Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Marketing voor introverten

Aartjan van Erkel

in Content marketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Karolien Koolhof coacht en traint introverte leiders. Ze is ook een voormalig journalist, die soms van geïnterviewden terugkreeg dat ze te veel hadden gezegd.

Ze zagen uitspraken van zichzelf in de krant waar ze een beetje van schrokken.

Dat komt doordat Karolien een bedachtzame introverte journalist is die voorzichtig formuleert in gesprekken en totaal geen druk uitoefent.

Daar worden mensen loslippig van.

Karolien is auteur van de bestseller Introvert leiderschap, en toen ik haar ontmoette vertelde ze nieuwsgierig te zijn naar marketing voor introverte ondernemers.

Daarom interviewde ze me voor haar podcast, waarin ik loslippig vertelde:

Hoe ik in de verf- en behangwinkel van mijn ouders in Breda ontdekte dat ik introvert ben.

Hoe ik een lastige vraag van een journalist waar ik geen antwoord op weet listig ontwijk en het gesprek laat gaan over dingen waar ik het wel over wilt hebben.

Welke vormen van marketing het meest geschikt zijn voor introverten. Zelf zien ze soms op tegen zichtbaarheid en ruimte innemen maar eigenlijk is marketing de ideale omgeving voor hun persoonlijkheidstype.

Wat je van bescheiden supersterren zoals Guus Meeuwis kunt leren over entertainen en shinen op een groot podium.

Welke denkfout introverten vaak maken – die vaak de grootste vakidioten zijn – waardoor hun marketing onbedoeld nogal overweldigend is voor klanten, en hoe ze het zichzelf makkelijker kunnen maken en opeens veel aantrekkelijker zijn.

Waarom het vermoeiend is voor introverten als andere mensen tegelijkertijd denken en praten.

Waarom online trainingen en langere trajecten ideaal zijn voor al je klanten terwijl live trainingen vooral bestaan voor de extraverte mens – waar er ook iets meer van zijn en die dominanter aanwezig zijn in de markt.

Het ‘fermentatiebrein’ van introverte ondernemers: hoe ze zichzelf voeden met informatie en die later opdienen in de vorm van een nieuw idee, concept, verhaal of product – vaak tot verrassing van hun omgeving die niet eens wist dat ze met dat plan bezig waren. Bij mij in de familie lezen ze mijn e-mails om te weten waar hun man, vader of zoon in zijn hoofd eigenlijk allemaal mee bezig is.

Je vindt de aflevering als je zoekt op marketing voor introverten in je podcastapp, of beluister hem hier op Spotify:

Enjoy,

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: