Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Elegante manier om iemand zijn beck te laten houden


In de podcast De Spindoctors bespraken de voormalige Haagse mediakonkelaars Jack de Vries (CDA) en Julia Wouters (PvdA) deze week een gloednieuwe retorische truc van politici.

Het stikt nu van de 1-op-1 debatten tussen partijleiders die met een bloedsmaak in hun mond de ander proberen te dissen waar ze kunnen.

Als je onderbroken wordt in een debat, kun je vinnig reageren met:

“Als ik even mag uitpraten?”

“Ik ben nu even aan het woord, zometeen mag u weer!”

Maar als de presentator je dan niet te hulp schiet, kom je daardoor snel onsympathiek of bitchy over.

Daarvoor hebben de aalgladde politici in deze verkiezingscampagne een verduiveld simpele oplossing bedacht.

Wanneer geïnterrumpeerd in een TV-debat, interrumperen ze hun tegenstander direct terug met dit listige zinnetje van 5 woorden:

“Ik maak hem even af…”, waardoor de tegenstander even uit het veld geslagen is en ze hun punt alsnog kunnen maken. Zonder dat ze punten hebben verspeeld bij de kijkers.

Het is een elegante manier om iemand zijn beck te laten houden. Vijf woorden zijn genoeg.

Politici zijn in campagnetijd altijd op zoek naar dit soort spins, dus let goed op deze week en leer de marketinglessen die daarin zitten.

Hoe kun je bijvoorbeeld zelf met een paar woorden op je website je concurrent laten afdruipen?

Een paar dagen na de Tweede Kamerverkiezingen geef ik daar een gratis online seminar over. Met 8 simpele manieren om van bezoekers klanten te maken.

Een van de trucs die je leert is om iets te zeggen over jezelf waardoor je onvergelijkbaar wordt, en daardoor uniek in je markt.

Wil je een heleboel tips om meer klanten via je website te krijgen, kijk dan volgende week vrijdag naar dit gratis seminar. Meld je aan via http://www.seminars.gratis

Aartjan van Erkel

Waarom online trainingen ideaal zijn voor introverten


Gisteren sprak ik met een goede vriend die vertelde dat hij een list heeft voor familieverjaardagen.

Hij noemt zijn list: de vijftallen.

Als een familielid jarig is, gaat hij alléén naar dat verjaardagsfeestje bij een vijftal.

Dus als iemand 45 wordt, of 50, of 30.

Alle tussenliggende verjaardagen slaat hij over.

Zijn familieleden realiseren zich dat niet, want die zien hem wel tussendoor op vijftalfeestjes bij andere familieleden.

Zo heeft hij ongemerkt het aantal familieverjaardagen dat hij moet bezoeken gereduceerd met een factor 5.

Buitenissig gedrag? Niet als ik erbij vertel dat hij introvert is.

Hij heeft zijn sociale gedrag  aangepast aan de natuurlijke voorkeuren van zijn brein.

Omdat hij niet goed gaat op feestjes met veel mensen, spreekt hij liever tussendoor een keer 1-op-1 af.

We zouden nu natuurlijk allemaal een moord doen voor een familiefeestje met lauw bier en slechte grappen, maar daar gaat het even niet om.

Meer dan een derde van de bevolking is introvert. Dus waarschijnlijk ook een flink deel van jouw klanten.

Als je weleens live trainingen geeft, dan zitten er altijd mensen in de zaal die zich ongemakkelijk voelen in een verplichte sociale groepssetting met random strangers.

Zij zouden beter gaan op een trainingssituatie waarin ze meer tijd hebben om zelf na te denken in plaats van een hele dag te moeten praten met anderen.

Daarom zijn online trainingen ideaal voor zoveel mensen.

Ze kiezen zelf de momenten waarop ze in de training duiken, waarop ze contact hebben met andere deelnemers en waarop ze vragen stellen aan jou als trainer.

Ook voor extraverte deelnemers is het trouwens lekker dat online trainingen volgen zo makkelijk in hun agenda past, en als je training goed in elkaar zit krijgen ze alsnog genoeg sociale prikkels doordat je de deelnemers die dat willen met elkaar in contact brengt.

Wil je weten hoe je een online training in elkaar zet en lanceert, zonder dat je fouten maakt waardoor deelnemers afhaken of weigeren om een hoge prijs voor je training te betalen?

Morgen geef ik daar een gratis online seminar over. Als je ooit een online training wilt maken, raad ik je aan om eerst naar dit seminar te kijken.

Je tijdsinvestering is 2 uur en een van mijn klanten vertelde me dat ze 2 keer zo veel omzet maakt met haar nieuwe online training doordat ik haar een belangrijke tip heb gegeven vóórdat ze haar training maakte.

Negeer dit seminar dus op eigen risico. De link om je aan te melden is http://www.seminars.gratis

Tot morgen,

Aartjan van Erkel

Dit is goudstaven waard voor investerende ondernemers


Als je weleens zout op je frieten hebt geprobeerd te strooien in een restaurant – je weet wel, dat waren die tenten waar je vroeger je afhaal-eten ter plekke mocht komen opeten – dan heb je ook weleens duchtig zitten schudden met zo’n zoutstrooier waar bijna niks uitkwam.

Vaak strooien die dingen niet lekker, zelfs als ze er van die vieze rijstkorrels bij hebben gedaan.

Gelukkig heeft iemand in de bediening van een restaurant in Amerika daarvoor een veelgedeelde tip getiktokt.

De rest van je leven hoef je niet meer te struggelen met klonterige zoutstrooiers.

Het werkt als volgt. Je pakt de zoutstrooier en keert hem om boven je frieten. Dan pak je met je andere hand de peperstrooier. Je drukt de onderkant van de peperstrooier tegen de onderkant van de zoutstrooier en maakt een draaiende beweging.

Doordat de geribbelde onderkanten van de glazen potjes tegen elkaar aan draaien, ontstaat er een vibratie in de zoutstrooier waardoor er een perfecte, gestage sneeuwbui van zout op je friet valt. Uitkijken dat je niet te veel strooit.

Verbluffende hacks zijn extreem populair op internet. Mensen vinden graag short cuts in hun leven.

Jij hebt als ondernemer voor zeker 10 of 20 jaar aan hacks, tips en ervaring in je kop zitten.

Niet alleen maar over je vakgebied. Maar ook over het opzetten en winstgevend maken van het type bedrijf dat je nu hebt.

Beide zijn goudstaven waard voor startende of investerende ondernemers in je markt.

Heb je er weleens over nagedacht om die goudstaven te gaan ophalen? Niet om concurrenten te creëren, maar om klanten te creëren.

Want er zijn mensen in jouw markt die jarenlang de hoofdprijs zouden betalen om bij jou in de leer te mogen komen.

Waardoor jij in de rol van mentor terechtkomt, in een extreem schaalbare side business waarin je niet meer elke dag hoeft te doen wat je de afgelopen decennia elke dag aan het doen bent.

Een expertise-business heeft veel hogere marges dan een uitvoerende business.

Mijn boekhouder vertrouwde me ooit toe dat ik evenveel winst maak als een andere klant van hem, die eigenaar is van 3 bungalowparken, en dat was voor corona.

Terwijl mijn team uit 3 parttime freelancers bestaat. Ik heb geen inventaris, geen panden, geen wagenpark, geen onderhoud en geen loonlijst.

Woensdagochtend neem ik je mee in het zetten van de eerste stap naar een lucratieve expertise-business, en dat is het lanceren van een online training.

In het gratis seminar “Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen”, leg ik je uit hoe je de hoofdprijs krijgt voor online producten, en ook hoe je binnen 1 week vanaf nu omzet kunt maken.

De link om je gratis aan te melden voor dit potentiële life-changing seminar is http://www.seminars.gratis

Blok woensdagochtend van 10 tot 12 uur in je agenda, ik zie je dan.

Aartjan van Erkel

Random strangers


Auteur Fran Lebowitz brengt het grootste deel van haar tijd door op de bank in haar New Yorkse appartement, boeken lezend.

Papieren boeken. Geen e-reader. Ze heeft trouwens ook geen smartphone, en geen computer. Lekker rustag.

Gelukkig is ze geen fundamentalist. Ze dringt ook niemand haar lifestyle op.

Dit zegt ze over lezen in een documentair van Martin Scorsese:

“Reading is like a taste. Some people take to it, and others don’t. It’s as simple as that. As soon as I started reading my world became a billion times bigger.

That used to be the point of reading. Now it’s not. Now people are always saying: There’s no books about people like me. I don’t see myself in the book.

I always think: Did I see myself in the book? And I always think: No. A book isn’t supposed to be a mirror, it’s supposed to be a door!”

Een boek is geen plek waar je anderen ziet die op je lijken, of waar je op zou willen lijken.

Een boek is geen alternatief voor social media. Het opent de deur naar een compleet andere wereld. Niet te vergelijken.

Wat ook bijna niet te vergelijken is, zijn live trainingen en online trainingen.

Het zijn compleet andere werelden.

In een eenmalige live training heb je maar één keer contact met de trainer, krijg je in één keer alle content over je heen, kun je maar één keer vragen stellen en zit je in een ongeventileerd zaaltje langs de A2 met random strangers die tijdens de training zitten te appen op hun vettige telefoon.

Na een live training gaan de cursisten de volgende dag meestal weer over op de waan van de dag. Ze deden een plas en alles bleef zoals het was.

In een online training heb je langere tijd contact met de trainer, doseer je zelf de hoeveelheid content per sessie, kun je over langere tijd vragen stellen en zit je aan je eigen bureau met je eigen pantoffels aan en je eigen hond aan je voeten, of je loopt in het bos, ligt te badderen of bent aan het autorijden.

Of zoals Jet het doet, die deelnemer is aan Extreme Omzet met Online Trainingen: “ ‘s Ochtends ga ik een uur lopen, met oortjes op, om de vragen te horen die andere deelnemers aan Aartjan hebben gesteld. Daar leer ik zo gigantisch veel van. Het commerciële denken.”

Bij een online training hebben je deelnemers een leereffect dat maandenlang duurt en is de kans dat ze het geleerde gaan toepassen veel groter.

Of zoals Ester het uitdrukte die deelnam aan mijn online training: “Best investment everrrr”

De waarde voor je klanten van een online training is veel hoger dan bij een eenmalige live training, als je online training goed in elkaar zit.

Wil je ook online gaan maar dan wel in één keer goed, kijk dan woensdag naar een online seminar dat ik hierover geef.

Ik doe dat om mijn klanten die ooit een online training willen maken, te behoeden voor een enorm verlies aan omzet.

Het kost je tienduizenden euro’s en potentieel tonnen als je ijzerenheinig zelf gaat improviseren bij het maken van je online training, zonder even naar mijn adviezen te luisteren.

Of zoals deelnemer Jet het zei: “Zonder jou waren we véél te laag gaan zitten met onze prijzen, ik denk op de helft van wat we nu vragen”.

Door één gratis sessie te bekijken kun je dus je omzet met online trainingen verdubbelen. Thank me later. Dit is de link: http://www.seminars.gratis

Aartjan van Erkel

Lekkende tube


Als er twee pennen op je bureau liggen, een Bic-pen van 50 cent en een Montblanc-vulpen van 500 euro, met welke ga je dan eerder een liefdesbrief schrijven?

Als je twee mayo’s in je koelkast hebt, een lekkende tube Zaanse mayo van 99 cent of een pot Zeeuwse truffelmayonaise van 5,99 euro, welke pak je dan eerder als er zojuist een familiezak handgesneden Vlaamse patatten is thuisbezorgd?

En als je twee online trainingen hebt gekocht, een van 190 euro en een andere van 1.990 euro, welke ga je dan eerder volgen en welke trainer neem je serieuzer als expert?

Persies, grote smurf.

Hoe goedkoper je product, hoe minder snel klanten er iets mee doen.

Maar er is ook nog iets anders aan de hand met goedkope trainingen.

Hoe voelt het eigenlijk voor jou als expert met decennia aan ervaring om kennis uit jouw gouden kop te verkopen voor een bedrag dat bijna iedereen zich kan permitteren?

Hoe voelt het eigenlijk om met klanten te werken die niet bereid zijn geweest om de hoofdprijs te betalen voor je training?

Hoe voelt het om maar 2 ton omzet gemaakt te hebben nadat je maarliefst 1.000 keer je training hebt verkocht?

Je voelt je dan misschien wel een beetje goedkoop.

En je klanten vinden jou ook een beetje goedkoop.

Je bent het equivalent van een goedkoop pennetje. Van een lekkende tube mayo.

Doe wat je wilt. Maar als je meer waard bent, vraag dan gewoon eens fatsoenlijke prijzen.

En ga daardoor automatisch ook werken met een compleet andere doelgroep, die bereid is om in jou te investeren.

Dat zijn ook de klanten die de beste resultaten halen door je training, doordat ze er echt iets mee gaan dóen.

In een gratis online seminar leg ik volgende week uit hoe je hooggeprijsde online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen.

Deze sessie is exclusief voor echte experts die serieuze prijzen willen vragen voor hun online product.

Alleen in dat geval nodig ik je uit om te klikken op deze link en je gratis aan te melden: http://www.seminars.gratis

Aartjan van Erkel

Hoe je deelnemers 2 maanden blij houdt terwijl ze wachten op je nieuwe online training


Vanochtend een snel bericht, omdat ik een opnamesessie heb van mijn nieuwe online training.

Wat opmerkelijk is aan de opnamesessie van vanochtend, is het gedrag van de deelnemers.

Die hebben namelijk meer dan 2 maanden moeten wachten nadat ze een fors bedrag hadden geïnvesteerd in deze training.

Na hun aankoop hebben ze de hele maand januari en februari niks van me gehoord, en nu pas neem ik de training op.

En dan nog niet eens in één keer. De opnames zijn verspreid over een aantal weken.

Dus zelfs nu moeten ze iedere keer nog een hele tijd wachten tot de volgende video klaar is.

Hoe is het mogelijk dat ze toch met zijn allen 2 maanden rustig hebben gewacht zonder te klagen, zonder refunds te vragen, zonder aan te dringen?

Hoe kom ik aan zulke ideale, geduldige, aaibare deelnemers die enthousiast meedoen tijdens iedere trainingssessie?

Hoe kan ik voor tienduizenden euro’s online trainingen verkopen en daarna wegkomen met een levertermijn die nog langer is dan wanneer je een frikking hoekbank bestelt?

Dat leg ik volgende week uit in mijn gratis seminar ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’.

Daarin vertel ik wat mijn geheim is, en ook:

>>> Waarom de meeste online trainingen verkocht worden voor peanuts

>>> Hoe jij wél de hoofdprijs krijgt voor je online training

>>> Hoe de meeste experts hun deelnemers demotiveren zonder dat ze het zelf door hebben

>>> Hoe je voorkomt dat je verkeerde klanten binnenkrijgt die negativiteit zaaien onder de deelnemers

>>> Hoe je door je training klanten voor het leven krijgt

>>> Hoe je door een online training een veel bekendere naam krijgt in jouw branche, waardoor iedereen je kent en naar je doorverwijst

>>> Hoe je deelnemers motiveert om extreme resultaten te halen

​​​​​​​Ik geef dit online seminar uitsluitend voor ondernemers die de bekendste naam in hun markt willen worden, en die hun jarenlange ervaring willen verkopen in de vorm van een high-end online product.

Meld je alléén aan als je tijd hebt in je agenda op woensdag 10 maart van 10 tot 12 uur.

De link om je aan te melden voor deze online sessie is www.seminars.gratis

Wie weet tot dan,

Aartjan van Erkel

Perfect huidje


Laatst liep ik in het bos te masterminden met een vriendin die een diep-expert is in haar vakgebied.

Ze vertelde hoe het ging met haar business, en we deden een boks toen ik hoorde dat ze de 1 miljoen downloads van haar podcast had aangetikt.

Op Facebook had ze in diezelfde week een advertentie gezien van een millennial die zichzelf een ‘podcast-expert’ noemde.

Want: in haar Facebook-ad vertelde millennial-meisje dat 200 van haar klanten inmiddels een podcast hadden gestart. En dat die 200 podcasts bij elkaar al 70.000 downloads hadden gehad.

Geinig om iemand te zien die 14 keer minder succesvol is dan jij in een vakgebied dat voor jou niet eens core business is, en die zichzelf dan tóch probeert te positioneren als een expert.

We hebben onze schouders erover opgehaald.

Want het barst op internet van de piepjonge ‘experts’ met een perfect huidje of een hipsterbaard, die eigenlijk nog maar net komen kijken.

En die een training van een paar tientjes proberen te verkopen aan andere millennials. Die is gebaseerd op 1 jaar ervaring en het lezen van 1 boek over het onderwerp.

Een enorm deel van de markt van online trainingen bestaat uit van die fake it until you make it-types.

Die zitten op de bodem van de markt. Waar ze bodemprijzen vragen.

Helemaal onderaan de markt valt nauwelijks iets te verdienen, en je concurreert met startende ondernemers die bijna je dochter of zoon zouden kunnen zijn.

De echte experts negeren dat gedeelte van de markt. De echte experts zijn ‘grijze wolven’ met tientallen jaren ervaring. Zij kijken alleen naar de bovenkant van de markt.

Waar de beste klanten zitten die serieuze stappen willen maken en ook serieus willen investeren.

Online trainingen gaan aan de bovenkant van de markt voor bedragen die zomaar 100 keer zo hoog zijn als in snapchat lala-land.

De echte experts verdienen vele malen meer aan iedere klant, en hun klanten hebben extreme resultaten.

Om je te laten zien hoe deze enorme groeimarkt in elkaar zit, en om je te laten zien hoe je voorkomt dat je bootje vastloopt op de bodem van de markt, geef ik volgende week een gratis online seminar.

Deze sessie organiseer ik exclusief voor ondernemers die ‘grijze wolven’ zijn in hun markt en hun expertise voor de hoofdprijs willen verkopen als een online product.

Die genoegen nemen met een klein deel van de markt, waar de allerbeste klanten zitten.

De titel is ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’ en je kunt je aanmelden via https://event.webinarjam.com/channel/onlinetrainingen_reg

Meld je alleen aan als je woensdag 10 maart tijd hebt van 10 tot 12 uur.

Wie weet spreek ik je dan.

Aartjan van Erkel

1 woord


Jaren na de Tweede Wereldoorlog heeft de Amerikaanse National Security Agency (NSA) een ‘Top Secret’ artikel vrijgegeven. Daaruit blijkt de schokkende reden dat president Truman besloot om de atoombom te laten vallen op de Japanse stad Hiroshima.

In juli 1945 hadden de geallieerde leiders Truman, Churchill, Stalin en Chiang Kai-Shek een document opgesteld dat in zeer strenge bewoordingen verklaarde dat Japan zich moest overgeven. Bij een negatieve reactie van de Japanse regering werd gedreigd met ‘prompt and utter destruction’.

In zijn boek ‘Alchemy – The surprising power of ideas that don’t make sense’ beschrijft Rory Sutherland hoe de Japanners reageerden op het document, en hoe dat vervolgens door journalisten werd opgeschreven.

De Japanse premier Suzuki gaf een persconferentie nadat zijn regering het document had ontvangen. Omdat ze nog niet hadden besloten hoe ze hun reactie zouden formuleren, zei hij dat hij ‘geen commentaar’ had. Hij gebruikte daarvoor het Japanse woord ‘mokusatsu’, dat inderdaad de betekenis heeft van ‘afzien van enig commentaar’.

Helaas voor de inwoners van Hiroshima heeft het woord ook nog andere betekenissen.

De vertaalde reactie van Suzuki die in de internationale media terechtkwam was: ‘niet waard om op te reageren’.

Dat leidde tot irritatie bij de Amerikaanse overheid, die besloot om dit te interpreteren als de zoveelste kamikaze-actie van de Japanner. Binnen 10 dagen na de persconferentie van Suzuki werd de beslissing genomen om de atoombom te gooien.

Het is zeker niet het enige dramatische voorbeeld waarin één woord de loop van de wereldgeschiedenis heeft verlegd.

En ook in jouw business kan het gebeuren dat alles verandert door het weglaten, toevoegen of anders interpreteren van één simpel woord.

In een webinar dat al tientallen keren was gegeven, werd een woord toegevoegd dat zorgde voor een veel hoger percentage van mensen die aan het eind een training kochten.

Dat ene woord zorgde in het hoofd van de kijkers naar het webinar voor een kettingreactie. Door wat er gebeurde in hun brein werd het complete webinar van 60 minuten opeens veel overtuigender.

Het verhaal van dat ene woord in dat webinar dat voor een sterke stijging van de omzet zorgde, vertel ik in een nieuwe masterclass die ik heb gemaakt voor de Members van Het Lab.

Het is een heel alledaags woord dat we allemaal kennen en dat in iedere business makkelijk gebruikt kan worden.

Andere dingen die je gaat zien in de nieuwe masterclass – als je tenminste Member bent van Het Lab:

– Hoe je met advertenties een webinar vult met mensen die bereid zijn om je presentatie van 1 of 2 uur helemaal af te kijken

– Hoe je nieuwe klanten vindt die genoeg urgentie voelen om aan het eind van je webinar een flink bedrag naar je over te maken

– Wat je moet zeggen in je bevestigingsmail na aanmelding voor het webinar om hét grote probleem van webinars te voorkomen: mensen die zich wel aanmelden maar niet kijken. Ik laat een voorbeeld zien van een bevestigingsmail die zorgt voor een extreem hoge show-up rate van 50% van koude prospects die zich via een advertentie hebben aangemeld.

– Hoe je zo veel emotie oproept in een webinar dat bij je kijkers naar eigen zeggen het kippenvel op hun rug staat.

– Wat je absoluut nooit moet vertellen in een webinar terwijl alles in jou tegen je zegt dat je het wél moet zeggen. Iedere expert in jouw markt doet dat namelijk ook. Maar alleen als je bereid bent om die neiging te onderdrukken gaat je webinar echt goed verkopen.

De nieuwe masterclass gaat evenveel over webinars als over copywriting. Als je nooit webinars geeft maar wel presentaties, vind je inzichten in de masterclass die de loop van je ondernemende leven op een dramatische manier kunnen verleggen.

Vandaag is deadline-dag: we sturen deze nieuwe masterclass om 17.00 uur naar de drukker.

Wil je hem ontvangen, meld je dan nu aan als nieuwe Member van Het Lab.

Dit is de link: https://www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Heel hard roepen is het enige wat hij kan


Een uur voordat ik opstond om dit te schrijven, was ik al wakker dankzij een adverterende zanglijster.

Hij is elk jaar een van de eerste lentebodes.

Omdat hij nog maar een maand heeft om zijn eerste nest te maken, zingt hij nu al in zijn vaste boomtop de hele buurt wakker elke ochtend vanaf 5 uur. En bedankt.

Heel hard roepen is het enige wat hij kan. Maar gelukkig vinden lijsterchickies dat lekker.

In business is heel hard roepen vaak wat minder aantrekkelijk. Maar om je bereik te vergroten zul je toch wát moeten bedenken.

Interessante webinars geven en daarin je dienst of training verkopen is een elegante manier om grote aantallen nieuwe klanten over de streep te trekken.

En als je goede advertenties hebt draaien voor je webinar, heb je daarmee een evergreen geldkraan gecreëerd die je maar open hoeft te draaien om klanten naar binnen te zingen.

Dat is een leuk spel om te spelen. En het is goed om daar eens op in te zoomen.

Daarom heb ik een masterclass gemaakt waarin ik je formules geef om geld te verdienen via webinars.

In de nieuwe masterclass zie je onder andere:

– Hoe je met advertenties een webinar vult met mensen die bereid zijn om je presentatie van 1 of 2 uur helemaal af te kijken

– Hoe je nieuwe klanten vindt die genoeg urgentie voelen om aan het eind van je webinar een flink bedrag naar je over te maken

– Wat je moet zeggen in je bevestigingsmail na aanmelding voor het webinar om hét grote probleem van webinars te voorkomen: mensen die zich wel aanmelden maar niet kijken. Ik laat je een voorbeeld zien van een bevestigingsmail die zorgt voor een extreem hoge show-up rate van 50% van koude prospects die zich via een advertentie hebben aangemeld.

– Hoe je zo veel emotie oproept in een webinar dat bij je kijkers naar eigen zeggen het kippenvel op hun rug staat.

– Een woord dat, toen het werd toegevoegd aan een webinar dat al tientallen keren gegeven was, heeft gezorgd voor een veel hoger percentage van mensen die aan het eind een training kochten.

– Wat je absoluut nooit moet vertellen in een webinar terwijl alles in jou tegen je zegt dat je het wél moet zeggen. Iedere expert in jouw markt doet dat namelijk ook. Maar alleen als je bereid bent om die neiging te onderdrukken gaat je webinar echt goed verkopen.

De masterclass heb ik exclusief gemaakt voor alle hippe vogels die Member zijn van Het Lab.

En maandag sturen we hem naar de drukker.

Als je de masterclass in je bezit wilt krijgen, dan is uitstellen geen optie. Want in Het Lab krijg je géén toegang tot eerdere afleveringen.

Fladder naar deze pagina en start je membership nog voordat het weekend begint: www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Je gedraagt je net als een dronken corpsbal


Toen ik nog als copywriter voor grote e-commercebedrijven werkte, had ik speciale aandacht voor bevestigingsmails.

Dat zijn de momenten in een online transactie die je kunt vergelijken met het knuffelen na de daad.

De meeste bedrijven sturen na het scoren van een sale of een aanmelding een kortaf geschreven bericht als bevestiging.

Geen enthousiast mailtje waardoor klanten een goed gevoel krijgen over de beslissing die ze zojuist hebben genomen, maar een saaie bevestigingsmail.

Dat komt net zo ongeïnteresseerd over als afrollen en pitten. Alsof je een dronken corpsbal bent.

Je klant voelt zich daarna een beetje genaaid.

Nou is er een online transactie waarbij de bevestigingsmail niet het einde is, maar alleen nog maar het begin.

En dat is na de aanmelding voor een gratis webinar.

Een klant die zich aanmeldt voor je webinar is net als iemand die zojuist ja heeft gezegd tegen jouw voorstel voor een eerste date.

Als je die een ongezellig zakelijk bevestingsbericht stuurt, belooft dat niet veel goeds.

Hoe beter je bevestigingsmail, hoe beter de opkomst in je webinar.

In een nieuwe masterclass die ik heb gemaakt voor de Members van Het Lab, zoom ik in op een succesvol webinar en ik heb speciale aandacht voor de copywriting.

Ik laat je zien welke bevestigingsmail de aanmelders krijgen, en welke slimmigheden daarin zitten.

Vooral één simpel zinnetje dat eraan werd toegevoegd, waardoor de mailbox explodeerde en het kijkerspercentage steeg naar de duizelingwekkende hoogte van 50%.

Veel webinars hebben een veel lager kijkerspercentage – het aantal aanmelders dat daadwerkelijk komt kijken naar het webinar. Als je 30 tot 40% kijkers hebt, dan doe je het al heel goed.

Door het kijkerspercentage van 50% steeg ook het conversiepercentage en de gemiddelde omzet per webinar.

Die nieuwe masterclass, waarin ik dat webinar en alle copywriting in de advertentie en de bevestigingsmails helemaal uit elkaar trek, stuur ik maandag naar de drukker.

Als je hum in je hebberige handen wilt krijgen, is dit het moment om de trekker over te halen. Start je membership van Het Lab vandaag, op deze pagina: www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen