Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Wanneer is je boek nou eigenlijk een bestseller?

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Als je aan uitgevers vraagt: wanneer is mijn boek een bestseller? Dan zeggen ze: als er minstens 5.000 stuks verkocht zijn.

Dat is best wel een random criterium. Waarom ligt die lat niet op 3.000 of 6.000 boeken? Al sla je me dood. 5.000 is een mooi rond getal, meer zit er waarschijnlijk niet achter.

Als auteur merk je er ook weinig van. Het enige wat er gebeurt als je boven de 5.000 verkochte boeken uitgaat, is dat je een mailtje krijgt van de uitgever dat je royaltypercentage een paar procent omhoog gaat.

De buitenwereld ziet dat niet. Niemand feliciteert je daarmee.

Voelt dat feestelijk? Meh.

Gelukkig is er ook nog een ander criterium dat bepaalt of jouw boek een bestseller is. Een extreem zichtbaar criterium. En dat is de bestsellerlijst van Managementboek .nl. Of zoals hij officieel heet: de Managementboek Top 100.

Ieder boek dat Managementboek verkoopt, krijgt automatisch een verkooppositie. Een ranking dus. Hoe meer jouw boek in korte tijd verkocht is op hun site, hoe hoger je verkooppositie.

Omdat ze gespecialiseerd zijn in zakelijke non-fictie, heb je daar geen concurrentie van de 7 zussen, John Grisham of Marieke Lucas Rijneveld.

Ze verkopen meer dan 1 miljoen verschillende boeken, en de top 100 bereiken geeft je boek daarom een voor iedereen zichtbare status.

Managementboek maakt er ook echt een ding van als je boek goed verkoopt:

  • Als je in de top 5 staat dan komt jouw boek prominent bovenaan hun homepage te staan
  • Auteurs worden geïnterviewd en gefotografeerd voor hun magazine
  • De nummer 1 in de Top 100 wordt met nog meer égards behandeld, want die krijgt een taart opgestuurd waar je boek en een gouden cijfer 1 op staan afgebeeld
  • In december maken ze de bestverkochte boeken van het jaar bekend

Als een bekende boekensite jouw boek een bestseller heeft genoemd, kun je dat de rest van je leven gebruiken in je marketing. Eens een nummer 1 bestsellerauteur, altijd een nummer 1 bestsellerauteur.

Je hoeft maar 1 dag op nummer 1 te staan en je hebt dus marketinggoud in handen. Want je bent dan voor de rest van je leven een nummer 1 bestsellerauteur. Door die titel knalt jouw status en autoriteit omhoog. Klanten bekijken je nooit meer met dezelfde ogen.

En het lekkere is: om op nummer 1 te komen bij Managementboek hoef je géén 5.000 boeken verkocht te hebben. Het aantal is lager. Het is vooral belangrijk dat je in korte tijd een flinke hoeveelheid verkoopt.

Dat is de reden dat ik in mijn online training BusinessBoek Bestseller uitleg wat ik heb gedaan om met twee verschillende boeken op nummer 1 te komen. Want het is voor jou ook haalbaar, zelfs als je nog nooit eerder een boek hebt geschreven. En de statusverhoging die je zo krijgt in je markt is onbetaalbaar.

Om te vieren dat mijn nieuwe boek deze week op #1 staat in de Managementboek Top 100, geef ik je tot vanmiddag 17.00 uur een Nummer 1 Deal op mijn training BusinessBoek Bestseller: je kunt hem nu aanschaffen voor half geld, en je krijgt er 3 bonussen bij ter waarde van 2.000 euro.

Omdat ik het leuk vind dat je het feestje meeviert, krijg je ook een extra bonus van me: een persoonlijk gesigneerd exemplaar van mijn nieuwe boek.

De Nummer 1 Deal eindigt vanmiddag om 17.00 uur af. Dan vervalt dus de 50% korting en alle bonussen.

De tijdelijke pagina om je nu nog snel aan te melden voor BusinessBoek Bestseller is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-bestseller-nummer1-deal-aartjan

Wie weet spreek ik je binnenkort persoonlijk over je boek, want je krijgt als deelnemer ook de mogelijkheid om mij een paar keer vragen te stellen.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: