Schrijven voor internet

Beter leren schrijven om méér te verkopen

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Het moment waarop je de allergrootste deals, opdrachten en trajecten binnentrekt

Aartjan van Erkel

in Verkoopgesprekken

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Je weet misschien al wat je nooit moet doen als je tijdens het wandelen oog in oog komt met een grizzlybeer.

Wegrennen. Maarrrr… wat moet je dan wel doen?

De New Yorkse auteur Fran Lebowitz vertelt daarover een verhaal in de Netflix-serie die Martin Scorsese over haar heeft gemaakt.

Ze was aan het hiken met een groepje natuurliefhebbers en een bear guide. Deze man had een verrekijker bij zich en een groot geweer – just in case – en legde uit dat een grizzly honger krijgt als je voor hem wegrent.

Wat je beter kan doen, is de beer in de war brengen.

Dat doe je zo.

Je gaat rechtop staan, steekt je armen in de lucht, en zingt het Wilhelmus.

Nou ja, een ander liedje mag ook maar bedenk maar eens even snel wat op zo’n moment, hè?

Ondernemers zijn soms net zo bang voor hun klanten als wandelaars zijn voor een beer.

Bijvoorbeeld als ze een verkoopgesprek met een klant moeten voeren.

Zo’n gesprek kan ongemakkelijk voelen. Zeker als het om veel geld gaat.

Veel ondernemers gaan dan dingen doen waardoor ze zich tijdens het gesprek voelen als een prooi.

Dat komt doordat ze aan het improviseren zijn.

Als je gaat improviseren, doe je dingen die je gevoel je op dat moment ingeven. Zoals wegrennen voor een beer. Dat loopt niet goed af.

Je klant wordt ook niet zo blij van je als je maar wat doet tijdens een gesprek.

Omdat zo’n verkoopgesprek misschien wel het belangrijkste gesprek is dat je de hele week voert, wil je niet dat jouw warrige gesprek de dealbreaker wordt.

Daarom heb ik besloten om een online training te maken over relaxt verkopen via Zoom, Skype of de telefoon.

Want ik weet dat zulke gesprekken de momenten zijn waarop je de allergrootste deals, opdrachten en trajecten kunt binnentrekken.

Om alle ongemak, zenuwen of spanning weg te halen, ga ik voor de allereerste keer mijn eigen aanpak met je delen.

Voor gesprekken waarin je niet hoeft te improviseren, waarin je van tevoren al weet wat er gaat gebeuren, en waarin bijna iedere prospect een betalende klant wordt.

Ik maak daarover een nieuwe online training. De opnames daarvan starten over 2 weken.

De officiële lancering is pas in april, want hij is nog niet klaar. Sterker nog, ik moet hem dus nog helemaal opnemen.

Omdat ik veel vragen heb gekregen over die training, heb ik besloten om een klein groepje ondernemers nu al toe te laten als Early Birds.

Dat betekent dat ze de trainingsvideo’s al krijgen ruim vóór de officiële lancering.

Als Early Bird-deelnemer krijg je druppelsgewijs in februari en maart als eerste toegang tot de trainingsvideo’s zodra ik die heb opgenomen.

Omdat je elke keer een paar weken moet wachten tot er weer een nieuwe video beschikbaar is, krijg je als beloning voor je geduld een hoge korting op de normale prijs.

Je investering is 60% lager dan wat anderen vanaf april moeten betalen.

Je krijgt er bovendien 2 bonussen bij waarvan ik weet dat sommige mensen alleen al voor de inhoud van elk van die bonussen de complete investering zouden doen.

Mocht je hier gebruik van willen maken dan is dit de Early Bird-link, deze tijdelijke pagina gaat volgende week donderdag offline: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/vet-veel-verdienen-via-verkoopgesprekken-early-bird/

Mooie week gewenst, fingers crossed voor schaatsen op natuurijs!

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten