Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Euforisch


Je hebt een date met een ongelofelijk cutie.

Laten we even aannemen dat je weer single bent, en aan de tinder of in in ieder geval ‘in de markt’.

In de kroeg afspreken gaat niet, dus dan maar broodnuchter afgesproken op zondag op de hei ergens.

Je hebt een geweldige wandeling met zijn tweeën, en je verdwaalt omdat je vooral bezig bent met hum of heur ogen en niet met je omgeving.

Waar je samen om moet lachen, en wat lacht je wandelpartner leuk.

De wandeling brengt jullie op een bospad dat steeds smaller en smaller wordt, en als je al probeerde anderhalve meter afstand te houden dan is dat nu onmogelijk.

Je loopt nu vlakbij elkaar. Je ruikt elkaars geur. Je raakt elkaar even aan. Het gesprek valt stil.

Het pad wordt weer breder. Je lacht naar elkaar, je voelt je een beetje euforisch en het maakt je niks uit dat het een beetje is gaan regenen.

Dan ben je opeens weer bij de parkeerplaats. Je ziet je auto al staan.

Tot je stomme verbazing zwaait je date naar je met de autosleutels al in de hand, holt naar de auto en roept: we appen!

De auto start en je ziet je date wegrijden zonder nog naar je om te kijken.

Wat begon als een superleuk gesprek, is abrupt afgekapt door je gesprekspartner.

Wat er gebeurt in deze teleurstellende date, gebeurt ook in veel verkoopgesprekken.

Je spot een potentiële goede klant. Je hebt contact. Je klant heeft interesse. Dit kan weleens een grote klant worden.

Je maakt een afspraak voor een kennismakend gesprek.

Je gaat het gesprek in omdat je denkt dat deze nieuwe klant ja gaat zeggen tegen je duurste dienst of training.

Het gesprek verloopt goed en alle seinen staan op groen.

Totdat je klant opeens zegt: “O, ik moet rennen. Stuur nog maar even wat informatie per e-mail”. En ophangt.

Loop je vaak een blauwtje in je verkoopgesprekken? Dan ontbreekt er iets in je aanpak waardoor je gesprek mislukt.

Die call kan zomaar een uur duren. Als een gesprek dan mislukt, is dat een dure les geweest.

En dit is maar 1 van de 8 dure lessen die je kunt leren. Want een verkoopgesprek kan op 8 manieren mislukken.

Je kunt zo doorgaan en blij zijn met de klanten die je wél binnenhaalt. Of je kunt die 8 gaten dichten en je succespercentage fors verhogen.

Your call.

Als je betere gesprekken wilt gaan voeren, dan nodig ik je uit voor mijn nieuwe online seminar ‘Deals closen met verkoopgesprekken’.

Aanstaande donderdag geef ik dat voor de eerste keer.

Het is bedoeld voor experts zoals dienstverleners, trainers, coaches, adviseurs en interimmers.

Die met gesprekken hun hoogstgeprijsde dienst verkopen.

We zijn van 10 tot 12 uur bezig met je verkoopgesprekken, en de link om je gratis aan te melden is http://www.seminars.gratis

Ik wens je een mooie maandag.

Aartjan van Erkel

De man in het zwart begon af te tellen in het donker


“10 – 9 – 8 – 7 – 6 – 5 – 4 … “

De regisseur stopte met tellen en een paar seconden later startte de leader in van het webinar van Regio Business waar ik gisterenmiddag de gastspreker was.

De presentator introduceerde me en daarna vertelde ik aan een online publiek van ondernemers een verhaal over info-taining e-mails waarmee je alle regels van de e-mail marketing ‘experts’ overtreedt.

Toen ik een paar uur eerder was aangekomen bij het studiocomplex in Tilburg, was ik door de receptioniste meegenomen naar studio 24.

Daar werd ik ontvangen door 4 mannen in het zwart met zwarte mondkapjes die allemaal precies dezelfde schoenen droegen, dezelfde kleur haar hadden en hetzelfde kapsel.

Om het nog makkelijker te maken, heetten twee van hen bovendien ook nog Nick.

Gelukkig nam dit geruisloze team van pro’s de teugels ferm in handen en hoefde ik de mannen niet uit elkaar te kunnen houden.

De regisseur deed met mij en de presentator een doorloopje zodat iedereen voor en achter de camera’s precies wist van minuut tot minuut zou gebeuren tijdens de uitzending.

Je hebt dat nodig als het erop aankomt, als het lichtje gaat branden dat je live gaat en er niks mis mag gaan.

Zo ook in verkoopgesprekken. Daarin mag ook niks misgaan, en het lekkerste is als je van tevoren al precies weet hoe het gesprek gaat verlopen.

Maar zo gaat het in de praktijk niet. Veel verkoopgesprekken mislukken doordat de klant het initiatief overneemt en begint te ratelen.

En veel ondernemers vinden het lastig om zo’n praatgrage klant die helemaal leegloopt te onderbreken, en het gesprek terug te sturen naar de sale die ze zo graag willen binnenhalen.

En een ratelende klant is nog maar 1 van de 8 dingen die vaak misgaan in verkoopgesprekken.

Als een van die 8 dingen gebeurt in jouw gesprek, dan eindigt het telefoongesprek niet met een deal of een opdracht, maar spreekt je klant het ultieme zaaddodende zinnetje uit:

“Stuur maar een e-mail met meer informatie”.

Je verkoopgesprekken moeten eigenlijk juist omzetpieken opleveren, want je kunt in zo’n persoonlijk gesprek je allerduurste dienst of training verkopen.

Maar dan moet je wel van tevoren precies weten hoe het gesprek gaat verlopen, en je klant moet geen kans krijgen om de teugels uit je handen te rukken.

Om je te helpen met je verkoopgesprekken, ben ik op dit moment een online seminar in elkaar aan het zetten.

Dat geef ik volgende week donderdag voor de allereerste keer, en je kunt gratis kijken.

We gaan het hebben over deals closen in verkoopgesprekken, en ik maak dit seminar speciaal voor nerds en natural born listeners.

De link om je aan te melden is http://www.seminars.gratis en ik zend het seminar live uit van 10 tot 12 op donderdag 15 april.

Ik wens je alvast een mooi weekend.

Aartjan van Erkel

Luister! Hoor je die roestige fietspomp?


Als je goed luistert, hoor je nu buiten het geluid van een roestige fietspomp.

Een heel klein fietspompje. Mini. Piepend van de roest.

Iemand is dat fietspompje heel snel op en neer aan het pompen. Luister maar even.

Als je buiten dat geluid hoort vandaag, dan heb je een wild dier gehoord.

Het is namelijk een koolmees, in een boom ergens bij jou in de buurt.

Mannetjes koolmees maken dat geluid omdat ze op zoek zijn naar een vrouwtje dat eitjes met ze wil leggen.

Ze zijn nu nog alleen, en zitten de hele dag marketing voor zichzelf te doen in die boom.

In de hoop dat het mooiste koolmeisje uit de buurt samen met hem in die nestkast duikt.

Jij vraagt je misschien ook weleens af: wat moet ik zingen in mijn marketing om de beste klanten te trekken?

Hoe krijg je klanten op je af die serieus zijn, en die flink willen investeren?

En wat moet je precies zeggen in een gesprek, om ze over de streep te trekken?

Want zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt, lopen verkoopgesprekken niet altijd goed af.

Sterker nog: gesprekken met grote klanten kunnen op maar liefst 8 manieren misgaan. Je kunt dus 8 fouten maken in het gesprek waardoor een serieuze, investerende klant die een koopsignaal heeft afgegeven, alsnog afhaakt.

Ik voer al 10 jaar gesprekken met mijn allerbeste leads om ze te converteren in mijn allergrootste klanten.

In mijn bedrijf noemen we die klanten de ‘walvissen’.

Walvissen vangen is niet moeilijker dan kleine visjes vangen. Het kost wel iets meer tijd, want je moet een persoonlijk gesprek met zo’n klant voeren.

Wat e-mails sturen en een offerte is niet genoeg om een grote investering binnen te halen.

Hoe je die gesprekken met walvissen doet, vertel ik in een nieuw online seminar dat ik volgende week voor de allereerste keer geef.

De titel is ‘Deals closen met verkoopgesprekken’ en ik geef dit seminar speciaal voor nerds en natural born listeners.

Als 100% van jouw verkoopgesprekken succesvol zijn, dan hoef je niet te kijken.

Als je ik bakken met leads binnenhaalt voor die gesprekken, dan hoef je niet te kijken.

Dan heb je de code gekraakt van je verkoopgesprekken. Je hoeft dan dus niet te kijken.

Maar als de aanpak van je gesprekken nog wel wat beter kan, en je bent een dienstverlener, trainer, coach of ander soort expert met veel ervaring, dan is dit de link om je gratis aan te melden voor dit nieuwe seminar: http://www.seminars.gratis. Het is op donderdag 15 april van 10 tot 12 uur.

Aartjan van Erkel

Zo ving ik mijn grootste vis ooit


Als kleine jongen ging ik samen met een vriendje vissen in de rivier de Mark in Breda.

We gingen dan van tevoren naar de bakker en kochten een zacht puntje. Dat had vanbinnen lekker kleverig broodkruim dat zich perfect om een haakje liet kneden.

We stelden onze dobbers zo in dat het haakje halverwege het wateroppervlak en de bodem uitkwam.

We vingen voorntjes, mooie kleine visjes met rode vinnen.

Op een dag probeerden we een keer wat anders. We lieten nu ons haakje rusten op de bodem, om te kijken wat er dan gebeurde.

Toen een van ons beet had en aansloeg, kromde de punt van de hengel zo veel harder naar beneden dan hij ooit bij een voorntje had gedaan dat we wisten dat er die dag iets heel anders in ons aas had gehapt.

We dachten eerst nog dat we een fietswrak hadden gevangen.

Maar een fietswrak zwemt niet heen en weer. We haalden de vis voorzichtig op, en met grote ogen zagen we een gigantische vis verschijnen aan het wateroppervlak.

De voorntjes die we normaal vingen waren niet veel groter dan sardines. Maar die dag vingen we een jetsekletser van meer dan 30 centimeter lang.

We kwamen achter de naam van onze grootste vangst ooit: een brasem. Het bleek dat er vissen rondzwommen onder onze neus die bijna een meter lang kunnen worden.

De reden dat we opeens een hele grote vis hadden gevangen, was dat we ons aas op de bodem hadden gelegd.

Alleen daar kwam die brasem het tegen, want daar graaft hij in de modder op zoek naar eetbare bodemdiertjes.

In je business moet je ook iets anders doen als je alleen de hele grote vissen wilt vangen.

Maar de manier waarop je de allergrootste klanten binnenhaalt werkt anders dan hoe schooljongens het doen die hengelen in een riviertje.

De grote vissen onder jouw klanten bijten namelijk niet in hetzelfde aas als de kleine vissen. Je moet ze iets compleet anders aanbieden.

Je meest vermogende klanten gaan alleen investeren als je ze iets aanbiedt met een veel hogere prijs. Een exclusief aanbod op VIP-niveau.

En het closen van die grote vissen gaat ook anders. Dat lukt alleen maar via een persoonlijk gesprek.

Denk niet dat je een dienst, training of coaching van duizenden of tienduizenden euro’s gaat verkopen met een verkooppagina en wat e-mails. De allergrootste klanten schrijf je niet naar binnen, die lul je naar binnen.

Hoe ik dat doe in mijn business ga ik je volgende week donderdag vertellen in een nieuw online seminar dat ik nu voor je aan het maken ben.

De titel is ‘Deals closen met verkoopgesprekken’ en ik leg daarin uit hoe ik mijn allergrootste klanten converteer.

Het seminar gaat over verkopen op afstand, via de telefoon of videocalls. Niet alleen vanwege covid. Maar ook omdat het niet nodig is om in de auto te stappen. Je kunt zo’n high-end dienst of training prima verkopen zonder dat je langs hoeft te gaan.

Als je weet hoe het werkt.

Het seminar is bedoeld voor ondernemers die expert zijn in hun vakgebied, zoals trainers, coaches, dienstverleners, interimmers en adviseurs.

Dit is de link om je gratis aan te melden: http://www.seminars.gratis

Want ook onder jouw neus zwemmen veel grotere vissen dan je tot nu toe ooit hebt gevangen.

Aartjan van Erkel

Stormachtig gesprek


Voor de kust van Noorwegen dobbert op dit moment een Nederlands vrachtschip dat is verlaten door de bemanning.

Ze zijn van boord gehaald door de Noorse kustwacht nadat de lading is gaan schuiven door extreem hoge golven.

Het schip stuitert op en neer op golfjes van 15 tot 18 meter hoog (!!), hangt scheef door de verschoven lading, en vaart op de automatische piloot sputterend verder.

Dat doet me denken aan een verkoopgesprek dat helemaal misgaat.

De ondernemer wordt uit flow gehaald door de klant, in de hoek gepraat, of komt in de ruige zee van een harde onderhandeling terecht.

En probeert dan op de automatische piloot het gesprek te overleven met een standaard vragenlijstje voor verkoopgesprekken.

Fout boel. Een goed verkoopgesprek vindt plaats op vaste bodem. De zon schijnt, de sfeer is goed.

Je hebt een mooi persoonlijk gesprek met elkaar en het gesprek blijft jullie allebei nog lang bij.

Zo moet het voelen. Als je verkoopgesprekken stormachtig zijn, dan is er dus iets misgegaan.

Waarschijnlijk had je stormachtige gesprek een van deze 3 oorzaken:

– Je had de verkeerde klant in je gesprek

– Je klant begon te ratelen

– Je klant nam de leiding over

Alle 3 had je kunnen voorkomen. Als je weleens zeeziek wordt in een verkoopgesprek met een klant, dan ga ik je volgende week een aantal tips geven die je misschien helpen.

Dat doe ik in mijn live online seminar ‘Deals sluiten in verkoopgesprekken’. Dat geef ik speciaal voor ondernemers die van nature niet zo dol zijn op verkopen op afstand.

We gaan het in dit seminar hebben over gesprekken waarin je de duurste dienst of training verkoopt die je hebt.

Mocht je geïnteresseerd zijn in een hogere conversie van je gesprekken, meld je dan gratis aan via http://www.seminars.gratis

Ik wens je een rustige week.

Aartjan van Erkel

Hongerig en gruizig gaan ze op pad


Afgelopen week fietste ik een paar keer bijna over een pad op het pad.

Ik heb het opgezocht: de paddentrek begint elk jaar als de gemiddelde temperatuur over een etmaal minstens 10 graden is en dat 3 dagen lang duurt.

De mannetjes liggen ergens in de blubber in winterslaap en worden wakker door die temperatuurstijging. Ze waggelen dan hongerig en gruizig terug naar hun geboortewater om zich voort te planten.

Heel voorspelbaar komt er dus elk jaar een beweging op gang in de natuur. Wat ik niet wist is dat ook kikkers ditzelfde doen. Maar daar rijd je niet zo snel overheen, want die kunnen een kolere-eind springen.

Mijn kantoorkikker zit as we speak ook begerig te kwaken in de beroosterde afvoergoot onder mijn kantoorraam, dus ik bedenk me nu dat ik vandaag maar even een loopplank voor hem in het water ga steken zodat hij eruit kan klimmen. Of zou het een zij zijn?

Enniewees, zou het niet lekker zijn als je in je business ook een voorspelbare beweging op gang brengt? Van nieuwe klanten die van heinde en verre naar je toe komen?

Met een dikke portemonnee die ze bij jou komen leegschudden?

Dat gebeurt er als je een strategie hebt voor het stimuleren van doorverwijzingen.

Als je beste klanten hun vrienden naar je doorverwijzen, heeft dat 5 voordelen voor je business.

Doorverwezen klanten:

  • Twijfelen niet aan je
  • Hebben een lagere prijsweerstand
  • Geven meer geld uit
  • Blijven langer bij je
  • En de doorverwijzende klant blijft zelf ook langer bij je

Daarom is het slim om te investeren in een strategie om meer doorverwijzingen te krijgen.

Want je beste klanten verwijzen nu vaak niemand door, terwijl je er misschien van uitgaat dat ze dat wel doen. Spontaan, omdat je zo’n goede band met ze hebt.

Neen.

Zelfs je allerbeste klanten verwijzen nu hun vrienden vaak niét naar je door.

Ze hebben daar 3 redenen voor, die ik uitleg in een nieuwe masterclass die ik heb gemaakt voor de Members van Het Lab.

Daarin vertel ik ook wat de 4 manieren zijn waarop ik in mijn eigen business doorverwijzingen stimuleer, door dingen te doen die helemaal niks te maken hebben met bedelen of klanten omkopen, en die je klanten superleuk vinden. Je hoeft zelfs niks te vragen aan je klanten.

Je moet wel bereid zijn om wat geld te investeren in het binnenhalen van doorverwijzingen. Wat heel normaal is als je er logisch over nadenkt, want dat zijn dus de allerhoogste kwaliteit leads die je kunt krijgen.

De eerste investering zou je vandaag kunnen doen in het membership van Het Lab.

Want mijn team stuurt de nieuwe masterclass vandaag om 17 uur naar de drukker.

Wil je hem in handen krijgen, meld je dan vóór 17 uur aan als nieuwe member op http://www.HetLab.online

Een mooie tweede Paasdag gewenst,

Aartjan van Erkel

4 nudges waardoor je beste klanten hun vrienden naar je doorverwijzen


Wat wij oneerbiedig brainfarts noemen, zijn eigenlijk voortbrengsels van ons onderbewuste.

Dat is het gedeelte van je brein dat nadenkt over je grootste problemen terwijl jij de heg aan het knippen bent, en waardoor je de volgende dag opeens een briljant idee hebt.

Op reddit .com is een hele rubriek gewijd aan zulke random ideeën: Showerthoughts. Daar delen mensen vrijwillig de spinsels van hun onderbewuste.

Een gebruiker met de alias chowderpouch deelt bijvoorbeeld deze parel:

‘Chicken broth is bird tea’

Terwijl je die laat rondfladderen om je hoofd, wijs ik je erop hoe verfrissend het is om af en toe vanuit een ongebruikelijke invalshoek te kijken.

Kijk bijvoorbeeld eens heel anders naar het probleem: Hoe krijg je nieuwe klanten?

Meestal denken ondernemers dan aan externe marketing. Buiten je business treden, en van je laten horen.

We vinden het heel normaal om een hoop tijd en geld te steken in bijvoorbeeld contentmarketing, e-mailmarketing en adverteren.

Maar we vergeten vaak te kijken naar interne marketing. Binnen je business kijken, en daar klanten vinden.

Dus: hoe krijg je nieuwe klanten via je bestaande klanten?

Veel ondernemers denken dat het krijgen van doorverwijzingen een ingrijpbaar fenomeen is dat buiten hun macht ligt.

Klanten verwijzen naar je door, of ze verwijzen niet naar je door. Daar kun je verder weinig aan doen. Lijken ze te denken. Vreemd eigenlijk, als je erover nadenkt.

Wat als je daar eens wat aan verandert? Wat als je tevreden klanten gaat stimuleren om vrienden naar jou door te verwijzen?

Wat als je formules had waardoor er meer nieuwe mensen jouw deur binnenstapten die bevriend zijn met je allerbeste klanten?

Zou je dat niet liever hebben dan alleen maar wildvreemden die je nog helemaal moet overtuigen, zoals bij externe marketing?

Als je dat wilt, wees dan ook bereid om te investeren in het krijgen van doorverwezen klanten. Net zoals je bereid bent om te investeren in contentmarketing, e-mailmarketing en advertenties.

Niet door klanten om te kopen. Je hoeft zelfs niet eens te vragen of ze anderen willen doorverwijzen. Maar er zijn wel simpele formules om ze te stimuleren dat toch spontaan te doen.

In de nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab geef ik je 4 van zulke simpele formules. Dingen die je zo kunt gebruiken in je business, om meer ‘vrienden van’ als klant binnen te krijgen.

Maandag om 17 uur is de deadline, want dan sturen we de nieuwe masterclass naar de drukker. Tot die tijd is dit de link om nog snel te investeren in je membership: http://www.HetLab.online

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

Scabreus


In zijn scabreuze ‘Brieven aan Matroos Vosch’ lezen we wat Gerard Reve in de jaren ’70 schreef vanuit zijn huis in de Auvergne aan zijn veel jongere vriend Joop Schafthuizen in Schiedam.

Een bronstige Reve vertelt hoe hij klust aan het oude huis, boodschappen doet op de markt, en mislukte pogingen doet om van de drank en de sigaretten af te blijven.

Hij hunkerbunkert naar zijn matroos en vaak heb ik hardop gelachen om de benamingen die Reve geeft aan zijn minnaar in de aanhef van zijn brieven:

– Liefdesvos.

– Lieve Martelslaaf.

– Lieve geweldige Stoeibeer.

– Lief zacht Penseelkonijn dat ik aanbid.

– Lieve gevangen Praatwolf.

– Jonge Meester, Machtige Wasbeer.

Ook de het einde van de brieven mag er wezen. In zijn papieren vintage sexting-berichten die via de fietspostbode en de dieseltrein dagenlang onderweg waren sluit hij bijvoorbeeld af met:

– Ik heb zin om je een gehele middag in je strakke zwarte broek geboeid over de knie te leggen.

– Veel tikken en striemen van je Zeewolf.

– Je onverbiddelijke liefdesruiter.

– Schrijf je me alles, o Vereerde en Aanbeden Overspelige Zeematroos?

En dit waren dan nog de braafste quotes. Veel, heel veel kon ik er niet opschrijven omdat deze tekst anders door de wrede handen van de almachtige algoritmes zou zijn verscheurd en opgestookt in de cyberhoutkachel.

Aan zijn brieven te lezen heeft Reve zijn Matroos Vosch constant in gedachten en voert hij interne dialogen met hem in zijn hoofd.

Weet je wie er niet constant met jou in hun hoofd rondlopen? Dat zijn jouw klanten.

Ook niet als je een warme, misschien haast vriendschappelijke relatie hebt met een klant.

Dan nog is die klant totaal niet met jou bezig.

Wij zijn voor onze klanten veel minder belangrijk dan onze klanten voor ons zijn.

Realiseer je dat klanten niet met je bezig zijn. Dat ze het bijvoorbeeld ook niet als hun taak zien om klanten naar je door te verwijzen.

En daar hebben ze gelijk in. Ook jij zou het niet als de taak van je beste klanten moeten beschouwen dat ze klanten naar je doorverwijzen, grote smurf.

Doorverwezen klanten krijgen gaat dus niet vanzelf. Ook niet als je onbewust denkt dat je er recht op hebt.

Wat wel jammer is, want doorverwezen klanten hebben bij binnenkomst al veel vertrouwen in je, hebben minder prijsweerstand – geven dus meer geld uit – en blijven langer klant bij je.

Daarom is het extreem winstgevend om in jouw business dingen te doen waardoor het aantal doorverwijzingen stijgt dat je van klanten krijgt.

Dat is de reden dat ik daar een hele masterclass over heb opgenomen. Daarin vertel ik je 4 manieren om klanten te stimuleren om hun vrienden naar je door te verwijzen.

Zonder dat je het aan ze hoeft te vragen. Je hoeft dus niet te bedelen, en je hoeft het woord doorverwijzingen zelfs niet eens te noemen.

Alle 4 deze manieren gebruik ik zelf in mijn business, zoals ik je ook zal laten zien.

Je moet wel bereid zijn om erin te investeren, net zoals je bijvoorbeeld ook bereid bent om geld te stoppen in advertenties.

De deadline nadert om de masterclass in je bezit te krijgen. Alles wat je hoeft te doen om hem in je hongerige handen te krijgen is zorgen dat je maandag Member bent van Het Lab. Dit is de link: http://www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Lees de gedachten van je klanten


Stand up comedian Jim Gaffigan leest de gedachten van zijn publiek.

Als hij het podium opkomt, zet hij een hoog stemmetje op en spreekt de gedachten uit die mensen op dat moment over hem hebben.

“I thought he’d be paler”

“How large is his head? Is he hiding another head inside of there?”

“I’m already sick of this voice!”

Aan de gierende reactie van de zaal kun je zien dat zijn observaties spot on zijn.

Ondernemers zijn vaak wat minder goed in het lezen van gedachten. Wat hun klanten denken is een groot mysterie.

Ze kunnen daar alleen maar aannames over doen. Wat ondernemers vaak aannemen is bijvoorbeeld: Tevreden klanten verwijzen mensen uit hun netwerk naar me door. Dat doen tevreden klanten gewoon spontaan. En dat heb ik ook verdiend.

Wat ze niet weten is dat klanten 3 redenen hebben om geen nieuwe klanten naar je door te verwijzen. Zelfs niet als ze superblij met je zijn.

Je hebt dus geen enkele garantie dat zelfs je allerbeste klanten ooit iemand naar je zullen doorsturen. Sommigen doen dat wel, veel anderen doen dat niet.

Hoe dat zit, leg ik uit in een nieuwe masterclass die maandag naar de drukker en dan naar de Members van Het Lab gaat.

Ik vertel je waarom je klanten nu vaak niet doorverwijzen, en wat 4 dingen zijn die je daaraan kunt doen om te stimuleren dat het voortaan wel gebeurt.

Zonder dat je hoeft te bedelen of te pushen. Je hoeft zelfs helemaal niks aan je klanten te vragen. Zelfs het woord doorverwijzen hoef je dus niet te gebruiken.

De magie zit in de psychologie. De link om een gedachtenlezer te worden is https://www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Bouw je een muur of val je aan?


De filosoof Hendrik Johannes Cruijff sprak in de vorige eeuw:

“Als wij de bal hebben, kunnen zij niet scoren”.

Die uitspraak is voor je business net zo waar als op een trapveldje in Betondorp.

Je scoort makkelijker als je aan de bal blijft in je marketing.

Je hebt ploegen die inzakken, een muur bouwen, kijken wat de tegenstander bedenkt en daar dan op reageren.

Je hebt er ook die liever zelf aan de bal blijven en proberen te scoren. Die maken meer doelpunten en hebben enthousiastere fans.

Als jij meer van het initiatief bent, pas dat dan ook toe in je marketing.

Een vorm van marketing die leads oplevert waarvan de kans groter is dat ze klant worden en die bereid zijn om hogere prijzen te betalen, is doorverwijzigingen-marketing.

Dus het stimuleren van je bestaande klanten om anderen spontaan naar jou door te verwijzen.

Daarom heb ik daar een nieuwe masterclass over gemaakt, voor de Members van Het Lab. Je ziet daarin wat de 3 oorzaken zijn als je klanten nu zelden doorverwijzen.

En 4 slimme formules om ze te motiveren om dat vaker te gaan doen, zonder dat je het aan ze vraagt.

Jij bent aan de bal, kies zelf maar of je hem aan de tegenstander geeft of hem erin schiet. Dat laatste kan op deze pagina: https://www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen