Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Beluister dit als je in het echt leuker bent dan in je marketing

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Toen high value businesscoach Ninke van der Leck jaren geleden herstelde van een operatie, schreef ze in haar ziekenhuisbed een e-book voor haar klanten.

De titel van dat e-book was zoiets als: ‘Hoe je als ondernemer meer impact krijgt met je boodschap’.

Een titel met daarin zoals ze het nu zelf noemt: ‘containerbegrippen’.

Door containerbegrippen te gebruiken liet ze in haar copywriting de interessantste dingen weg en vertelde ze iets wat saaier was dan de werkelijkheid.

Want: in die werkelijkheid lag ze plat in dat ziekenhuisbed, nog met de bloedende hechtingen in haar lijf met een laptop op schoot en ik weet niet of je weleens iets typt in bed maar je krijgt daar snel rugpijn en verkrampte polsen van.

Dat ongemak dat ze bereid was om te dragen om dat e-book de wereld in te krijgen, en die urgentie die ze voelde om haar klanten te helpen waren dus niet voelbaar in haar copywriting. Die was veel vlakker dan ze eigenlijk bedoelde.

Toen ik haar daarop wees in een mastermind hebben we samen de titel van haar e-book veranderd in zoiets als ‘Hoe ik in mijn ziekenhuisbed een e-book schreef dat duizenden keren werd aangevraagd en tientallen klanten opleverde’. We weten niet meer precies wat de titel was maar dat maakt niet uit.

Ik had laatst een gesprek met Ninke over haar copywriting en dat heeft ze opgenomen voor haar podcast. Waar we het over hadden was onder andere:

  • Waarom ondernemers meestel nog geen gebruik maken van entertainment in hun marketing
  • Waarom ik mijn klanten vroeger jarenlang in coma geteacht heb en hoe ik daardoor een totale disconnect voelde met mijn eigen markt en mijn beste klanten
  • Hoe je met een kleinere mailinglijst meer verkoopt
  • Hoe je onder de marketingbullshitradar vliegt door berichten te sturen die mensen niet zien als marketing
  • De openbaring die Ninke kreeg waardoor ze marketing zo veel leuker is gaan vinden
  • Hoe je als ondernemer met humor en flair voorkomt dat je marketing vlak en saai wordt gevonden
  • Hoe je zo vaak je maar wilt kunt verkopen zonder weerstand op te roepen als je billen op stoelen wilt krijgen: dus als je tickets verkoopt en mensen in een zaal wilt krijgen voor je training, congres of evenement
  • Wat zijn je eerste stappen om te stoppen met teachen en te beginnen met teasen?

Ons gesprek over copywriting is te beluisteren als aflevering 204 van de Ninke van der Leck Podcast in de podcast-apps, zoals Spotify en Apple Podcast, of direct hier in de Spotify-player:

Enjoy!

Aartjan van Erkel

PS

Veel van de tips die ik geef in deze aflevering lees je ook in mijn nieuwe boek Nummer 1 – Zo word je de bekendste naam in je markt en krijg je klanten voor het leven, de huidige #1 in de Managementboek Top 100.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: