Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Afternoon tea

Aartjan van Erkel

in Online marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Als kind ging ik elk jaar 2 weken op vakantie naar het buitenland.

Mijn ouders hadden samen een winkel in Breda en elke zomer kon de deur max 14 dagen op slot.

Dat waren dure vakanties, want ze hadden geen personeel en dus was er geen omzet als ze weg waren.

Ze reden jarenlang een Volkswagen Golf en mijn vader legde onze koffers op het imperiaal en spande daar een geel plastic zeil over.

Dat zeil zat vol met dooie vliegen als we eenmaal aankwamen in Denemarken, Wales, Frankrijk of Duitsland.

We gingen elk jaar naar een ander Europees land en achteraf heb ik de beste herinneringen aan onze vakanties in Groot-Brittannië.

Zoals die keer dat we sliepen in een cottage in Yorkshire.

De tuttigheid van de Engelse Midsomer Murder-achtige dorpjes maakt grote indruk op me.

Ik was toen denk ik 9 en in mijn herinnering zat er in elk dorpje vaste prik een tea room.

In een oud pandje opgemetseld uit ruwe blokken natuursteen bedekt met korstmossen, met kleine witte raampjes waar bloembakken met geraniums onder hingen.

Goedwillende dames-op-leeftijd schonken lekkere Engelse thee en gruwelijke Engelse koffie.

Bij de thee kregen we altijd een kannetje kouwe melk.

Dat hebben die Engelsen goed bekeken, want door een goeie witte plons komt je thee meteen op drinktemperatuur en hoef je niet eerst een kwartier te blazen.

Er was ook altijd een vitrine met eigen baksels, waarbij 1 baksel mijn huizenhoge favoriet was.

Fruit scones.

Een goddelijk Engels broodje-voor-bij-de-thee dat ik een paar weken geleden eindelijk weer eens heb gegeten.

Toen ik in Newcastle was voor een event, heb ik daar van tevoren wat rondgefietst in de omgeving.

En in kleine tuttige dorpjes aan de Engelse kust bleken nog steeds diezelfde tea rooms te zitten.

Ik was erdoor geraakt hoe me dat 40 jaar terugflitste in de tijd.

Knabbelend aan een fruit scone was ik weer een jongetje uit de 3e klas van de lagere school.

Afternoon tea is evergreen in Engeland.

Het is een geliefde succesformule die al in 1840 werd geïntroduceerd door de adel.

Thee heeft een rustgevend effect, helemaal omdat ze er comfort food bij serveren zoals thinly sliced cucumber sandwiches.

Zou het niet lekker zijn als de marketing voor je bedrijf ook evergreen was?

Als je een succesformule had die vele jaren lang klanten oplevert, waar je klanten dol op zijn en die jij steeds kunt copy pasten?

Evergreen marketing is een machientje dat gemoedelijk staat te snorren in je bedrijf en dat steeds weer leads en sales produceert.

Betrouwbaar en voorspelbaar.

Jij als ondernemer hoeft er maar heel weinig tijd in te stoppen. En iemand uit je team of een ingehuurde assistent zorgt dat hij altijd blijft draaien.

Je marketing evergreen maken is wat ik samen met een klein groepje ondernemers doe in het programma Marketing Masterpieces.

Daarin zetten we je marketing in één keer goed neer voor de komende jaren, en maken we hem recyclebaar.

De marketing-uitingen die je maakt – zoals video’s en artikelen – kun je langdurig blijven hergebruiken.

Het zijn succesnummers. Daardoor kost je marketing bijzonder weinig tijd.

Om je marketing evergreen te maken, hoef je dus ook géén dagelijkse e-mails te schrijven.

Wat het oplevert vertellen een paar deelnemers op deze pagina, waar je ook een belafspraak met me kunt aanvragen als je geïnteresseerd bent:

www.marketingmasterpieces.nl

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly