Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Instagram-faal met message to market match

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Gisteren werd een duckface met zwarte acrylnagels en een paar miljoen Instagram-volgers keihard getrold in de media.

Een influencer.

Haar business-idee flopte jammerlijk en zelfs deaude beaumen-media zoals de Telegraaf vonden daar wat van.

Wat was er aan de hand? Deze @arii was van plan om haar eigen kledinglijn te lanceren.

Ze sloot een deal met het bedrijf dat de kleding ging produceren. Die zou voor haar brand een eerste batch kleding maken van 36 zwarte t-shirts.

Als zij die bij wijze van testje nou eerst even zou slijten aan haar miljoenen Insta-volgers? Dan gingen ze daarna meer kleding produceren.

Ze werd weggehoond toen bleek dat ze die luttele 36 shirts niet verkocht bleek te krijgen aan haar 2,6 miljoen followers.

“The influencer bubble is bursting” zei iemand op Twitter.

Dat ze op haar bek ging heeft eigenlijk een paar simpele redenen: haar t-shirts waren niks bijzonders en ze heeft niet naar Dan Kennedy geluisterd.

Ze heeft een basic principe van direct response marketing genegeerd, en daardoor niks verkocht.

De Message to Market Match.

Als je sales-boodschap precies past bij de ontvangers, dan hoeft hij niet eens top te zijn om goed te werken. Maar als je tegen de verkeerde mensen praat, dan verkoop je geen drol – zelfs niet met de beste sales-boodschap ooit.

Een probleem van social media is dat je niet precies weet wie je volgers zijn.

Je weet niet of die allemaal matchen met wat jij verkoopt.

Bijvoorbeeld of ze het probleem hebben dat jij oplost.

Of het jouw ideale klanten wel zijn.

Daarom is het lastig om te verkopen via Instagram.

Aan een lijst van een paar honderd mensen die precies jouw doelgroep zijn, kun je veel meer verkopen dan aan miljoenen random volgers.

Zeker als dat een lijst e-mailadressen is, van mensen die jou permissie hebben gegeven om sales- en marketingboodschappen te sturen.

Die permissie heb je op Instagram niet, maar met e-mailmarketing wel.

Daardoor heb je veel minder mensen nodig om uitstekend te draaien.

8 maanden geleden ben ik begonnen met een nieuwe mailinglijst.

Daar stonden in het begin maar een paar honderd mensen op, maar die kochten wel alles wat ik aanbood.

Nog nooit heb ik zo goed gedraaid met zo’n kleine lijst.

Dat kwam doordat mijn ideale klanten op die lijst staan. En verder niemand.

Ik jaag niet-ideale klanten zelfs actief van die lijst af.

Het komt ook doordat ik op een radicaal andere manier ben gaan mailen.

In die mails staan dingen waar de meeste ondernemers van zouden zeggen: Hoe haal je het in je bolle hoofd?

Aanstaande vrijdag vertel ik het hele verhaal in een nieuwe online training: Easy Money met Entertaining E-mails.

Het is de allerrrrrreerste keer dat ik deze training geef en je kunt er gratis bij zijn door je selfiestick even 2 seconden neer te leggen en je hier aan te melden:

https://attendee.gotowebinar.com/register/4051600691738745101

Waar we het over gaan hebben:

  • Waarom tips geven in content marketing steeds minder goed werkt
  • Hoe je een golf klanten aantrekt door iets te verspreiden op internet waar ze verslaafd aan zijn
  • Welke 12 marketing-problemen je oplost door klanten vaker te mailen
  • Hoe je zelden nog afmeldingen krijgt voor marketingmails – lezers bedanken je zelfs
  • Hoe ik met 10 e-mails in één week 81.000 euro verdiende
  • Hoe je 3 keer zo snel nieuwsbrieven schrijft, die klanten ook nog eens 3 keer zo vaak lezen

Hooi

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: