Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

James Bond heeft een duckface, en wat heb jij?

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Heb je hem al gezien, de nieuwe film over de geheim agent met de getuite lippen?

De duckface in tuxedo? Ik vond de nieuwe James Blond onderhoudend, maar de hoofdrolspeler een beetje over de datum.

In No Time To Die wordt 007 voor de allerlaatste keer gespeeld door Daniel Craig.

Toen een interviewster hem ooit op tv drie keer vroeg om dat dingetje met zijn lippen te doen waarmee hij altijd op promofoto’s voor de Bond-films staat, verliet hij naar verluidt vloekend het pand.

Dat lag blijkbaar gevoelig.

Toen iemand me laatst wees op de duckface van Daniel, kon ik het niet meer NIET zien. Het is een van de dingen waardoor Craig onvergetelijk is geworden als Bond.

Dat is net als met het schrijven van een boek: je hebt iets nodig waardoor het voor mensen onmogelijk is om het NIET te onthouden.

Bij een boek is dat: een goeie one-liner.

Een zinnetje – meestal de ondertitel van je boek – waardoor ze automatisch op de Bestel-knop klikken.

Dat zinnetje moet meer dan alleen nieuwsgierigmakend zijn. De lat ligt hoger. Lezers moeten namelijk VOORPRET krijgen.

Door die paar woorden wil je dat ze in hun handjes gaan wrijven. Zet daar dus niet iets cryptisch neer. Geen inside joke. Geen slogan die alleen jij snapt.

Maar iets waardoor je lezers geteased worden.

Hoe je lezers voorpret geeft, leg ik volgende week uit aan een groep ondernemers.

Want dinsdag van 10 tot 12 uur geef ik een bestseller-training: een lading tips en anekdotes over het schrijven van een zakelijke bestseller.

Als je erbij bent dan zie je:

– Hoe je voorkomt dat een boek schrijven jaren duurt. (Het kan in een paar weken.)

– Hoe je nooit meer last hebt van een writer’s block

– Door welke denkfout je het risico loopt dat je een boek schrijft dat niemand interesseert

– Hoe jouw boek extreem opvalt tussen de 5.100 zakelijke boeken die elk jaar verschijnen

– Een simpele eigenschap die bijna alle bestsellers hebben

– Wat de 7 bestseller-killers zijn: zo moet het dus niet!

– Waar het echte geld zit als je een zakelijk boek uitbrengt

Je mag gratis bij mijn bestseller-training zijn dinsdag. Mits je voldoet aan 2 voorwaarden: je bent ondernemer en je bent serieus van plan om een bestseller uit te brengen.

Dit is de aanmeldlink: www.schrijvenvoorinternet.nl/wbn-bestseller-training

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording B.V. - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030 - 6048418 - E-mail

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: