Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Zo kom je onder prijsdruk uit


Gelezen op de Facebook van Stichting Vogelopvang Utrecht:

“Gister hadden we een post gedaan met een duif die onder de lijm zat. Omdat wij toen nog geen andere goede oplossing hadden schreven we dat er veren getrokken zouden moeten worden, dit omdat hij anders zich niet goed warm kan houden, de veren geen water kunnen afstoten, en niet kan vliegen met de veren die onder de plak zitten totdat hij alle veren heeft verwisseld met de rui (de grote rui bij duiven is in het eind zomer/najaar).

Iemand schreef toen in de reacties dat hij goede ervaring had met pindakaas. Dus wij in de kast ook opzoek naar pindakaas (we hadden er nog een staan met stukjes noot….) en vanmorgen direct uitgeprobeerd. Het werkt! Nog niet alles is weg, maar na hem morgen weer een dagje rust te gunnen gaan we van het weekend weer verder poetsen.

Heel erg bedankt voor de tip (we hebben nu pindakaas zonder stukjes aangeschaft).”

Dat je het weet.

Er bestaan soms verrassend simpele remedies tegen plakkende problemen.

Nog eentje: dennehars op je kleding.

Heb je weleens gehad? Smerige plaktroep, krijg je er haast niet meer uit.

Hel, je krijgt het met zeep zelfs niet van je handen af als je onder zit.

Doordat we zelf een druipende naaldboom in onze tuin hebben die elke zomer liederlijk aan het lekken is, hebben we inmiddels de oplossing gegoocheld.

Alcohol.

Niet voor jezelf, grote smurf. Voor je kleding! Met een doekje met alcohol poets je de harsvlekken zo weg. Ook van je kolenschoppen.

Nog een nijpend probleem met een verfrissend simpel medicijn:

Weggeconcurreerd worden.

Stel je zit in een commodity-markt – je bent een van de velen en je heb je prijzen al laten zakken. Of stel je hebt er een paar grote concurrenten bij gekregen de laatste tijd en klanten doen net alsof ze je niet meer kennen.

Dan is dit jouw moment om je te gaan onderscheiden.

Hoe lekker is het als klanten die andere bedrijven niet eens meer overwegen? Als je een competitief voordeel hebt waardoor ze op je af komen vliegen als fruitvliegjes op een geknapte banaan?

Zo’n competitief voordeel geef ik aanstaande maandag aan de Members van Het Lab.

Ze krijgen namelijk een checklist van me die ze direct op hun website kunnen zetten.

Een listig documentje van maar 1 pagina dat je in een uurtje kunt maken.

Met die checklist op je website:

  • Voorkom je dat je ooit de prijzen hoeft te verlagen als de concurrentie toeneemt.
  • Kom jij onder de prijsdruk uit en kun je de prijzen dan zelfs verhógen.
  • Heb je iets super simpels om op je website te zetten waardoor klanten je concurrenten opeens niet meer serieus nemen en er niet over peinzen om nog met die anderen zaken te doen.

Je concurrentiepositie schiet omhoog in je markt, en die andere bedrijven hebben geen idee waarom zo veel klanten opeens naar jou toe fladderen.

Maandag is Deadline Day. Dan gaat de Masterclass met de checklist naar de drukker en daarna is het onmogelijk om hem nog in je plakkerige handjes te krijgen.

Dit is je last minute link om nog net op tijd Member te worden: www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Hooi goed weekend,

Aartjan van Erkel

Simpelste manier om jezelf uniek te maken?


Geinig stukje stadsmarketing: het Deense stadje Arhus (oorhoes) heeft bij een zebrapad stoplichten geplaatst met een viking-thema.

Als het stoplicht op groen springt, zie je nu een lopende groene viking – compleet met helm, bijl en schild.

Deed me denken aan de Nijntje-stoplichten bij de Bijenkorf in het centrum van Utrecht, ter nagedachtenis aan stadgenoot Dick Bruna.

Die door Japanners met smartphones al vet vaak geinstagramd zijn hashtag #miffy.

Stadsmarketing kan ook in het groot, Utrecht heeft bijvoorbeeld het plannetje om de beste stad ter wereld te worden voor fietsers. En heeft daarom de auto weggewapperd uit het centrum, overal doorgaande rode fietssnelwegen aangelegd, en onder het centraal station de grootste fietsenstalling ooit gegraven.

Een ingewikkeld plannetje, dat nu vrij aardig is gelukt maar dat wel een hoop geldt en tijdt heeft gekost.

Jezelf uniek maken kan soms ook heel simpel. Het hoeft niet megalomaan. Handig als je liever lui dan moe bent, of gewoon heel erg houdt van snel klaar.

Om je bedrijf uniek te maken kun je bijvoorbeeld compleet onder de radar vliegen.

Met iets wat nauwelijks opvalt op je website, en toch mega impact heeft.

Door een tekstje van nauwelijks 1 bladzijde op je site te zetten, dat bezoekers kunnen downloaden als een checklist.

En als ze die lezen lezen, willen ze daarna niks meer weten van de concurrenten in jouw markt.

Ze willen alleen nog maar jou.

Niet meteen, ze gaan namelijk eerst die checklist langslopen. Die maakt het supermakkelijk om het aanbod in jouw markt te beoordelen.

En die checklist is zo listig dat ze na het lezen automatisch bij jou uitkomen als de enige aanbieder die ze serieus nemen.

Members van Het Lab krijgen komende maand het template voor die checklist.

Zodat ze precies weten welke punten er op dat lijstje moeten staan.

Kunnen ze hem zo invullen voor hun eigen bedrijf, en op hun website zetten. Kost ze een paar minuten.

Een van de grote voordelen van het elimineren van concurrenten is dat je minder last hebt van prijsdruk.

Je prijzen hoeven dan niet meer omlaag om te kunnen concurreren, ze kunnen zelfs omhoog.

De deadline voor het drukken van de Masterclass voor Members is maandag, en daarna kun je de checklist niet meer krijgen.

Steek dus snel over en meld je hier aan als Member: www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Aartjan van Erkel

Hoe word je een betere leider als je niks met leiding geven hebt?


Er bestaat een Nederlands bedrijf dat de Tony’s Chocolonely is onder de smartphone-makers.

Ze brengen telefoons op de markt waar geen kindertjes voor geslaafd hebben in gore nikkelmijnen in de Congo.

En hun telefoons bestaan uit losse onderdelen die je makkelijk kunt vervangen voor weinig. Nieuw scherm: 90 euro.

Daar kun je een Samsung niet voor laten stuiteren, maar wel een Fairphone.

De ondernemer achter Fairphone is Bas van Abel (41) en hij is zojuist afgezwaaid.

Want hij is een paar jaar geleden “gigantisch op zijn bek gegaan” met een heftige burnout en ze hebben de baas toen op kantoor maandenlang niet gezien.

Ze hebben het overleefd, maar hebben nu wel een CEO aangenomen met een persoonlijkheid die beter past bij de groeifase waarin het bedrijf zit.

In een gesprek met een van de slimste ‘business thinkers’ van Nederland heb ik het laatst gehad over leiding geven.

We hadden het over ondernemers die net als Bas dingen doen die niet meer bij ze passen.

Waardoor ze veel te hard bezig zijn met dingen waar ze qua energie op leeglopen. Als je goed luistert kun je het slurpende geluid op de achtergrond horen.

Bijvoorbeeld een ondernemer met een metaalbewerkingsbedrijf die 60 of 80 uur per week aan het werk was omdat hij elke avond nog in zijn eigen werkplaats achter de draaibank stond om dingen af te maken waar zijn team overdag niet aan toe was gekomen.

De expert die ik interviewde vertelde dat heel veel ondernemers eigenlijk gewoon helemaal niet zo veel leuk werk aan het doen zijn.

Administratie doen after hours. Facturen nabellen. Eindeloos takenlijstjes aftikken.

Ben je daar dat bedrijf ooit voor begonnen?

Iets anders dat veel ondernemers doen is hun eigen uren niet rekenen. Net doen alsof ze zelf geen geld kosten.

Dan kun je dus eindeloos doorwerken. En net doen alsof je geld aan het verdienen bent.

Als je hier ook maar iets in herkent en misschien ook weleens in de verte de brandlucht van een burnout hebt geroken, dan zijn er 2 dingen die je kunt doen om weer te kunnen gaan ondernemen.

En om uit de gevarenzone te komen.

Die 2 gouden tips kreeg ik op een presenteerblaadje van die ‘business thinker’ die ik heb geïnterviewd voor een bonus masterclass in Het Lab.

Members krijgen de opname van dat interview er komende maand graties bij. Iets extra’s omdat ik het cool vind dat ze investeren in hun bedrijf.

En die 2 tips zijn maar een fractie van alle superslimme dingen die hij me heeft verteld. Allemaal simpele aanpassingen waardoor je als ondernemer weer leuke dingen kunt gaan doen.

Je hoort in de bonus masterclass bijvoorbeeld ook hoe je A-players vindt voor je team. Dus de allerbeste medewerkers die veel betere resultaten opleveren dan alle andere sollicitanten – bijvoorbeeld developers of project managers. Hoe verleid je de allerbesten om te solliciteren, en hoe herken je ze als ze op gesprek komen?

Hoe maak je binnen de kortste keren uren per week vrij waardoor je weer kunt ademhalen, yogalessen kunt volgen en kitesurfen?

En hoe word je een betere leider als je niks met leiding geven hebt?

Je bent nog net op tijd om Member te worden want de masterclass gaat bijna naar de drukker en dan ben je te laat.

Dit is de link om jezelf te bevrijden: www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Aartjan van Erkel

Concurrentvrij


Witte backpackende hipsters in Azie hebben iets nieuws bedacht. Bedelen op straat om aan geld te komen voor hun reizen.

Op Bali staan ze bekend als ‘begpackers‘.

Helaas ben ik er vorige week op Bali geen tegengekomen. Ik had al een bijtende preek voorbereid in mijn hoofd die ik een bietsende baard in zijn gezicht had willen blaffen.

Het geschooi levert nog geld op ook. Want Indonesiers zijn vanuit hun geloof verplicht om geld te geven aan armen.

Zelfs als het witte rijkeluiskinderen zijn die hun hand ophouden.

We hadden eerder verwacht dat de armen uit de lokale bevolking zouden bedelen. Maar nee.

Om aan geld te komen, richten ze blijkbaar liever een bedrijfje op.

Want langs de wegen in de stad zie je eindeloze rijen van allemaal kleine winkeltjes en dienstverleners.

De Nederlandse kolonisator is nog maar even lang weg uit Indonesie als de nazi’s weg zijn uit Nederland.

En omdat ze er meer dan 300 jaar hebben gezeten, is er een hoop Nederlandse cultuur achtergebleven.

Zoals bestek. Indonesiers eten zelf het liefste met hun handen, maar je krijgt in restaurants ook bestek bij het eten. Alleen nooit een mes, want er zijn grenzen natuurlijk.

Ons alfabet is ook achtergebleven. Plus een heleboel Nederlandse woorden.

Wat geinig is, omdat je langs de weg daardoor kunt zien wat sommige ondernemers verkopen.

Knalpot‘ betekent uitlaatservice.

Doorsmeer‘ betekent niet olie verversen, maar carwash.

Olie verversen wordt grappig genoeg ‘pispot’ genoemd.

Verder kunnen autobezitters ook hun ‘kopling‘, ‘shokbreker‘ en ‘baterai‘ laten vervangen, of hun ‘ban‘ laten plakken.

Bedrijfjes laten weten wat ze voor je kunnen doen niet met beletterde winkelruiten of lichtbakken, maar door een ‘spanduk‘ aan de gevel te hangen.

Daarop staat dan bijvoorbeeld dat ze ‘gordyn‘ en ‘vitrase‘ hebben, ‘handuk‘, ‘kulkas‘, ‘hem‘ (overhemd), of dat het een ‘apotik‘ is, ‘dokter praktek‘ of ‘klinik ambeien‘.

Zoals je in iedere economie ziet, westers of oosters, gaat er alleen één ding meestal mis.

Je kunt er donder op zeggen dat ondernemers elkaar nadoen in plaats van zichzelf onderscheiden.

Ik heb eigenlijk maar één ondernemer gezien die eruit sprong, op een toeristische markt waar honderden kraampjes allemaal dezelfde sarongs en waaiers en koelkastmagneten verkochten.

Deze ondernemer had voor de deur een levende ‘luwak‘ op een plank gezet, een civetkat. Een beest dat berucht is omdat het koffiebessen opvreet in koffieplantages, en daarna dikke drollen legt die helemaal uit aan koffiebonen bestaan.

De boer stuurt een speciale ‘poop collector‘ erop uit om die drollen te verzamelen, want de uitgekakte bonen worden gebrand en verwerkt als ‘kopi luwak‘. De duurste en meest exclusieve koffie van Indonesie.

Die ondernemer op de markt brandde ter plekke koffie, showde een echte civetkat en schonk luwak espresso voor de hoofdprijs, en de hut zat ramvol.

Om zich te onderscheiden was hij bereid geweest om iets te doen wat de meeste anderen niet hadden gedurfd op die markt.

Uit de groep stappen en iets compleet anders doen dan alle anderen.

Hij plaatste zich daarmee in wat Dan Kennedy noemt ‘a category of one‘.

Als je alleen bent in je markt en je biedt iets aan waar mensen geld voor over hebben, dan kun je hoge prijzen rekenen.

Maar misschien ben jij nog niet alleen in je markt, en heb je nog veel last van concurrenten. Waardoor je met je prijzen nog vast zit of zelfs naar beneden moet.

Members van Het Lab krijgen daardoor komende maand de oplossing.

Want ze krijgen een checklist van me om op hun website te zetten. Een documentje van 1 pagina A4 waarmee je afscheid kunt nemen van je concurrenten.

Wat je op die ene A4 zet, laat klanten inzien dat ze alleen nog met jou zaken willen doen.

Het is de simpelste list die ik ken voor ondernemers om zich snel te bevrijden van vergelijkbare concurrenten.

Voor niks gaat de zon op, dus het gaat je kosten: hier is de link om je Membership te starten voordat de deadline voor het krijgen van de checklist verstrijkt:

www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Sampai jumpa, spreek je later.

Aartjan van Erkel

Aangekondigde dood


Afgelopen donderdag – mijn laatste vakantiedag in Indonesie – kreeg ik een mail waardoor ik letterlijk moest gaan zitten.

Alle geluiden stopten om me heen toen ik las:

“Ik hoor net dat Dan Kennedy is overleden, ga er vanuit dat je al op de hoogte bent.”

Toen ik ging checken bleek dat het niet helemaal waar is. Maar hij is helaas wel stervende.

Dan Kennedy is maar 64 jaar en hij is met grote afstand de man van wie ik het meeste heb geleerd over marketing, copywriting en ondernemerschap.

In juni was ik bij zijn laatste Dan Only seminar van 3 dagen in Cleveland en toen heb ik al meerdere malen tegen mensen gezegd: laten we hopen dat hij nog lang blijft leven.

Helaas mag het niet zo zijn.

Na een serie van onverwachte operaties en complicaties hebben de artsen hem opgegeven en vanuit het hospice waar hij zijn laatste dagen slijt heeft hij een bericht gestuurd waarin hij zijn aanstaande dood verkondigt en zijn klanten bedankt.

Gisteren ontdekte ik dat zijn aangekondigde dood tot een bijzondere situatie heeft geleid.

Want zijn bedrijf NO B.S. Inner Circle heeft een oproep gedaan om Dan een persoonlijke afscheidsboodschap te sturen. Alle berichten worden door zijn vrouw Carla en zijn dochters aan hem voorgelezen.

De berichten hebben hem geshockeerd volgens zijn medewerker Lee, die op Facebook dit bericht plaatste over de typerende reactie van grumpy old Dan:

“DAN KENNEDY GOOD NEWS; SO PRAYERS are working, The letters you are sending in are WORKING. The massive numbers of people who have written letters to Dan on his tribute link —have been printed out and faxed to Dan’s house and then taken to Hospice location where family is taking turns reading these letters to him, How He Changed their life and business with his teaching.

These letters have emotionally and visually PERKED DAN UP. He told me he was SHOCKED how people felt. He had never gotten appreciation like this in his life. He is touched.

He mentioned that People really should send the Damn Flowers while people are alive so they can appreciate them!! YOUR LOVE for Dan is being felt and I encourage each and every one of you that loves Dan Kennedy IF you have not written him– Please submit your tribute to Dan at : https://dankennedytribute.com. If you wanted to TELL DAN anything — Now is your last chance to show your gratitude and appreciation for what you have learned because of him. “

Mocht je al gedronken hebben uit de diepe bron van tientallen boeken, trainingen en memberships die hij nalaat dan heb je volgens mij nu een unieke kans om je dank uit te spreken.

Kende je hem nog niet, begin dan zijn boeken te lezen. Ik garandeer dat het een van de beste beslissingen is die je als ondernemer kunt nemen. Bedank me later maar.

Een van de inzichten die ik door Dan Kennedy heb gekregen, is dat je veel beter gaat draaien en veel hogere tarieven kunt vragen als je jezelf positioneert als een expert.

En niet zomaar een expert, maar als de bekendste expert in je markt.

De Go-To Guy, zoals de Amerikanen zeggen.

Voor mij was dat zelfs zo’n belangrijk inzicht, dat ik mijn hele bedrijf daarop heb gebouwd.

Dat is wat ik voor mijn klanten doe. Ik leer je hoe je de bekendste naam wordt in je markt.

Punt. Dat is het.

Als Member van Het Lab krijg je daarvoor komende maand weer een simpele formule.

Je krijgt dan namelijk mijn simpele Checklist met 7 vragen om op je website te zetten, waardoor je concurrenten irrelevant worden.

Met dit listige documentje van maar 1 pagina dat je in een uurtje kunt maken:

  • Voorkom je dat je ooit je prijzen hoeft te verlagen als de concurrentie toeneemt.
  • Kun jij je prijzen dan zelfs verhógen.
  • Heb je iets supersimpels om op je website te zetten waardoor klanten je concurrenten niet meer serieus nemen en er niet over píekeren om nog met die anderen zaken te doen.

Je concurrentiepositie verbetert gigantisch in je markt, en die andere bedrijven hebben geen idee waarom zo veel klanten opeens de voorkeur geven aan jou.

Dit is de link om Member te worden als jij de checklist ook wilt krijgen: www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Een mooie week gewenst, make it count.

Aartjan van Erkel

Laatste uur van de Zomerdeal


Om 17 uur is het voorbij.

De Zomerdeal:

Alle trainingen voor half geld, plus een hele stapel tijdelijke bonussen die ook om 17 uur verdwijnen.

Zit je nog ergens over te twijfelen? Mail dan snel even want straks om 17u stopt mijn team ermee.

Dus. Laatste waarschuwing.

Dit zijn nog 1 keer de linkjes naar de tijdelijke pagina’s, see you on the other side:

Online Verkoopsucces XL (voor half geld) – Online training om 5 keer zo veel te verkopen met de overtuigingstechnieken van de bestverkopende websites, zodat je producten of diensten bestsellers worden – zonder foute beïnvloedingstrucs te gebruiken.

Epic E-mail Copywriting (voor half geld) – Online training om entertainende e-mails te schrijven waardoor klanten klikken, lezen en kopen.

BusinessBoek Bestseller (voor half geld) – Online training over een simpele methode waardoor je zakelijke boek extreem opvalt en verkoopt als een gek.

Onweerstaanbare Online Marketing (voor half geld) – Online training om een explosie van content te veroorzaken die van jou de bekendste naam maakt in jouw markt – met maar 2 uur marketing per week.

Aartjan van Erkel

Deadline Zomerdeal: alles ist vorbei om 17 uur


Laatste herinnering: wij klappen zometeen om 17.00 uur onze laptops dicht.

Je kunt dan niet meer meedoen met de bloedhete Zomerdeal die nu nog loopt.

Je krijgt namelijk 50% korting op al mijn online trainingen, plus duizenden euro’s aan fijne bonussen.

Geen uitzonderingen, dus svp niet mailen als je te laat was.

Aartjan van Erkel

P.S.

Dit zijn de 4 trainingen die je nu nog schaamteloos voor half geld kunt meegrissen:

Epic E-mail Copywriting – Online training om entertainende e-mails te schrijven waardoor klanten klikken, lezen en kopen. Nu tijdelijk met 50% korting plus 3 bonussen ter waarde van 1.500 euro.

Je ontdekt in Epic E-mail Copywriting:

  • Waarom de meeste marketing e-mails zuigen
  • Waarom tips geven in je content marketing steeds slechter werkt
  • Hoe je het bloed uit je e-mails laat lopen en waarom je klanten dat verslavend vinden
  • Entertainers verdienen meer dan teachers. Hoe je daar gebruik van maakt in je marketing door te stoppen met teachen en te starten met info-tainment
  • Hoe zelfs banale voorvallen genoeg zijn om hilarische of ontroerende mails te schrijven
  • ‘Dirty’ copywriting tricks die zelfs ervaren copywriters niet toepassen
  • Deelnemer Frank schrijft tijdens het kijken van Champions League effe snel een epic marketingmail op zijn telefoon – maar hoe?
  • Hoe je klanten ‘opvoedt’ om iedere keer op de link in je mail te klikken
  • Waarom je met epic e-mails onder de marketing bullshit-radar vliegt – daardoor kun je veel vaker mailen
  • Stop met moeilijk denken over e-mailmarketing – take it easy en maak lol in je mails
  • Hoe je personality in je e-mails brengt en waarom je concurrenten dat niet durven
  • Je bent het interessantste als ze geen peil op je kunnen trekken – hoe verras je lezers met elke mail?
  • Hoe je sexy mails schrijft waar klanten blij van worden, zelfs als je in een gortdroge branche zit
  • Stop met het sturen van ‘vanille’ e-mails, en grijp klanten genadeloos bij hun strot
  • Mensen vinden het fantastisch om meegesleurd te worden in een verhaal
  • Hoe je een meester storyteller wordt met 1 of 2 tekstuele trucjes die hypnotiserend werken op je lezers
  • Hoe je titels bedenkt voor e-mails met een hoog WTF-gehalte
  • Hoe je de kans sterk verlaagt dat spamfilters over hun nek gaan, zodat je er veel makkelijker doorheen glipt
  • Slimme tips om je epic e-mailteksten op allerlei plekken te hergebruiken, voor nog hogere respons

BusinessBoek Bestseller – Ontdek een simpele methode waardoor je zakelijke boek extreem opvalt en verkoopt als een gek. – Nu tijdelijk met 50% korting plus gratis bonussen ter waarde van 2.000 euro.

Je krijgt in BusinessBoek Bestseller mijn complete, geteste aanpak waardoor mijn boek MAAK ZE GEK! het bestverkochte managementboek van het jaar werd:

  • Zo vind je een onderwerp waar lezers supergeïnteresseerd in zijn
    Breng pas een boek uit als je zeker weet dat er veel vraag naar is. Ontdek hoe je erachter komt welke onderwerpen het meest gewild zijn, zodat je van tevoren al weet dat je boek goed gaat verkopen.
  • Zo bedenk je een tekstje voor de achterflap waardoor lezers per se je boek willen kopen
    Het eerste wat gelezen wordt is de achterkant van je boek. Ontdek hoe je boek met een paar woorden een must-have wordt. Lezers worden zó nieuwsgierig dat ze direct op Bestellen klikken of naar de kassa lopen met je boek.
  • Zo maak je uitgeverijen enthousiast om je boek uit te geven
    Bijna alle bestsellers komen van een bekende uitgeverij. Hoe je daar simpel binnenkomt, zelfs als je nul contacten hebt. Door een paar onweerstaanbare dingen te zeggen in het gesprek, waardoor ze weten dat jouw boek een succes wordt.
  • Zo schrijf je snel een boek, zelfs als je het hartstikke druk hebt
    Als copywriter heb ik een paar simpele trucs voor je waardoor je boek verrassend snel klaar is. Je hoeft niet meer tegen het schrijven op te zien want dat wordt opeens een eitje. Hoe lekker is het als jouw boek er opeens ligt, zonder stress!
  • Simpele marketingtrucs waardoor je boek als een raket stijgt in de bestsellerlijsten
    Als auteur kun je simpele dingen doen om de verkoop te bevorderen. Het is superleuk om steeds hoger te komen in de hitlijsten voor boeken. De meeste auteurs wachten af, maar jouw boek stijgt hoger en hoger.
  • Zo brengt je boek business binnen voor je bedrijf: leads, offertes, klanten en sales
    99% van de auteurs maken denken dat ze geld gaan verdienen met boekverkoop. Wees slimmer en ontdek hoe je boek een commercieel succes wordt doordat het continu offerteaanvragen, aanmeldingen en sales binnenbrengt.

Online Verkoopsucces XL – Ga 5x zo veel verkopen met de overtuigingstechnieken van de bestverkopende websites, zodat je producten of diensten bestsellers worden – zonder foute beïnvloedingstrucs te gebruiken – Nu tijdelijk met 50% korting plus 8 gratis bonussen ter waarde van 11.000 euro.

Een paar dingen die je ontdekt in Online Verkoopsucces XL:

  • Je websitebouwer is waarschijnlijk van nature géén verkoper. Misschien heeft hij er deep down zelfs een hekel aan. Je ontdekt hoe je hem een nieuwe website laat opleveren waarvan je zeker weet dat hij veel meer omzet binnenbrengt dan je oude website.
  • Hoe jouw website een no-brainer wordt voor je klanten: supersimpel om te gebruiken (op 80% van alle websites verdwalen de bezoekers).
  • Een simpel element waardoor filmmakers hun verhalen onweerstaanbaar maken: miljoenen mensen zijn verslaafd aan series kijken! Hoe je dit vandaag nog toepast op je website. Bijna geen enkel bedrijf doet dat, omdat ze niet doorhebben hoe goed dit werkt.
  • Waarom twijfelende klanten een goed teken zijn, en hoe je ze over de drempel heen krijgt door wat je schrijft. Je klanten voelen zich opgelucht – eindelijk een beslissing genomen! (kassa)
  • Een copywriting-techniek van 4 doodsimpele stapjes waarmee wereldwijd miljarden zijn verdiend in de afgelopen 100 jaar door slimme ondernemers die hem hebben ontdekt.
  • Ontdek hoe je voor altijd verlost bent van writers’s block. Je versnellingspook gaat van de achteruit naar de vijfde versnelling, en je pagina staat binnen een paar minuten vol met overtuigende tekst. Waarschuwing: veel deelnemers schieten vol bij deze techniek, of zijn in tranen.
  • Hoe je ‘vals’ kunt spelen door de online verkooptechnieken uit dit programma ook offline te gebruiken. Want ze werken net zo goed in je offertes, presentaties, nieuwsbrieven, brochures, bedrijfsvideo’s, in je LinkedIn-profiel en op beurzen. Marjan gebruikte ze in een pitch aan een klant en sleepte een opdracht binnen van 12.000 euro.

Onweerstaanbare Online Marketing – Word de bekendste naam in jouw markt met maar 2 uur marketing per week. – Nu tijdelijk met 50% korting plus gratis bonussen t.w.v. 3.000 euro.

In Onweerstaanbare Online Marketing ontdek je onder andere:

  • Hoe je binnen 2 minuten je ideale klant vindt, zodat je stopt met ‘monsters’ aantrekken
  • 13 manieren om je uniek te positioneren in jouw markt
  • Hoe je extreem veel marketing kunt doen zonder er meer tijd in te hoeven steken
  • Hoe je marketing doet die klanten niet kunnen negeren
  • Hoe je je website geschikt maakt voor verschillende soorten klanten, om die allemaal geautomatiseerd binnen te harken
  • Hoe je onvergetelijk wordt voor jouw ideale klanten
  • Hoe je geld verdient met koude leads en oude klanten (alsof je water vindt in de woestijn)

Onverhard


Deze zomer heb ik de sport-podcasts ontdekt.

Heerlijk kabbelend kakelen over Wimbledon, het vrouwen-WK en de Tour.

De NPO heeft een paar hele leuke sportpodcasts, en The Move van Lance Armstrong is ook goud.

Maar mijn favoriete online talkshow is die van Laurens ten Dam: Live slow, Ride fast.

Bou en Lau – Bouke Mollema en Laurens ten Dam – waren een paar jaar geleden onze nationale helden toen ze allebei top tien reden in de Tour.

Laurens vertelde in zijn eigen uitzending dat hij gaat stoppen met wielrennen na dit seizoen.

Want hij is nu 39 en klaar.

Maarrrr dat betekent niet dat hij fietsen niet meer leuk vindt.

Nee joh, hij gaat komend jaar nog een graadje extremer. Hij wordt namelijk een gravel grinder.

Dat zijn deelnemers aan races van afsterfelijke afstanden die helemaal over gruwelijke onverharde wegen gaan.

Die races zijn self supported. Je hebt dus geen verzorgers, geen bezemwagen, geen materiaalwagen. Hemmel neks!

Er is een race bij van 2.000 km die je zo snel mogelijk moet afleggen en waarbij deelnemers ’s nachts een paar uurtjes pitten in een slaapzakkie in de berm.

Er zijn weinig atleten die zo smakelijk kunnen vertellen als Lau.

Met zijn dikke vette Noord-Hollandse accent waardoor alles hotseknotserig klinkt.

Zelfs als het over bavette, bier en barolo gaat, het favoriete kostje van Lau en zijn sidekick Stefan.

Samen maken de heren supergeinige uitzendingen waarbij ik onbedaarlijk zit te grijnzen om de slechte humor en de schaterend vertelde sterke verhalen.

De podcast van Laurens is zijn meesterwerk op internet. En hij heeft daar volledige controle over.

Dat ding is van hem en hij kan ermee doen wat hij wil.

Hij is niet afhankelijk van een groot blauw monsterlijk rijk bedrijf in Amerika dat over de rug van Lau en zijn luisteraars geld verdient aan advertenties, steeds meer regels oplegt over wat wel en niet mag, en ongemerkt al hun persoonlijke gegevens doorverkoopt aan de hoogste bieder.

Hij heeft een eigen audience opgebouwd. Waar hij zelf de controle over heeft.

Een onafhankelijke manier om een groot bereik te hebben.

Een onafhankelijke manier om zijn publiek uit te breiden.

Niemand heeft daar iets over te zeggen.

Veel ondernemers denken dat ze overgeleverd zijn aan social media als ze bereik willen hebben.

Maar Laurens laat zien dat het ook anders kan.

In jouw bedrijf ook.

Want naast een podcast zijn dit de beste manieren om onafhankelijk een groot bereik met je marketing te krijgen:

  1. Een website met veel bezoekers, inclusief een blog
  2. Een populaire e-mailnieuwsbrief
  3. Een zakelijk boek dat een bestseller wordt
  4. Vooruit: ook social media content, maar dan wel content waar je beperkt tijd in steekt en die je extreem zichtbaar maakt

Die 4 dingen heb je nodig om de bekendste naam in je markt te worden, en toch zelf de controle te houden over je marketing.

De afgelopen jaren heb ik de code gekraakt voor alle 4 die dingen.

Daarover heb ik online trainingen gemaakt, zodat jij het in een keer goed kunt doen.

Die 4 online trainingen zitten deze week in de Zomerdeal: omdat ik op vakantie ben krijg jij 50% korting plus duizenden euro’s aan knetterharde bonussen:

Online Verkoopsucces XL (Zomerdeal) – Online training om 5 keer zo veel te verkopen met de overtuigingstechnieken van de bestverkopende websites, zodat je producten of diensten bestsellers worden – zonder foute beïnvloedingstrucs te gebruiken.

Epic E-mail Copywriting (Zomerdeal) – Online training om entertainende e-mails te schrijven waardoor klanten klikken, lezen en kopen.

BusinessBoek Bestseller (Zomerdeal) – Online training over een simpele methode waardoor je zakelijke boek extreem opvalt en verkoopt als een gek.

Onweerstaanbare Online Marketing (Zomerdeal) – Online training om een explosie van content te veroorzaken die van jou de bekendste naam maakt in jouw markt – met maar 2 uur marketing per week.

Vandaag is de deadline voor de Zomerdeal: vanmiddag om 17.00 uur is hij afgelopen.

Alle kortingen en bonussen vervallen dan definitief.

Klik dus op die links en bestel nu een of meer van die trainingen. Nu het nog kan.

See you on the other side, tot binnenkort!

Aartjan van Erkel

Waar zit je?


In Italie is het vandaag een nationale feestdag: Ferragosto.

Als je nu in Italie bent, geniet dan vanavond van het vuurwerk.

Normaal ben ik op deze dag meestal ook in Italie met Chiara en de kids. Maar dit jaar zijn we in Indonesie voor een prachtige rondreis.

Vandaag doen we in Bali een trekking in de bergen.

Om te vieren dat ik op vakantie ben, houden we deze week een Zomerdeal.

Daardoor krijg je 50% korting op al mijn online trainingen.

De Zomerdeal loopt ten einde: morgen om 17.00 uur klapt mijn team de laptops dicht.

Morgen dus de laatste dag!

Sampai jumpa, spreek je!

Aartjan van Erkel

P.S.

Deze 4 trainingen krijg je tijdens de Zomerdeal voor half geld:

Epic E-mail Copywriting (Zomerdeal) – Entertainende e-mails schrijven waardoor klanten klikken, lezen en kopen.

BusinessBoek Bestseller (Zomerdeal) – Simpele methode waardoor je zakelijke boek extreem opvalt en verkoopt als een gek.

Online Verkoopsucces XL (Zomerdeal) – Ga 5 keer zo veel verkopen met de overtuigingstechnieken van de bestverkopende websites, zodat je producten of diensten bestsellers worden – zonder foute beïnvloedingstrucs te gebruiken.

Onweerstaanbare Online Marketing (Zomerdeal) – Zo word je de bekendste naam in jouw markt met maar 2 uur marketing per week.

Ga vol op het orgel


In Zweden wonen twee meiden van 20 jaar, Sofia en Julia. Sinds hun 6e jaar zijn het al BFF’s.

Om hun onsterfelijke vriendschap te bezegelen zijn ze een onzalig project gestart.

Je kunt hun moeders in Stockholm helemaal hier horen zuchten, zo’n project.

Ze willen namelijk hun uiterlijk zo aanpassen dat ze een eeneiige tweeling lijken.

Hun droom is om ooit identieke barbies te zijn, hebben ze heel zeerieus tegen een journalist gezegd.

Het is een beetje zielig als je de voor- en na-foto’s bekijkt. Want vooraf waren het twee knappe wichies en nu zijn het plastic kneutebreud Kardashians geworden.

Ze hebben heur haar zwart geverfd en een paar ferme spuiten botox en fillers laten zetten.

Een van de twee barbies heeft ook haar lippen laten doen. En nogal royaal. Daardoor lijkt het alsof er twee naaktslakken op haar kwek geplakt zijn.

Die meiden doen precies wat je als ondernemer nooit zou moeten willen.

Zo veel mogelijk op iemand anders lijken is net zo onaantrekkelijk als het opspuiten van hoerige horror-lippen.

Want personality in business is nog nooit zo belangrijk geweest als nu.

De concurrentie is moordend en er zijn meer media dan ooit, waar iedere ondernemer zichzelf zichtbaar kan maken.

Gelukkig voor jou hebben de meeste ondernemers dezelfde neiging als de Zweedse barbies.

Onbewust kiezen ze ervoor om hun marketing sprekend op die van hun concurrenten te laten lijken.

Hun website idem dito. Lijkt precies op die van de rest van de markt.

Heb je genoeg van de eenheidsworst, ga dan vol op het orgel in je marketing.

Gooi je personality erin.

Ben je er klaar mee dat alles naar vanille smaakt in je marketing? Maak dan deze week gebruik van de Zomerdeal.

Want je krijgt tot en met morgen 17 uur alle 4 mijn online trainingen voor de halve prijs omdat ik op vakantie ben.

Iedere training maakt 1 aspect van jouw marketing farking epic:

Epic E-mail Copywriting – Online training om entertainende e-mails te schrijven waardoor klanten klikken, lezen en kopen. Nu tijdelijk met 50% korting plus 3 bonussen t.w.v. 1.500 euro.

Je ontdekt in de training Epic E-mail Copywriting:

  • Waarom de meeste marketing e-mails zuigen
  • Waarom tips geven in je content marketing steeds slechter werkt
  • Hoe je het bloed uit je e-mails laat lopen en waarom je klanten dat verslavend vinden
  • Entertainers verdienen meer dan teachers. Hoe je daar gebruik van maakt in je marketing door te stoppen met teachen en te starten met info-tainment
  • Hoe zelfs banale voorvallen genoeg zijn om hilarische of ontroerende mails te schrijven
  • ‘Dirty’ copywriting tricks die zelfs ervaren copywriters niet toepassen
  • Deelnemer Frank schrijft tijdens het kijken van Champions League effe snel een epic marketingmail op zijn telefoon – maar hoe?
  • Hoe je klanten ‘opvoedt’ om iedere keer op de link in je mail te klikken
  • Waarom je met epic e-mails onder de marketing bullshit-radar vliegt – daardoor kun je veel vaker mailen
  • Stop met moeilijk denken over e-mailmarketing – take it easy en maak lol in je mails
  • Hoe je personality in je e-mails brengt en waarom je concurrenten dat niet durven
  • Je bent het interessantste als ze geen peil op je kunnen trekken – hoe verras je lezers met elke mail?
  • Hoe je sexy mails schrijft waar klanten blij van worden, zelfs als je in een gortdroge branche zit
  • Stop met het sturen van ‘vanille’ e-mails, en grijp klanten genadeloos bij hun strot
  • Mensen vinden het fantastisch om meegesleurd te worden in een verhaal
  • Hoe je een meester storyteller wordt met 1 of 2 tekstuele trucjes die hypnotiserend werken op je lezers
  • Hoe je titels bedenkt voor e-mails met een hoog WTF-gehalte
  • Hoe je de kans sterk verlaagt dat spamfilters over hun nek gaan, zodat je er veel makkelijker doorheen glipt
  • Slimme tips om je epic e-mailteksten op allerlei plekken te hergebruiken, voor nog hogere respons

BusinessBoek Bestseller – Ontdek een simpele methode waardoor je zakelijke boek extreem opvalt en verkoopt als een gek. – Nu tijdelijk met 50% korting plus gratis bonussen t.w.v. 2.000 euro.

Je krijgt in de training BusinessBoek Bestseller mijn complete, geteste aanpak waardoor mijn boek MAAK ZE GEK! het bestverkochte managementboek van het jaar werd:

  • Zo vind je een onderwerp waar lezers supergeïnteresseerd in zijn
    Breng pas een boek uit als je zeker weet dat er veel vraag naar is. Ontdek hoe je erachter komt welke onderwerpen het meest gewild zijn, zodat je van tevoren al weet dat je boek goed gaat verkopen.
  • Zo bedenk je een tekstje voor de achterflap waardoor lezers per se je boek willen kopen
    Het eerste wat gelezen wordt is de achterkant van je boek. Ontdek hoe je boek met een paar woorden een must-have wordt. Lezers worden zó nieuwsgierig dat ze direct op Bestellen klikken of naar de kassa lopen met je boek.
  • Zo maak je uitgeverijen enthousiast om je boek uit te geven
    Bijna alle bestsellers komen van een bekende uitgeverij. Hoe je daar simpel binnenkomt, zelfs als je nul contacten hebt. Door een paar onweerstaanbare dingen te zeggen in het gesprek, waardoor ze weten dat jouw boek een succes wordt.
  • Zo schrijf je snel een boek, zelfs als je het hartstikke druk hebt
    Als copywriter heb ik een paar simpele trucs voor je waardoor je boek verrassend snel klaar is. Je hoeft niet meer tegen het schrijven op te zien want dat wordt opeens een eitje. Hoe lekker is het als jouw boek er opeens ligt, zonder stress!
  • Simpele marketingtrucs waardoor je boek als een raket stijgt in de bestsellerlijsten
    Als auteur kun je simpele dingen doen om de verkoop te bevorderen. Het is superleuk om steeds hoger te komen in de hitlijsten voor boeken. De meeste auteurs wachten af, maar jouw boek stijgt hoger en hoger.
  • Zo brengt je boek business binnen voor je bedrijf: leads, offertes, klanten en sales
    99% van de auteurs maken denken dat ze geld gaan verdienen met boekverkoop. Wees slimmer en ontdek hoe je boek een commercieel succes wordt doordat het continu offerteaanvragen, aanmeldingen en sales binnenbrengt.

Online Verkoopsucces XL – Ga 5x zo veel verkopen met de overtuigingstechnieken van de bestverkopende websites, zodat je producten of diensten bestsellers worden – zonder foute beïnvloedingstrucs te gebruiken – Nu tijdelijk met 50% korting plus 8 gratis bonussen t.w.v. 11.000 euro.

Een paar dingen die je ontdekt in Online Verkoopsucces XL:

  • Je websitebouwer is waarschijnlijk van nature géén verkoper. Misschien heeft hij er deep down zelfs een hekel aan. Je ontdekt hoe je hem een nieuwe website laat opleveren waarvan je zeker weet dat hij veel meer omzet binnenbrengt dan je oude website.
  • Hoe jouw website een no-brainer wordt voor je klanten: supersimpel om te gebruiken (op 80% van alle websites verdwalen de bezoekers).
  • Een simpel element waardoor filmmakers hun verhalen onweerstaanbaar maken: miljoenen mensen zijn verslaafd aan series kijken! Hoe je dit vandaag nog toepast op je website. Bijna geen enkel bedrijf doet dat, omdat ze niet doorhebben hoe goed dit werkt.
  • Waarom twijfelende klanten een goed teken zijn, en hoe je ze over de drempel heen krijgt door wat je schrijft. Je klanten voelen zich opgelucht – eindelijk een beslissing genomen! (kassa)
  • Een copywriting-techniek van 4 doodsimpele stapjes waarmee wereldwijd miljarden zijn verdiend in de afgelopen 100 jaar door slimme ondernemers die hem hebben ontdekt.
  • Ontdek hoe je voor altijd verlost bent van writers’s block. Je versnellingspook gaat van de achteruit naar de vijfde versnelling, en je pagina staat binnen een paar minuten vol met overtuigende tekst. Waarschuwing: veel deelnemers schieten vol bij deze techniek, of zijn in tranen.
  • Hoe je ‘vals’ kunt spelen door de online verkooptechnieken uit dit programma ook offline te gebruiken. Want ze werken net zo goed in je offertes, presentaties, nieuwsbrieven, brochures, bedrijfsvideo’s, in je LinkedIn-profiel en op beurzen. Marjan gebruikte ze in een pitch aan een klant en sleepte een opdracht binnen van 12.000 euro.

Onweerstaanbare Online Marketing – Word de bekendste naam in jouw markt met maar 2 uur marketing per week. – Nu tijdelijk met 50% korting plus gratis bonussen t.w.v. 3.000 euro.

In Onweerstaanbare Online Marketing ontdek je onder andere:

  • Hoe je binnen 2 minuten je ideale klant vindt, zodat je stopt met ‘monsters’ aantrekken
  • 13 manieren om je uniek te positioneren in jouw markt
  • Hoe je extreem veel marketing kunt doen zonder er meer tijd in te hoeven steken
  • Hoe je marketing doet die klanten niet kunnen negeren
  • Hoe je je website geschikt maakt voor verschillende soorten klanten, om die allemaal geautomatiseerd binnen te harken
  • Hoe je onvergetelijk wordt voor jouw ideale klanten
  • Hoe je geld verdient met koude leads en oude klanten (alsof je water vindt in de woestijn)

Waarschuwing: deze Zomerdeal vervalt morgen om 17.00 uur.

Na die tijd geldt de volle prijs en vervallen alle bonussen. We maken geen uitzonderingen, mailen als je te laat was heeft geen zin.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen