsradio
Interview in het programma Zakendoen met…
Frankwatching
Interview met gedragseconoom Dan Ariely
Website Conversie Optimalisatie: 3x inspiratie en 3 praktische tips
Hoe verleid je op het internet? Tips, tricks en strategieën
Breekt je site sociale regels?
Klanten zijn gek op happy end
3 tips voor uw tone of voice
Checklist scanbaar schrijven
Aartjan
Video over mijn nieuwe boek
Webdesigner
Column over boek Verleiden op internet
Emerce
Interview over conversie
Twinkle
SEO-copywriting kost conversie
Sprout
Hoe vul ik mijn site?
Boeken die Aartjan van Erkel citeren
Aartjan wordt geciteerd in 8 verschillende business-boeken:
- Meer omzet met je webshop – Jurjen Jongejan
- Een zaak van fans – Ellen de Lange-Ros
- Sell your stuff online – Mariko Naber
- Verleid de klant – Rob Snoeijen en Daniëlle de Jonge
- Kies je doelgroep – Erno Hannink
- Zakelijk bloggen – Mariska van Dasselaar
- Social media marketing voor zzp’ers – Marlies van der Meer
- Webdesign, van concept naar realisatie – Hedwyg van Groenendaal

Interviews door Aartjan van Erkel
Aartjan van Erkel interviewt professor Robert Cialdini (Harvard University, Stanford University)
Aartjan van Erkel interviewt design-expert Stephen Anderson
Aartjan van Erkel interviewt gedragseconoom Dan Ariely (MIT)
Aartjan van Erkel interviewt copywriting-en AB-testing expert Michael Aagaard
Aartjan van Erkel interviewt copywriting-en AB-testing expert Ton Wesseling
Aartjan van Erkel over zijn boek ‘Verleiden op internet’
Lezing op I AM MEDIA 2014
Presentatie op Emerce Conversion 2011
Foto’s van Aartjan
De meeste foto’s op deze website zijn gemaakt door mijn onvolprezen vaste fotograaf ©Stijn Rademaker, www.stijnrademaker.nl





Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Stond op 1 in Managementboek Top 100)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek v/h jaar)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Keynote-spreker
Memberships
Online trainingen voor ondernemers
VIP
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail