Selecteer een pagina

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Als je omzet op een plateau zit

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In het boek ‘Your Creative Power’ uit 1940 geeft de auteur Alex Osborn een voorbeeld van een loodgieter die een uitvinding heeft gedaan.

Hij merkt namelijk dat het ontstoppen van gootstenen en afvoerleidingen heel lekker gaat met zoutzuur.

Om te checken of dat allemaal wel zo’n goed idee is, schrijft hij een brief naar het National Bureau of Standards – een wetenschappelijk instituut. Hij vraagt of zoutzuur schade aanricht aan de leidingen van zijn klanten.

Een wetenschappelijk medewerker antwoordt:

“The efficiency of hydrocloric acid is indisputable, but the corrosive residue is incompatible with metallic permanence.”

De loodgieter schrijft een brief terug waarin hij het instituut bedankt voor de bevestiging dat het prima is om zoutzuur te gebruiken.

De wetenschapper schrikt. Hij gaat naar zijn baas, die een tweede brief naar de loodgieter schrijft:

“We cannot assume responsibility for the production of toxic and noxious residue with hydrocloric acid and suggest you use an alternative procedure.”

De loodgieter antwoordt weer dat hij blij is dat het instituut zijn nieuwe vinding zo’n fantastisch idee vindt.

De directeur van het instituut maakte een eind aan de verwarring met de brief:

“Don’t use hydrocloric acid. It eats hell out of the pipes”.

De loodgieter begrijpt de boodschap nu, en vertelt het rond aan zijn collega’s.

Ondernemers bij wie de omzet niet meer groeit, lijken op geniale wetenschappers.

Het is een van de dingen die ik het vaakst tegenkom.

Ze denken dat hun klanten alles snappen wat ze zeggen. Ze snappen het zelf toch ook?

Ondertussen blijft hun omzet al jaren gelijk. Ze zitten op een plateau.

Ze gaan dan meer marketing doen. En zeggen weer dingen die hun klanten niet zo goed snappen. Terwijl die ondernemers zelf het klontjeklaar vinden.

Wat hier misgaat, is dat ze marketing maken voor mensen zoals zichzelf.

Maar je gemiddelde klant is jou nog niet.

Je gemiddelde klant die wil jou worden.

Vraag je klanten niet om vanaf de begane grond in één keer naar jou toe te springen op de top van de Domtoren.

Je klanten hebben 465 traptreden te gaan en dat weten ze donders goed. Vang ze onderaan de trap persoonlijk op, en neem ze mee naar boven.

Dat is het gedrag van een leider die ze graag jarenlang volgen. Want die laat zien dat hij snapt waar ze staan.

Komende maand start ik met een groepje briljante ondernemers die op een plateau zitten: de Sleeping Giants.

Ik help ze 6 maanden persoonlijk met hun marketing. In een nieuw, high-end groepsprogramma: Sleeping Giants.

Denk je dat je zelf ook een sleeping giant bent, ga dan naar deze pagina voor meer informatie en vraag een belafspraak met me aan:

https://www.schrijvenvoorinternet.nl/sleeping-giants

Aartjan van Erkel

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: