Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Het allerbelangrijkste dat klanten moeten weten over je bedrijf

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

McDonalds heeft een tv-reclamecampagne lopen om het allerbelangrijkste ding duidelijk te maken dat klanten moeten weten over hun bedrijf.

Je ziet een meisje aan de counter staan, naar het menu kijken en haar bestelling plaatsen:

“Mag ik de Quarterpounder, zonder kaas?”

Komt de voice over van de tv-commercial:

“Er zijn nog steeds mensen die denken dat je iets weg moet laten om je burger vers te krijgen.

Maar dat is niet nodig, want bij McDonalds wordt elke bestelling pas bereid wanneer jij hem bestelt.”

Ze hebben blijkbaar gemerkt dat sommige klanten hun systeem willen hacken door gekke bestellingen.

Het allerbelangrijkste punt dat klanten moeten weten over je bedrijf is iets waar ik ondernemers jarenlang over zie twijfelen.

Soms krijgen ze dat zelfs hun hele ondernemende leven eigenlijk nooit goed uitgelegd.

Vorige week belde ik met ondernemer David en hij zei daarover:

“Ik struggel ermee om uit te leggen wat ik doe. Elke keer dat ik daarmee bezig ben kom ik daar niet helemaal mee uit.

Ik kan zo in een kroeg precies vertellen hoe het zit en wat het onderscheidend vermogen is, maar als ik het op papier moet zetten heb ik opeens een writer’s block.”

Sommige ondernemers draaien ondanks hun mistige boodschap al hartstikke goed. Dat komt doordat hun aanbod zó bijzonder is dat hun faam zich spontaan verspreidt doordat klanten hun vrienden naar ze toe sturen.

Maar als je marketing vooral bestaat uit mond-tot-mond dan ben je afhankelijk van anderen. Je hebt zelf geen gaspedaal. Dus je omzet is grillig.

Ik noem zulke ondernemers sleeping giants. Je maakt minstens een ton omzet, bent retegoed in je vak en je klanten zijn lyrisch.

Maar je marketing is nog mistig.

In de eerste 6 maanden van 2024 ga ik een groepje van zulke speciale ondernemers zelf helpen met hun marketing. In een nieuw exclusief groepsprogramma: Sleeping Giants.

Het eerste wat ik met elke deelnemer doe is ze ontvangen op mijn kantoor voor een Superpower-middag.

Want het eerste wat je nodig hebt om veel meer klanten te krijgen is volslagen uniek zijn in je markt.

Daarom schrijf ik in één middag persoonlijk de copywriting voor hun homepage over hun superpower: ik maak aan hun klanten duidelijk wat ze precies doen en waarom dat uniek is. Die copywriting krijgen ze mee naar huis.

Ze hoeven nooit meer te twijfelen over hun superpower: ze hebben er nu woorden voor.

Vorige week ontving ik de eerste deelnemer al op mijn kantoor: Robin.

Want hij heeft zich zo snel aangemeld voor Sleeping Giants dat ik de Superpower-middag nog voor de Kerst al met hem heb kunnen inplannen.

Wil je meer weten over het programma Sleeping Giants dat in januari start, stuur me dan even een berichtje.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: