Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Elegante manier om iemand zijn beck te laten houden

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In de podcast De Spindoctors bespraken de voormalige Haagse mediakonkelaars Jack de Vries (CDA) en Julia Wouters (PvdA) deze week een gloednieuwe retorische truc van politici.

Het stikt nu van de 1-op-1 debatten tussen partijleiders die met een bloedsmaak in hun mond de ander proberen te dissen waar ze kunnen.

Als je onderbroken wordt in een debat, kun je vinnig reageren met:

“Als ik even mag uitpraten?”

“Ik ben nu even aan het woord, zometeen mag u weer!”

Maar als de presentator je dan niet te hulp schiet, kom je daardoor snel onsympathiek of bitchy over.

Daarvoor hebben de aalgladde politici in deze verkiezingscampagne een verduiveld simpele oplossing bedacht.

Wanneer geïnterrumpeerd in een TV-debat, interrumperen ze hun tegenstander direct terug met dit listige zinnetje van 5 woorden:

“Ik maak hem even af…”, waardoor de tegenstander even uit het veld geslagen is en ze hun punt alsnog kunnen maken. Zonder dat ze punten hebben verspeeld bij de kijkers.

Het is een elegante manier om iemand zijn beck te laten houden. Vijf woorden zijn genoeg.

Politici zijn in campagnetijd altijd op zoek naar dit soort spins, dus let goed op deze week en leer de marketinglessen die daarin zitten.

Hoe kun je bijvoorbeeld zelf met een paar woorden op je website je concurrent laten afdruipen?

Een paar dagen na de Tweede Kamerverkiezingen geef ik daar een gratis online seminar over. Met 8 simpele manieren om van bezoekers klanten te maken.

Een van de trucs die je leert is om iets te zeggen over jezelf waardoor je onvergelijkbaar wordt, en daardoor uniek in je markt.

Wil je een heleboel tips om meer klanten via je website te krijgen, kijk dan volgende week vrijdag naar dit gratis seminar. Meld je aan via http://www.seminars.gratis

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail