Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

1 woord

Aartjan van Erkel

in Copywriting

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Jaren na de Tweede Wereldoorlog heeft de Amerikaanse National Security Agency (NSA) een ‘Top Secret’ artikel vrijgegeven. Daaruit blijkt de schokkende reden dat president Truman besloot om de atoombom te laten vallen op de Japanse stad Hiroshima.

In juli 1945 hadden de geallieerde leiders Truman, Churchill, Stalin en Chiang Kai-Shek een document opgesteld dat in zeer strenge bewoordingen verklaarde dat Japan zich moest overgeven. Bij een negatieve reactie van de Japanse regering werd gedreigd met ‘prompt and utter destruction’.

In zijn boek ‘Alchemy – The surprising power of ideas that don’t make sense’ beschrijft Rory Sutherland hoe de Japanners reageerden op het document, en hoe dat vervolgens door journalisten werd opgeschreven.

De Japanse premier Suzuki gaf een persconferentie nadat zijn regering het document had ontvangen. Omdat ze nog niet hadden besloten hoe ze hun reactie zouden formuleren, zei hij dat hij ‘geen commentaar’ had. Hij gebruikte daarvoor het Japanse woord ‘mokusatsu’, dat inderdaad de betekenis heeft van ‘afzien van enig commentaar’.

Helaas voor de inwoners van Hiroshima heeft het woord ook nog andere betekenissen.

De vertaalde reactie van Suzuki die in de internationale media terechtkwam was: ‘niet waard om op te reageren’.

Dat leidde tot irritatie bij de Amerikaanse overheid, die besloot om dit te interpreteren als de zoveelste kamikaze-actie van de Japanner. Binnen 10 dagen na de persconferentie van Suzuki werd de beslissing genomen om de atoombom te gooien.

Het is zeker niet het enige dramatische voorbeeld waarin één woord de loop van de wereldgeschiedenis heeft verlegd.

En ook in jouw business kan het gebeuren dat alles verandert door het weglaten, toevoegen of anders interpreteren van één simpel woord.

In een webinar dat al tientallen keren was gegeven, werd een woord toegevoegd dat zorgde voor een veel hoger percentage van mensen die aan het eind een training kochten.

Dat ene woord zorgde in het hoofd van de kijkers naar het webinar voor een kettingreactie. Door wat er gebeurde in hun brein werd het complete webinar van 60 minuten opeens veel overtuigender.

Het verhaal van dat ene woord in dat webinar dat voor een sterke stijging van de omzet zorgde, vertel ik in een nieuwe masterclass die ik heb gemaakt voor de Members van Het Lab.

Het is een heel alledaags woord dat we allemaal kennen en dat in iedere business makkelijk gebruikt kan worden.

Andere dingen die je gaat zien in de nieuwe masterclass – als je tenminste Member bent van Het Lab:

– Hoe je met advertenties een webinar vult met mensen die bereid zijn om je presentatie van 1 of 2 uur helemaal af te kijken

– Hoe je nieuwe klanten vindt die genoeg urgentie voelen om aan het eind van je webinar een flink bedrag naar je over te maken

– Wat je moet zeggen in je bevestigingsmail na aanmelding voor het webinar om hét grote probleem van webinars te voorkomen: mensen die zich wel aanmelden maar niet kijken. Ik laat een voorbeeld zien van een bevestigingsmail die zorgt voor een extreem hoge show-up rate van 50% van koude prospects die zich via een advertentie hebben aangemeld.

– Hoe je zo veel emotie oproept in een webinar dat bij je kijkers naar eigen zeggen het kippenvel op hun rug staat.

– Wat je absoluut nooit moet vertellen in een webinar terwijl alles in jou tegen je zegt dat je het wél moet zeggen. Iedere expert in jouw markt doet dat namelijk ook. Maar alleen als je bereid bent om die neiging te onderdrukken gaat je webinar echt goed verkopen.

De nieuwe masterclass gaat evenveel over webinars als over copywriting. Als je nooit webinars geeft maar wel presentaties, vind je inzichten in de masterclass die de loop van je ondernemende leven op een dramatische manier kunnen verleggen.

Vandaag is deadline-dag: we sturen deze nieuwe masterclass om 17.00 uur naar de drukker.

Wil je hem ontvangen, meld je dan nu aan als nieuwe Member van Het Lab.

Dit is de link: https://www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten