Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Lees dit alleen als het bij jou niet stroomt

Aartjan van Erkel

in E-mailmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Joey uit Friends was in de jaren ’80 een onbekende acteur uit een ketchupreclame.

In een spotje van Heinz staat hij bovenop een Amerikaanse wolkenkrabber met een fles Heinz.

Hij kijkt naar beneden, waar een hotdog-kraam staat. Precies op die plek draait hij de dop van de fles ketchup, en legt de fles op zijn kant met de opening boven het trottoir dat tientallen verdiepingen lager ligt.

Hij kuiert rustig via het trappenhuis naar beneden, wacht tot een knap meisje haar hotdog krijgt en bestelt er dan zelf een.

“Want mustard with that?”, vraagt de worstenverkoper.

“No, I’ve got it covered”, zegt de nog piepjonge Matt LeBlanc. Hij klapt zijn hotdog open, en houdt hem achteloos achter zich, waar precies op dat moment de ketchup uit de lucht komt vallen en een perfecte klodder maakt op zijn knakworst.

Waarna het spotje afsluit met: “Heinz Tomato Ketchup: The best things come for those who wait.”

Ruud van Nistelrooy haalde tientallen jaren later de traagheid van Heinz weer aan toen hij zijn ‘ketchuptheorie’ introduceerde.

AD citeert hem in 2017 zo: “Met scoren is het net als met een fles ketchup. Soms doe je ontzettend je best en komt er niets uit. Maar dan ineens gaat het vanzelf en heb je je bord vol liggen.”

Van Nistelrooy wordt internationaal nog vaak geciteerd door spitsen die een tijdje droog staan.

En je kunt zijn ketchuptheorie ook moeiteloos op e-mailcopywriting toepassen.

Misschien vind je het lastig om nieuwsbrieven te schrijven aan je klanten. Veel ondernemers hebben dat, want ze weten niet waar ze elke keer over moeten schrijven.

Daardoor schrijven ze maar af en toe. Hun klanten komen dus aandacht te kort. Ze melden zich aan voor je nieuwsbrief of ze doen zaken met je, en komen daarna tot de conclusie dat je weinig geïnteresseerd bent.

Anders zou je wel vaker van je laten horen.

Als je de ketchup wilt laten stromen en continu ideeën wilt krijgen voor e-mails, kijk dan morgenochtend naar mijn online seminar ‘Easy money met entertaining e-mails’.

Daarin laat ik je zien hoe je vanaf nu veel makkelijk mails gaat schrijven, je klanten charmeert en het telefoonnummer krijgt van het meisje bij de hotdog-kraam.

Ik laat je morgen van 10 tot 12 uur zien:

  • Hoe je entertainment gebruikt in je e-mails, waardoor klanten in de lach schieten, zitten te knikken met hun hoofd, of moeten slikken
  • Hoe je een golf klanten aantrekt op internet door iets te verspreiden waar ze verslaafd aan zijn
  • Hoe je zelden nog afmeldingen krijgt voor marketingmails – lezers bedanken je zelfs
  • Hoe ik met 10 e-mails in één week 81.000 euro verdiende
  • Hoe je 3 keer zo snel nieuwsbrieven schrijft, die klanten ook nog eens 3 keer zo vaak lezen

De link om je gratis aan te melden:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-easy-money-met-entertaining-emails

Weet wel dat je na morgen zo veel ingevingen krijgt voor het schrijven van mails dat het genant wordt. Je kunt nog geen boodschapje doen, geen ritje met de auto maken of geen film bekijken zonder weer op je telefoon te zitten om een paar ideeën op te schrijven.

Tot morgen,

Aartjan van Erkel

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail