Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Auteurs zijn bang voor het schrijven van deze tekst

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Na een eindsprint heb ik afgelopen vrijdagmiddag de eerste versie van het manuscript van mijn nieuwe boek opgestuurd naar de uitgever. Naar eigen zeggen heeft ze zin om het te lezen – ze geeft me na het weekend feedback.

Half januari komt het uit. Achter de schermen ben ik met mijn team druk met het maken van de boekwebsite, en het opzetten van mijn boekmarketing.

Een van de andere dingen die in het boekschrijfproces moeten gebeuren, is het maken van de onder auteurs beruchte ‘aanbiedingsbrochure’. Dat is een mooi krantje dat elke grote uitgever ieder seizoen maakt voor de boekenbranche, om bij de eigenaars van boekwinkels aan te kondigen welke sappige nieuwe pageturners ze kunnen inkopen.

In die aanbiedingsbrochure moet de uitgeverij het boek, dat vaak nog lang niet af is, natuurlijk wel kunnen laten zien. En dus moet de auteur al ver voor de publicatiedatum een beukende flaptekst af hebben, en de designer moet een ontwerp klaar hebben zodat het boek kan worden gepresenteerd in die brochure.

Daarom is de ontwerper vorige week ook bezig geweest met voorstellen voor de cover van mijn boek. Volgende week stuur ik je de beste ontwerpen, en ga ik je vragen om me te laten weten welke je de beste vindt.

Ik leg je dan ook mijn concept flaptekst voor, en ik maak de titel van het boek bekend.

Voor het zo ver is, geef ik dinsdagochtend een online seminar over het schrijven van een een bestseller. Mijn vorige boek werd bestverkochte managementboek van het jaar, dus de lat met mijn nieuwe boek ligt hoog.

Ik ga je in de online training vertellen wat je echt moet weten voordat je een zakelijk non-fictie boek uitbrengt.

Want nadat ik honderden auteurs heb begeleid met het succesvol maken van mijn boek in mijn training BusinessBoek Bestseller, weet ik precies waar de verkeerde afslagen liggen en wat je het beste kunt doen als je het even niet weet.

Zoals een van mijn nummer 1-auteurs Robin Stevens het zei: “Het was gewoon irritant hoeveel Aartjan weet. Daardoor werd mijn droom om een bestseller te schrijven ongemerkt steeds haalbaarder. De hele tijd eyeopeners, momenten dat je ja zit te knikken in je eentje voor je beeldscherm weet je wel.”

Oordeel zelf maar, door dinsdag te kijken naar mijn seminar. Doe het alleen al om jezelf en je boek te beschermen tegen de grootste fouten, waardoor je boek waarschijnlijk een flop wordt. Een flop die jou ook nog eens veel tijd heeft gekost.

De link om een gratis plek te reserveren in mijn online seminar is www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-bestseller-training

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: