Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Huilen van het lachen


Margaret (80) verhuisde met haar echtgenoot naar Frankrijk. Want daar is het een stuk warmer dan in de zeiknatte staalstad Sheffield.

Ze wonen nu in de buurt van hun dochter, die de wekelijkse boodschappen doet voor haar eigen gezin en voor haar ouders bij hypermarché Carrefour.

Een van de redenen: haar ouders kunnen de Franse etiketten niet zo goed lezen.

Normaal gaat dat altijd goed, maar vorige week kreeg ze een telefoontje van haar moeder waardoor ze moest huilen van het lachen.

Ze vertelde aan een verslaggever van de krant die op het voorval was geattendeerd, dat ze bijna in haar broek had geplast terwijl ze 10 minuten stond te brullen.

Haar moeder had eerst schaapachtig gereageerd toen ze werd uitgelachen, maar lachte uiteindelijk ook mee om de stommiteit die ze samen met haar man Donald (95) had uitgehaald.

De reden voor de hilariteit was dat Margaret haar dochter had opgebeld om te vragen of ze volgende week nog een keer wat van die zalige paté voor ze kon meenemen.

Dochter Angela had geen idee waar ze het over had. Ze had helemaal geen paté gekocht. Om uit te leggen wat ze bedoelde liet Margaret toen het lege blikje zien met het opschrift ‘Carrefour Mousse Gourmande – Poulet’, dat ze met haar man had opgepeuzeld in het zonnetje met een baguette en een glaasje rood.

Op een foto op het blikje was een tevreden poes te zien die dankbaar in de lens keek.

De paté waar Margaret en Donald van hadden genoten was een blikje Frans kattenvoer dat Angela had gekocht voor haar huisdier, maar dat per ongeluk in de boodschappen van haar ouders was terechtgekomen.

Margaret en Donald zijn Engels en hadden dus genoeg zelfspot om op de foto te gaan voor het plaatselijke sufferdje, waar ze grijnzend samen te zien zijn met hun dochter.

In een gesprek met een klant kan ook een genant misverstand ontstaan, alleen komt het dan niet in de krant en niemand moet erom lachen.

Dat gebeurt als klanten er tijdens een gesprek met jou achterkomen dat het een verkoopgesprek is, terwijl ze daar helemaal niet klaar voor zijn.

Je klanten weten dan niet hoe snel ze weg moeten zijn, en jij blijft achter met een ongemakkelijk gevoel. Je wilde je klanten natuurlijk helemaal niet voor het blok zetten. Maar blijkbaar was er iets misgegaan in de communicatie voorafgaand aan het gesprek.

Klanten die niet voorbereid zijn op een verkoopgesprek en dus ook niet bereid zijn om te investeren, is een van de dingen die vaak misgaan in sales.

Het is natuurlijk veel lekkerder als je klanten er helemaal klaar voor zijn, staan te trappelen om de volgende stap te zetten, en hopen dat jij tijd hebt om ze te gaan helpen.

Hoe je dat voor elkaar krijgt is een van de dingen die ik donderdagochtend bespreek tijdens mijn gratis online seminar ‘Deals closen met verkoopgesprekken’.

Ik laat je daarin zien wat de 8 dingen zijn die het vaakst misgaan in verkoopgesprekken, en hoe je ze voorkomt.

Ik geef dit seminar speciaal voor ondernemers die nu te vaak een nee te horen krijgen van klanten.

Mijn eigen calls leveren in meer dan 90% van de keren een ja op, en in die gesprekken verkoop ik mijn allerhoogst geprijsde trajecten.

De link om je aan te melden voor dit seminar is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-deals-closen-met-verkoopgesprekken

Aartjan van Erkel

=


Mijn auto heeft een ‘is gelijk’ teken, en dat is mijn favoriete functie van die hele kar.

Als ik uit de auto stap hoef ik alleen met mijn vinger als een tovenaar het = teken aan te raken dat op de portierhandgreep zit, en hij doet alle deuren op slot.

Omgekeerd werkt het nog handiger: als ik kom aanlopen en de handgreep vastpak, gaat de auto telepathisch open zonder dat ik een sleutel of afstandbediening nodig heb.

Ik heb niks met auto’s maar die ‘keyless entry’ is een mooie uitvinding.

Jij hebt in je business misschien ook wel een favoriet. Bijvoorbeeld een favoriete manier van klanten binnenhalen.

Misschien hou je van e-mailmarketing. Misschien ben je dol op adverteren. Of misschien voer je graag verkoopgesprekken.

Mocht het zo zijn dat gesprekken NIET je favoriete manier van sales zijn, dan heb ik iets leuks voor je.

Komende donderdag geef ik een online seminar over het closen van deals met verkoopgesprekken.

Met het closen van deals bedoel ik niet het verkopen van 1 training aan 1 klant, of het binnenhalen van een klein klusje. Bij deals closen gaat het over het binnentrekken van grote klanten, accounts of opdrachten.

Hoe je walvissen van klanten vangt met één simpel gesprek, daar gaan we het over hebben in mijn nieuwe online seminar, waarin ik mijn eigen aanpak uitleg om high-end groepsprogramma’s, hooggeprijsde masterminds en VIP-dagen te verkopen.

Je kunt gratis bij dit seminar zijn als je tijd vrijmaakt op donderdag 27 mei van 10 tot 12 uur en jezelf aanmeldt via deze link: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-deals-closen-met-verkoopgesprekken

Aartjan van Erkel

Droog


Hoewel ik samen met mijn zoon (16) een seizoenkaart heb voor FC Utrecht, hebben we alle wedstrijden op tv gekeken.

Tot gisteravond, want er was besloten dat bij de playoff-wedstrijden voor Europees voetbal een paar duizend supporters in de stadions mochten komen schreeuwen.

Getest en gemondkapt liepen we om 18 uur de Galgenwaard binnen, en pakten de roodwitte sfeervlaggen aan die de club uitdeelde bij de ingang.

Toen de spelers het veld opkwamen kwam er een lawaai van de tribunes alsof het stadion vol zat met zeebonken die een jaar droog hadden gestaan en op dat moment een elftal cheerleaders het gras op zagen huppelen.

Onze FC is als zesde geëindigd en speelde tegen de club die als zevende finishte: FC Groningen. Met op 10 en in de basis Arjen Robben, die de volle 90 minuten zou spelen.

Het werd een vechtpot tussen twee sterke teams, die in de tweede helft beslist werd doordat een afvallende bal na een mislukte vrije schop voor de voeten kwam van onze eigen nummer 10, de Zweed Simon Gustafson, die hem van 18 meter in de linker kruising krulpegelde. Er loeiden duizenden wolven op het Herculesplein in Utrecht, en het was mooi.

Even daarvoor was er een moment geweest waarop de clubtopscorer Sander van de Streek in het strafschopgebied tegen de grond werd geduwd. De drieduizend scheidsrechters op de tribune staken witheet hun beide armen in de lucht, maar de dienstdoende Danny Makkelie floot niet en zwaaide met zijn vingertje.

We zaten op de allereerste rij, vlak achter de grach rondom het veld en boven ons hoorden we vervolgens de meest kleurrijke kwalificaties aan het adres van de man die in het dagelijks leven politieagent is in Dordrecht.

“Donderstraolt op!”

“Graaftaak!”

“Bloedlijer!”

En nog een woord, dat hysterisch werd geschreeuwd door mannen die blijkbaar Makkelies moeder kenden.

Achter ons op de tribune zat een rustige huisvader samen met zijn dochter, en toen alle scheldende testosterontypes even uitgeraasd waren hoorde ik hem opeens roepen:

“Wat een slechte scheids!”

Ik schoot in de lach en draaide me om, waar hij aan zijn gezicht te zien al klaarzat om het gelach te incasseren. Hij had zijn droge grapje duidelijk vaker gemaakt.

Als je in een bekende setting opeens iets heel anders zegt dan mensen van je verwachten, dan val je op.

Zo werkt het ook in verkoopgesprekken die je voert met je klanten.

Zij verwachten in zo’n setting dat jij jouw ding gaan zitten aanprijzen, en jezelf probeert te kwalificeren als de beste aanbieder.

Want dat doen de meeste verkopers, en klanten verwachten dat conventionele gedrag ook van jou. Ook al maakt het jou heel onaantrekkelijk.

De enigen die het anders aanpakken, zijn de echt goede verkopers. Zij laten juist de klant zichzelf kwalificeren, en ze zorgen ervoor dat het niet meer nodig is dat ze hun ding aanprijzen tijdens het gesprek.

Ze hebben dingen gedaan waardoor ze al zeker weten dat de klant met ze wil werken, en zelfs hoopt dat ze tijd voor hem hebben.

In een nieuw online seminar met de titel ‘Deals closen met verkoopgesprekken’ vertel ik wat de 8 dingen zijn die conventionele verkopers doen in hun gesprekken, en wat topverkopers in plaats daarvan doen waardoor ze opvallen en de deal binnenhalen.

Ik geef dit online seminar speciaal voor nerds, natural born listeners en andere atypische verkopers.

De link om er gratis bij te kunnen zijn – mits je tijd vrijmaakt op donderdag 27 mei van 10 tot 12 uur – is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-deals-closen-met-verkoopgesprekken

Wie weet spreek ik je daar.

Aartjan van Erkel

Ouderschaps-hack


Veronica is een Amerikaanse moeder van 11 kinderen. De meesten van hen hebben rood haar.

Het probleem van Veronica is niet zozeer dat ze haar kinderen niet uit elkaar kan houden.

Het probleem is meer dat de kinderen hun spullen niet uit elkaar kunnen houden.

“Wat doe jij met mijn trui?”

– “Nee, dit is MIJN trui, sukkel! Jij bent ook altijd alles kwijt!”.

Daar heeft Veronica iets op gevonden dat haar veel high fives heeft opgeleverd op internet.

De hack waardoor moeders over de hele wereld strooien met emoji’s op haar tiktok, is dat ze ieder kind een eigen kleurcode heeft gegeven.

Donovan draagt bijvoorbeeld paarse kleren, Adam loopt in het groen, en Delilah koos voor oranje.

Ieder kind heeft kleding, schoenen, speelgoed en tassen in zijn eigen lievelingskleur.

Met een simpele regel heeft ze het ouderschap een stuk makkelijker gemaakt voor haarzelf en voor haar roodharige man.

Jij hebt zelf misschien ook wel een regel in je leven als ouder of als ondernemer waardoor alles makkelijker is geworden.

Een regel waardoor alles makkelijker werd in mijn eigen business, is het gebruiken van best practices.

Als ik iets nieuws ga uitproberen in mijn business, ga ik nooit voor trial and error. Ik prevel ook geen affirmaties, en ik loop geen fire walk over hete kolen om te geloven dat ik iets kan.

Als ik zeker wil weten dat iets gaat lukken, zoek ik naar bewezen best practices en templates van anderen die er al succesvol mee zijn.

Alles wat goed gaat in mijn business heb ik geleerd van leermeesters en masterminders van over de hele wereld die er al succesvol mee waren, en daarna gemodelleerd voor mijn eigen markt.

Zoals verkoopgesprekken voeren.

De meeste ondernemers struggelen daarmee, net zoals de meeste ouders struggelen met het uit elkaar houden van hun ruziënde kinderen.

Maar je kunt ook een regel toepassen waarmee je probleem in één keer is opgelost.

Struggels met verkoopgesprekken krijg je als je gaat improviseren. Door elk gesprek blanco in te gaan en maar te zien wat je doet.

Succes met verkoopgesprekken krijg je als je een regel invoert.

Die regel is: gebruik vanaf nu een vaste opbouw voor elk gesprek.

Dan weet je precies wat er gaat gebeuren, en hoe lang elk gesprek gaat duren.

In een nieuw online seminar geef ik je volgende week 8 verschillende regels die je verkoopgesprekken succesvoller maken.

8 dingen om vanaf nu te doen, of dingen om mee te stoppen.

Kijk naar dit seminar, en bedank me later maar. Je klanten zijn je ook dankbaar, want je verspilt ook hun tijd als je maar wat doet in je gesprek.

Je kunt je via deze link gratis aanmelden mits je tijd vrijmaakt volgende week donderdag van 10 tot 12 uur:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-deals-closen-met-verkoopgesprekken/

Aartjan van Erkel

Hij durfde niet


Toen ik een paar maanden geleden een sjieke verrekijker wilde kopen, ging dat mis toen ik een afspraak had in een winkel met een expert.

Hij liet me een paar retedure kijkers uitproberen, en hield zich daarbij opvallend afzijdig.

Ik stond buiten op het terras en had wat moeite met het afstellen van een Swarovski-kijker, maar ik mocht het blijkbaar zelf uitvogelen want kijkermans was achter de kassa met papieren aan het rommelen.

Hij had me kijkers gegeven om te testen die 6 tot 8 keer zo veel kostten dan mijn eigen ouwe trouwe kijkert. Maar hij deed geen enkele poging om ze aan me te verkopen.

Als leek zag ik op het eerste gezicht niet extreem veel verschil tussen wat ik gewend was, en wat ik te zien kreeg door een paar high-end units van Duitse en Oostenrijkse makelij.

Daarom gaf ik ze aan hem terug en keek hem vragend aan. Hij bevestigde dat mijn eigen ding ook een prima optiek had.

Ik nam afscheid en toen ik in de auto stapte was ik een beetje teleurgesteld dat hij niet meer zijn best had gedaan. In het contact met hem had ik gevoeld ik dat hij het spannend vond om de verkoopconversatie aan te gaan, en hij gebruikte mijn lichte twijfel als een escape om mij zo snel mogelijk de winkel uit te werken.

Inmiddels is het een paar maanden later en mijn oude verrekijker is uit elkaar aan het vallen.

De oogdoppen zijn al 3 keer vervangen, en vorige week brak plotseling een van de lensdoppen af.

Ik ga nu wéér naar die winkel, want het is toch tijd voor die hogere kwaliteit nu. En ik hoop op een gesprek met iemand die wél durft te verkopen.

Een verkoper die niet durft te verkopen is maar een van de dingen die kunnen misgaan in een verkoopgesprek.

Volgende week ga ik 8 van die dingen laten zien in een online seminar dat ik geef over deals closen met verkoopgesprekken op afstand. Dus via de telefoon of via Zoom.

Want hoe minder vaak je in de auto hoeft te stappen voor zulke gesprekken, hoe meer je er kunt doen in een week.

Ik leg in het seminar uit hoe je relaxt kunt verkopen, en waarom je daarvoor geen prater hoeft te zijn. Sterker nog: dat is zelfs beter van niet.

Het is een online seminar speciaal voor nerds en natural born listeners, en je kunt je gratis aanmelden als je op donderdag 27 mei tijd vrijmaakt van 10 tot 12 uur.

Dit is de link: http://www.seminars.gratis

Zie je daar,

Aartjan van Erkel

Mijn wensvogel


“Ik heb hem in de scoop, kijk maar”.

Jakob is een vogelgids die over de hele wereld vogelreizen begeleidt. Maar vorige week donderdag had ik hem 2 uur lang helemaal voor mezelf.

We waren op Texel en ik had een privé vogelexcursie geboekt. Het miechelde overal van de vogels in de duinen en op het wad, dus ik had enorme voorpret gehad. Hij had me van tevoren gevraagd wat ik wilde zien.

Mijn wensvogel was de nachtegaal. Die is berucht moeilijk om te zien te krijgen, omdat hij zich graag verstopt in stekelige meidoornbosjes. Maar hij zingt dan wel weer keihard. 93 decibel kan hij halen, dat is harder dan een voorbijrazende trein en bijna net zo hard als een drilboor.

Ik had zijn zang opgezocht op YouTube en voor mij klinkt een nachtegaal als een Star Wars lasergun. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Jakob ging me met grote stappen voor in de duinen en ratelde aan één stuk door. Ik heb vogelgidsen meegemaakt die zo zwijgzaam waren als een nestelend vogeltje, maar hij was de eerste die niet kon ophouden met praten.

En hij was goed. Binnen de kortste keren had ik al vier vogels-voor-gevorderden in de telescoop van Jakob gezien: een zomertaling, een grasmus, een tapuit en een krak-eend.

Toen stopte hij plotseling bij een stekelbosje, klapte het statief uit en richtte zijn Swarovski-telescoop op een klein bruin vogeltje hoog op een tak.

“Daar zit de nachtegaal.”

Het vogeltje heet niet voor niets zo. Hij zingt meestal in de vroege ochtend en als het donker is. Maar daar zat hij, om 2 uur ’s middags in een Texels duin op vol campingvolume te zingen.

Ik had geluk!

Inderdaad klonken sommige uithalen van de nachtegaal die ik op dat takje zag zitten – dankzij de telescoop kon ik zelfs zijn tong zien bewegen tijdens het zingen – precies als laserguns uit Return of the Jedi. En hij heeft aan het begin een steeds sneller gaand piepje waarna hij losgaat, wat ook makkelijk te herkennen is. Die vergeet ik niet meer.

Met die nachtegaal had ik geluk dat hij op een tijdstip dat ik had uitgezocht uit volle borst ging zitten zingen.

Als je klanten uitnodigt voor een verkoopgesprek, dan heb je meer nodig dan geluk als je wilt dat ze uit volle borst gaan zingen.

En dan bedoel ik niet zingen in de betekenis van Tony Soprano. Je hoeft niet hun vingernagels een voor een uit te trekken.

Nee, als je spraakzame klanten in je verkoopgesprekken wilt die zo ontspannen zijn dat ze diep gaan, dan moeten ze jou volledig vertrouwen.

En dat vertrouwen moeten ze al voelen vóór jullie gesprek. Ze stellen hun hart niet open als jij een vreemde voor ze bent, en als je dat wel bent is dat niet meer te fiksen door een paar minuten gezellige kennismakingspraatjes aan het begin van het verkoopgesprek.

En behalve het vertrouwen heb je ook nog iets anders nodig.

En dat is dat klanten al helemaal overtuigd zijn dat ze met jou willen werken.

In het ideale geval zijn ze zelfs zó eager dat ze hopen dat je tijd voor ze hebt. En ze zijn bereid om je allerhoogste tarief te betalen.

Klinkt misschien extreem, maar het is gewoon mogelijk om zulke goede klanten in je gesprekken te krijgen.

Daar is een stappenplan voor, en als je dat volgt dan vallen ze als rijpe appels in je gesprekken. Plok, plok, plok, achtermekaar.

Dan moet je alleen wel de 8 dingen vermijden die meestal verkeerd gaan in gesprekken. Want zelfs absolute topleads kun je nog wegjagen als je een van die 8 fouten maakt in je gesprek.

Dan zie je deals of opdrachten vervliegen die jou duizenden of tienduizenden euro’s omzet hadden kunnen opleveren.

Enniewees, volgende week ga ik hier uitgebreid op in tijdens een nieuw online seminar over verkoopgesprekken, dat ik speciaal geef voor nerds en natural born listeners.

Dus als jij een vakidioot bent en wilt weten hoe je verkoopt aan de telefoon of met Zoom, dan nodig ik je uit voor het gratis seminar ‘Deals closen met verkoopgesprekken’.

Dit is de link: http://www.seminars.gratis

Mooie week!

Aartjan van Erkel

Met je hand voelen achter de rand


Er waren 3 manieren voor kinderen in de jaren zeventig om snel wat extra zakgeld te sjeffen.

(1) Statiegeldflessen zoeken en inleveren bij de Edah.

(2) Met je hand in alle telefooncellen voelen of er nog kwartjes in het geldvakje lagen.

(3) Oude kranten inzamelen door bij alle huizen in de straat aan te bellen, en het papier in te leveren bij de gemeente voor 4 cent de kilo.

Als volwassenen doen diezelfde kinderen uit de jaren zeventig stiekem nog steeds graag zulke dingen, maar dan op een hoger niveau.

Sommige passagiers in de businessclass van KLM schijnen bijvoorbeeld routinematig met hun hand achter de opstaande rand van de bagagevakken te voelen of iemand daar een Delfts blauw huisje heeft vergeten.

En ook in je business zijn er hoeken en gaten waar je geld, tijd en andere goodies kunt vinden.

Zelfs zo veel dat ik er laatst een lijst van heb gemaakt. Daarop staan 14 manieren om goud te delven in je bestaande business waar je geen schop, zeef of drilboor voor nodig hebt.

Het enige wat je hoeft te doen is iets meer inzoomen op iets waar je tot nu toe overheen gekeken had.

Die 14 vormen van gratis geld in je business sturen we vandaag naar de drukker, want ze staan in de nieuwste masterclass voor de Members van Het Lab. Ik vertel daarin ook het verhaal van Ferdinand, een van onze Members die in een week waarin hij normaal niks verdiende iets slims deed waardoor er 20.000 euro gratis omzet binnenkwam.

Dit alles is voor jou als je voor het aflopen van de deadline om 17.00 uur vanmiddag je membership start via deze pagina: http://www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

 

Een leuke om het weekend in te gaan


Geinige shower thought van een gebruiker van Reddit:

“If the person who named the walkie talkie named everything else, we would not be able to take anything seriously.”

Als je die al leuk vindt, dan moet je de comments lezen:

“Pregnancy test would be maybe-baby”

“I always laugh when someone says ‘flip flop’”

“The french decided walkie-talkie wasn’t absurd enough so they renamed it the talkie-walkie.”

“And yet we take the name ‘movies’ seriously.”

“Hippo = Floatie Bloatie”

Verder. Wil ik je er nog even aan herinneren voordat we het weekend ingaan, dat we maandag de nieuwe masterclass voor Het Lab naar de drukker sturen: ‘Gratis geld – Hoe je meer verdient met wat je al hebt’.

Met daarin alle plekken in je business waar je geld zou kunnen verdienen maar dat nu niet doet.

Als je voor maandag 17 uur je membership start, dan lichten we je klantenservice, je sales, je diensten, je trainingen, je coaching, je billing en je after sales door en je ontdekt verborgen kansen om geld te verdienen.

Dit gaan we doen:

1 – Ik stuur je de masterclass waarin je ontdekt waar het ‘gratis geld’ zit.

2 – Nadat je die hebt gelezen, lichten we in 1 middag samen je bedrijf door en we passen op jouw business meteen de formule toe om er meer geld uit te halen. Een hele middag ben ik jou aan het helpen en feedback aan het geven.

3 – Klaar. Vanaf nu haal je het verborgen gratis geld in je business wel op, en je vraagt je af waarom je dat niet veel eerder hebt gedaan.

De masterclass en de implementatiemiddag met een select groepje ondernemers krijg je als je Member bent van Het Lab Fast Lane.

Elke maand pakken we in Fast Lane samen jouw business aan, volgens een formule die ik je van tevoren opstuur.

De deadline om nog mee te kunnen doen met de eerstvolgende Fast Lane-sessie is aanstaande maandag om 17.00 uur.

Als je voor die tijd je Fast Lane-membership start dan stuur ik je de masterclass met de formule, plus een uitnodiging voor de implementatie.

Heb je geen tijd om 4 uur per maand in het transformeren van je business te steken? Your call. Je kunt er ook voor kiezen om alleen de masterclass te ontvangen.

Hoe dan ook, dit is de link om je membership te starten: http://www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Heb je hier al aan gedacht, Einstein?


Volgens Albert Einstein is de definitie van waanzin om steeds hetzelfde te blijven doen, en andere resultaten te verwachten.

Dat moet de Spaanse startup Vortex Bladeless ook gedacht hebben toen ze met het herontwerp bezig waren van een ding waar een enorme vraag naar is in 2021, maar dat ook gruwelijk veel weerstand oproept.

Ze realiseerden zich dat het ding een compleet ander uiterlijk moest krijgen om geaccepteerd te worden.

Vortex Bladeless was niet bezig met het tekenen van een nieuw kapsel voor Wopke Hoekstra. Nee: wat ze wilden dat was windenergie opwekken, maar dan zonder windmolens.

Ze vonden toen een windturbine uit die geen irritatie meer opwekt van wijkbewoners, boeren en natuurliefhebbers. Eerder een verbijsterde blik en wat gegrinnik.

Hij ziet eruit als een witte mast die heen en weer zwaait.

Hij maakt geen geluid, is compact, verhakselt geen vogels en verpest wat minder je uitzicht.

Beelddenkers zien er een grote wiebelende wiemel in, waarna de Vortex op tinternet werd omgedoopt tot Skybrator.

Het staatsenergiebedrijf van Noorwegen kijkt er serieus naar, en een lokale Nederlandse fractievoorzitter ziet mogelijkheden om van de sympathieke windturbines een kunstproject te maken.

Het concept van de windmolen is door Vortex Bladeless compleet anders aangevlogen, en dat lijkt dus een heel interessant resultaat te hebben opgeleverd.

In je business kun je ook de dingen op precies dezelfde manier blijven doen. Maar wat als je er eens op een compleet andere manier naar keek?

Dan kun jij opeens ook hele andere resultaten krijgen.

In een speciale masterclass geef ik jou de formule om op een totaal andere manier naar je business kijken. Zodat je mogelijkheden ziet die je hiervoor totaal over het hoofd zag.

We lichten je klantenservice, je sales, je diensten, je trainingen, je coaching, je billing en je after sales door en je ontdekt verborgen mogelijkheden om geld te verdienen. Met precies hetzelfde bedrijf als je nu hebt, alleen iets slimmer aangevlogen.

Wat we gaan doen is dit:

1 – Ik stuur je een masterclass waardoor je ontdekt waar het ‘gratis geld’ zit.

2 – Nadat je die hebt gelezen, lichten we in 1 middag samen je business door, en je past on the fly meteen de formule toe om meer geld uit je business te halen. Die hele middag ben ik je aan het helpen en feedback aan het geven.

3 – Klaar. Vanaf nu haal je het verborgen gratis geld wel op, en je vraagt je af waarom je dat in godshemelsnaam niet veel eerder hebt gedaan.

De masterclass en de doe-middag met een select groepje ondernemers zijn de dingen die je krijgt als je Member bent van Het Lab Fast Lane.

Elke maand pakken we in Fast Lane in 1 middag samen jouw business aan, volgens een formule die ik je van tevoren opstuur.

Stap voor stap maken we van jou de bekendste naam in je markt, met klanten voor het leven die de hoofdprijs betalen.

Er komt een deadline om nog mee te kunnen doen met de eerstvolgende Fast Lane-sessie. Die deadline om Member te worden is aanstaande maandag om 17.00 uur.

Als je voor die tijd je Fast Lane-membership start dan stuur ik je de masterclass met de formule, plus een uitnodiging voor de online doe-sessie.

Geen tijd om 4 uur per maand in het transformeren van je business te stoppen? Ik kan niet in je agenda kijken. Enniewees, je kunt er ook voor kiezen om alleen de masterclass te ontvangen.

Hoe de wind ook waait, dit is de link om je membership voor maandag 17.00 uur te starten: http://www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

1 simpele vraag waardoor je meer omzet gaat maken


Ik ben zojuist naar de kapper geweest, terwijl de laatste keer nog niet eens zo lang geleden was.

Dat ik vandaag alweer met een cape om zat, komt doordat mijn kapsters iets gedaan hebben dat ik nog nooit eerder had meegemaakt bij de kapper.

Ze hebben na mijn vorige afspraak een slimme vraag gesteld.

Een vraag waardoor ik nu alweer een afspraak had, waardoor zij nu alweer omzet konden maken. Een vraag die ik bijna geen enkele dienstverlener ooit hoor stellen.

“Wil je meteen de volgende afspraak inplannen?”

Omdat we met zijn allen maanden met floshaar hadden rondgelopen door de Grote Kappersluiting, had ik die afspraak 6 weken geleden meteen ingekopt.

Heel veel dienstverleners die terugkerende diensten verkopen, zouden dit kunnen doen. Maar bijna niemand doet het.

Ik heb nu een masseur die elke keer met vette handen zijn computermuis grijpt, zijn agenda openklikt en meteen de volgende afspraak met me inplant als hij klaar is, maar dat is alleen maar omdat ik hem gevraagd heb om dat te doen.

De meeste masseurs, kappers, nagelsalons, coaches, hondentrimmers, autopoetsers, restauranthouders en trainers laten hun klanten de deur uitlopen zonder een vervolgafspraak met ze te hebben gemaakt.

Terwijl veel klanten daar super door geholpen zouden zijn, en het als een slimme service ervaren.

Ik pas dit principe nu ook toe bij sommige vrienden die ik nog maar weinig zag. Iedere keer als we bij elkaar zijn, maak ik voor het afscheid nemen alvast een nieuwe afspraak met ze. Waardoor ik ze nu veel vaker spreek.

Het maken van vervolgafspraken met je klanten is een voorbeeld van gratis geld dat in je business verborgen kan zitten, en waarvoor je alleen maar even hoeft te bukken om het op te rapen.

Je hoeft er maar één simpele vraag voor te stellen, vlak voordat een klant bij jou de deur uitloopt.

Daarom heb ik daar een speciale masterclass over gemaakt voor de Members van Het Lab.

In de masterclass laat ik je een groot aantal plekken zien waar het gratis geld is op te halen. In je klantenservice, in je sales, in je diensten, in je trainingen, in je coaching, in je billing en in je after sales.

Verwacht geen duivels gecompliceerde sales funnels met 6 afslagen waar je tientallen mails voor moet schrijven en die dagen kosten om op te zetten. Want het enige dat ik je in de masterclass geef zijn supersimpele tips van dingen die je per direct kunt doen waardoor je centen binnenharkt die je nu glad over het hoofd ziet.

Aanstaande maandag om 17 uur sturen we hem naar de drukker. Als je op tijd je membership start, ploft hij daarna ook bij jou op de mat. Dit is de link: http://www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen