Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Waarom je overkomt als een spammer als je weinig nieuwsbrieven stuurt

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Laatst liet ik de hond uit en kwam er een fietser voorbij die me enthousiast begroette.

Mijn brein was blanco. Verbluft keek ik toe hoe de volslagen onbekende van zijn fiets afstapte om mijn hand te komen schudden.

Terwijl ik dacht: eeeeeeh…. shidt ken ik deze persoon?

Hij vroeg hoe het met me ging.

Ik vinkte koortsachtig de gezichten af van ouders van school, buurtbewoners en winkeliers.

Nul. Hij kwam niet voor in mijn mentale gezichtendatabase.

Nu kwam het moment dat ik iets terug moest zeggen.

Ik ben niet ad rem, en vroeger heb ik vaak genoeg de fout gemaakt dat ik hakkelde: Bwazoaaerfwoasuderrr eeeh goed, en met jou?

En maar hopen dat ik er nog op zou komen.

Nu ik wat ouder ben, antwoord ik maar gewoon: Sorry, wie ben je ook alweer?

O n g e m a k k e l i j k …

Jij kunt dat ongemakkelijke gevoel ook geven aan je klanten. Zonder dat je het door hebt.

Dat gebeurt als je een fout maakt met je e-mailmarketing.

Door jouw fout gaat het brein van je abonnees op blanco als je mailt.

Ze hebben geen idee wie je bent. Ze voelen zich daardoor niet alleen ongemakkelijk, maar soms ook geïrriteerd.

Die fout is: sporadisch mailen.

Ik sprak laatst een ondernemer die zei dat hij niet al te vaak mailde.

Het bleek dat hij 3 of 4 keer per jaar een mail stuurde naar zijn mailinglijst.

Want hij wilde zijn klanten niet storen.

Het loelige is: hij stoort ze dan juist wel. Want elke keer dat er na maanden stilte een mail van hem binnenkomt, denken veel mensen:

Eeeeeeh… ken ik deze persoon?

Ze zijn vergeten dat ze zich ooit hebben aangemeld voor zijn nieuwsbrief. Of dat ze ooit iets hebben gekocht.

Dus gaat hun muiscursor naar de link Afmelden onderaan de mail.

Door weinig te mailen om zijn klanten niet te storen, komt hij JUIST over als een spammer.

Want voor jou kan het dan wel een big deal zijn om je mail te sturen, maar je klanten krijgen 50 mails die dag en ze hebben nog 12.344 onbeantwoorde in hun Gmail.

Er is maar 1 manier om dat te voorkomen en dat is vaker mailen.

Klinkt misschien raar, maar er is een psychologische verklaring voor.

En dat is het mere exposure effect. Simpel gezegd houdt dat in:

Hoe vaker ze van je horen, hoe leuker ze je vinden.

Natuurlijk niet als je ze kapotspamt met allemaal bagger.

Maar wel als je een ander soort mails stuurt.

Entertainende e-mails. E-mails die een emotie oproepen.

E-mails waardoor ze jouw regelmatige aanwezigheid in hun inbox gaan waarderen.

Net als een talkshow die altijd op dezelfde tijd wordt uitgezonden.

8 maanden geleden ben ik overgestapt op dat type e-mails, en de resultaten zijn bizar.

Qua opens, qua omzet, qua respons.

Ik heb besloten om het verhaal daarover te gaan vertellen in een gratis online training aanstaande vrijdag.

Je hoort bijvoorbeeld:

  • Waarom tips geven in content marketing steeds minder goed werkt
  • Hoe je een golf klanten aantrekt door iets te verspreiden op internet waar ze verslaafd aan zijn
  • Welke 12 marketing-problemen je oplost door klanten vaker te mailen
  • Hoe je zelden nog afmeldingen krijgt voor marketingmails – lezers bedanken je zelfs
  • Hoe ik met 10 e-mails in één week 81.000 euro verdiende
  • Hoe je 3 keer zo snel nieuwsbrieven schrijft, die klanten ook nog eens 3 keer zo vaak lezen

Je kunt gratis naar de training kijken door je aan te melden via deze link:

https://attendee.gotowebinar.com/register/4051600691738745101

Laters,

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: