Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Insluiper met vuile handen

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Vorige week hoorde ik dit verhaal van een businesscoach.

Ze had een team schilders over de vloer gehad die de buitenboel hadden geschilderd van haar kantoor.

De schilders hadden de sleutel gekregen, omdat ze af en toe ook binnen moesten zijn.

Om raampjes open te kunnen zetten die ze anders dichtgeschilderd zouden hebben, geloof ik.

Enniewees, op een dag komt ze op kantoor en ze treft daar een van die schilders aan. Heel serieus houdt die een boekje omhoog dat zij geschreven heeft. De titel weet ik niet precies meer, maar het was zoiets als ‘7 omzetgeheimen’.

Hij vroeg wat ze eigenlijk precies deed, en hoe dat zat met die omzetgeheimen.

Het was duidelijk dat de schilder haar met andere ogen was gaan bekijken toen hij dat boekje zag.

Het was ook duidelijk dat hij zich blijkbaar de vrijheid had gepermitteerd om door de spullen op haar kantoor te snuffelen. Hij wist waarschijnlijk wel dat zoiets niet kan, maar zijn nieuwsgierigheid was zo groot geweest dat hij zijn indiscrete gedrag niet had verzwegen maar juist had bekend.

De businesscoach gniffelde toen ze het verhaal vertelde. Dat is de kracht van goede marketing, zei ze. Mensen worden daar zo nieuwsgierig van dat ze genante dingen gaan doen.

We zijn goed bevriend en ik had het met haar al vaak gehad over het schrijven van een dagelijkse e-mail. Mijn eerste vraag was dus: dat is een goed verhaal om aan je klanten te vertellen, heb je daar al een e-mail over geschreven?

Daar had ze nog niet aan gedacht.

Ik merk dit vaak. Ondernemers zijn zich niet bewust van het marketing-goud dat opgestapeld ligt om hen heen. Waar ze ook heengaan en wat ze ook doen op een dag, over bijna alles kun je een e-mail schrijven.

Ik heb mails geschreven over mijn kamerplanten, over een knopje dat op mijn auto zit, over een gouden toiletpot in een Engels museum, over een horloge uit de jaren ’70, over wedstrijden van FC Utrecht, over een liedje op de radio en over een auto die net iets te laat remde.

Het goud ligt overal. Maar pas als je erover gaat schrijven, pak je dat goud.

Dit soort verhalen vertellen zorgt voor een band met je klanten zoals je nog nooit hebt meegemaakt.

Het is alsof je opeens een vriendschapsband met ze hebt, in plaats van alleen maar een zakelijke band.

Over het schrijven van entertaining e-mails geef ik volgende week dinsdag een online seminar.

Daarin zie je:

  • Hoe je entertainment gebruikt in je e-mails, waardoor klanten zich regelmatig bescheuren, druk zitten te knikken met hun hoofd, of moeten slikken
  • Hoe je een golf klanten aantrekt door iets te verspreiden op internet waar ze verslaafd aan zijn
  • Hoe je zelden nog afmeldingen krijgt voor marketingmails – lezers bedanken je zelfs
  • Hoe ik met 10 e-mails in één week 81.000 euro verdiende
  • Hoe je 3 keer zo snel nieuwsbrieven schrijft, die klanten ook nog eens 3 keer zo vaak lezen

Plus nog wat andere tips voor betere e-mailcopywriting.

Wil je kijken, meld je dan hier aan: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-easy-money-met-entertaining-emails

Het is een gratis seminar, maar meld je alleen aan als je dinsdag tijd hebt van 10 tot 12 uur.

Have a good one,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: