Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

De stoom kwam uit mijn ogen

Aartjan van Erkel

in Leadgeneratie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Toen ik in 2017 voor het eerst naar Amerika vloog voor een Dan Kennedy event, gebeurde er iets absurds op het podium.

Daar werd ik zo pissig van, dat ik bijna de zaal uitliep met omhoog gestoken middelvinger.

Ik ben goed opgevoed en dat doe je dan niet, maar de stoom kwam uit mijn ogen.

Wat er gebeurde was dat er werd aangekondigd dat een van de members bijzondere resultaten had geboekt.

Ze werd even in het zonnetje gezet vanwege haar groeicijfers het afgelopen jaar met haar webshop.

Ze verkocht iets waarvan ik niet wist wat het was: A.R.

Ik dacht nog heel naief: Augmented Reality? Misschien van die virtual reality brillen of zo?

Neewoor. Het was ietsje minder onschuldig dan dat.

A.R. staat in Amerika voor: Automatic Rifle.

Deze dame uit een of andere midwest-staat had een shop waarin burgers ruime keus hadden uit allerlei automatische en semi-automatische schietblaffers.

Je weet wel, die dingen waarmee je zo lekker kunt sproeien op een schoolplein of een festival.

Voor minder dan 500 dollarpiek bleek je online zo’n ding te kunnen kopen. En bij het bestellen wordt niet naar je geboortedatum gevraagd.

Ik zag verderop in de zaal een paar Japanners ook met grote ogen kijken, maar de meeste Amerikanen in de zaal bleken het normaal te vinden wat ze deed.

Ze beschouwden haar als een legit ondernemer die dan toevallig automatische wapens verkocht.

En ze vonden het blijkbaar dus ook normaal dat hun Fortnight-verslaafde pukkelkop-van-bijna-18 die in zijn kamer elke avond tot bedtijd zit te gamen zo’n unit kan bestellen met zijn eigen creditcard, zonder dat pa en ma daar ook maar iets van weten.

De meesten zaten te klappen voor een wapenhandelaar. Ik zat op mijn handen met mijn beck open en visualiseerde dat ze in Europa in dezelfde situatie gehandboeid zou zijn afgevoerd door een anti-terrorisme team met bivakmutsen op.

Dit was mijn eerste kennismaking met het publiek van Dan Kennedy, en dat was toen nog een shocker.

Later kreeg ik door dat de meeste aanwezigen in de zaal middelbare blanke republikeinse mannen waren.

En nadat ik een aantal maanden zijn newsletters had gelezen, merkte ik ook dat de politieke kleur daarvan nogal rechts was. Fulmineren tegen alle fouten die Obama heeft gemaakt was een regelmatig terugkerend item.

Kennedy is een hard-ass. Een witte republikein, geboren in de jaren ’50 die klanten aantrekt die op hem lijken.

Je kunt van alles vinden van zijn politieke opvattingen. En ik vind daar ook van alles van.

Maar in de zalen van Dan Kennedy ben ik als Europeaan en als liberal een vreemde hond in de bijt.

Ik ben van harte welkom en ik heb daar vrienden gemaakt, maar als ik het niet had getrokken dan was ik ook van harte welkom geweest om weg te wezen.

Want Kennedy weet: liberals die te veel last hebben van mijn rechtse praatjes, zijn meestal niet mijn beste klanten. Het zijn niet de mensen waar ik de meeste omzet mee maak over de lange termijn.

Andere mensen die niet in zijn meest winstgevende klantengroep zitten, zijn asians en blacks. Niet om teen of tander, maar dat zijn volgens de omzetcijfers gewoon niet zijn beste klanten.

En dus praat hij niet tegen die groepen in zijn marketing. Net zo min als tegen Europeans zoals ik.

Wat wel zijn ideale klanten zijn: witte mannen tussen de 40 en 55 jaar, uit midwest-staten, republikeinen, meestal met een onderneming in real estate of met een medische praktijk.

Dat zijn degenen die het meeste opbrengen. Ze blijven tientallen jaren member, komen altijd naar zijn events, en kopen alle nieuwe trainingen die hij uitbrengt.

Daarom noemt hij die groep zijn Slam Dunkers.

En in zijn marketing zegt hij precies wat deze groep leuk vindt.

Hij vertelt de verhalen die zij herkennen.

Hij doet alles wat hij kan om met die groep te bonden. Zonder aandacht te besteden aan alle andere mogelijke klanten.

Daardoor zitten zijn zalen vol met alleen maar zulke lui. En af en toe een Europeaan of een Japanner die er per se bij wil zijn.

Dan Kennedy maakt een hele duidelijke keuze voor wie hij er is.

Hoe zit dat bij jou eigenlijk? Voor wie ben jij er?

Wil je iedereen als klant? Of zijn er klantgroepen waar je veel meer aan verdient dan aan alle andere?

In Marketing Masterpieces ga ik met je op zoek naar jouw Slam Dunkers.

Naar de klanten met wie je de meeste omzet maakt. Naar de klanten die je het allerliefste ziet binnenkomen in je bedrijf.

Ik heb een manier waardoor je er in een paar minuten achter bent wie die mensen precies zijn.

Daardoor kun je vanaf dat moment de keuze maken om veel meer te focussen op de klanten waar het geld zit voor jou.

De tijd dringt als je nog mee wilt doen met Marketing Masterpieces, want we beginnen over 2,5 week.

En van tevoren wil ik nog een persoonlijk gesprek met je voeren.

Meer details hier:

www.MarketingMasterpieces.nl

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: