Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom de website van veel ondernemers hun klanten totaal niet boeit

Aartjan van Erkel

in Copywriting en Neuromarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Ben jij ook een ondernemer die precies weet wat je klanten nodig hebben?

En vertel je op je homepage uitgebreid hoe jij ze daarbij gaat helpen?

Lees dan verder, want je website boeit je klanten voor geen meter.

verveeld-tablet
Hoe maak je de instincten van je klanten wakker?

Je klant luistert alléén als je het reptiel in hem wakker maakt.

Het reptielbrein is het primitiefste deel van onze hersenen, dat al 450 miljoen jaar oud is. Het reptielbrein is 100% instinctief en hoort bij ons onderbewuste.

Het onderbewuste neemt alle beslissingen voor ons.

Wanneer heb je voor het laatst een echt reptiel gezien?
Ik zag ze laatst weer eens in de dierentuin en zag dat ze het grootste deel van de dag liggen te slapen.

Er zijn dan ook maar 2 dingen die het reptiel wakker maken.
Het enige waar hij in geïnteresseerd is, zijn overleving en voortplanting.
En alles wat daarmee te maken heeft.

Even terug naar jou, de ondernemer.
Je weet nu: klanten werken met je omdat hun reptielbrein dat wil.

Jij helpt ze dus blijkbaar om te overleven, of om zich voort te planten.
Wil je de volledige aandacht van je klant?

Vertel dan wat jouw product of dienst oplevert.
Doe je dat niet, dan blijft het reptiel lekker doorpitten.

Van dit soort informatie blijft het reptielbrein doorslapen:

  • Kenmerken van je product
  • Uitleg hoe je dienst in elkaar zit
  • Inhoud van je training, opleiding of evenement
  • Je aanpak, methode of model
  • Proces waarin je klanten begeleidt of coacht

Zzzzzz…..

Toch vind jij waarschijnlijk dat je klant deze dingen nodig heeft.
(Daar heb je trouwens ook helemaal gelijk in.)

Het lijkt daarom ook logisch om dit prominent te vermelden op je site.
Maar helaas vinden je klanten dat dus niet boeiend.

Als je het aan klanten vraagt, zeggen ze dat ze het wél boeiend vinden.
Maar dat is alleen maar hun verstand dat praat.
Hun instincten slapen rustig verder…

Het reptiel wordt wakker als je vertelt over dit soort opbrengsten:

  • Hoeveel geld gaan je klanten verdienen?
  • Hoeveel gaan ze besparen?
  • Hoeveel tijd gaan ze besparen?
  • Hoeveel minder risico lopen ze?
  • Hoe succesvol en aantrekkelijk worden ze?

Het is dé manier om de onverdeelde aandacht van het reptiel te krijgen.
Zodra zijn ogen open zijn, denkt hij nog maar één ding:
Hebben, hebben, hebben!

Vertel je op jouw website héél expliciet wat de opbrengsten zijn
als klanten met jou werken of jouw product kopen?

Trigger de aandacht van klanten via hun onbewuste instincten.
Dan zijn ze niet meer te houden.

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: