Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Simpelste manier om jezelf uniek te maken?

Aartjan van Erkel

in Online conversie

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Geinig stukje stadsmarketing: het Deense stadje Arhus (oorhoes) heeft bij een zebrapad stoplichten geplaatst met een viking-thema.

Als het stoplicht op groen springt, zie je nu een lopende groene viking – compleet met helm, bijl en schild.

Deed me denken aan de Nijntje-stoplichten bij de Bijenkorf in het centrum van Utrecht, ter nagedachtenis aan stadgenoot Dick Bruna.

Die door Japanners met smartphones al vet vaak geinstagramd zijn hashtag #miffy.

Stadsmarketing kan ook in het groot, Utrecht heeft bijvoorbeeld het plannetje om de beste stad ter wereld te worden voor fietsers. En heeft daarom de auto weggewapperd uit het centrum, overal doorgaande rode fietssnelwegen aangelegd, en onder het centraal station de grootste fietsenstalling ooit gegraven.

Een ingewikkeld plannetje, dat nu vrij aardig is gelukt maar dat wel een hoop geldt en tijdt heeft gekost.

Jezelf uniek maken kan soms ook heel simpel. Het hoeft niet megalomaan. Handig als je liever lui dan moe bent, of gewoon heel erg houdt van snel klaar.

Om je bedrijf uniek te maken kun je bijvoorbeeld compleet onder de radar vliegen.

Met iets wat nauwelijks opvalt op je website, en toch mega impact heeft.

Door een tekstje van nauwelijks 1 bladzijde op je site te zetten, dat bezoekers kunnen downloaden als een checklist.

En als ze die lezen lezen, willen ze daarna niks meer weten van de concurrenten in jouw markt.

Ze willen alleen nog maar jou.

Niet meteen, ze gaan namelijk eerst die checklist langslopen. Die maakt het supermakkelijk om het aanbod in jouw markt te beoordelen.

En die checklist is zo listig dat ze na het lezen automatisch bij jou uitkomen als de enige aanbieder die ze serieus nemen.

Members van Het Lab krijgen komende maand het template voor die checklist.

Zodat ze precies weten welke punten er op dat lijstje moeten staan.

Kunnen ze hem zo invullen voor hun eigen bedrijf, en op hun website zetten. Kost ze een paar minuten.

Een van de grote voordelen van het elimineren van concurrenten is dat je minder last hebt van prijsdruk.

Je prijzen hoeven dan niet meer omlaag om te kunnen concurreren, ze kunnen zelfs omhoog.

De deadline voor het drukken van de Masterclass voor Members is maandag, en daarna kun je de checklist niet meer krijgen.

Steek dus snel over en meld je hier aan als Member: www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Politiek incorrecte marketing-tips

Meer dan 25.000 abonnees

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly