Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Laat me je vertellen over een van de meest bevredigende rabbit holes op YouTube.
Er zijn callcenters in Kolkata, India die het tegenovergestelde zijn van een helpdesk.
Jonge mannen mailen namelijk naar nietsvermoedende Amerikanen en Europeanen een bevestigingsmail van een bestelling die ze zouden hebben gedaan op Amazon.
In de mail staat: Heeft u deze bestelling van 316 dollar niet gedaan, bel dan dit nummer van het Amazon Refund Center, dan storten wij uw geld terug.
Aan de telefoon laten ze de bezorgde klant inloggen in zijn Amazon-account terwijl ze op zijn computer meekijken via een app die ze de gedupeerde eerst hebben laten installeren, zoals TeamViewer.
Met de creditcardgegevens die ze daar zien, bestellen ze vervolgens voor duizenden dollars aan Amazon Giftcards.
Mensen verliezen jaarlijks miljarden aan dit soort scams.
Maar gelukkig er is een tegenbeweging ontstaan. Van mensen die scammers terughacken.
Op YouTube kun je scammer payback-channels vinden, van IT-ers die zich in hun vrije tijd voordoen als naïeve slachtoffers door hun stem te vervormen via speciale software zodat ze klinken als Vivian van 78 jaar uit een dorpje in Ohio.
In de filmpjes zie je hoe de gewetenloze scammer haar overtuigt om een bedrag van 24.750 dollar naar hem op te sturen in de vorm van Walmart Giftcards.
Hacker ‘Vivian’ doet zich voor als een mak schaap dat overal in meegaat, noemt de scammer ‘honey’ en ‘son’ en laat aan de kijkers zien hoe hij zichzelf ondertussen op zijn beurt ongezien toegang verschaft tot de computer van de scammer en daar huishoudt.
Terwijl de scammer met een zwaar Bengaals accent een script voorleest om Vivian te ontdoen van haar pensioentje, zie je hoe zijn map ‘Documenten’ in Windows wordt gedelete en vervolgens overschreven met grote image-bestanden zodat de bestanden nooit meer hersteld kunnen worden.
Ook de mappen ‘Foto’s’, ‘Video’s’, al zijn e-mails en zijn persoonlijke bestanden raakt de scammer kwijt, net zoals de rest van de inhoud van zijn harde schijf, waaronder de persoonlijke gegevens en creditcardnummers van duizenden andere arme sloebers die hij al geruïneerd heeft.
Als hacker ‘Vivian’ klaar is vraagt hij liefjes: “What happened to your computer, dear?”, waarop de internetcrimineel ontdekt dat hij alles kwijt is. Hij begint dan te vloeken en te tieren, of zelfs te huilen en te smeken.
Het is spannend vermaak, en scammer paybacks blijken een hele subcultuur in de hackers-wereld te zijn.
Dit soort gesprekken waarbij allebei de gesprekspartners zich voordoen als iemand anders, zijn precies het tegenovergestelde van een goed verkoopgesprek.
Succesvolle verkoopgesprekken die jij als ondernemer hebt met een klant over een grote opdracht, of deal, draaien juist helemaal om persoonlijk contact maken, elkaar vinden, en om het tevreden schudden van elkaars hand aan het eind – ook al is het aan de telefoon.
Een mooi verkoopgesprek is het hoogtepunt van je week. En niet alleen voor jou, omdat je een dikke omzet binnenhaalt. Maar ook voor de klant.
Als je meer een luisteraar bent dan een prater in gesprekken, of liever geen verkoopgesprekken voert, dan heb ik iets voor je.
Want morgenochtend geef ik een nieuw online seminar met de titel ‘Deals closen met verkoopgesprekken’.
Ik geef dat speciaal voor nerds en natural born listeners. We gaan kijken wat de 8 oorzaken zijn dat verkoopgesprekken mislukken, en hoe je die voorkomt zodat jouw gesprekken meestal een ja opleveren.
Vroeger had ik telefoonangst en toch heb ik in de afgelopen jaren voor meer dan een half miljoen aan omzet binnengehaald via mijn verkoopgesprekken. Bijna iedere klant die ik aan de lijn heb zegt ja tegen een grote investering.
Wil je betere gesprekken, kijk dan morgen van 10 tot 12 uur naar dit online seminar, dat ik voor de allereerste keer geef.
Dit is de link om je aan te melden: http://www.seminars.gratis
Aartjan van Erkel
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Premium persoonlijke begeleiding
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl