Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Hinkelen op Eredivisie-niveau


Fran Lebowitz is een schrijfster uit New York die niet bekend staat omdat ze zo veel heeft geschreven. Sterker nog: ze heeft bijna niks gepubliceerd.

Twee bundeltjes artikelen, ergens in de seventies. That’s it.

Toch is ze een bekende New Yorker, door haar gastrolletjes in Law & Order en door haar hilarische kritische commentaar op onze samenleving dat ze geeft tijdens spreekbeurten.

Ze staat er ook om bekend dat ze heel goed is in boeken lezen en op de bank liggen. “That’s pretty much all I do”, zegt ze daar zelf over.

Martin Scorsese is een grote fan en een goede vriend, en hij maakte 2 documentaires over haar.

De nieuwste docu is een mini-serie voor Netflix waarin Scorsese optreedt als interviewer, en de hele tijd stukgaat door haar mitrailleurvuur van pittig gekruide meningen.

Lebowitz is een verstokte roker en lezer, en ze haat sporten zoals basketball en American football. Een van de vragen die Lebowitz krijgt is:

“Why do you hate sports?”

Haar antwoord:

“To me this seems like an appropriate thing for a 7-year-old child. The reason sports are so central is because men are in charge. If women were in charge of the world, would there be professional hopscotch?”

Ze heeft een punt. Voetbal is een spelletje voor kleine jongetjes waar grote mannen heel serieus over doen.

Als alle wereldleiders vrouwen waren, zouden er dan een Eredivisie voor Hinkelen bestaan?

Mensen blijven sommige dingen die ze als kind leuk vonden de rest van hun leven volhouden.

Omgekeerd ook: dingen die ze als kind verschrikkelijk vonden, vinden ze als volwassenen nog steeds verschrikkelijk.

Zelf had ik dat met telefoneren. Als jonge man had ik telefoonangst.

Altijd als ik iemand moest bellen omdat ik iets van ze nodig had, was ik bloednerveus voor dat gesprek.

Dat was niet handig toen ik ondernemer werd. Want je allergrootste klanten en opdrachten haal je niet binnen met wat mails. Daar moet je een persoonlijk gesprek voor voeren.

De allergrootste klanten schrijf je niet naar binnen, die lul je naar binnen.

Als je klanten voorstelt om een grote investering te doen, dan willen ze eerst een persoonlijk gesprek.

Daarom zocht ik een manier om zelfs met míjn karakter toch stressloze verkoopgesprekken te kunnen voeren.

Cold calling ging hem natuurlijk sowieso niet worden. Want als introvert klap ik dicht als een oester als mijn gesprekspartner niet echt geïnteresseerd is in een gesprek.

Het moest dus een manier zijn om persoonlijke gesprekken te voeren met leuke mensen, die niet voelen als een verkooppraatje.

Zodat mijn klanten kunnen ontspannen. En ikzelf ook.

Plus: ik ben meer een luisteraar dan een prater. Dus ik wilde vooral de klant aan het woord laten.

Ik ontdekte al snel dat goed luisteren een eigenschap is van de allerbeste verkopers.

Dat kwam mooi uit.

Het risico van veel luisteren is alleen wel: als je niet uitkijkt dan neemt je klant het gesprek over.

Je wilt geen 2 uur naar een ratelende klant zitten luisteren.

Door te experimenteren tijdens het voeren van honderden verkoopgesprekken in 12 jaar heb ik de code gekraakt.

Ik voer nu ontspannen gesprekken met een vaste opbouw. Van tevoren weet ik al voor meer dan 90% zeker dat de klant JA gaat zeggen.

En ik weet ook precies hoe lang het gesprek gaat duren.

Daardoor kan ik er zelfs een paar achter elkaar inplannen op één dag. Zonder dat ik er moe van word.

Regelmatig hoor ik achteraf van klanten dat het hun beste gesprek van de afgelopen maanden is geweest.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij mijn allereerste gesprekken jaren geleden altijd buikpijn had van tevoren. En achteraf was ik kapot.

Dat kwam doordat mijn gesprekken toen nog geen vaste opbouw hadden. En ik kreeg vaak klanten aan de lijn die geen goede match waren.

Mijn gesprekken duurden ook veel te lang toen.

Dat heb ik gefikst. Daardoor ben ik nu volledig ontspannen en we hebben vaak de grootste lol.

De corona-lockdown is de aanleiding dat ik mijn volledige methode nu met je wil delen.

Met spoed, want verkopen op afstand is een van de weinige overgebleven manieren om nog geld te verdienen.

Daarom doe ik je dit EARLY BIRD-aanbod: je kunt je nu al aanmelden, nog vóórdat ik de trainingsvideo’s heb opgenomen. De training is dus nog niet klaar.

Je krijgt deze training tijdelijk met 60% korting en dat aanbod komt nooit meer terug.

Ik leer je niet alleen hoe je succesvolle gesprekken voert op afstand. Maar ook hoe je de beste klanten in je gesprekken krijgt. Die bereid zijn om de hoogste bedragen te investeren.

En hoe je aan die klanten je duurste dienst, training of coaching verkoopt.

Want dat is de manier om de grootste mogelijke omzet met je gesprekken te maken.

Je krijgt de exacte stappen om te zetten VOORDAT je het gesprek voert, de beste vragen om te stellen TIJDENS de call, en hoe je klanten ACHTERAF een goed gevoel geeft over hun beslissing.

De tijdelijke pagina voor early birds is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/vet-veel-verdienen-via-verkoopgesprekken-early-bird/

Aartjan van Erkel

Het moment waarop je de allergrootste deals, opdrachten en trajecten binnentrekt


Je weet misschien al wat je nooit moet doen als je tijdens het wandelen oog in oog komt met een grizzlybeer.

Wegrennen. Maarrrr… wat moet je dan wel doen?

De New Yorkse auteur Fran Lebowitz vertelt daarover een verhaal in de Netflix-serie die Martin Scorsese over haar heeft gemaakt.

Ze was aan het hiken met een groepje natuurliefhebbers en een bear guide. Deze man had een verrekijker bij zich en een groot geweer – just in case – en legde uit dat een grizzly honger krijgt als je voor hem wegrent.

Wat je beter kan doen, is de beer in de war brengen.

Dat doe je zo.

Je gaat rechtop staan, steekt je armen in de lucht, en zingt het Wilhelmus.

Nou ja, een ander liedje mag ook maar bedenk maar eens even snel wat op zo’n moment, hè?

Ondernemers zijn soms net zo bang voor hun klanten als wandelaars zijn voor een beer.

Bijvoorbeeld als ze een verkoopgesprek met een klant moeten voeren.

Zo’n gesprek kan ongemakkelijk voelen. Zeker als het om veel geld gaat.

Veel ondernemers gaan dan dingen doen waardoor ze zich tijdens het gesprek voelen als een prooi.

Dat komt doordat ze aan het improviseren zijn.

Als je gaat improviseren, doe je dingen die je gevoel je op dat moment ingeven. Zoals wegrennen voor een beer. Dat loopt niet goed af.

Je klant wordt ook niet zo blij van je als je maar wat doet tijdens een gesprek.

Omdat zo’n verkoopgesprek misschien wel het belangrijkste gesprek is dat je de hele week voert, wil je niet dat jouw warrige gesprek de dealbreaker wordt.

Daarom heb ik besloten om een online training te maken over relaxt verkopen via Zoom, Skype of de telefoon.

Want ik weet dat zulke gesprekken de momenten zijn waarop je de allergrootste deals, opdrachten en trajecten kunt binnentrekken.

Om alle ongemak, zenuwen of spanning weg te halen, ga ik voor de allereerste keer mijn eigen aanpak met je delen.

Voor gesprekken waarin je niet hoeft te improviseren, waarin je van tevoren al weet wat er gaat gebeuren, en waarin bijna iedere prospect een betalende klant wordt.

Ik maak daarover een nieuwe online training. De opnames daarvan starten over 2 weken.

De officiële lancering is pas in april, want hij is nog niet klaar. Sterker nog, ik moet hem dus nog helemaal opnemen.

Omdat ik veel vragen heb gekregen over die training, heb ik besloten om een klein groepje ondernemers nu al toe te laten als Early Birds.

Dat betekent dat ze de trainingsvideo’s al krijgen ruim vóór de officiële lancering.

Als Early Bird-deelnemer krijg je druppelsgewijs in februari en maart als eerste toegang tot de trainingsvideo’s zodra ik die heb opgenomen.

Omdat je elke keer een paar weken moet wachten tot er weer een nieuwe video beschikbaar is, krijg je als beloning voor je geduld een hoge korting op de normale prijs.

Je investering is 60% lager dan wat anderen vanaf april moeten betalen.

Je krijgt er bovendien 2 bonussen bij waarvan ik weet dat sommige mensen alleen al voor de inhoud van elk van die bonussen de complete investering zouden doen.

Mocht je hier gebruik van willen maken dan is dit de Early Bird-link, deze tijdelijke pagina gaat volgende week donderdag offline: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/vet-veel-verdienen-via-verkoopgesprekken-early-bird/

Mooie week gewenst, fingers crossed voor schaatsen op natuurijs!

Aartjan van Erkel

3 manieren om een training onvergetelijk te maken


De nieuwe trainer van de Engelse miljoenenclub Chelsea is populair bij spelers.

Dat komt volgens analist Pieter Zwart van Voetbal International doordat hij zijn trainingen leuk maakt.

Een van de principes van de trainer Thomas Tuchel is: de training ingewikkelder maken dan de wedstrijd.

Hij laat bijvoorbeeld verdedigers spelen met een tennisbal in elke hand. Want dan kunnen ze de aanvallers van de tegenstander niet meer vasthouden aan hun shirt.

Een ander dogma dat Tuchel erin drillt bij zijn spelers is: altijd de bal vooruit spelen, en niet achteruit.

Om dat erin te krijgen, past hij op de training het voetbalveld aan. Zijn assistenten maken het veld een heel stuk smaller. Dan móeten de spelers de bal wel naar voren spelen.

En hij heeft nog een andere geinige manier om stukken van het veld af te hakken.

Zijn aanvallers die naar voren rennen over de zijkant van het veld mogen geen sprint naar de achterlijn trekken en dan een voorzet geven. Nee, ze moeten diagonaal naar het strafschopgebied rennen, want dan zijn ze gevaarlijker.

Om dat erin te trainen, haalt Tuchel de hoeken van het veld af.

Wat hij doet, is niet alleen fysieke training. Deze man doet aan breintraining.

Door zijn breinvoetbaltrainingen maakt hij het voor spelers bijna onmogelijk om te vergeten wat ze moeten doen in de wedstrijd.

Hij haalde daardoor met Mainz, een van zijn vorige clubs, twee keer Europees voetbal terwijl ze daarvoor altijd degradatiekandidaat waren. En vorig jaar haalde hij met de Franse club PSG de finale van de Champions League.

Hoe krijg jij dat ook voor elkaar? Klanten iets vertellen waardoor ze het nooit meer vergeten?

Nou, bijvoorbeeld door de masterclass te bekijken die ik vandaag opstuur naar de Members van Het Lab.

Zij krijgen daarin 3 formules om een onvergetelijke leermeester te worden.

Als je weleens wat moet uitleggen aan klanten, kun je er met deze 3 simpele dingen voor zorgen dat ze horen wat je zegt, onthouden wat je zegt, en dóen wat je zegt.

3 simpele manieren om nooit meer als een teacher over te komen, maar als een entertrainer.

Je hebt waarschijnlijk maar één extreem goede leraar gehad in je schoolcarrière. Die je nooit bent vergeten.

Het is hetzelfde met experts die je inschakelt. Je hebt waarschijnlijk ook maar één trainer, coach of adviseur gekend die je nooit bent vergeten.

Jij wordt die onvergetelijke expert voor je klanten als je deze 3 formules vanaf nu toepast.

Als je tenminste vandaag vóór 17 uur Member bent van Het Lab.

De link: www.HetLab.online.

Ik wens je een goeie week.

Aartjan van Erkel

Zinken je woorden, of blijven ze drijven?


Adèle belt haar moeder, gezeten in een bubbelbad.

“Hallo mam, ik word een ster!

Een beetje laat, maar ze hebben me gevraagd voor een chocoladereep.

Nee, niet áls! Ik heb tekst.

Zo’n verrukkelijke luchtige, lichte chocoladereep. Bros bros bros bros bros bros bros bros bros bros!

En ik zit in een bubbelbad. Een BUB-BEL-BAD!

Nee, daar zie je niks van. Is veel te diep. [Schudt met haar borsten.]

Mam, hoe is Marilyn Monroe dan ooit begonnen? Of Mae West? Wat dacht je van Flipper?

Hahahahahahahaha!”

De Bros-commercial uit 1983 met Adèle Bloemendaal werd legendarisch. Bijna iedereen die de eighties heeft meegemaakt, ziet hem nog zó voor zich.

Ik heb het opgezocht: het product blijkt nog steeds te bestaan. Melkchocola met zo veel mogelijk lucht erin gepompt.

Pet af voor die marketeers.

Maar daar mail ik je niet over, grote smurf.

Als je een expert bent en je geeft klanten weleens adviezen, trainingen of coaching, geef ze dan in de vorm van luchtige chocola.

Wat de meeste experts in plaats daarvan doen, is het hoofd van hun klanten volstorten met beton.

Hun woorden hebben een enorme informatiedichtheid. Hun woorden blijven niet drijven, maar zinken.

Niet te verwerken voor hun klanten. En niet te onthouden.

Ze horen je aan met een vuist voor hun mond, een geeuw onderdrukkend. Om je daarna meteen te vergeten.

De meeste ondernemers storten het hoofd van hun klanten vol met informatiebeton op bijna ieder contactmoment.

In hun e-mailnieuwsbrief, in hun presentaties en in hun offertes.

Terwijl klanten het liefste willen dat je ze tot op het bot charmeert, dat je hun hoofd volstort met Bros, en dat je schudt met je metaforische borsten m/v.

In de nieuwe masterclass voor Het Lab geef ik je daarvoor 3 formules.

Het zijn glimmende papiertjes om je verhaal zo in te pakken dat je klanten het ontvangen als een cadeau.

3 manieren om een onvergetelijke leermeester te worden. Relevant voor iedereen die weleens iets moet uitleggen aan een klant.

Maandag is het 1 februari, de eerste maandag van de maand. Traditioneel altijd deadline-dag voor Het Lab, want om 5 uur ’s middags sturen we de 3 formules naar de drukker.

Wil je ze in de brievenbus krijgen, zorg dan dat je voor die tijd Member bent.

De luchtige link is www.HetLab.online.

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

Amateur-doehetzelver


Bored Panda verzamelt regelmatig foto’s van ‘ongebruikelijke ontwerpen’.

Mensen sturen de achterlijkste design-fails in.

Een Russische man stuurde bijvoorbeeld een foto op van een fuck-up door de vorige bewoner van zijn appartement.

Dat was blijkbaar een amateur-doehetzelver geweest.

Wat had die Einstein gedaan?

In de witte tegels van de keukenvloer had hij, precies bij het fornuis, een hurktoilet gemaakt.

Want het is natuurlijk superhandig als je even snel een toiletje kan doen terwijl je met een schort aan in een pannetje met borsjt staat te roeren.

Wie geen professional inhuurt maar zelf gaat improviseren, betaalt altijd de prijs.

Als jouw klanten een urgent probleem hebben, kunnen ze ook beter jou bellen dan zelf gaan hatseflatsen.

Om zo veel mogelijk mensen het genot van een job well done te gunnen, moet jij wel zo bekend mogelijk zijn. Iedereen moet je kennen in jouw markt.

Want waarom zou je genoegen nemen met een plek in de schaduw als je misschien wel de allerbeste bent in je vak?

Om de bekendste ondernemer in je markt te worden, moet er één ding gebeuren.

Mensen moeten over je praten.

Want je kunt je marketing niet allemaal zelf doen als je écht bekend wilt worden. Dus je boodschap moet onvergetelijk zijn. Want dat is makkelijk doorvertellen.

Maar de meeste experts zijn nogal vergeetbaar. Dat komt doordat ze rondrijden in een gierkar en sproeien met marketing-bullshit. Of ze zijn alleen maar aan het teachen.

Tip: klanten sturen het liefst dingen rond waar ze punten mee scoren.

Vertel dus iets wat entertaining is en dat hun brein direct opslaat en wil doorvertellen.

Daar gaat de nieuwe masterclass in Het Lab over. Ik geef je daarin 3 manieren om een onvergetelijke leermeester te worden.

Speciaal voor experts die weleens iets moeten uitleggen aan een klant. En die een beetje last hebben van de neiging om te gaan teachen.

Aan de telefoon, in een offerte, een presentatie, een artikel of een boek.

Ik geef je 3 formules om zulke contactmomenten memorabel te maken voor je klant.

Zodat ze je onthouden. Zodat ze doen wat je adviseert. En zodat ze anderen over jou vertellen.

Maandag om 17.00 uur is de deadline als je deze 3 formules in bezit wilt krijgen.

Want dat is het moment waarop we ze naar de drukker sturen.

Jouw link om uit de schaduw te stappen is: www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

PS

NIEUW in Het Lab: er is nu ook een jaar-membership, als je dat makkelijker vindt. Betaal 10 masterclasses en krijg er 12. Dat scheelt jou én ons wat adminstratieve hassle van maandelijkse factuurtjes. Plus je krijgt er alléén deze maand een bonus bij: een Fast Lane sessie met een waarde van 249 euro.

Lift


Ik stapte in de lift, en drukte op de knop.

Op dat moment gebeurde er iets geinigs.

Even terugspoelen: ik stond vorige week in die lift toen ik logeerde in het Pulitzer in Amsterdam.

Een prachtig hotel aan de Prinsengracht, dat bestaat uit 25 eeuwenoude grachtenhuizen die zijn doorgebroken en aan elkaar gekoppeld.

Als je de lobby inloopt, voel je meteen het hoge serviceniveau van een 5-sterrenhotel.

Bijvoorbeeld in de lift.

Zodra ik op de knop drukte van de 3e verdieping, gingen de liftdeuren bliksemsnel dicht.

Terwijl de meeste liften daar een seconde of 2 over doen.

Twee seconden die je dan als een jodokus staat te wachten.

Die twee seconden die ik in deze lift niet hoefde te wachten, voelden als luxe.

Het is een detail dat de hotelbezoekers een comfortabel gevoel geeft.

En een gevoel van status.

Want je voelt je beter behandeld dan in de meeste hotels.

De meeste mensen doen liever zaken met bedrijven die een hoge status hebben.

Terwijl veel ondernemers allemaal dingen doen waardoor ze juist hun status verlagen. Zonder dat ze het zelf doorhebben.

Bijvoorbeeld experts die een training of een presentatie geven, en daarin staan te teachen.

Kun je denken: dat is toch het hele idee van een training en een presentatie?

Helaas zit je publiek niet te wachten op een teacher.

Teachen is saai, en je verlaagt ook nog eens je eigen status.

Hoe graag je dus ook over je vak lult, hou je in.

Als je wilt dat ze iets onthouden, gedraag je dan niet als een teacher.

Maar doe iets waardoor ze jouw verhaal nooit meer vergeten.

Ik heb al duzend keer tegen je gezegd: teach niet, maar entertain.

Maar hoe doe je dat?

Grappen maken is niet de oplossing. Over sommige onderwerpen kun je bovendien geen grappen maken.

Er zijn wel 3 andere dingen die je kunt doen.

3 formules om een onvergetelijke leermeester te worden.

Die je kunt gebruiken in je artikelen, presentaties, trainingen of in je boek.

Iedere keer dat je ze gebruikt, ben je onvergetelijk.

Jouw tekst is geen kinderachtige afwasbare tatoeage. Jouw tekst is een permanente tatoeage.

Want het lukt ze niet meer om te vergeten wat jij hebt gezegd.

Komende maand geef ik die 3 formules aan de Members van Het Lab.

Als je uiterlijk aanstaande maandag Member bent, dan krijg jij ze ook. Daarna ben je voor altijd te laat.

De link naar de onsterfelijkheid is www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

PS

NIEUW in Het Lab: een jaar-membership. Deze maand krijg je 12 maanden Het Lab voor de prijs van 10, plus een éénmalige bloedige bonus van €249.

Hoe vergeetbaar ben jij?


 

Een vrouw uit Orlando, Florida vertelt dit smakelijke verhaaltje op Fmylife .com:

‘Today, as I was getting my nails done at a salon, the owner pulled my head back against the chair in front of all the customers and began to tweeze my eyebrows. When I exclaimed that I didn’t pay for that service, she replied, “I don’t care. This needs done.” FML’

Dat lijkt een beetje op de manier waarop veel ondernemers met hun klanten omgaan.

Die hoeven maar één blik op een klant te werpen en ze weten al wat het probleem is.

Die hoeven maar een paar dingen te horen van een klant en ze weten al wat het probleem is.

Ze doen het al zó lang dat ze 10 stappen voor lopen.

Hoe voelt dat voor hun klanten? Die voelen zich in de houdgreep genomen.

Waarna iemand met een pincet hun wenkbrauwen gaat uittrekken. Terwijl andere mensen toekijken.

Vernederend.

Wat gaat die klant doen als jij haar loslaat? Die zie je niet meer terug.

Als je iemand bent die weleens wat moet uitleggen aan een klant, kijk dan uit voor dit uittrekken van wenkbrauwen.

Ook voor jouw klanten voelt het al snel zo.

Wil je dat ze onthouden wat je zegt?

Wil je dat ze doen wat je adviseert?

Dan zijn er 3 formules om je kennis in hun hoofd te stoppen die onvergetelijk zijn.

Iedere expert die bij me komt voor een training moet ik die 3 manieren op een bepaald moment uitleggen.

En dan bedoel ik letterlijk iedere expert.

Want ze leggen dingen uit op een manier die voelt als haren uittrekken.

Of ze vertellen een slap verhaal dat smaakt als prutgekookte noedels zonder zout.

Om het voor iedereen makkelijker te maken, heb ik die 3 manieren zojuist uitgelegd in een nieuwe masterclass.

Daarin laat ik zien hoe je een onvergetelijke leermeester wordt.

Zelfs als je geen trainer of coach bent.

Deze 3 formules kun je iedere keer gebruiken als je een klant spreekt, een artikel schrijft, een presentatie geeft of een boek schrijft.

Doe je dat niet, dan zijn ze je al vergeten terwijl je nog staat te praten.

Gebruik je de formules wel, dan onthouden ze je hun hele leven lang.

De deadline om de 3 formules in handen te krijgen is aanstaande maandag.

Op die dag sturen we ze om 17 uur naar de drukker en daarna ben je te laat.

De link om dat te voorkomen is www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

PS

Normaal geef ik nooit korting op Het Lab. Het maandbedrag is altijd hetzelfde.

Maar we introduceren deze maand een jaar-membership. Dat betekent dat je ervoor kunt kiezen om voor een heel jaar ineens te betalen.

En bij dat jaar-membership krijg je wél een korting. Want je betaalt maar 10 masterclasses, en je krijgt er maar liefst 12.

En als je vóór maandag jaar-member wordt, krijg je er ook nog een ander cadeau bij. Een vette bonus ter waarde van 249 euro.

Je krijgt namelijk een gratis Fast Lane-sessie cadeau. Waarin je samen met mij en een klein groepje Members in één middag de formules van deze maand toepast in je business.

Fast Lane Members betalen daarvoor 249 euro per maand, en jij krijgt één zo’n sessie gratis.

Wil je geen jaar-membership? Up to you. Je kunt nog steeds gewoon voor een maandelijks membership kiezen. Maar welke van de 2 je ook kiest, de deadline om de 3 formules te krijgen is dus maandag.

Ze onthouden hun hele leven wat ze van jou hebben geleerd


Profvoetballer Sergio van Dijk wist: hij zou de Eredivisie nooit halen.

Jarenlang blijven hangen in de Keukendivisie trok hem niet, dus hij besloot in de jungle te gaan voetballen.

Zo gezegd zo gedigidaan en hij trok naar Java, stond te lezen in de Voetbal International.

Daar werd hij teamgenoot van ex-Premier League-middenvelder Michael Essien.

Bijgenaamd De Bizon, want in duels met hem leek het wel alsof je tegen een betonnen muur aanliep.

Essien had met Real Madrid nog tegen Lionel Messi gespeeld, en hij legde uit waarom het bijna onmogelijk was om tegen hem te verdedigen.

Messi wachtte altijd tot Essien een voet van de grond had, om er daarna aan de andere kant voorbij te gaan.

Koekoek!

Deze passeertechniek van Messi was veruit het interessantste detail in een verder niet zo boeiend artikel.

Goede journalisten peperen hun tekst met zulke onvergetelijke details.

En goede trainers peperen hun training met onvergetelijke details.

Ze vertellen juist de dingen die hun klanten per sé moeten onthouden op de interessantste manier.

De rest mogen ze vergeten, maar die paar dingen móeten ze onthouden.

De allerbeste trainers hebben daarvoor een truukendoos.

Door die gouden doos met al hun showbizz-trucs zijn ze geen trainers zoals 95% van hun markt, maar entertrainers.

In mijn truukendoos zitten 3 formules die bovenop liggen en helemaal glimmen omdat ik ze zo vaak uit die doos pak en gebruik in mijn online trainingen.

En omdat ze zo goed werken, heb ik daar een masterclass over opgenomen voor de Members van Het Lab.

Het zijn 3 manieren om een onvergetelijke leermeester te worden.

Die 3 formules gebruik je om de allerbelangrijkste dingen in je training met klittenband te bevestigen in het brein van je klanten, zodat ze dat inzicht onthouden én gaan gebruiken.

Ze onthouden voor de rest van hun leven wat ze van jou hebben geleerd.

Als je dit vaak genoeg doet, word je zo fascinerend als trainer dat ze alle trainingen die je aanbiedt gaan volgen.

Je kunt die 3 formules trouwens ook gebruiken als je een presentatie geeft, een artikel schrijft of je puberkinderen iets mee wilt geven waarvan je zeker wilt weten dat ze het de rest van hun leven onthouden.

De masterclass waarin ik de 3 formules om een onvergetelijke leermeester te worden in detail uitleg, sturen we je toe als je uiterlijk 1 februari member wordt van Het Lab.

Dat is maandag.

Word je NA aanstaande maandag Member, dan krijg je deze masterclass NIET.

Want in Het Lab krijg je geen toegang tot afleveringen die zijn uitgekomen voordat jij Member werd.

En deze maand is er iets bijzonders aan de hand.

Want normaal geef ik nooit een korting op Het Lab: dus het maandbedrag is altijd hetzelfde.

Maar we introduceren deze maand een jaar-membership.

Dat betekent dat je ervoor kunt kiezen om voor een heel jaar ineens te betalen.

En bij dat jaar-membership krijg je wél een korting. Want je betaalt maar 10 masterclasses, en je krijgt er maar liefst 12.

Je krijgt dus 2 masterclasses cadeau bij een jaarabonnement.

En als je vóór maandag jaarmember wordt, krijg je er ook nog een ander cadeau bij.

Een dikke bonus bij ter waarde van 249 euro:

Je krijgt namelijk een gratis Fast Lane-sessie cadeau. Waarin je samen met mij en een klein groepje Members in één middag de masterclass van deze maand toepast in je business.

Fast Lane Members betalen daarvoor 249 euro per maand, en jij krijgt één zo’n sessie gratis.

De pagina waar je vóór 1 februari Member kunt worden is www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

PS

Je kunt trouwens ook nog steeds gewoon een maandelijks membership starten heur.

PPS

De reden dat we het jaarmembership hebben toegevoegd is de administratieve hassle voor mijn team. Er zijn bijna 200 Members en het scheelt ons gewoon een hoop werk als je maar één keer per jaar hoeft te betalen. Voor jou scheelt het ook administratie: 12 facturen per jaar naar de boekhouder sturen vs 1 factuur per jaar.

Hier zijn je klanten door geobsedeerd


Ik ging laatst door een doos heen met het opschrift ‘Leuk voor later’.

En daarin kwam ik een paar schriftjes tegen van de middelbare school, van geschiedenis. Het zijn de enige die ik heb bewaard.

Mijn geschiedenisleraar heette Schouls en er zat geen krijt aan zijn handen. Want hij schreef in mijn herinnering nooit iets op het bord.

Het enige wat hij deed als de les was begonnen, was opstaan van zijn stoel en een verhaal afsteken.

Ik heb nog een schriftje met tientallen pagina’s aantekeningen over de Franse Revolutie.

De brandstapels loeiden en de koppen rolden. Marie Antoinette werd gillend onthoofd op de Place de la Concorde.

Vive la révolution! Swish, BONK.

Haar hoofd met de lange haren dat na de executie in een mand terechtkwam die speciaal naast het hakblok was neergezet.

Hij was de enige leraar die ons tot op het bot entertainde. Zelfs de treiterbakken achterin de klas hielden hun bek tijdens zijn lessen en zaten met een druppeltje kwijl in hun mondhoek te luisteren.

Als je geluk hebt dan heb je 1 of 2 docenten in je leven gehad die je nooit bent vergeten.

Hun onvergetelijkheid kwam doordat ze entertainment in hun lessen stopten.

Fast forward naar 2021: we leven in een maatschappij met een obsessie voor entertainment.

Zodra we ons een seconde vervelen, trekken we die telefoon uit onze zak en zetten we het entertainment aan.

En het is bizar hoe teachers alsnog gewoon doorgaan met teachen. Ik geef weleens gastcolleges op de Universiteit Utrecht en ik zie dan andere docenten inspiratieloos door een powerpoint heen jakkeren. Tranentrekkend.

Die teachers zouden eens om zich heen moeten kijken.

Wie verdienen er meer geld in deze wereld, en wie hebben er meer status? De teachers, of de entertainers?

Dus juf Mirjam van groep 7, of Beyoncé?

Psies.

Waarom zou je er dan als ondernemer voor kiezen om je te positioneren als een teacher?

Iedere keer als je wilt dat klanten naar je luisteren, entertain ze dan.

Als je wilt dat ze doen wat je zegt, entertain ze dan.

Als je wilt dat ze het onthouden, entertain ze dan.

Je weet dat allang. Maar doe je het ook?

Om het voor experts makkelijk te maken om invloed te hebben op hun klanten met entertainment, heb ik een speciale masterclass opgenomen.

Daarin geef ik je 3 technieken om een onvergetelijke leermeester te worden.

3 formules die je iedere keer kunt gebruiken als je een presentatie geeft, een e-mailing schrijft, een social media post maakt, een boek schrijft of een trainingsvideo opneemt.

Het zijn formules die je in het leven zo vaak kunt gebruiken dat het een tweede natuur wordt.

Ze hangen straks aan je lippen doordat je dingen doet die 95% van de experts vergeten, waardoor ze overkomen als teachers.

De enige manier om deze nieuwe masterclass in handen te krijgen is door op maandag 1 februari Member te zijn van Het Lab.

En deze maand is er iets bijzonders aan de hand met Het Lab.

Want normaal geef ik daar nooit een korting op: het maandbedrag is altijd hetzelfde. Take it or leave it.

Maar ik introduceer deze maand een jaar-membership.

Dat betekent dat je ervoor kunt kiezen om ineens voor een heel jaar te betalen.

En bij dat jaar-membership krijg je wél een korting. Want: je betaalt maar 10 Masterclasses, en je krijgt er maar liefst 12.

Je krijgt dus 2 Masterclasses cadeau bij een jaarabonnement.

En als je vóór 1 februari jaarmember wordt, krijg je er ook nog een ander cadeau bij.

Een dikke bonus bij ter waarde van 249 euro:

Je krijgt namelijk een gratis Fast Lane-sessie cadeau. Waarin je samen met mij en een klein groepje Members in één middag de masterclass van deze maand toepast in je business.

Fast Lane Members betalen daarvoor 249 euro per maand, en jij krijgt alleen deze maand één zo’n sessie gratis.

De pagina waar je vóór 1 februari Member kunt worden is www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

PS

Je kunt ook nog steeds gewoon het maandelijkse membership starten hoor, waarbij je een maandbedrag betaalt.

PPS

De reden dat we het jaarmembership toevoegen is de hoeveelheid administratieve hassle voor mijn team. Er zijn bijna 200 Members en het scheelt ons gewoon een hoop werk als je maar één keer per jaar hoeft te betalen. Voor jou scheelt het ook administratie: 12 facturen per jaar naar de boekhouder sturen vs 1 factuur per jaar.

3 technieken om een onvergetelijke leermeester te worden


De Italiaanse senator Alfonso Ciampolillo tekende van de week een rechthoek in de lucht.

Het VAR-gebaar dat scheidsrechters maken in het betaalde voetbal.

De Video Assisted Referee is dan aan het kijken of een buitenspel-goal toch had moeten tellen.

Alleen: deze politicus maakte het gebaar niet op het voetbalveld, maar in de Senaat.

Dat kwam zo.

Bij een hoofdelijke stemming was zijn elektronische stem pas na de deadline binnengekomen. Maar Ciampolillo protesteerde hevig en beweerde dat hij wel degelijk aanwezig was geweest in de zaal. Druk gebarend vroeg hij om de VAR.

Mevrouw de voorzitter besloot om de camerabeelden terug te kijken en verdammt, toen werd zijn stem toch meegeteld.

Smart move. Hij had door: als ik iets opmerkelijks doe, dan krijg ik de aandacht.

Deze senator haalde daarmee de wereldpers. Of nou ja, in ieder geval de Voetbal International die ik las, je weet toch.

En: hij kreeg zijn zin. Er werd naar hem geluisterd.

Als expert heb jij ook een hoop momenten waarop je wilt dat er naar je geluisterd wordt.

Je klanten moeten poddomme doen wat jij zegt. Anders halen ze niet de resultaten waar ze voor kwamen.

En dat vinden veel experts lastig.

Iets uitleggen op zo’n manier dat hun klanten onthouden wat ze zeggen, en er wat mee gaan doen.

Er is een manier om dat te doen waardoor je bij klanten fascinatie oproept.

En fascinatie is de heilige graal als je een expert bent en je wilt klanten aan je binden.

Want zo lang de betovering aanhoudt, blijven klanten je trouw.

Fascinatie is jouw golden ticket om klanten voor het leven te krijgen. Als je tenminste weet hoe dat werkt.

Daarom heb ik daar een speciale Masterclass over gemaakt.

Ik laat je daarin 3 technieken zien om iets te vertellen op zo’n manier dat het onvergetelijk is.

Die 3 technieken kun je iedere keer gebruiken als je een presentatie geeft, een artikel schrijft, een social media post maakt, een boek schrijft of een trainingsvideo opneemt.

Ik geef je 3 manieren om een onvergetelijke leermeester te worden.

De nieuwe Masterclass sturen we op maandag 1 februari naar de Members van Het Lab.

Dus de enige manier om hem in je hebberige handen te krijgen is door op 1 februari Member te zijn.

En deze maand is er iets bijzonders aan de hand met Het Lab.

Want normaal geef ik daar nooit een korting op: het maandbedrag is altijd hetzelfde. Take it or leave it.

Maar ik introduceer deze maand een jaar-membership.

Dat betekent dat je ervoor kunt kiezen om ineens voor een heel jaar te betalen.

En bij dat jaar-membership krijg je wél een korting. Want: je betaalt maar 10 Masterclasses, en je krijgt er maar liefst 12.

Je krijgt dus 2 Masterclasses cadeau bij een jaarabonnement.

En als je vóór 1 februari jaarmember wordt, krijg je er ook nog een ander cadeau bij.

Een dikke bonus bij ter waarde van 249 euro:

Je krijgt namelijk een gratis Fast Lane-sessie cadeau. Waarin je samen met mij en een klein groepje Members in één middag de masterclass van deze maand toepast in je business.

Fast Lane Members betalen daarvoor 249 euro per maand, en jij krijgt één zo’n sessie gratis.

De pagina waar je Member kunt worden is www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

PS

Je kunt ook nog steeds gewoon het maandelijkse membership starten hoor, waarbij je een maandbedrag betaalt.

PPS

De reden dat we het jaarmembership toevoegen is de hoeveelheid adminstratieve hassle voor mijn team. Er zijn bijna 200 Members en het scheelt ons gewoon een hoop werk als je maar één keer per jaar hoeft te betalen. Voor jou scheelt het ook administratie: 12 facturen per jaar naar de boekhouder sturen vs 1 factuur per jaar 🙂

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen