Schrijven voor internet

Beter leren schrijven om méér te verkopen

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Scabreus

Aartjan van Erkel

in Uncategorized

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In zijn scabreuze ‘Brieven aan Matroos Vosch’ lezen we wat Gerard Reve in de jaren ’70 schreef vanuit zijn huis in de Auvergne aan zijn veel jongere vriend Joop Schafthuizen in Schiedam.

Een bronstige Reve vertelt hoe hij klust aan het oude huis, boodschappen doet op de markt, en mislukte pogingen doet om van de drank en de sigaretten af te blijven.

Hij hunkerbunkert naar zijn matroos en vaak heb ik hardop gelachen om de benamingen die Reve geeft aan zijn minnaar in de aanhef van zijn brieven:

– Liefdesvos.

– Lieve Martelslaaf.

– Lieve geweldige Stoeibeer.

– Lief zacht Penseelkonijn dat ik aanbid.

– Lieve gevangen Praatwolf.

– Jonge Meester, Machtige Wasbeer.

Ook de het einde van de brieven mag er wezen. In zijn papieren vintage sexting-berichten die via de fietspostbode en de dieseltrein dagenlang onderweg waren sluit hij bijvoorbeeld af met:

– Ik heb zin om je een gehele middag in je strakke zwarte broek geboeid over de knie te leggen.

– Veel tikken en striemen van je Zeewolf.

– Je onverbiddelijke liefdesruiter.

– Schrijf je me alles, o Vereerde en Aanbeden Overspelige Zeematroos?

En dit waren dan nog de braafste quotes. Veel, heel veel kon ik er niet opschrijven omdat deze tekst anders door de wrede handen van de almachtige algoritmes zou zijn verscheurd en opgestookt in de cyberhoutkachel.

Aan zijn brieven te lezen heeft Reve zijn Matroos Vosch constant in gedachten en voert hij interne dialogen met hem in zijn hoofd.

Weet je wie er niet constant met jou in hun hoofd rondlopen? Dat zijn jouw klanten.

Ook niet als je een warme, misschien haast vriendschappelijke relatie hebt met een klant.

Dan nog is die klant totaal niet met jou bezig.

Wij zijn voor onze klanten veel minder belangrijk dan onze klanten voor ons zijn.

Realiseer je dat klanten niet met je bezig zijn. Dat ze het bijvoorbeeld ook niet als hun taak zien om klanten naar je door te verwijzen.

En daar hebben ze gelijk in. Ook jij zou het niet als de taak van je beste klanten moeten beschouwen dat ze klanten naar je doorverwijzen, grote smurf.

Doorverwezen klanten krijgen gaat dus niet vanzelf. Ook niet als je onbewust denkt dat je er recht op hebt.

Wat wel jammer is, want doorverwezen klanten hebben bij binnenkomst al veel vertrouwen in je, hebben minder prijsweerstand – geven dus meer geld uit – en blijven langer klant bij je.

Daarom is het extreem winstgevend om in jouw business dingen te doen waardoor het aantal doorverwijzingen stijgt dat je van klanten krijgt.

Dat is de reden dat ik daar een hele masterclass over heb opgenomen. Daarin vertel ik je 4 manieren om klanten te stimuleren om hun vrienden naar je door te verwijzen.

Zonder dat je het aan ze hoeft te vragen. Je hoeft dus niet te bedelen, en je hoeft het woord doorverwijzingen zelfs niet eens te noemen.

Alle 4 deze manieren gebruik ik zelf in mijn business, zoals ik je ook zal laten zien.

Je moet wel bereid zijn om erin te investeren, net zoals je bijvoorbeeld ook bereid bent om geld te stoppen in advertenties.

De deadline nadert om de masterclass in je bezit te krijgen. Alles wat je hoeft te doen om hem in je hongerige handen te krijgen is zorgen dat je maandag Member bent van Het Lab. Dit is de link: http://www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten