Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Kijkje in de keuken


 

Als je mijn dagelijkse mail al wat langer leest, zal je zijn opgevallen dat er een vast ritme in zit.

Niet alleen verstuur ik hem elke dag op hetzelfde tijdstip.

Maar er zit ook een ijzeren ritme in de onderwerpen.Want elke maand bied ik het membership aan van Het Lab. Maar: dat doe ik maar één week in de maand.

En dat is altijd in dezelfde week. Like clockwork. Namelijk: de allerlaatste week van de maand.

Elke maand heeft datzelfde ritme. Laatste week van de maand: promo van Het Lab.

Waarom is dat? Omdat de deadline van Het Lab altijd op de eerste maandag van de maand is. Die dag is ook de deadline voor de vormgever, omdat mijn team dan de bestanden naar de drukker in Oirschot stuurt. Die drukt, adresseert en verstuurt dan de ruim 200 masterclasses.

Maar, en ik ga je nu een kijkje in de keuken geven: er is nog een andere reden dat ik maar één week mail over Het Lab. En dat is dat de meeste aanmeldingen voor Het Lab iedere maand op hetzelfde moment komen:

Vlak voor de deadline.

Al mail ik er de hele maand over, dan nog komen de aanmeldingen allemaal in de laatste paar dagen binnen. We hebben dat uitgeprobeerd.

Ik zou dus niet méér nieuwe Members binnenhalen als ik de eerste 3 weken van de maand óók over Het Lab zou mailen.

Volgens het principe van unused capacity van Dan Kennedy heeft het daarom voor mij geen enkele zin om de hele maand over mijn membership te mailen. En dat is de reden dat ik nu alleen nog maar de allerlaatste week van de maand gebruik.

Wat in mijn marketingplanning dus ruimte heeft vrijgemaakt om 3 weken in de maand andere dingen te promoten.

Als je het principe van unused capacity op jouw marketing toepast, ontdek je waarschijnlijk ook dat je omzet laat liggen. Je ontdekt manieren om te verkopen waar je nooit eerder aan hebt gedacht.

Maar niet alleen in je marketing zitten gaten die je kunt opvullen. Je vindt die gaten ook in je je klantenservice, in je sales, in je diensten, in je trainingen, in je coaching, in je billing en in je after sales.

Je business is een geitenkaas, als je goed kijkt. Daarom gaan we dat komende maand doen in Het Lab: goed kijken. Om de gaten te spotten. Controleren waar de unused capacity in jouw bedrijf zit, waardoor je geld kunt oprapen dat je misschien al jaren ongemerkt op de grond laat liggen.

De masterclass waarin je het gratis geld in je business gaat opmerken, is bijna klaar. Want maandag is de eerste maandag van mei en dan sturen we hem dus naar de drukker.

Het is deze keer een masterclass voor luie ondernemers. Want het enige wat we doen is kijken naar wat je nu al hebt, en daar nog wat extra liters sap uit persen. Je hebt dus alles al wat je nodig hebt om dit te kunnen doen. Investeringen zijn niet nodig, veel werk is niet nodig.

Het enige wat je nodig hebt, is een membership van Het Lab. You know what to do: http://www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Hoe je ongebruikte ruimte opvult om meer winst te maken


In de lang vervlogen tijden voor kapitein covid reisden er onder je voeten vreemde passagiers mee als je met het vliegtuig op vakantie ging.

Ik bedoel niet de vuiligheid die onder je schoenzool kleefde. Nee, we kijken nu even onder de vloer.

Een groot deel van een vliegtuig bestaat uit laadruimte. Een Boeing 747 kan de inhoud van 2 volle vrachtwagens meenemen in het ruim – dus naast jouw koffers met schoenen, je snorkel en je tropenhelm.

Van de totale vracht die via de lucht werd vervoerd, zat ongeveer 45% onder de vloer van passagiersvluchten. Op transatlantische vluchten was dat percentage 80%.

Wat de luchtvaartmaatschappijen – die tijdens covid hele vliegtuigen hebben omgekat tot cargo-kisten – daarmee laten zien, is hoe je ongebruikte capaciteit opvult om meer winst te maken.

In jouw bedrijf bestaan er ook lege kubieke meters die elke keer meevliegen, terwijl je ze had kunnen opvullen. Als je goed kijkt, kun je dat gratis geld vinden in iedere business, dus ook in die van jou.

Toen ik een lijst maakte van alle plekken waar bedrijven gratis geld laten liggen, realiseerde ik me dat de meeste ondernemers serieus geld kunnen ophalen door alleen maar iets slimmer gebruik te maken van wat ze al hebben.

In jouw business kan bijvoorbeeld gratis geld liggen te wachten in je klantenservice, in je marketing, in je sales, in je diensten, in je trainingen, in je coaching, in je billing en in je after sales.

Daarom heb ik over gratis geld een speciale masterclass gemaakt, die we maandag versturen naar de Members van Het Lab.

Ik laat je 8 plekken zien in je bestaande business waar je nu waarschijnlijk omzet laat liggen zonder dat je het door hebt.

Je hebt dus niks nieuws nodig, want je hebt alles al. Het enige wat je hoeft te doen is iets beter kijken. En de enige investering die nodig is, kun je nog tot aanstaande maandag 17u doen want dan is de deadline.

De link om op tijd Member te worden is http://www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Testbeeld


Millennials vinden het absurd, maar nog niet zo lang geleden was er een groot deel van het etmaal niks op tv.

We hebben nog t-shirts om het te bewijzen: t-shirts van het testbeeld.

Testbeelden verdwenen een jaar of twintig geleden toen iemand bij de omroep bedacht dat ze die ongebruikte zendtijd beter voor iets anders konden gebruiken.

In Amerika waren zo veel kanalen met ongebruikte zendtijd, dat ze opgevuld werden met infomercials. Die staken op dat moment de oceaan over.

Nederlanders doen er vaak lacherig over omdat die filmpjes in de begintijd slecht nagesynchroniseerd waren, en uitstekend vermaak als je in je studententijd ’s nachts lamstoned met een zak paprika-sjips van Smiths voor een piepklein beeldbuis-teeveetje lag.

Maar niet iedereen realiseert zich hoe veel geld er wordt verdiend met infomercials. Het is een enorme wereldwijde business, ontstaan door het vullen van ongebruikte zendtijd. Tony Robbins is er bijvoorbeeld groot mee geworden.

In je business heb je ook ongebruikte zendtijd. Je laat op een heleboel plekken ‘testbeeld’ zien waardoor je ongemerkt geld laat liggen.

Niet dat je die wilt opvullen met lullige filmpjes. Maar je kunt wel iets doen met ongebruikte zendtijd waardoor die wat gaat opleveren.

Toen ik een lijst ging maken van alle plekken waar bedrijven gratis geld laten liggen, realiseerde ik me dat de meeste ondernemers serieuze knaken kunnen ophalen door alleen maar iets slimmer gebruik te maken van alles wat ze al hebben.

Ook in jouw business ligt gratis geld op je te wachten: in je klantenservice, in je marketing, in je sales, in je diensten, in je trainingen, in je coaching, in je billing en in je after sales.

Daarom heb ik daar een speciale masterclass over gemaakt, die we binnenkort versturen naar de Members van Het Lab.

Ik laat je 8 plekken zien in je business waar je nu omzet laat liggen zonder dat je het waarschijnlijk door hebt.

Deze is vooral geschikt voor luie ondernemers, want je hoeft heel weinig te doen om die centen even op te halen.

De link om op tijd Member te worden zodat je deze masterclass nog in de bus krijgt is http://www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Ik voel me bezwaard


De hormonen gieren hier, want mijn kantoorkikker is aan het zingen.

Biologen noemen dat ‘kooractiviteit’. Ik verzin dit niet.

In de afwateringsgoot voor het raam van mijn werkkamer staat het hele jaar door 10 centimeter water en blubber en daarin overleeft al jaren een bruine kikker.

Terwijl ik dit schrijf zit hij hartstochtelijk te kwaken, wat bij een bruine kikker klinkt als brommen.

Maar omdat die lange betonnen bak waarin hij woont nogal een galmkast is, klinkt het toch nog wel.

Ik zeg ‘hij’, want ik heb vandaag ontdekt dat het een mannetje is. Vrouwtjes blijken namelijk niet te kwaken.

Dat betekent dus ook dat ik hem eindelijk een naam kan geven. Ik vind ‘Henk’ wel bij hem passen.

Ik voel me altijd een beetje bezwaard voor Henk. Alsof ik hem gevangen zou houden in die goot, waar een ijzeren raster op ligt.

Dus heb ik dat raster wat opzijgeschoven sinds hij zo bronstig zit te sjansen deze maand, maar hij is er niet uitgeklommen.

En zelf een kikker uit de blubber scheppen met mijn grote blote mannenklauwen, nee. Ik durf niet eens een spinnetje op te pakken, laat staan een ons koud vlees met starende ogen en een grote bek.

Hoe Henk aan zijn eten komt is voor mij een wonder van de natuur. Want het enige dat hij kan doen is afwachten wat er in de afwateringsgoot valt. Elke mier, spin of slak die er per ongeluk in lazert is voor hem, stel ik me voor.

Hij zit dus de hele dag te wachten op gratis eten dat uit de hemel komt vallen.

Nou zit daar wel een aardige parallel in met je business.

Ook in je bedrijf zit gratis geld dat uit de lucht komt vallen. Je kunt het zó pakken als je oplet.

Er zit namelijk gratis geld in je klantenservice, in je marketing, in je sales, in je diensten, in je trainingen, in je coaching, in je billing en in je after sales.

Allemaal centen die je nu niet ophaalt, en die geduldig op je liggen te wachten.

Je kunt dus de winstgevendheid van je bedrijf opkrikken door meer te gaan verdienen met allemaal dingen die je nu gewoon al hebt staan.

Toen ik er een lijst van ging maken bleken dat zo veel dingen te zijn dat ik er een speciale masterclass over heb gemaakt voor de Members van Het Lab.

Het is een masterclass geworden over Gratis Geld. Eentje die vooral interessant is voor luie ondernemers, omdat je er heel weinig voor hoeft te doen om die centen even op te halen.

De deadline komt eraan waarop we deze nieuwe masterclass naar de drukker sturen. De link om voor die tijd Member te worden is http://www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Hoe je tijdens copywriting dieper contact maakt met je creativiteit


Je brein heeft een achterdeurtje.

Als je dat deurtje kent, krijg je toegang tot hersengebieden die anders lastig toegankelijk zijn.

Dit achterdeurtje is gesloten bij jou, en dat komt door de manier waarop je nu schrijft.

In een nieuwe aflevering van mijn podcast vertel ik hoe ik dit deurtje heb ontdekt, hoe ik het opende en hoe jij dat ook kunt door iets simpels te veranderen aan de manier waarop je schrijft.

Je maakt daardoor dieper contact met je creativiteit en je gebruikt hersengebieden die ook actief zijn tijdens meditatie. Deze manier van schrijven is mijn hobby geworden, en ik neem je in deze lange aflevering mee in mijn favoriete rabbit hole van de afgelopen tijd.

Enjoy, dit is de link: https://anchor.fm/aartjan-van-erkel

Aartjan van Erkel

[AUDIO] Hoe je de switch maakt van interimmen naar een schaalbare business


Laatst sprak ik met journalist Bas Hakker (Adformatie, MarketingTribune, De Ondernemer, NRC, Intermediair, Nieuwe Revu, Het Parool, AD). Hij helpt freelancers en starters met hun contentmarketing.

Hij interviewde me voor zijn podcast Kleedkamer 4 en hij was benieuwd hoe ik destijds de switch heb gemaakt van interimmen en freelancen naar een schaalbare business en een vele malen hogere omzet.

Als je het leuk vindt om dat verhaal te horen, dan kun je ons genoeglijke gesprek beluisteren in je podcast-app (Kleedkamer 4-podcast, aflevering 15) of klik op de Spotify-link.

Ik wens je een mooie week.

Aartjan van Erkel

Interview door stemcoach Barbara de Bruyckere


Vandaag heb ik een audio voor je.

Met dank aan Barbara de Bruyckere. Zij is een bekende stemcoach en voice-over in radio- en tv-commercials.

Ze interviewde me voor haar nieuwe podcast, die pas geleden live is gegaan met 23 interessante afleveringen waarin ze experts interviewt over stemgebruik. Van operazangeressen en musicalsterren tot dichters en radiomakers.

Het hypnotische effect van een stem vind ik fascinerend. Met je stemgebruik kun je mensen in één keer omturnen in fans voor het leven. Maar als je fouten maakt kun je ze ook zó in coma lullen dat ze nooit meer iets met je te maken willen hebben.

In ons gesprek voor de StemPodcast hadden we het onder andere hierover:

  • Een geheime kwaliteit van je stem die je op een podium kunt gebruiken om een publiek bloedenthousiast te maken, zelfs als ze helemaal niet geïnteresseerd zijn in het onderwerp
  • Wat ik meer dan 10 jaar geleden leerde over spreken in het openbaar waardoor ik met een opgelucht gevoel alles kon loslaten wat ik tot dat moment had geleerd over presenteren
  • Waarom een man die enthousiast is leuker is om naar te luisteren dan een vrouw
  • Bij welke spreekstijl het extra belangrijk is om veel pauzes te laten vallen, omdat je publiek anders weg is
  • Een leuke tip van Barbara voor mensen die vaak eeh… zeggen. De tip is niet: laat in plaats van eeh even een stilte vallen – ze geeft je een alternatief voor iets anders wat je kunt doen om even te kunnen nadenken en dat niet zo mekkerend klinkt.
  • Hoe je bij het voorlezen van een tekst iets kunt doen waardoor de luisteraar de belangrijkste inzichten veel beter onthoudt – dit is een tip die ik kreeg van de producer van mijn luisterboek

Je vindt de StemPodcast in je podcast-app, aflevering #014.  Of beluister hem hier ter plekke via Spotify.

Enjoy en goed weekend!

Aartjan van Erkel

NIEUW online seminar: Deals closen met verkoopgesprekken – Start om 10u


Zometeen om 10 uur ga ik live in uitzending met een NIEUW online seminar dat ik voor je heb gemaakt:

Deals closen met verkoopgesprekken.

Het wordt een gratis seminar waarin we van 10 tot 12 uur bezig zijn met je verkoopgesprekken en waarin ik je onder andere laat zien:

– De 8 redenen dat verkoopgesprekken mislukken en hoe je ze voorkomt

– Waarom je geen prater hoeft te zijn om klanten te overtuigen

– Hoe je voorkomt dat een klant gaat ratelen en niet meer stopt

– Hoe je nooit meer in de hoek gedreven wordt door een gehaaide klant

– Hoe je voorkomt dat klanten om korting vragen

We sturen achteraf géén opname. Houd dit tijdstip dus vrij.

Wil je bij dit seminar zijn, meld je dan nu aan via http://www.seminars.gratis en dan zie ik je zo.

Aartjan van Erkel

Een van de meest bevredigende rabbit holes op YouTube


Laat me je vertellen over een van de meest bevredigende rabbit holes op YouTube.

Er zijn callcenters in Kolkata, India die het tegenovergestelde zijn van een helpdesk.

Jonge mannen mailen namelijk naar nietsvermoedende Amerikanen en Europeanen een bevestigingsmail van een bestelling die ze zouden hebben gedaan op Amazon.

In de mail staat: Heeft u deze bestelling van 316 dollar niet gedaan, bel dan dit nummer van het Amazon Refund Center, dan storten wij uw geld terug.

Aan de telefoon laten ze de bezorgde klant inloggen in zijn Amazon-account terwijl ze op zijn computer meekijken via een app die ze de gedupeerde eerst hebben laten installeren, zoals TeamViewer.

Met de creditcardgegevens die ze daar zien, bestellen ze vervolgens voor duizenden dollars aan Amazon Giftcards.

Mensen verliezen jaarlijks miljarden aan dit soort scams.

Maar gelukkig er is een tegenbeweging ontstaan. Van mensen die scammers terughacken.

Op YouTube kun je scammer payback-channels vinden, van IT-ers die zich in hun vrije tijd voordoen als naïeve slachtoffers door hun stem te vervormen via speciale software zodat ze klinken als Vivian van 78 jaar uit een dorpje in Ohio.

In de filmpjes zie je hoe de gewetenloze scammer haar overtuigt om een bedrag van 24.750 dollar naar hem op te sturen in de vorm van Walmart Giftcards.

Hacker ‘Vivian’ doet zich voor als een mak schaap dat overal in meegaat, noemt de scammer ‘honey’ en ‘son’ en laat aan de kijkers zien hoe hij zichzelf ondertussen op zijn beurt ongezien toegang verschaft tot de computer van de scammer en daar huishoudt.

Terwijl de scammer met een zwaar Bengaals accent een script voorleest om Vivian te ontdoen van haar pensioentje, zie je hoe zijn map ‘Documenten’ in Windows wordt gedelete en vervolgens overschreven met grote image-bestanden zodat de bestanden nooit meer hersteld kunnen worden.

Ook de mappen ‘Foto’s’, ‘Video’s’, al zijn e-mails en zijn persoonlijke bestanden raakt de scammer kwijt, net zoals de rest van de inhoud van zijn harde schijf, waaronder de persoonlijke gegevens en creditcardnummers van duizenden andere arme sloebers die hij al geruïneerd heeft.

Als hacker ‘Vivian’ klaar is vraagt hij liefjes: “What happened to your computer, dear?”, waarop de internetcrimineel ontdekt dat hij alles kwijt is. Hij begint dan te vloeken en te tieren, of zelfs te huilen en te smeken.

Het is spannend vermaak, en scammer paybacks blijken een hele subcultuur in de hackers-wereld te zijn.

Dit soort gesprekken waarbij allebei de gesprekspartners zich voordoen als iemand anders, zijn precies het tegenovergestelde van een goed verkoopgesprek.

Succesvolle verkoopgesprekken die jij als ondernemer hebt met een klant over een grote opdracht, of deal, draaien juist helemaal om persoonlijk contact maken, elkaar vinden, en om het tevreden schudden van elkaars hand aan het eind – ook al is het aan de telefoon.

Een mooi verkoopgesprek is het hoogtepunt van je week. En niet alleen voor jou, omdat je een dikke omzet binnenhaalt. Maar ook voor de klant.

Als je meer een luisteraar bent dan een prater in gesprekken, of liever geen verkoopgesprekken voert, dan heb ik iets voor je.

Want morgenochtend geef ik een nieuw online seminar met de titel ‘Deals closen met verkoopgesprekken’.

Ik geef dat speciaal voor nerds en natural born listeners. We gaan kijken wat de 8 oorzaken zijn dat verkoopgesprekken mislukken, en hoe je die voorkomt zodat jouw gesprekken meestal een ja opleveren.

Vroeger had ik telefoonangst en toch heb ik in de afgelopen jaren voor meer dan een half miljoen aan omzet binnengehaald via mijn verkoopgesprekken. Bijna iedere klant die ik aan de lijn heb zegt ja tegen een grote investering.

Wil je betere gesprekken, kijk dan morgen van 10 tot 12 uur naar dit online seminar, dat ik voor de allereerste keer geef.

Dit is de link om je aan te melden: http://www.seminars.gratis

Aartjan van Erkel

Roomboter en gemberjam


Je zit aan je eerste koffie van de dag. Om het te vieren heb je er een beschuitje met roomboter en gemberjam bij gesmeerd.

Je neemt een slokje, en likt het cappuccinoschuim van je bovenlip.

Maar je geniet er niet van. Want het smaakt zout.

Je voelt verbaasd aan je gezicht. Je merkt dat je licht bezweet bent.

Je wrijft met je hand over je borstbeen. Het ademen gaat opeens iets lastiger.

Alsof je een heel strak shirt aan hebt. Nee, alsof er een riem om je borst heen zit die iemand steeds strakker aantrekt.

Je roept je lief en zegt met een gekke stem:

– Ik voel me niet goed. Bel 112.

Je herinnert je een rollende brancard, mensen in gele hesjes, en dan: een ziekenhuisbed.

Je lief zit óp van de zenuwen naast je bed, dat kun je wel zien. Er staat een arts voor je, die zich voorstelt en zegt:

– Meulensteen. U wordt morgen geopereerd. U krijgt een bypass. Dat is even schrikken, he? U bent ook wel jong hoor, voor zo’n ingreep. Dat zie ik niet zo vaak. Het is maar goed dat u meteen 112 heeft gebeld!

Je vraagt stamelend aan de arts wat hij precies gaat doen. Hoe werkt dat, zo’n bypass?

– Nou, wat ik precies ga doen zie ik morgen wel. Ik improviseer altijd maar wat bij zo’n ingreep, haha. Dat houdt het werk afwisselend, he? Nou, ik zie u morgenochtend wel in de oh-kaa. Zorg dat u goed slaapt vannacht!

Zou je dokter Meulensteen die bypass laten doen? Of vraag je toch nog even een second opinion?

Van een arts verwacht je minimaal twee dingen.

Een diagnose. En een stappenplan.

Voordat de cirkelzaag wordt aangezet waarmee je borstbeen wordt opengezaagd, wil je zeker weten dat je arts niet een beetje gaat staan improviseren.

Iemand die echt weet wat hij doet, heeft een stappenplan.

Die doet altijd precies dezelfde dingen in precies dezelfde volgorde. Tot aan het laatste knoopje in het allerlaatste hechtingdraadje.

Omdat bewezen is dat het werkt.

Wat geldt voor een open hartoperatie, geldt ook voor een verkoopgesprek.

Als je daarin gaat improviseren, kun je niet voorspellen wat de uitkomst wordt.

Daardoor kan het hele gesprek een mislukking worden.

Je klant zegt nee. Je klant zegt aan het eind dat je maar even wat informatie moet e-mailen. Of je klant heeft niet eens door dat het een verkoopgesprek is.

Wil je succesvolle verkoopgesprekken, zorg dan dat je een stappenplan hebt waarvan bewezen is dat het werkt. Zodat je gesprekken voorspelbaar verlopen en een voorspelbare uitkomst hebben.

Een ondernemer die maar wat improviseert is 1 van de 8 dingen die vaak misgaan in verkoopgesprekken.

Als je klant afhaakt doordat jij maar wat doet, heb je waardevolle tijd verknoeid. Niet alleen jouw tijd, maar ook de tijd van je klant.

Wat er allemaal kan misgaan in verkoopgesprekken en hoe je dat voorkomt, vertel ik donderdag in mijn online seminar ‘Deals closen met verkoopgesprekken’.

Dat geef ik voor de eerste keer, en je kunt er gratis bij zijn als je van tevoren aangemeld bent via deze link: http://www.seminars.gratis

Ik organiseer dit seminar speciaal voor nerds en natural born listeners, en we zijn van 10 tot 12 uur bezig met je verkoopgesprekken.

Je bent uitgenodigd, wie weet spreek ik je donderdag.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen