Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Pleurt op


De Tour de France beklom vorige maand voor de 83e keer in de historie een enorme pukkel in de Perineum.

Die zware jongen van 2115 meter heet de Tourmalet en dat was de slotklim van etappe 14. De etappewinnaar was Pinot en Steven Kruijswijk werd 3e.

Er gebeurde iets merkwaardigs in die etappe lieve kijkbuiskinderen, mocht je het gemist hebben.

Het was aan de voet van de Tourmalet. De grootste showbal van het peloton, gehuld in een groene trui en genaamd Peter Sagan lurkte net nog effe aan zijn bidon toen er een fan met hem begon mee te rennen met een voorwerp in zijn hand, terwijl hij iets schreeuwde.

Geïrriteerd zette Sagan zijn watmotjepleurtop-gezicht op.

Tot zag hij wat de hollende schreeuwerd in zijn zweethandjes hield.

Een boek met op de voorkant een foto van de grootste showbal in het peloton.

De sprintende mauwert was een Sagan-fan en hij hield Peter’s autobiografie Mijn wereld in zijn hand, met een zwarte stift.

Wat hij schreeuwde was: MAG IK JE HANDTEKENING?

En verdimme, Peter stak zijn drinkbus in de houder, pakte boek en stift aan en zette al fietsend een zwierige handtekening.

Sagan is by far de populairste renner in het peloton. Want hij is een entertainer, een winnaar en een celebrity.

En de enige die ooit tijdens een etappe een no-handed wheelie liet zien aan een groepje uitzinnige dronken wielerfans langs de kant.

Hij heeft de beste personal brand in de wielerwereld.

Ook in jouw markt is Entertainer – Winnaar – Celebrity een ideale positionering.

Want je kunt dan de hoogste prijzen vragen van iedereen. Je krijgt de meeste exposure in de media. Er wordt het meest over je geluldt op de socials. En je krijgt fans voor het leven.

Heb je dat nog niet voor elkaar? Vind je het tijd worden om de bekendste naam in jouw markt te worden?

Maak dan deze week gebruik van de Zomerdeal.

Want je krijgt nu al mijn online trainingen met een megakorting van 50%.

In ieder van die trainingen leer je iets waardoor je de positionering krijgt van Entertainer – Winnaar – Celebrity.

De Zomerdeal is al over 3 dagen afgelopen, dus graai snel een of meer trainingen mee nu het nog kan:

Online Verkoopsucces XL – Ga 5x zo veel verkopen met de overtuigingstechnieken van de bestverkopende websites, zodat je producten of diensten bestsellers worden – zonder foute beïnvloedingstrucs te gebruiken – Tijdelijk met gratis bonussen t.w.v. 11.000 euro.

BusinessBoek Bestseller – Ontdek een simpele methode waardoor je zakelijke boek extreem opvalt en verkoopt als een gek. – Tijdelijk met gratis bonussen t.w.v. 2.000 euro.

Onweerstaanbare Online Marketing – Word de bekendste naam in jouw markt met maar 2 uur marketing per week. – Tijdelijk met gratis bonussen t.w.v. 3.000 euro.

Epic E-mail Copywriting – Online training om entertainende e-mails te schrijven waardoor klanten klikken, lezen en kopen. – Tijdelijk met gratis bonussen t.w.v. 1.500 euro.

À demain, tot morgen.

Aartjan van Erkel

Zomerdeal: tot vrijdag 17u alles voor half geld


De Oudtestamentische eikenprocessie-plaag bereikte deze zomer een jeukend hoogtepunt.

En als we de hysterische komkommer-media moeten geloven, zijn we volgend jaar nog veel harder aan de beurt.

Volgens sommige voorspellingen zijn de harige kruipers – ‘prosecco-rupsen’, hoorde ik een millennial zeggen – dan bijna niet meer uit te roeien.

De dikke bulten zijn natuurlijk allemaal onze eigen schuld.

Want de rupsjes houden hun helsche processies vooral in eikebomen langs doorgaande wegen.

Dat komt doordat ze houden van warmte houden. En bomen langs de weg staan met hun hoofd lekker in de zon, en hebben een warmtereflecterend asfalt wegdek aan hun voeten.

De mensch in zijn oneindige wijsheid waxt dan ook nog eens de wegbermen volledig kaal.

Waar een mini-jungle zou moeten woekeren waar het ritselt van de wilde kruiden, vogels en insecten, ligt in werkelijkheid een Braziliaans biljartlaken.

Daardoor fladderen er veel te weinig natuurlijke vijanden van de rupsen rondom de eiken.

Zoals sluipwespen, wantsen en gaasvliegen.

Dat zou het probleem snel oplossen, want alle beestjes in de natuur werken met elkaar samen om het voor iedereen leuk te houden.

Maar als mensen het natuurlijk evenwicht verstoren in een ecosysteem, dan krijgen we jeuk.

Ook je marketing draait veel lekkerder als je een ecosysteem hebt.

Voorkom bijvoorbeeld dat je maar 1 soort marketing doet. Dus dat je al je geld op 1 paard zet.

Dat is net zoiets als maar 1 boomsoort langs alle wegen zetten. Het levert kwetsbaarheid op die rampzalig kan uitpakken.

Zorg liever dat je een natuurlijk ecosysteem hebt. Met allemaal elementen die samenwerken.

Dat is superleuk om op te zetten en steeds verder uit te bouwen.

Zorg bijvoorbeeld dat je een boek uitbrengt, dat een stroom van e-mailadressen oplevert van geïnteresseerden.

Stuur naar die e-mailadressen epic e-mails waardoor mensen gaan kopen.

Zorg dat je genoeg follow-up doet nadat mensen iets bij je gekocht hebben, zodat ze steeds weer bij je terugkomen voor herhaalaankopen.

Zorg dat je een superovertuigende website hebt om nog meer e-mailadressen en sales binnen te harken.

Zorg dus dat alles wat je aan marketing doet met elkaar samenwerkt. Elkaar versterkt.

Zodat je ecosysteem steeds vruchtbaarder wordt, iedere keer dat je iets toevoegt.

Door zulke marketing wordt je bedrijf als een wulpse biologische Hof van Eden vol met bloemen, geurende kruiden en bomen waarvan de takken doorhangen van het rijpe fruit.

Alles wat je nodig hebt voor zo’n ecosysteem in je bedrijf, zit deze week in de tijdelijke Zomerdeal.

Ik ben namelijk met vakantie en daarom krijg je in mijn afwezigheid al mijn trainingen voor half geld.

Plus je krijgt er voor duizenden euro’s aan lekker ruikende bonussen bij.

Dit zijn de linkjes naar tijdelijke aanmeldpagina’s waar ik alle prijzen in tweeën heb gehakt:

Online Verkoopsucces XL – Ga 5x zo veel verkopen met de overtuigingstechnieken van de bestverkopende websites, zodat je producten of diensten bestsellers worden – zonder foute beïnvloedingstrucs te gebruiken.

BusinessBoek Bestseller – Ontdek een simpele methode waardoor je zakelijke boek extreem opvalt en verkoopt als een gek.

Onweerstaanbare Online Marketing – Word de bekendste naam in jouw markt met maar 2 uur marketing per week

Epic E-mail Copywriting – Online training om entertainende e-mails te schrijven waardoor klanten klikken, lezen en kopen.

Nogmaals: het zijn tijdelijke pagina’s en ze gaan vrijdag om 17.00 uur offline.

Zoem dus zonder te wachten naar de zoete linkjes.

Aartjan van Erkel

Nog nooit zoiets gezien


Van de winter zat ik met Chiara thuis aan de keukentafel toen we opeens een muis zagen lopen in de achtertuin.

Een paar seconden later voerde die muis een van de meest acrobatische toeren uit die ik ooit een dier heb zien doen.

Gewoon voor onze neus in onze bloedeigen achtertuin. Beter dan het circus.

We konden onze ogen niet geloven.

Het was een bosmuis (heb ik opgezocht) te zien aan zijn farking grote Mickey Mouse-oren.

Tijdens het scharrelen door de tuin kwam hij een grote bloempot tegen van 40 cm hoog.

Blijkbaar wilde hij even een kijkje nemen in die pot.

Maar ja, die had een gladde buitenkant en hij was keihoog voor een ieniemienie muisje van 7 cm lang. Leek ons.

Niet getreurd, daar wist Mickey wat op.

Mijn beck viel open door wat er toen gebeurde.

De muis sprong zonder aanloop, uit stand, in één sprong 40 cm omhoog en landde in de bloempot.

Het beestje was 2 cm hoog en dus sprong hij 20x zo hoog als hij zelf was.

Als ik dezelfde sprongkracht had, zou ik  dus uit stand vanaf de straat met 1 sprong bovenop een flat van 15 verdiepingen kunnen springen.

Knaagmans had een frikkin’ SUPER POWER.

Who knew? Ik zocht het op en muizen blijken tot 65 cm hoog te kunnen springen. OMFG.

Onthou dat als je weer eens keer een bordje met een afgekloven boterham vergeet op te ruimen na het ontbijt. Huismuizen springen dus zo op je keukentafel.

Als je die boterham ’s avonds weer tegenkomt als je thuiskomt zou ik mijn tanden er dus niet meer in zetten, sloddervos.

Als ondernemer heb jij ook een super power waar je misschien niet bij stilstaat. Net als die muis.

Jij doet je ding en vindt het doodnormaal, maar klanten valt de beck open door jouw expertise. Als jij ze tenminste de kans geeft om die super power te ontdekken.

De beste ondernemers hebben namelijk vaak last van ondernemersblindheid.

Ze vinden het heel normaal wat ze doen. Terwijl het voor klanten hashtag OMFG is wat jij kunt.

Jij legt de lat heel hoog voor jezelf, en je vindt dat normaal.

Maar je klanten vinden dat helemaal niet normaal.

Want die hebben ervaring met andere bedrijven in jouw branche. Zoals de firma Pannekoek en de familie Prutsers.

Als klanten jouw bedrijf leren kennen, gaan ze ervan uit dat jij ook een jandoedel bent.

Want ze weten niet dat jij een super power hebt, en jij doet niks om ze dat aan hun verstand te peuteren. Omdat je denkt dat het niet nodig is. Door je ondernemersblindheid.

Er zijn 4 dingen die je kunt doen om je ware gezicht te laten zien. Om je superheldenpak aan te trekken.

Om te bewijzen dat jij de beste keus bent in jouw markt.

  1. 1. Een farking overtuigende website neerzetten.
  2. 2. Een boek schrijven waar ze helemaal wild van worden.
  3. 3. E-mails sturen waardoor ze aan je lippen hangen.
  4. 4. En een explosie van marketing veroorzaken waardoor ze jou op alle kanalen de hele tijd voorbij zien komen als de leidende expert.

Als je die 4 dingen nog niet doet, dan kom je dus misschien nog over als een jandoedel zonder dat je het doorhebt.

Wil je dat fiksen, dan heb ik deze week een keileuke Zomerdeal voor je. Want ik ben op vakantie en wil iets leuks voor je doen.

Die Zomerdeal start vandaag en loopt vrijdag om 17.00 uur af.

Je krijgt namelijk al mijn online trainingen voor half geld:

  1. 1. Online Verkoopsucces XL
  2. 2. BusinessBoek Bestseller
  3. 3. Epic E-mail Copywriting
  4. 4. Onweerstaanbare Online Marketing

Dus spring op die links, en kop die belachelijk hoge kortingen in.

Alleen deze week krijg je er tijdelijk ook nog een stapel bloedhete bonussen gratis bij.

Aartjan van Erkel

Zo raak je websitebezoekers kwijt


Een kunstenaar uit Mexico heeft iets leuks bedacht voor de kinderen die langs de grens wonen tussen Amerika en Mexico.

Daar staat een roestig hek met stevige verticale spijlen.

Kinderen aan de Mexicaanse kant en aan de Amerikaanse kant van de grens konden tot nu toe alleen maar naar elkaar kijken.

Daar heeft de kunstenaar verandering in gebracht.

Hij monteerde 3 wippen die door het grenshek heen steken.

Daardoor kunnen de kinderen nu met elkaar spelen. Ook al zit er een landsgrens en een hoop politieke onwil tussen hen in.

Ik moest even slikken toen ik de beelden zag. Bemoedigend hoe mensen altijd weer een creatieve oplossing vinden voor lastige problemen.

Dat gebeurt ook op jouw website.

Zelfs al is je website nog zo lastig te gebruiken, als je bezoekers hem echt nodig hebben dan vinden ze meestal wel een manier om die offerte aan te vragen of die bestelling te doen.

Mensen zijn creatief en daardoor kun je zelfs met een onhandige website soms toch nog verkopen.

Maar er is 1 ding waar ze wel echt gek van worden. En waardoor ze gillend wegrennen.

En dat zijn onduidelijke teksten.

Het risico dat mensen je teksten onduidelijk vinden is het grootste als je iets complex of innovatiefs verkoopt.

Als je dan te technisch neuzelt of te wollig wauwelt, smijten ze de deur achter zich dicht. Dikke doei!

Het is een beetje iets Nederlands om dingen uitentreuren te willen uitleggen.

We zijn nogal gründlich daarin.

Maarrrr, daar bestaat een workaround voor.

Want je kunt met een paar woorden iets duidelijk maken dat anders hele lappen tekst zou vergen.

Zodat je klanten het direct snappen, en zo overtuigd raken dat ze al niet eens maar naar alternatieven hoeven te kijken.

Ook omdat ze op die andere websites in slaap geluld worden.

Die workaround geef ik komende maand aan de Members van Het Lab.

Met die formule ben je in staat om:

  • Klanten iets ingewikkelds uit te leggen zonder jargon of technische woorden
  • Je met een simpele truc te onderscheiden van je concurrenten, waardoor klanten direct een sterke voorkeur voor jouw bedrijf krijgen
  • Een fout te voorkomen die zelfs de allergrootste bedrijven maken waardoor bosjes klanten geeuwend afhaken.
  • Een listige vorm van copywriting zó uit je mouw te schudden, zelfs als je met een pistool op je hoofd nog geen zin zonder taalvaudten kunt schrijven.

Dit is de link om Member te worden voor het te laat is – maandag is de deadline:

www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Laat je kassa maar rinkelen!

Aartjan van Erkel

PS

Ik ga morgen op vakantie en daardoor hoor je even wat minder van me. Maar ik heb voor tijdens mijn vakantie nog wel iets leuks voor je klaargezet: een Zomerdeal. Wait for it….

 

Selfies uit de jaren ’30


Schieten en dan poffertjes eten.

Zo viert Ria (99) al meer dan 80 jaar haar dagje uit.

Van de beroemdste bejaarde van Brabant is een fotoboek gemaakt dat over de hele wereld verkocht wordt.

Ze houdt namelijk hardkneizig vol om sinds ze een meidje van 16 was elke zomer naar de Tilburgse kermis te gaan om ‘foto’s te schieten’.

Dat was vroegoh de enige manier om een selfie te maken.

Want als je net zolang met een luchtbuks knalt tot je een perfecte score hebt, dan zegt de polaroidcamera flats en krijg je een foto van jezelf mee naar huis.

Al die schietselfies zijn verzameld in een fotoboek en daarin reis je met Ria samen 83 jaar door de tijd.

Openstaande monden van gassies achter je die meekijken of je in de roos schiet zijn van alle tijden, zo blijkt.

Gassies hebben in 2019 wel een stuk rechtere gebitjes, en ze dragen geen wollen pak meer naar de kermis.

Ze hebben nu wel weer diezelfde scheidinkies in het haar als in de jaren ’30.

En de duikbrilmonturen uit de jaren ’80 zijn ook weer helemaal terug. Je houdt het toch niet voor mogelijk. (En bedankt, hipsters.)

Ria mag het dan al 83 jaar volhouden en hopelijk nog veel langer, maar niet iedereen heeft zo’n lange adem.

Bijvoorbeeld klanten op je website.

Als die het niet snappen, blijven die nog niet eens 83 seconden hangen.

Toedeledokie-joo, ik snapt hier geen kondt van! En weg zijn ze.

Dat risico loop je het meest als je iets verkoopt dat complex of innovatief is.

Een nieuwe dienst, training, concept of product dat mensen nog niet kennen.

Of dat je technisch of inhoudelijk gewoon effe moet uitleggen.

Probleempje: websitebezoekers hebben geen geduld voor uitleg.

Die schieten je site verrassend snel af als het ingewikkeld overkomt.

Daar is een oplossing voor, die ik laat zien in de komende Masterclass van Het Lab.

Want je kunt met een paar woorden uitleggen wat je product doet.

Zonder het uit te leggen.

Want een hele lap tekst of een uitgebreide demo-video is niet de enige manier om mensen iets te laten snappen.

Het kan veel simpeler. En websitebezoekers, die houden van simpel.

Het is berucht hoe trigger happy we zijn op websites. Met de Back-knop als de trekker. Weg hier!

Je bent zelf waarschijnlijk ook zó weg als je ongeduld getriggerd wordt.

Het is een slimme vorm van copywriting die ik Gebruiksscenario’s heb genoemd.

Als ondernemer kun jij die zó uit je mouw schudden. Briljante stukkies copywriting, waardoor je website een verademing is voor je klanten.

Ze snappen meteen wat je verkoopt, ook al is het nog zo ingewikkeld.

Jij kunt dit ook, zelfs als je de regels van het kofschip farking nooit gesnapt hebt.

Je onderscheidt je met Gebruiksscenario’s direct van je concurrenten, die praten als totale nerds of met een mond vol met meel als ze hun ding uitleggen.

De deadline voor de nieuwe masterclass is maandag, hier is de link: www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Laat je kassa maar rinkelen!

Aartjan van Erkel

Waarom arme mensen de slechtste ondernemers zijn


Jack Ma is de rijkste man van China, en hij krijgt jeuk van arme mensen.

Tijdens een speech zei de oprichter van Alibaba, een van de 10 grootste bedrijven ter wereld:

“The worst people to serve are the poor people.”

Het geeft niks om arm te zijn. Maar het is wel pijnlijk om arm te blijven.

En arme mensen hebben hun geldgebrek vaak te danken aan hun mentaliteit.

Jack Ma:

“Tell them it’s free, they’ll think it’s a trap.

Tell them it’s a small investment, they’ll say can’t earn much.

Tell them to come in big, they’ll say no money.

Tell them try new things, they’ll say no experience.

Tell them it’s traditional business, they’ll say hard to do.

Tell them it’s a new business model, they’ll say it’s MLM.

Tell them to run a shop, they’ll say no freedom.

Tell them run new business, they’ll say no expertise.

They do have some things in common:

They love to ask google, listen to friends who are as hopeless as them, they think more than a university professor and do less than a blind man.

Poor people fail because of one common behavior: their whole life is about waiting.”

Op welk gebied ben jij als ondernemer vooral bezig met wachten?

Op welk gebied ben je te veel aan het nadenken?

Op welk gebied ben je te weinig aan het doen?

Iets om over na te denken.

Aartjan van Erkel

PS

Als je marketing en sales het gebied zijn waar je te veel bezig bent met wachten en te weinig met doen, kom dan vandaag nog in actie door Member te worden van Het Lab. Dan krijg je vanaf nu elke maand een bewezen formule om meer te verkopen: www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Au


Minstens net zo interessant als winnen in de Tour, is verliezen in de Tour.

Want je kijkt toch ook voor het drama, en alles wat misgaat is kijkbuisvoer.

Nou zijn er speciale woorden uitgevonden voor rampen en miserie bij het wielrennen.

Zo wil je niet betrokken zijn bij een chasse patate.

Zo’n groepje dat demarreert uit het peloton maar er niet in slaagt om de kopgroep te bereiken.

Ook wil je niet in een mongolenwaaier terechtkomen, een waaier met geloste renners tijdens een etappe met veel zijwind.

Deze Tour heb ik twee nieuwe wielertermen ontdekt.

Achteruit fietsen vond ik een mooie term voor de bezigheid van een renner die een slechte dag heeft.

En in de podcast van Laurens ten Dam hoorde ik de mooiste uitdrukking:

Op je kloten slaan.

Dat is geen duchtige vorm van zelfpijniging, maar wielerjargon voor een valpartij.

Ik weet niet of andere wielrenners dit ook zeggen of dat het een persoonlijke uitdrukking van Lau zelf is.

Hij spreekt het in elk geval op zijn Noord-Hollands uit met hele dikke letters L, waardoor het nog pijnlijker klinkt.

Laurens vertelde in zijn podcast dat hij deze maand tijdens de Ronde van Oostenrijk een partij losse steentjes ontmoette in een scherpe bocht tijdens een afdaling.

Die zorgden ervoor dat hij op zijn kloten sloeg en aan de overkant van de weg onder de vangrail tot stilstand kwam.

Toen hij vlak voor de opname van de podcast even zijn shirt omhoog trok om zijn schaafwonden te laten zien – ook wel asfalt-eczeem genoemd door wielrenners, bleek hij er volgens mede-presentator Stefan uit te zien ‘alsof hij met een beer gevochten had’.

Autsj.

Heel wat woorden uit het peloton zeggen een leek helemaal niks, en dat is ook precies de bedoeling van jargon.

Het is de taal van ingewijden onder elkaar.

Wie nooit naar fietsen kijkt, kan niks met begrippen als wieltjeszuiger, musette, lead-out en op de kant zetten.

Een plek waar het gebruiken van jargon juist helemaal geen goed idee is, dat is je website.

Want je wilt niet dat klanten lossen uit het peloton. En zodra je moeilijke woorden gebruikt haken verrassend veel mensen af.

Het is een veelvoorkomend misverstand onder experts dat iedereen ‘het wel begrijpt’ maar daardoor zorg je er ongewild voor dat mensen afstappen die jouw woorden niet kennen.

Toch kan het soms lastig zijn om jargon te voorkomen. Vooral als je iets verkoopt dat complex of innovatief is.

Daarvoor zijn soms nog geen makkelijke woorden beschikbaar.

Dat moet je wel doorkachelen en gewoon die technische termen gebruiken, toch?

Nee, want je klanten gaan dan zitten harken met hun hol open terwijl ze proberen jou te volgen. Terwijl er een manier is om dat simpel te voorkomen.

Waardoor iedereen het begrijpt, zelfs als ze nog nooit gehoord hebben van jouw soort product of dienst.

Hoe je dat doet, daar gaat het komende maand over in Het Lab.

De Members ontdekken een formule om:

  • Klanten iets ingewikkelds uit te leggen zonder jargon, technische woorden
  • Je met een simpele truc te onderscheiden van je concurrenten, waardoor klanten per direct een sterke voorkeur voor jouw bedrijf krijgen.
  • Een fout te voorkomen die zelfs grote bedrijven maken waardoor bosjes klanten geeuwend afhaken.
  • Een slimme vorm van copywriting zó uit je mouw te schudden, zelfs als je met een pistool op je hoofd nog geen zin zonder taalvoudten kunt schrijven.

Maandag gaat deze formule live en daarna kun je hem niet meer krijgen. Dus geef er even een snok aan en leg je concurrenten op het rooster, dit is de link om Member te worden: www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership.

Een goeie week,

Aartjan van Erkel

We donderen als een steen naar beneden


De Tour kwam gisteren over de Col du Galibier (2642 m).

Kijkend naar de live beelden herinnerde ik me een curieus voorval dat zich voordeed toen ik daar zelf ooit overheen fietste.

Op de top aangekomen bleek daar alleen een stoffige winderige parkeerplaats te zijn.

Dus mijn fietsmaat en ik wrongen onze bidons uit, trokken een jekkie aan, gaven elkaar een boks en begonnen met een HELL YEAH-gezicht aan de afdaling.

Ik was nog een jong ventje en voelde me een hele bink dat ik zojuist een van de hoogste cols uit de Tour had gedaan.

Als ik vroeger met mijn ouders op vakantie was in Frankrijk en we daalden een steile berg af met de auto maakte mijn vader altijd hetzelfde grapje:

“We donderen als een stéén naar beneden!”.

Op de fiets voel je die snelheid nog veel meer.

Terwijl ik naar beneden suisde over het asfaltweggetje raasde de wind om mijn oren, alle omgevingsgeluiden wegdrukkend.

Toen ik een bocht om reed, zag ik daar iets waardoor mijn zelfvoldane gevoel opeens een stuk minder werd.

Want voor mijn ogen gebeurde iets wat volgens mij eigenlijk niet kan en wat ik tot op de dag van vandaag niet kan bevatten.

Ik zag een fietser die bezig was met de beklimming.

Alleen was het geen normale fietser.

Het was een fietser met maar één been.

Rustig zwoegde hij tegen de Galibier op. Ik gaf hem verbijsterd een applausje en rolde verder, me afvragend hoe die gast uit één poot genoeg stoemp kon halen om boven te komen terwijl ik er twee nodig had gehad.

Wat een geweldenaar.

Hij had pech gehad in het leven maar had besloten om zijn hobby niet te laten verpesten.

Zijn leven was een stuk moeilijker geworden, maar hij had zich aangepast en het lukte hem gewoon.

Gelukkig zijn er ook dingen die je leven veel makkelijker maken.

Zoals Member worden van Het Lab. Dan krijg je elke maand een bewezen formule waarvan je zeker weet dat je er meer sales mee binnen kunt halen.

Komende maand krijg je een simpele formule om je website extra overtuigend te maken.

Het is een copywriting-truc die ik vaak toepas als ik een VIP-dag doe met een klant en persoonlijk de copywriting doe voor de belangrijkste pagina’s van hun website.

Je krijgt daarvoor de formule zodat je dat heel simpel ook zelf kunt doen. In een video leg ik uit hoe je daar klanten mee binnenhaalt.

De deadline is nog maar een paar ferme trappen van ons verwijderd, allez wacht niet langer! Dit is de link:

www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Goed weekend,

Aartjan van Erkel

Pizza-nerd


Zondag stond ik in een achtertuin in Zeist in de blakerende hitte.

Er was toen nog geen hittegolf hoor – de warmte kwam uit een goed opgestookte houtoven voor het bakken van pizza.

Als ik dichterbij kwam dan 1 meter van het stookgat om naar het vuur te kijken, dan droogden mijn oogbollen bijna uit. Goed knipperen.

We waren uitgenodigd door vrienden die net als ik van pizza bakken een hobby hebben gemaakt.

Een eigen houtoven in de tuin is het non plus ultra voor een amateur-pizzaiolo.

Zo’n oven kun je namelijk opstoken tot rond de 400 graden.

Onze elektrische oven in de keuken gaat maar tot 250 graden.

De baktijd van een pizza op de gloeiende stenen vloer van een houtoven is maar een paar minuten.

In een elektrische oven ligt mijn pizza er wel een kwartier in.

Met een biertje in de hand voerde ik nerdy gesprekken over pizzadeeg met de vrienden die ons hadden uitgenodigd.

Ik stond te kreunen van genot met mijn hoofd voor de halve cirkel van het helse stookgat toen ik een pizza binnen luttele seconden enorme bellen zag blazen door de verzengende hitte van de stenen vloer.

Chiara heeft al jaren zin in zo’n oven in de tuin, maar ik had 1 probleem met dat idee.

Het pizzadeeg zoals ik het heb leren maken tijdens een cursus in Italië, is blubberig zacht en bijna vloeibaar – het lijkt nog het meest op oliebollenbeslag.

Want hoe meer water je in het deeg weet te werken, hoe krokanter je pizza wordt.

Alleen: met zulk deeg is het onmogelijk om er zo’n metalen schep onder te schuiven om het deeg in de oven te jetsen.

Daar is het te vloeibaar voor en dat zou een knoeiboel worden.

Tijdens de demonstratie die ik zondag kreeg van onze vriend, begon ik opeens te zien hoe ik dat kunstje ook zou kunnen flikken.

Hij legde uit hoe hij het deeg maakt dat speciaal geschikt is voor de houtoven, en hij deed het bakken stap voor stap voor.

Eerst de oven opstoken, dan het vuur in een hoek schuiven, de bakvloer schoonbezemen en dan de pizza erin vleien.

Hij bakte die avond 10 verschillende soorten pizza en ik heb in tijden niet zo lekker gegeten.

Het was een mega-overtuigende demonstratie.

Ik moet nu natuurlijk ook zo’n oven hebben, dat snap je.

Een demonstratie geven is een extreem overtuigende manier om klanten te overtuigen om een investering te doen.

Ze hebben dat ook echt nodig, vooral als je iets complex of innovatiefs verkoopt.

Een demonstratie geven kan ook op je website. Want daar kun je namelijk met een paar woorden een micro-demonstratie geven die bijna net zo overtuigend is als een hele avond pizza’s bakken in een achtertuin.

Zo’n micro-demonstratie met een paar woorden kun je geven over iets fysieks dat je verkoopt zoals een houtoven, maar ook over veel abstractere diensten of trainingen.

Als je dit goed doet, zijn klanten meteen om. Zelfs als ze niet precies snappen hoe jouw product of dienst werkt.

Hoe je dit doet en waarom het klanten over de streep trekt, leg ik komende maand uit aan de Members van Het Lab.

Over een paar dagen stuur ik ze de formule om dit te kunnen doen.

Wil jij die ook krijgen, meld je dan op tijd aan als Member. Want als ik de formule eenmaal verstuurd heb, kun jij hem daarna niet meer krijgen.

Dit is de link, koekebakker: www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Laat je kassa maar rinkelen!

Aartjan van Erkel

Wát ligt er op het dak van je auto?


In de Amerikaanse staat Illinois is het ook heet.

Daarom blies ene Jennifer een opblaasbadje op voor haar zwetende kinderen.

Ze had er alleen niet aan gedacht dat je zo’n opgeblazen zwembad maar op één manier kunt vervoeren.

Het ding was een paar meter breed, dus er zat niks anders op dan ‘m op het dak van de auto te leggen.

Helaas was er een probleem. Er stond namelijk een pittig windje. Die kreeg vat op het gevaarte.

Er was dus een plan B nodig.

Moeders keek naar de achterbank, en kreeg een idee.

Ze liet haar twee bloedjes van kinderen op het dak van de auto klimmen, en plaatsnemen in het zwembadje.

Nix meer aan doen! Met de 2 gewichtjes tegen het wegwaaien erin zou alles wel op zijn plaats blijven liggen.

Gauw de auto gestart en de weg op gegaan.

Vanuit een flatgebouw werd deze koekwaus met de bizarre lading op het dak van haar Audi Q5 gespot door geshokte buurtbewoners, die snel de politie inschakelden.

Die stelden als de wiedeweerga een road block in, hielden opblaasmoeder tegen en vroegen of ze wellicht van de konijnen besnuffeld was?

Het kan lastig zijn om een oplossing te vinden voor een nieuw probleem.

Improviserend doe je dan soms de gekste dingen.

We maken het niet allemaal zo bont als Jennifer. Maar nemen we niet allemaal soms kneitergestoorde beslissingen in het leven? Waarvan je achteraf denkt: Gast. Serieus?

Zou het niet lekker zijn als je voor marketing- en sales-problemen niet hoeft te improviseren?

Maar dat je altijd een formule bij de hand hebt waarvan je zeker weet dat hij werkt als de brandweer?

Die benijdenswaardige positie hebben Members van Het Lab.

Komende maand krijgen ze bijvoorbeeld van mij de formule om iets complex of innovatiefs te verkopen zonder moeite:

  • Hoe je klanten iets moeilijks uitlegt – zonder te hoeven uitleggen.
  • Een van de makkelijkste manieren om je te onderscheiden van concurrenten, waardoor klanten per direct een rotsvaste voorkeur voor jouw bedrijf krijgen.
  • Hoe je een fout voorkomt die zelfs grote bekende bedrijven maken waardoor hun klanten geeuwend afhaken.
  • Een vorm van copywriting die je zo uit je mouw schudt, zelfs als je met een pistool op je hoofd geen zin zonder taalfoudten kunt schrijven.

Wil jij ook zo’n bevoorrechte positie? Wil je nooit meer geld hoeven te steken in marketing en dan hopenhopenhopen dat het wat oplevert?

Stop dan met de waanzin, en kom bij Het Lab. De reddende link is www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Houd het hoofd koel en tot morgen.

Aartjan van Erkel

 

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen