Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Heb je het gevoel dat je steeds moet scoren?


Je sluit het Worddoc waarin je hebt zitten typen.

Even wachten tot hij is gesynct naar je Dropbox…. eeeeen je klapt je laptop dicht.

Pompiedom, je gaat een toiletje doen, en zittend op de pot zie je op je iPhone een melding op Slack binnenkomen.

Je compagnon zegt: maandagmiddag geven we dat webinar, jij was toch niet vergeten om die uitnodiging naar de klanten te mailen he?

Kack. Je knijpt af en rent terug naar je laptop.

Mailchimp openen, nieuwe mail, de link van Gotowebinar erin zetten en een enthousiast tekstje erbij. Send!

Die avond zit je met je lief een filmpje te flixen met een bord op je schoot, een Hello Fresh-hap.

Als je meissie naar bed is pak je op Fox even de 2e helft mee van de Eredivisie-wedstrijd die nog bezig is.

In bed lees je knikkebollend een hoofdstukje Nicci French op Kobo Plus.

Zoals je merkt heb je zojuist op 1 dag 10 verschillende abonnementen gebruikt.

En je bent geen uitzondering.

Het leven van veel mensen ziet er nu ongeveer zo uit.

Want: we zitten in een abonnementen-economie.

Bijna alle software die je gebruikt is een abonnement.

Je films en series zijn een abonnement.

Je muziek.

Toen ik ging tellen bleek ik 20 abonnementen te hebben en dan vergeet ik er waarschijnlijk nog een paar.

Wat is er zo handig aan abonnementen? Eeeh, nou, dat is het hele punt. Ze zijn gewoon handig.

Het scheelt je tijd. Je hoeft minder keuzes te maken. Het is gemak.

Abonnementen en memberships zijn een dikke vette economische trend.

Een enorme golf waar veel bedrijven al op aan het surfen zijn.

Tien maanden geleden heb ik ook mijn plank op die golf gegooid en ben ik een paar keer kopje onder gegaan.

Nu bijna een jaar later is mijn membership Het Lab de basis onder mijn bedrijf.

De vaste maandelijkse betalingen van mijn 236 Members hebben de stress uit mijn business gehaald.

Er is stabiliteit en ik heb niet meer dat jachtige gevoel dat ik steeds moet scoren.

Ik kan me haast niet meer voorstellen dat ik het ooit anders heb gedaan.

In een speciale masterclass geef ik komende maand aan de Members van Het Lab 3 formules om content te verkopen met memberships.

En ik vertel je mijn learnings, en de verhalen van wat wel en niet gewerkt heeft.

Ik ben de Masterclass nu aan het opnemen en voor mij is het een bijzondere.

Want als je me vorig jaar had gezegd dat ik nu een Membership zou hebben met een paar honderd Members, dan had ik je absoluut niet geloofd.

Want ik zag de opportunity niet en ik had een aantal verschillende overtuigingen waarom dat voor mij sowieso niet ging werken.

In de Masterclass vertel ik waarom ik van gedachten ben veranderd en hoe dat mijn business heeft getransformeerd.

Dus, you know the drill.

Want de deadline der verdoemenis komt eraan.

En als je wacht tot na de deadline om Member te worden, dan krijg je deze Masterclass niet.

Want je hebt alleen toegang tot de Masterclasses die zijn verschenen NA de start van je Membership. Je krijgt dus géén voorgaande afleveringen.

Wil je hem niet missen? Dan is dit de pagina om eindelijk die witte jas aan te doen:

www.HetLab.online

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

Hoe je steeds opnieuw verkoopt aan dezelfde klanten


Wat is het eerste wat je doet als je in een vliegtuig stapt?

Ja okee, trolley in het bagagevak slingeren, klep dichtrammen, neerploffen. Maar dan?

Boekje pakken, telefoon pakken, serietje kijken?

Dat was het vroeger voor mij, totdat ik een ontdekking deed.

Door die ontdekking werd vliegen een compleet andere wereld.

In een vliegtuig is het namelijk een enorme kolere-herrie.

Tijdens de vlucht luister je continu naar een geluid van ongeveer 100 decibel.

Even opgezocht: dat is zo hard als een discotheek of een kettingzaag.

Boeien als je binnen Europa vliegt, maar als ik 4 uur of langer in de lucht ben vind ik dat retevermoeiend.

Een jaar of 2 geleden bedacht ik: laat ik die miskoop van een koptelefoon eens meenemen op mijn vlucht naar Amerika.

Ik had een noise cancelling ding gekocht in de hoop dat ik dan in koffietenten kon werken zonder het geouwehoer aan andere tafeltjes te horen.

Werkte totaal niet. Ik kon de gesprekken letterlijk verstaan.

Koptelefoon teruggestuurd, werknie! Nieuwe gekregen, werkooknie! Teleurgesteld dat ding toch maar gehouden en weinig mee gedaan.

Totdat ik hum meenam naar Schiphol en in het vliegtuig aanzette.

Zodra ik het knopje op ON zette, verdween 80% van het vliegtuiggeluid.

Ik stond dus zeg maar opeens niet meer in de discotheek, maar buiten waar het rustig is.

Als ik het knopje weer even op OFF zette, hoorde ik het verschil. Dan kreeg ik weer het geloei in mijn oren waar de rest van het vliegtuig 9 uur naar zat te luisteren.

Awesome! Die noise cancelling werkte dus toch. Mijn BOSE zit sindsdien bij elke vlucht op mijn kop. Ook al vlieg ik maar een halfuur.

Noise cancelling bestond al jaren, maar ik snapte het niet. En ik had niet door hoe lekker het was.

Hetzelfde had ik met membership-programma’s. Ik ben al jaren lid van de memberships van verschillende Amerikaanse marketeers, maar ik snapte niet hoe die werkten.

Totdat ik naar Amerika vloog voor masterminds, en mensen me daar vertelden hoe lekker het was.

Want als je een membership toevoegt aan je business, kun je bijvoorbeeld opeens weer verkopen aan allemaal klanten van vroeger waar je al jaren niks meer van hebt gehoord.

Die gaan opeens elke maand geld aan je betalen.

En je bent met een membership in staat om steeds weer te verkopen aan dezelfde klanten.

Je bevrijdt je van de rat race van eenmalige verkoop na eenmalige verkoop.

Je hebt opeens maandelijks terugkerende, vaste inkomsten.

Zou het voor jou stress uit je business halen als je elke maand al van tevoren weet hoeveel euro er sowieso binnen gaat komen, vroegen ze me.

Er ging een wereld voor me open. Ik had geen idee.

Om het uit te proberen startte ik 10 maanden geleden mijn eigen membership: Het Lab.

Daarin zitten inmiddels 236 Members waar ik elke maand contact mee heb.

En die hebben gezorgd voor een stabiliteit in mijn omzet die ik nooit eerder heb gehad.

Komende maand ga ik terugkijken. In een unieke masterclass. Want ik heb in die 10 maanden zó veel geleerd over memberships.

Hoe krijg je maandelijks een stabiele inkomstenbron, die je vaste kosten dekt en de stress uit je business haalt?

Hoe activeer je klanten waar je al jaren niks van hebt gehoord, zodat ze elke maand een vast bedrag gaan betalen?

Hoe verkoop je content in een membership zonder te kannibaliseren op de verkoop van je trainingen en boeken (die gaan zelfs nog beter verkopen)?

Waarom zou iedere expert een membership moeten aanbieden, en wat kun je daarin elke maand vertellen?

Wat moet je vooral niet doen in een membership?

Hoe overtuig je klanten om member te worden, én hoe je voorkomt dat je membership aan de achterkant leegloopt doordat members na een paar maanden alweer stoppen?

Waarom help je klanten met een membership nog beter dan nu – waardoor ze zo enthousiast worden dat ze ook je andere producten kopen?

Je snapt het al, om de masterclass te krijgen moet je Member zijn.

Simpel zat, dit is de link:

www.HetLab.online

See you inside,

Aartjan van Erkel

 

 

Productiviteits-tip met Spotify


Als ondernemers zijn we vaak een beetje druk in ons hoofd.

Veel creativiteit, weinig discipline.

Concentreren is dan soms een probleem.

Voor mij in elk geval wel.

Daar heb ik 1 dingetje op gevonden dat ik je vandaag wil meegeven.

Het is zo simpel als pompwater en je hebt er alleen maar Spotify voor nodig.

Heb je een flinke taak waar je misschien een beetje tegenop ziet? Waardoor je hem aan het uitstellen bent?

Zet dan Spotify op je oordopjes en kies een bekend nummer uit je jeugd.

Een liedje dat je al duizend keer gehoord hebt. Een of andere random hit uit de jaren ’80.

Pak even I save the day van Roberto Jacketti & the Scooters.

Klik dan 2x op het repeaticoontje zodat het nummer steeds herhaald wordt.

Je geeft de ongebruikte capaciteit van je brein dan iets om te doen. Die is nu met dat nummer bezig in plaats van wat er normaal gebeurt: allemaal random gedachten denken die jou afleiden.

Je hoort het nummer niet echt. Daar heb je het te vaak voor gehoord.

Maar toch houdt het de rest van je brein bezig. Waardoor jij met het deel dat jij nodig hebt goed kunt focussen.

Kies dus wel een nummer dat nog regelmatig op de radio is, of dat in je meestgedraaide playlist staat.

Succes met knallon vandaag!

Aartjan van Erkel

PS

LAST CALL voor de groep van Marketing Masterpieces die start op 7+8 november. Vandaag is de laatste dag dat je nog een belafspraak met me kunt aanvragen: www.MarketingMasterpieces.nl

De stoom kwam uit mijn ogen


Toen ik in 2017 voor het eerst naar Amerika vloog voor een Dan Kennedy event, gebeurde er iets absurds op het podium.

Daar werd ik zo pissig van, dat ik bijna de zaal uitliep met omhoog gestoken middelvinger.

Ik ben goed opgevoed en dat doe je dan niet, maar de stoom kwam uit mijn ogen.

Wat er gebeurde was dat er werd aangekondigd dat een van de members bijzondere resultaten had geboekt.

Ze werd even in het zonnetje gezet vanwege haar groeicijfers het afgelopen jaar met haar webshop.

Ze verkocht iets waarvan ik niet wist wat het was: A.R.

Ik dacht nog heel naief: Augmented Reality? Misschien van die virtual reality brillen of zo?

Neewoor. Het was ietsje minder onschuldig dan dat.

A.R. staat in Amerika voor: Automatic Rifle.

Deze dame uit een of andere midwest-staat had een shop waarin burgers ruime keus hadden uit allerlei automatische en semi-automatische schietblaffers.

Je weet wel, die dingen waarmee je zo lekker kunt sproeien op een schoolplein of een festival.

Voor minder dan 500 dollarpiek bleek je online zo’n ding te kunnen kopen. En bij het bestellen wordt niet naar je geboortedatum gevraagd.

Ik zag verderop in de zaal een paar Japanners ook met grote ogen kijken, maar de meeste Amerikanen in de zaal bleken het normaal te vinden wat ze deed.

Ze beschouwden haar als een legit ondernemer die dan toevallig automatische wapens verkocht.

En ze vonden het blijkbaar dus ook normaal dat hun Fortnight-verslaafde pukkelkop-van-bijna-18 die in zijn kamer elke avond tot bedtijd zit te gamen zo’n unit kan bestellen met zijn eigen creditcard, zonder dat pa en ma daar ook maar iets van weten.

De meesten zaten te klappen voor een wapenhandelaar. Ik zat op mijn handen met mijn beck open en visualiseerde dat ze in Europa in dezelfde situatie gehandboeid zou zijn afgevoerd door een anti-terrorisme team met bivakmutsen op.

Dit was mijn eerste kennismaking met het publiek van Dan Kennedy, en dat was toen nog een shocker.

Later kreeg ik door dat de meeste aanwezigen in de zaal middelbare blanke republikeinse mannen waren.

En nadat ik een aantal maanden zijn newsletters had gelezen, merkte ik ook dat de politieke kleur daarvan nogal rechts was. Fulmineren tegen alle fouten die Obama heeft gemaakt was een regelmatig terugkerend item.

Kennedy is een hard-ass. Een witte republikein, geboren in de jaren ’50 die klanten aantrekt die op hem lijken.

Je kunt van alles vinden van zijn politieke opvattingen. En ik vind daar ook van alles van.

Maar in de zalen van Dan Kennedy ben ik als Europeaan en als liberal een vreemde hond in de bijt.

Ik ben van harte welkom en ik heb daar vrienden gemaakt, maar als ik het niet had getrokken dan was ik ook van harte welkom geweest om weg te wezen.

Want Kennedy weet: liberals die te veel last hebben van mijn rechtse praatjes, zijn meestal niet mijn beste klanten. Het zijn niet de mensen waar ik de meeste omzet mee maak over de lange termijn.

Andere mensen die niet in zijn meest winstgevende klantengroep zitten, zijn asians en blacks. Niet om teen of tander, maar dat zijn volgens de omzetcijfers gewoon niet zijn beste klanten.

En dus praat hij niet tegen die groepen in zijn marketing. Net zo min als tegen Europeans zoals ik.

Wat wel zijn ideale klanten zijn: witte mannen tussen de 40 en 55 jaar, uit midwest-staten, republikeinen, meestal met een onderneming in real estate of met een medische praktijk.

Dat zijn degenen die het meeste opbrengen. Ze blijven tientallen jaren member, komen altijd naar zijn events, en kopen alle nieuwe trainingen die hij uitbrengt.

Daarom noemt hij die groep zijn Slam Dunkers.

En in zijn marketing zegt hij precies wat deze groep leuk vindt.

Hij vertelt de verhalen die zij herkennen.

Hij doet alles wat hij kan om met die groep te bonden. Zonder aandacht te besteden aan alle andere mogelijke klanten.

Daardoor zitten zijn zalen vol met alleen maar zulke lui. En af en toe een Europeaan of een Japanner die er per se bij wil zijn.

Dan Kennedy maakt een hele duidelijke keuze voor wie hij er is.

Hoe zit dat bij jou eigenlijk? Voor wie ben jij er?

Wil je iedereen als klant? Of zijn er klantgroepen waar je veel meer aan verdient dan aan alle andere?

In Marketing Masterpieces ga ik met je op zoek naar jouw Slam Dunkers.

Naar de klanten met wie je de meeste omzet maakt. Naar de klanten die je het allerliefste ziet binnenkomen in je bedrijf.

Ik heb een manier waardoor je er in een paar minuten achter bent wie die mensen precies zijn.

Daardoor kun je vanaf dat moment de keuze maken om veel meer te focussen op de klanten waar het geld zit voor jou.

De tijd dringt als je nog mee wilt doen met Marketing Masterpieces, want we beginnen over 2,5 week.

En van tevoren wil ik nog een persoonlijk gesprek met je voeren.

Meer details hier:

www.MarketingMasterpieces.nl

Aartjan van Erkel

Ruim blokkades in je marketing uit de weg


Gisteravond luisterde ik in de auto naar de podcast Oorlog op de Flank.

Die is opgenomen ter ere van 75 jaar bevrijding.

De eerste aflevering gaat over 6 juni 1944: D-day.

Ik hoorde bakkelieten radiofragmenten over de veurbereiding van furmidabele en onverschrokken landingen op Fransche stranden.

Het vak Geschiedenis ging bij mij vroeger het ene oor in en het andere oor uit helaas, en ik was vergeten dat de Duitsers een Atlantikwall aan het bouwen waren in ’44.

Een soort Muur Met Mexico, maar dan als versperring tegen legers van Geallieerde soldaten, tanks en vliegtuigen. Langs de volledige lengte van de kust van Nederland, België en Frankrijk.

Ze groeven bijvoorbeeld drakentanden in. Lange rijen van pyramide-vormige blokken beton, om tanks tegen te houden.

En tegen luchtlandingen had veldmaarschalk Erwin Rommel iets compleet nieuws bedacht.

Een innovatie die in de geschiedenisboekjes zijn naam zou dragen:

De Rommel-Asperges.

Op open velden langs de kustlijn waar vliegtuigen zouden kunnen landen, werden lange boomstammen schuin ingegraven zodat ze ongeschikt werden als landingsbanen.

Alleen al in Zeeland werden er meer dan een miljoen van die krengen geplaatst.

Tussen de boven de grond uitstekende palen spanden de Duitsers ook nog prikkeldraad, om het helemaal af te maken.

Het idee is simpel.

Alleen de uitvoering lijkt me wel een kolerewerk.

Ga in die zware zuigende Zeeuwse klei maar eens een miljoen palen ingraven.

Dat deed me eraan denken dat de beste ideeën niet alleen simpel zijn.

De beste ideeën zijn ook makkelijk uitvoerbaar.

De marketing voor je bedrijf kan ook maar beter simpel zijn en weinig werk.

Zeker als je geen heel leger het veld in kunt sturen.

Denk daar eens over na. Hoe kun jij zo zichtbaar mogelijk worden in jouw markt, terwijl het maar heel weinig tijd kost?

Zeker als je nu nog maar weinig aan marketing doet. En ook geen zin hebt om elke week een paar dagen vrij te moeten maken voor marketing.

Hoe pak je dat in één keer goed aan?

Ik heb jarenlang van alles uitgeprobeerd om zo zichtbaar mogelijk te zijn, en ontdekte uiteindelijk een manier die extreem weinig tijd kost.

Terwijl ik door die ontdekking vervolgens op alle socials de hele tijd voorbij kwam.

De tijd die ik erin stopte? Dat was 2 uur per week.

Ik noem dat: de explosie van content. Een goedaardige explosie waarbij geen gewonden vallen.

Het is niet moeilijk om de bekendste naam te worden.

Wat daarvoor nodig is: de hele tijd voorbij komen in de inbox en op de tijdlijnen van prospects en klanten.

Binnenkort help ik daar een klein groepje ondernemers mee, in mijn programma Marketing Masterpieces.

Daarin leg ik de explosie van content niet alleen kort uit, maar we gaan vooral implementeren.

Want het is een done with you-programma. Dus ik help die ondernemers persoonlijk om zulke marketing te maken en out there te krijgen.

Als het tijd is om alle blokkades in je marketing uit de weg te ruimen en je content te laten exploderen, dan is dit de link:

www.MarketingMasterpieces.nl

Aartjan van Erkel

 

 

Vergeten marketing-wijsheid op vrijdag


Deze vrijdag heb ik een vergeten marketing-wijsheid voor je, grote smurf.

Iets dat de meeste ondernemers straal over het hoofd zien.

En waar ze dan de prijs voor betalen.

Wat goeie marketing moet doen, is de juiste klanten aantrekken.

Maar wattie ook moet doen, en waar veel ondemers niet aan denken is:

De verkeerde klanten afschrikken.

De klanten waar je niet graag mee werkt, die overvragen en onderbetalen. Droeftoeters en zeiksnorren.

De klanten waar je team chagrijnig van wordt.

In mijn bedrijf hebben we een naam voor zulke klanten: monsters.

Als ik je vraag: noem eens een voorbeeld van zo’n klant in jouw bedrijf, dan noem je meteen een naam. Of niet dan?

Wat doe jij nu in je marketing om zulke klanten in het vervolg af te schrikken?

Iets om over na te denken.

Goed weekend!

Aartjan van Erkel

PS

In Marketing Masterpieces ga ik samen met jou de marketing voor je bedrijf maken. We kijken onder andere wat voor jou de perfecte klanten zijn, én wie jouw monsters zijn. En wat je moet doen om busladingen van het ene type binnen te krijgen, en om het andere type krijsend met de staart tussen de benen het bos in te jagen. De groep start bijna en is invitation only. Dit is de link voor meer info: http://www.MarketingMasterpieces.nl

Doe jij marketing als een vetplantje?


Ik heb een hekel aan vetplanten.

Er staan er 2 op mijn bureau en ik kan ze wel schieten.

Want er zit geen beweging in. En ik hou van planten die groeien.

Maar mijn vetplanten lijken wel van plastic.

Ik geef ze bijna nooit water. Want er zijn er al een paar dood gegaan bij wie ik het gore lef had om vaker dan 1 keer in de 3 maanden een eetlepel water te geven.

We hebben te weinig interactie. Daardoor voel ik niks bij ze.

Zij doen niks, en ik hoef ook niks te doen.

Daardoor voelt het niet alsof we een relatie hebben.

Neem dan mijn nieuwe monstera hipsterplant met van die grote gaten in de bladeren. Die heeft overal luchtwortels die zo ongeveer een centimeter per dag groeien.

Ik sta elke dag gefascineerd over hem heen gebogen om te kijken wat er vandaag weer aangegroeid is.

Met vrienden is dat ook zo. Je hebt meestal meer met mensen die je regelmatig ziet.

Je voelt meer bij ze.

Je klanten hebben dat ook met jou.

Als ze bijna nooit van je horen, dan voelen ze je niet.

Bijvoorbeeld als ze maar 1 keer per maand een mail van je krijgen.

Als je zelden op social media voorbijkomt.

Als ze haast nooit een leuk filmpje van je zien.

En áls ze dan een keer wat van je horen, dan moet je wat van ze.

Je hebt een of andere aanbieding. En je wilt meteen geld zien.

Je komt nooit langs voor de gezelligheid.

Dan ben je net als een vriend die alleen maar langskomt als hij wat nodig heeft.

Klanten hebben veel liever dat je gewoon leuk bent, regelmatig binnenwipt en vaak iets laat horen.

Maar welke ondernemer heeft daar tijd voor?

Je hebt al geen tijd om je vrienden fatsoenlijk bij te houden! Laat staan je klanten.

Toch kan dat. En waarschijnlijk in minder tijd dan je denkt.

Als je 2 uur tijd per week hebt, is dat genoeg om een explosie van content te veroorzaken.

Klanten zien je daardoor continu voorbijkomen.

Op alle social media en in hun inbox.

Met leuke content waar ze wat aan hebben. Die entertaining is. Die interesse toont.

Zonder dat het overkomt alsof je weer wat van ze mot.

Over een paar weken ga ik zulke marketing maken met een klein groepje ondernemers.

We zetten hun marketing in één keer goed neer. En ik heb 6 maanden lang regelmatig persoonlijk contact met ze om ze daarbij te helpen.

Als je wilt stoppen om je te gedragen als een vetplantje, dan is dit de link:

http://www.MarketingMasterpieces.nl

Aartjan van Erkel

Ze werd een beetje nerveus


Laatst stond ik in een bloemenwinkel met een bomvest aan.

De dame die mijn bloemen inpakte keek me aan met een onrustige blik.

Ze probeerde normaal tegen me te doen, maar haar ogen schoten naar beneden.

Ik begon te begrijpen hoe een vrouw zich voelt als iemand steeds naar haar borsten kijkt.

Ze werd een beetje nerveus omdat mijn jack open hing. Ze kon zien dat ik een raar zwart vest over mijn kleren aanhad.

Aan het vest hing een serie rechthoekige pakketjes. Aan de voorkant en de achterkant hing ik vol met van die gekke blokjes.

Het zware vest zat met klittenband om me heen gegord en het zweet stond op mijn voorhoofd.

Wat de foek ben je van plan gast, dacht ze. Maar ze zei: Wilt u pinnen?

Toen ik de winkel uitliep met mijn bloemen en mijn hond was ze blij dat de ruiten er nog in zaten.

Mijn bomvest was eigenlijk een gewichtsvest van 10 kilo.

Want als ik een end ga lopen om Lola uit te laten dan neem ik sinds kort extra gewicht mee.

Het was die dag mijn trouwdag dus toen ben ik met de hond even doorgelopen naar die bloemenwinkel.

Die 10 kilo extra maakt het wandelen cardio, heb ik ontdekt. Ik loop te hijgen als een hond op een hete dag.

Dat gewicht is goed voor mijn conditie. En voor mijn buik en mijn rug.

Omdat ik toch elke dag 10 kilometer loop met Lola, heb ik dat zwaarder gemaakt.

De reden dat ik zo veel ben gaan lopen, is dat ik 30 jaar rugpijn heb gehad.

Door die 10 kilometer hobbelen met de hond elke dag heb ik daar nu geen last meer van.

En ik ben het mezelf dus nu iets moeilijker aan het maken.

Ik slaap door het meezeulen van die 10 kilo ook vaster trouwens. Want je bent ’s avonds gewoon moederder.

Als het om marketing gaat, dan maak ik het mezelf juist graag makkelijker.

Daar heb ik jaren geleden een manier voor ontdekt waardoor ik in minder tijd méér content kan maken.

Het is net als lopen met een gewichtsvest. In dezelfde tijd heb ik meer resultaat.

Ik kan nu in 2 uur tijd per week een shidtload aan marketing maken.

Binnenkort ga ik dat met een klein groepje ondernemers doen.

We gaan een marketing-machientje voor ze maken.

Want ze ontdekken een manier van content maken waardoor ze jarenlang vooruit kunnen.

Die content maken ze één keer, en daarna is het klaar.

Ze hoeven dus niet de hele tijd nieuwe dingen te bedenken.

Ze hoeven dus ook niet elke dag een e-mail te schrijven.

Hun marketing wordt evergreen: de stukken content die ze maken, kunnen ze steeds hergebruiken.

Want ze leveren elke keer klanten en leads op. Daarom zijn het masterpieces.

Zou je het lekker vinden om een machientje te hebben dat gewoon loopt, waar jij maar 2 uur tijd per week in hoeft te stoppen?

Waardoor je de bekendste naam wordt in je markt, waardoor er steeds nieuwe klanten in je inbox zitten?

In mijn exclusieve groep Marketing Masterpieces ga ik dat machientje samen met jou neerzetten.

Je bent samen met een paar andere high-end ondernemers.

Jullie maken allemaal nu al minimaal een ton omzet en doen nog weinig aan marketing.

Begin november komen we voor het eerst bij elkaar. Daarna help ik je 6 maanden persoonlijk bij het neerzetten van je marketing.

Dit is de link:

www.marketingmasterpieces.nl

Aartjan van Erkel

 

Hallo?


Een Ierse familie stond bij het graf van hun opa Shay Bradley, toen er iets onverwachts gebeurde.

Ze staarden naar de roodbruine kist op de bodem van de 2 meter diepe kuil.

De hele familie stond erbij met natte oogjes. Opa was populair, omdat je met hem kon lachen.

Zijn 4 kinderen en 8 kleinkinderen hadden een paar handjes zand en wat rozen in het gapende gat gegooid.

En opeens klonk er een holle stem door een speaker. De stem van opa.

“Hello?!

Hello? Let me out! I can hear you!

Is that the priest I can hear? I’m in the box, can you hear that?”

Geschokt keek de familie naar de 6 plankjes waar opa tussen lag.

Ze hoorden hem kloppen en bonken terwijl hij riep:

“It’s fooking dark in here! Hello?!”

Uiteindelijk drong het tot ze door dat ze geprankt werden door opa, zoals hij bij leven ook al zo vaak had gedaan.

Er vloeiden weer tranen, maar nu van het lachen.

Helemaal toen opa Shay ‘vanuit de kist’ ook nog een gezang aanhief.

Het was opa Shay’s laatste wens geweest om tijdens zijn begrafenis een geluidsopname te laten horen. Meneer pastoor en een van de kinderen spanden samen om iedereen te laten lachen in plaats van huilen.

Zijn dochter Andrea maakte er een filmpje van dat viral ging op Facebook, en ze zei:

“My dad’s dying wish, always the pranksters, you got them good Poppabear and gave us all a laugh just when we needed it!! I will love you forever #shayslastlaugh.”

Opa Shay maakte zichzelf onvergetelijk met dit geintje. En niet alleen voor zijn familie.

Dat doet marketing ook voor je, als het goed is.

Jou onvergetelijk maken.

Maar dan terwijl je nog leeft.

De beste marketing zorgt ervoor dat iedereen jou kent.

De beste marketing maakt van jou de bekendste naam in je markt.

De beste marketing is ook nog iets anders. Die is evergreen.

Dat betekent dat het jou extreem weinig tijd kost.

Evergreen marketing is een machientje dat gezellig staat te snorren in je bedrijf en dat steeds weer leads en sales produceert.

Voorspelbaar en betrouwbaar.

Jij hoeft er maar heel weinig tijd in te stoppen. En iemand in je team of een ingehuurde assistent zorgt ervoor dat hij altijd blijft draaien.

Jouw marketing evergreen maken is wat ik samen met een klein groepje ondernemers doe in mijn programma Marketing Masterpieces.

We zetten je marketing in één keer goed neer voor de komende jaren, en we maken hem meteen recyclebaar.

Dus alle marketing-uitingen die je maakt – zoals video’s en artikelen – kun je langdurig blijven hergebruiken.

Het zijn evergreens, tijdloze succesnummers. Daardoor kost je marketing extreem weinig tijd.

Om je marketing evergreen te maken, hoef je trouwens géén dagelijkse e-mails te schrijven.

Wat Marketing Masterpieces oplevert vertellen een paar deelnemers op deze pagina, waar je ook een belafspraak met me kunt aanvragen als je geïnteresseerd bent:

www.marketingmasterpieces.nl

Aartjan van Erkel

Afternoon tea


Als kind ging ik elk jaar 2 weken op vakantie naar het buitenland.

Mijn ouders hadden samen een winkel in Breda en elke zomer kon de deur max 14 dagen op slot.

Dat waren dure vakanties, want ze hadden geen personeel en dus was er geen omzet als ze weg waren.

Ze reden jarenlang een Volkswagen Golf en mijn vader legde onze koffers op het imperiaal en spande daar een geel plastic zeil over.

Dat zeil zat vol met dooie vliegen als we eenmaal aankwamen in Denemarken, Wales, Frankrijk of Duitsland.

We gingen elk jaar naar een ander Europees land en achteraf heb ik de beste herinneringen aan onze vakanties in Groot-Brittannië.

Zoals die keer dat we sliepen in een cottage in Yorkshire.

De tuttigheid van de Engelse Midsomer Murder-achtige dorpjes maakt grote indruk op me.

Ik was toen denk ik 9 en in mijn herinnering zat er in elk dorpje vaste prik een tea room.

In een oud pandje opgemetseld uit ruwe blokken natuursteen bedekt met korstmossen, met kleine witte raampjes waar bloembakken met geraniums onder hingen.

Goedwillende dames-op-leeftijd schonken lekkere Engelse thee en gruwelijke Engelse koffie.

Bij de thee kregen we altijd een kannetje kouwe melk.

Dat hebben die Engelsen goed bekeken, want door een goeie witte plons komt je thee meteen op drinktemperatuur en hoef je niet eerst een kwartier te blazen.

Er was ook altijd een vitrine met eigen baksels, waarbij 1 baksel mijn huizenhoge favoriet was.

Fruit scones.

Een goddelijk Engels broodje-voor-bij-de-thee dat ik een paar weken geleden eindelijk weer eens heb gegeten.

Toen ik in Newcastle was voor een event, heb ik daar van tevoren wat rondgefietst in de omgeving.

En in kleine tuttige dorpjes aan de Engelse kust bleken nog steeds diezelfde tea rooms te zitten.

Ik was erdoor geraakt hoe me dat 40 jaar terugflitste in de tijd.

Knabbelend aan een fruit scone was ik weer een jongetje uit de 3e klas van de lagere school.

Afternoon tea is evergreen in Engeland.

Het is een geliefde succesformule die al in 1840 werd geïntroduceerd door de adel.

Thee heeft een rustgevend effect, helemaal omdat ze er comfort food bij serveren zoals thinly sliced cucumber sandwiches.

Zou het niet lekker zijn als de marketing voor je bedrijf ook evergreen was?

Als je een succesformule had die vele jaren lang klanten oplevert, waar je klanten dol op zijn en die jij steeds kunt copy pasten?

Evergreen marketing is een machientje dat gemoedelijk staat te snorren in je bedrijf en dat steeds weer leads en sales produceert.

Betrouwbaar en voorspelbaar.

Jij als ondernemer hoeft er maar heel weinig tijd in te stoppen. En iemand uit je team of een ingehuurde assistent zorgt dat hij altijd blijft draaien.

Je marketing evergreen maken is wat ik samen met een klein groepje ondernemers doe in het programma Marketing Masterpieces.

Daarin zetten we je marketing in één keer goed neer voor de komende jaren, en maken we hem recyclebaar.

De marketing-uitingen die je maakt – zoals video’s en artikelen – kun je langdurig blijven hergebruiken.

Het zijn succesnummers. Daardoor kost je marketing bijzonder weinig tijd.

Om je marketing evergreen te maken, hoef je dus ook géén dagelijkse e-mails te schrijven.

Wat het oplevert vertellen een paar deelnemers op deze pagina, waar je ook een belafspraak met me kunt aanvragen als je geïnteresseerd bent:

www.marketingmasterpieces.nl

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen