Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Welke smaak in de ijssalon word jij in 2024?

Aartjan van Erkel

in Conversie optimalisatie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Het moment dat je een eigen stem kiest voor je marketing is alsof je bij de ijssalon voor de vitrine staat.

De meeste Nederlandse ondernemers kiezen voor hun stem een van deze ijssmaken:

Betweter
Iedere keer dat je mailt geef je een lading tips, die jij beschouwt als cadeautjes maar die je klanten het gevoel geven dat ze het nooit goed doen.

Kiloknaller
Je overlaadt elke mail met lawaaierig vormgegeven aanbiedingen en uitroeptekens.

Cialdini
Je hebt boeken gelezen over beïnvloeding en je mindfuckt je klanten net zolang met schaarste en social proof tot ze zich een beetje viezig voelen.

Valse vriend
Je mailt als je geld nodig hebt. Als een vriend waar ze alleen maar wat van horen als hij een paar honderd euro komt lenen omdat hij ‘effe krap zit’.

Americano
Je klinkt in je mails als een kauwgomsmakkende marketeer met een Texaanse cowboyhoed op.

Door de fantasieloosheid van veel Nederlandse bedrijven is hun marketing een soort matig schepijs. Iedereen gebruikt een van deze 5 smaken – af en toe best lekker, maar je raakt erop uitgekeken.

Waarom zou je vanaf 2024 niet kiezen voor een stem die klanten nergens anders horen?

Voor een geluid dat jou onvergetelijk maakt. Onvergelijkbaar.

Een smaak die jouw naam draagt. Die niemand dus kan kopiëren, want iemand anders is jou niet.

Een unieke smaak in de ijssalon waar klanten speciaal voor op de fiets stappen terwijl ze op loopafstand van een normale ijssalon wonen.

Draai vanaf het nieuwe jaar niet meer het saaie vanille-ijs van je concurrenten.

Laat je klanten proeven wie je echt bent.

Aartjan van Erkel

P.S.

Begin 2024 ga ik een klein groepje sleeping giants persoonlijk helpen om hun eigen stem te vinden. In 6 maanden geven we hun marketing een complete make-over. Sleeping giants zijn ‘vakidioten’ die minstens 100.000 euro omzetten per jaar en lyrische klanten hebben, maar die met hun huidige marketing niet verder komen. Wil je daar wat informatie over, stuur me dan even een bericht op aartjan@schrijvenvoorinternet.nl

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: