Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Cliché’s zijn niet meer weg te denken

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Uitgerekend een kennisplatform over de boekensector schreef een artikel dat begint met een knetterende wind van een cliché:

“Het e-book is inmiddels niet meer weg te denken uit de boekenwereld. Een op de vier Nederlanders leest wel eens een e-book.”

Die eerste bullshitzin is ook nog eens een aanloopje, dat ze beter hadden kunnen weglaten.

Je ‘valt snel in de valkuil’ van het cliché omdat je ze zo vaak hoort en leest. Bij het schrijven ‘liggen ze altijd op de loer’.

In films ‘struikel je’ ook over de cliché’s. Bijvoorbeeld als de held in een actiefilm continu beschoten wordt terwijl hij jaagt op de bad guy maar nooit wordt geraakt.

Ook iets wat alleen maar in de film gebeurt is dat de hoofdpersoon een drankje bestelt in een café en dan haastig vertrekt zonder het op te drinken.

Of dat de hoofdpersoon verliefd wordt op iemand terwijl ze elkaar in het begin maar irritant vonden.

Als je een boek schrijft en je wilt wat van je lezers – bijvoorbeeld dat ze blijven lezen, of uiteindelijk klanten van je worden – wees dan ‘op je hoede’ voor cliché’s.

Door je arme lezers te ‘overladen’ met cliché’s geef je onbewust de boodschap af dat je een beetje gemakzuchtig bent. Dat het je allemaal niet echt boeit.

Wil je gezien worden als een thought leader en een original, ‘houd je dan verre’ van alle cliché’s en bedenk zelf eens een nieuwe analogie of overdrijving om je lezers te charmeren en te laten zien dat je er zin in hebt.

Volgende week donderdag geef ik een gratis Bestseller-training waarin ik nog veel meer tips ‘in petto’ heb voor het succesvol publiceren van een businessboek. Dat is een boek over je expertise dat je gebruikt als marketing: je wilt er klanten mee krijgen.

De gratis Bestseller-training zend ik live uit via internet op donderdag 24 augustus om 10 uur. Je kunt meekijken door je van tevoren aan te melden via deze link:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-bestseller-training/

Tot sinas,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen