Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Selfies uit de jaren ’30

Aartjan van Erkel

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Schieten en dan poffertjes eten.

Zo viert Ria (99) al meer dan 80 jaar haar dagje uit.

Van de beroemdste bejaarde van Brabant is een fotoboek gemaakt dat over de hele wereld verkocht wordt.

Ze houdt namelijk hardkneizig vol om sinds ze een meidje van 16 was elke zomer naar de Tilburgse kermis te gaan om ‘foto’s te schieten’.

Dat was vroegoh de enige manier om een selfie te maken.

Want als je net zolang met een luchtbuks knalt tot je een perfecte score hebt, dan zegt de polaroidcamera flats en krijg je een foto van jezelf mee naar huis.

Al die schietselfies zijn verzameld in een fotoboek en daarin reis je met Ria samen 83 jaar door de tijd.

Openstaande monden van gassies achter je die meekijken of je in de roos schiet zijn van alle tijden, zo blijkt.

Gassies hebben in 2019 wel een stuk rechtere gebitjes, en ze dragen geen wollen pak meer naar de kermis.

Ze hebben nu wel weer diezelfde scheidinkies in het haar als in de jaren ’30.

En de duikbrilmonturen uit de jaren ’80 zijn ook weer helemaal terug. Je houdt het toch niet voor mogelijk. (En bedankt, hipsters.)

Ria mag het dan al 83 jaar volhouden en hopelijk nog veel langer, maar niet iedereen heeft zo’n lange adem.

Bijvoorbeeld klanten op je website.

Als die het niet snappen, blijven die nog niet eens 83 seconden hangen.

Toedeledokie-joo, ik snapt hier geen kondt van! En weg zijn ze.

Dat risico loop je het meest als je iets verkoopt dat complex of innovatief is.

Een nieuwe dienst, training, concept of product dat mensen nog niet kennen.

Of dat je technisch of inhoudelijk gewoon effe moet uitleggen.

Probleempje: websitebezoekers hebben geen geduld voor uitleg.

Die schieten je site verrassend snel af als het ingewikkeld overkomt.

Daar is een oplossing voor, die ik laat zien in de komende Masterclass van Het Lab.

Want je kunt met een paar woorden uitleggen wat je product doet.

Zonder het uit te leggen.

Want een hele lap tekst of een uitgebreide demo-video is niet de enige manier om mensen iets te laten snappen.

Het kan veel simpeler. En websitebezoekers, die houden van simpel.

Het is berucht hoe trigger happy we zijn op websites. Met de Back-knop als de trekker. Weg hier!

Je bent zelf waarschijnlijk ook zó weg als je ongeduld getriggerd wordt.

Het is een slimme vorm van copywriting die ik Gebruiksscenario’s heb genoemd.

Als ondernemer kun jij die zó uit je mouw schudden. Briljante stukkies copywriting, waardoor je website een verademing is voor je klanten.

Ze snappen meteen wat je verkoopt, ook al is het nog zo ingewikkeld.

Jij kunt dit ook, zelfs als je de regels van het kofschip farking nooit gesnapt hebt.

Je onderscheidt je met Gebruiksscenario’s direct van je concurrenten, die praten als totale nerds of met een mond vol met meel als ze hun ding uitleggen.

De deadline voor de nieuwe masterclass is maandag, hier is de link: www.schrijvenvoorinternet.nl/het-lab-membership

Laat je kassa maar rinkelen!

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: