Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Hinkelen op Eredivisie-niveau

Aartjan van Erkel

in Verkoopgesprekken

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Fran Lebowitz is een schrijfster uit New York die niet bekend staat omdat ze zo veel heeft geschreven. Sterker nog: ze heeft bijna niks gepubliceerd.

Twee bundeltjes artikelen, ergens in de seventies. That’s it.

Toch is ze een bekende New Yorker, door haar gastrolletjes in Law & Order en door haar hilarische kritische commentaar op onze samenleving dat ze geeft tijdens spreekbeurten.

Ze staat er ook om bekend dat ze heel goed is in boeken lezen en op de bank liggen. “That’s pretty much all I do”, zegt ze daar zelf over.

Martin Scorsese is een grote fan en een goede vriend, en hij maakte 2 documentaires over haar.

De nieuwste docu is een mini-serie voor Netflix waarin Scorsese optreedt als interviewer, en de hele tijd stukgaat door haar mitrailleurvuur van pittig gekruide meningen.

Lebowitz is een verstokte roker en lezer, en ze haat sporten zoals basketball en American football. Een van de vragen die Lebowitz krijgt is:

“Why do you hate sports?”

Haar antwoord:

“To me this seems like an appropriate thing for a 7-year-old child. The reason sports are so central is because men are in charge. If women were in charge of the world, would there be professional hopscotch?”

Ze heeft een punt. Voetbal is een spelletje voor kleine jongetjes waar grote mannen heel serieus over doen.

Als alle wereldleiders vrouwen waren, zouden er dan een Eredivisie voor Hinkelen bestaan?

Mensen blijven sommige dingen die ze als kind leuk vonden de rest van hun leven volhouden.

Omgekeerd ook: dingen die ze als kind verschrikkelijk vonden, vinden ze als volwassenen nog steeds verschrikkelijk.

Zelf had ik dat met telefoneren. Als jonge man had ik telefoonangst.

Altijd als ik iemand moest bellen omdat ik iets van ze nodig had, was ik bloednerveus voor dat gesprek.

Dat was niet handig toen ik ondernemer werd. Want je allergrootste klanten en opdrachten haal je niet binnen met wat mails. Daar moet je een persoonlijk gesprek voor voeren.

De allergrootste klanten schrijf je niet naar binnen, die lul je naar binnen.

Als je klanten voorstelt om een grote investering te doen, dan willen ze eerst een persoonlijk gesprek.

Daarom zocht ik een manier om zelfs met míjn karakter toch stressloze verkoopgesprekken te kunnen voeren.

Cold calling ging hem natuurlijk sowieso niet worden. Want als introvert klap ik dicht als een oester als mijn gesprekspartner niet echt geïnteresseerd is in een gesprek.

Het moest dus een manier zijn om persoonlijke gesprekken te voeren met leuke mensen, die niet voelen als een verkooppraatje.

Zodat mijn klanten kunnen ontspannen. En ikzelf ook.

Plus: ik ben meer een luisteraar dan een prater. Dus ik wilde vooral de klant aan het woord laten.

Ik ontdekte al snel dat goed luisteren een eigenschap is van de allerbeste verkopers.

Dat kwam mooi uit.

Het risico van veel luisteren is alleen wel: als je niet uitkijkt dan neemt je klant het gesprek over.

Je wilt geen 2 uur naar een ratelende klant zitten luisteren.

Door te experimenteren tijdens het voeren van honderden verkoopgesprekken in 12 jaar heb ik de code gekraakt.

Ik voer nu ontspannen gesprekken met een vaste opbouw. Van tevoren weet ik al voor meer dan 90% zeker dat de klant JA gaat zeggen.

En ik weet ook precies hoe lang het gesprek gaat duren.

Daardoor kan ik er zelfs een paar achter elkaar inplannen op één dag. Zonder dat ik er moe van word.

Regelmatig hoor ik achteraf van klanten dat het hun beste gesprek van de afgelopen maanden is geweest.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij mijn allereerste gesprekken jaren geleden altijd buikpijn had van tevoren. En achteraf was ik kapot.

Dat kwam doordat mijn gesprekken toen nog geen vaste opbouw hadden. En ik kreeg vaak klanten aan de lijn die geen goede match waren.

Mijn gesprekken duurden ook veel te lang toen.

Dat heb ik gefikst. Daardoor ben ik nu volledig ontspannen en we hebben vaak de grootste lol.

De corona-lockdown is de aanleiding dat ik mijn volledige methode nu met je wil delen.

Met spoed, want verkopen op afstand is een van de weinige overgebleven manieren om nog geld te verdienen.

Daarom doe ik je dit EARLY BIRD-aanbod: je kunt je nu al aanmelden, nog vóórdat ik de trainingsvideo’s heb opgenomen. De training is dus nog niet klaar.

Je krijgt deze training tijdelijk met 60% korting en dat aanbod komt nooit meer terug.

Ik leer je niet alleen hoe je succesvolle gesprekken voert op afstand. Maar ook hoe je de beste klanten in je gesprekken krijgt. Die bereid zijn om de hoogste bedragen te investeren.

En hoe je aan die klanten je duurste dienst, training of coaching verkoopt.

Want dat is de manier om de grootste mogelijke omzet met je gesprekken te maken.

Je krijgt de exacte stappen om te zetten VOORDAT je het gesprek voert, de beste vragen om te stellen TIJDENS de call, en hoe je klanten ACHTERAF een goed gevoel geeft over hun beslissing.

De tijdelijke pagina voor early birds is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/vet-veel-verdienen-via-verkoopgesprekken-early-bird/

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten