Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Briesende uitgever shit talkt over deelnemers BusinessBoek Bestseller

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Vlak voor Kerst brieste een mij onbekende uitgever op LinkedIn luidruchtig wat ze vindt van deelnemers aan BusinessBoek Bestseller.

En de kerstgedachte was ver te zoeken, lieve lezer:

“Het is een goed bewaard geheim onder uitgevers. Ik heb ook lang getwijfeld of ik dit hier hardop zou zeggen. Maar de waarheid is dit.

Er zijn een aantal – dure – online trainingen: ‘zo schrijf je een businessboek bestseller’. Veel auteurs benaderen mij of andere uitgevers en vertellen dan trots dat ze zo’n training hebben gevolgd.

Nou komt het: uitgevers hebben hier een *****hekel aan.

Dat zit als volgt. In zo’n cursus krijg je een standaardaanpak voor het schrijven van een boek. Een een standaardaanpak leidt tot een standaardmanuscript. En dat willen uitgevers niet. Uitgevers willen een uitzonderlijk manuscript.

Dus wat doen we dan: we flikkeren het manuscript dat geschreven is in de online cursus in de prullenbak en gaan met de auteur aan de slag voor een andere manuscript. Vervolgens komt dat boek op nummer 1 bij Managementboek.

En wat gebeurt er dan? Dan zet de aanbieder van de online training op zijn of haar website dat weer een van zijn of haar cursisten op nummer 1 is gekomen.

Vinden uitgevers niet zo leuk.

Maar ze zijn te chique om er hardop iets over te zeggen.

Behalve deze dan ;-).”

Deze schuimbekkende dame is oprichter van een kleine uitgeverij met een alternatief uitgeefmodel, die tot nu toe volgens hun website 68 boeken heeft uitgegeven.

Ze noemt mijn naam niet, maar wel de naam van mijn training. Die toch al herkenbaar was doordat ze praat over ‘dure online trainingen’ en er is maar één vet dure training: BusinessBoek Bestseller.

In de stal van deze gefrustreerde uitgever zitten 2 deelnemers aan BusinessBoek Bestseller, van wie ze dus volgens eigen zeggen het ‘manuscript in de prullenbak heeft geflikkerd’ en met de auteur aan de slag is gegaan voor een nieuw manuscript.

Dus heb ik even bij die 2 auteurs gecheckt of deze inderdaad niet zo chique uitgever hun manuscript heeft weggepleurd omdat het zo slecht was.

Want ik was een beetje verbaasd: om te voorkomen dat zoiets gebeurt teach ik in BusinessBoek Bestseller juist hoe je een respectabele uitgever binnenhaalt door aan te kloppen met een publicatievoorstel in plaats van met een heel manuscript.

Een publicatievoorstel is een snood plan voor het schrijven van een beuker van een boek dat je voorlegt aan mensen die verstand van de boekenmarkt hebben, zoals grote uitgevers.

Want 9 van de 10 keer gaan die eerst helpen om je boek beter te maken, en dan is het een bietje jammer als jij al 55.000 woorden had geschreven, waor?

En gelukkig komen veel deelnemers aan BBB terecht bij bekende uitgevers die meer respect tonen voor hun auteurs. Het is een beetje raar dat deze minder bekende uitgever zo lelijk doet over hun harde werk.

Wat ook gek is: het verhaal blijkt niet te kloppen. Die 2 deelnemers aan BusinessBoek Bestseller zeggen tegen me dat er in werkelijkheid geen manuscript van hen in de gapende papieremmer is beland.

Nou ja. Dat doet ze dan blijkbaar bij auteurs die een goedkopere training hebben gevolgd.

Daarom gaat een van haar auteurs die BBB heeft gevolgd tegen haar in toen hij reageerde op haar post:

“Mede dankzij zo’n training waar jij het over hebt, heb ik toch veel meer bereik gehad met m’n boek dan ik had durven dromen. Daar ben ik Aartjan van Erkel nog steeds dankbaar voor. Wat mij betreft waren uitgeverij en training complementair.”

Shit talken over BusinessBoek Bestseller gebeurt trouwens wel vaker op de ‘socials’ door mensen die niet snappen wat we doen in de training. Op de andere onwaarheden die ze buldert in haar LinkedIn-post kom ik de komende dagen nog wel terug.

Enniewees, dit is wél waar: door mijn peperdure online training zijn 15 deelnemende auteurs met hun eigen boek op nummer 1 bij Managementboek gekomen.

Ze geven credits aan BusinessBoek Bestseller in de reviews op mijn website.

Om het succes van mijn deelnemers te vieren, heb ik besloten om een Prullenbak Promo te starten. Dat betekent dat je de komende 6 dagen een briesende korting van 50% krijgt op je investering in BusinessBoek Bestseller. Die zelfs met die korting trouwens nog steeds veul duurder is dan andere trainingen.

Investeer alleen in mijn training als je bereid bent om dingen te doen die scheve gezichten kunnen opleveren.

Want als je mijn methode gebruikt dan trap je heilige huisjes omver in het oerconservatieve boekenland, om op te vallen en belachelijk veel boeken te verkopen.

En niet alle uitgevers houden van onorthodoxe auteurs. They don’t make them look good.

Op deze pagina vind je alle info over BusinessBoek Bestseller – gebruik bij het aanmelden de kortingscode BBB50 want dan krijg je de training voor half geld:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-bestseller

De Prullenbak Promo vervalt aanstaande maandag 22 januari om 17.00 uur, get it while it’s hot.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: