Schrijven voor internet

Beter leren schrijven om méér te verkopen

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

4 nudges waardoor je beste klanten hun vrienden naar je doorverwijzen

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Wat wij oneerbiedig brainfarts noemen, zijn eigenlijk voortbrengsels van ons onderbewuste.

Dat is het gedeelte van je brein dat nadenkt over je grootste problemen terwijl jij de heg aan het knippen bent, en waardoor je de volgende dag opeens een briljant idee hebt.

Op reddit .com is een hele rubriek gewijd aan zulke random ideeën: Showerthoughts. Daar delen mensen vrijwillig de spinsels van hun onderbewuste.

Een gebruiker met de alias chowderpouch deelt bijvoorbeeld deze parel:

‘Chicken broth is bird tea’

Terwijl je die laat rondfladderen om je hoofd, wijs ik je erop hoe verfrissend het is om af en toe vanuit een ongebruikelijke invalshoek te kijken.

Kijk bijvoorbeeld eens heel anders naar het probleem: Hoe krijg je nieuwe klanten?

Meestal denken ondernemers dan aan externe marketing. Buiten je business treden, en van je laten horen.

We vinden het heel normaal om een hoop tijd en geld te steken in bijvoorbeeld contentmarketing, e-mailmarketing en adverteren.

Maar we vergeten vaak te kijken naar interne marketing. Binnen je business kijken, en daar klanten vinden.

Dus: hoe krijg je nieuwe klanten via je bestaande klanten?

Veel ondernemers denken dat het krijgen van doorverwijzingen een ingrijpbaar fenomeen is dat buiten hun macht ligt.

Klanten verwijzen naar je door, of ze verwijzen niet naar je door. Daar kun je verder weinig aan doen. Lijken ze te denken. Vreemd eigenlijk, als je erover nadenkt.

Wat als je daar eens wat aan verandert? Wat als je tevreden klanten gaat stimuleren om vrienden naar jou door te verwijzen?

Wat als je formules had waardoor er meer nieuwe mensen jouw deur binnenstapten die bevriend zijn met je allerbeste klanten?

Zou je dat niet liever hebben dan alleen maar wildvreemden die je nog helemaal moet overtuigen, zoals bij externe marketing?

Als je dat wilt, wees dan ook bereid om te investeren in het krijgen van doorverwezen klanten. Net zoals je bereid bent om te investeren in contentmarketing, e-mailmarketing en advertenties.

Niet door klanten om te kopen. Je hoeft zelfs niet eens te vragen of ze anderen willen doorverwijzen. Maar er zijn wel simpele formules om ze te stimuleren dat toch spontaan te doen.

In de nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab geef ik je 4 van zulke simpele formules. Dingen die je zo kunt gebruiken in je business, om meer ‘vrienden van’ als klant binnen te krijgen.

Maandag om 17 uur is de deadline, want dan sturen we de nieuwe masterclass naar de drukker. Tot die tijd is dit de link om nog snel te investeren in je membership: http://www.HetLab.online

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten