Schrijven voor internet

Beter leren schrijven om méér te verkopen

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Huilen van het lachen

Aartjan van Erkel

in Verkoopgesprekken

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Margaret (80) verhuisde met haar echtgenoot naar Frankrijk. Want daar is het een stuk warmer dan in de zeiknatte staalstad Sheffield.

Ze wonen nu in de buurt van hun dochter, die de wekelijkse boodschappen doet voor haar eigen gezin en voor haar ouders bij hypermarché Carrefour.

Een van de redenen: haar ouders kunnen de Franse etiketten niet zo goed lezen.

Normaal gaat dat altijd goed, maar vorige week kreeg ze een telefoontje van haar moeder waardoor ze moest huilen van het lachen.

Ze vertelde aan een verslaggever van de krant die op het voorval was geattendeerd, dat ze bijna in haar broek had geplast terwijl ze 10 minuten stond te brullen.

Haar moeder had eerst schaapachtig gereageerd toen ze werd uitgelachen, maar lachte uiteindelijk ook mee om de stommiteit die ze samen met haar man Donald (95) had uitgehaald.

De reden voor de hilariteit was dat Margaret haar dochter had opgebeld om te vragen of ze volgende week nog een keer wat van die zalige paté voor ze kon meenemen.

Dochter Angela had geen idee waar ze het over had. Ze had helemaal geen paté gekocht. Om uit te leggen wat ze bedoelde liet Margaret toen het lege blikje zien met het opschrift ‘Carrefour Mousse Gourmande – Poulet’, dat ze met haar man had opgepeuzeld in het zonnetje met een baguette en een glaasje rood.

Op een foto op het blikje was een tevreden poes te zien die dankbaar in de lens keek.

De paté waar Margaret en Donald van hadden genoten was een blikje Frans kattenvoer dat Angela had gekocht voor haar huisdier, maar dat per ongeluk in de boodschappen van haar ouders was terechtgekomen.

Margaret en Donald zijn Engels en hadden dus genoeg zelfspot om op de foto te gaan voor het plaatselijke sufferdje, waar ze grijnzend samen te zien zijn met hun dochter.

In een gesprek met een klant kan ook een genant misverstand ontstaan, alleen komt het dan niet in de krant en niemand moet erom lachen.

Dat gebeurt als klanten er tijdens een gesprek met jou achterkomen dat het een verkoopgesprek is, terwijl ze daar helemaal niet klaar voor zijn.

Je klanten weten dan niet hoe snel ze weg moeten zijn, en jij blijft achter met een ongemakkelijk gevoel. Je wilde je klanten natuurlijk helemaal niet voor het blok zetten. Maar blijkbaar was er iets misgegaan in de communicatie voorafgaand aan het gesprek.

Klanten die niet voorbereid zijn op een verkoopgesprek en dus ook niet bereid zijn om te investeren, is een van de dingen die vaak misgaan in sales.

Het is natuurlijk veel lekkerder als je klanten er helemaal klaar voor zijn, staan te trappelen om de volgende stap te zetten, en hopen dat jij tijd hebt om ze te gaan helpen.

Hoe je dat voor elkaar krijgt is een van de dingen die ik donderdagochtend bespreek tijdens mijn gratis online seminar ‘Deals closen met verkoopgesprekken’.

Ik laat je daarin zien wat de 8 dingen zijn die het vaakst misgaan in verkoopgesprekken, en hoe je ze voorkomt.

Ik geef dit seminar speciaal voor ondernemers die nu te vaak een nee te horen krijgen van klanten.

Mijn eigen calls leveren in meer dan 90% van de keren een ja op, en in die gesprekken verkoop ik mijn allerhoogst geprijsde trajecten.

De link om je aan te melden voor dit seminar is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-deals-closen-met-verkoopgesprekken

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten