Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Lezers van je boek willen een theaterzaal, geen vergaderzaal

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! :-)"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

In de zondagochtend tv-show van Voetbal International op YouTube was gisteren Jordy Zuidam te gast.

Good old Kees Jansma probeerde een uur lang leuke kwootjes uit de technisch directeur van FC Utrecht te trekken.

Nou is Zuidam goed in het ophalen van transfervrije topspelers die een krasje hebben opgelopen.

Zodat we er in de Galgenwaard nog een paar jaar lol van hebben.

Maar waar hij niezo goed in is, dat is geïnterviewd worden.

Hij is een herkenbaar voorbeeld van een introvert die weet dat hij niet ad rem is.

En daarom in live interviews 2 paardenmiddelen gebruikt om niet in verlegenheid te komen.

Een pokerface en voorgeknauwde antwoorden.

Ik heb hem een uur lang alleen maar dingen zien zeggen die ik de afgelopen weken al in andere interviews had gehoord.

In exact dezelfde woorden ook. Gekmakend.

Een skoepje over een nieuwe speler die gaat tekenen zat er al helemaal niet in.

Zuidam stond met zijn volle gewicht op de rem.

Als je bedenktijd nodig hebt voordat je een goed verhaal vertelt, dan zijn live interviews door journalisten waarschijnlijk niet je favoriete podium.

En dan is er een ander podium dat juist een warm badje voor je is.

Waar je volledige controle hebt, niet van achteren getekkeld wordt en zo veel spreektijd krijgt als je wilt.

En dat is een boek schrijven.

Maarrrr. Maak dan niet de fout om in je boek ook je pokerface op te zetten.

Want een boek is als een zaal waarin je mensen uitnodigt om naar een monoloog te komen luisteren.

Geen suffe zaal in een zakenhotel met thermoskannen lauwe koffie en een flipover, grote smurf.

Maar een theaterzaal. Met dimlicht, pluche en een geparfumeerd publiek.

Een publiek dat zin heeft in een leuke voorstelling.

Ook als je een zakelijk boek schrijft.

Ook dan zitten ze liever in een theaterzaal dan in een vergaderzaal.

Je lezers hopen op verhalen. Verrassingen.

ENTERTAINMENT.

Wees als auteur dus geen zunige technocraat. En verschuil je niet achter een pokerface.

Wees een entertainer, circusdirecteur of querulant.

In jouw theater willen ze de volledige jij.

Zet jezelf AAN in je boek.

Haal het doek maar op, doe het licht maar aan. En start de show.

Ga niet de shidt uit je lezers staan teachen. Je boek is geen frikkin Death By Powerpoint.

Als je tips wilt om zaal na zaal na zaal uit te verkopen en van je boek een bestseller te maken, kijk dan donderdag naar mijn bestseller-training.

Die zend ik online uit van 10 tot 12 als een webinar.

Je kunt daar gratis bij zijn onder 2 voorwaarden.

Je bent serieus van plan om een zakelijke bestseller te schrijven.

En je bent bereid om je publiek te entertainen.

Klik alleen in die 2 gevallen op de link om je aan te melden: https://event.webinarjam.com/channel/wbn-bestseller_reg

Goeie week!

Aartjan van Erkel

« Vorige:

Volgende: »

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - Wilhelminalaan 32 D - 3701 BL Zeist - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly

Meld je aan voor mijn beruchte dagelijkse e-mail

Mijn naam is Aartjan van Erkel, en ik kan van jou de bekendste naam in je markt maken.

 

Met politiek incorrecte mails, online trainingen en memberships help ik duizenden ondernemers in Nederland en 12 andere landen. Ben jij de volgende?

 

WAARSCHUWING:

Meld je NIET aan voor mijn beruchte DAGELIJKSE e-mail als je lange tenen hebt, altijd binnen de lijntjes kleurt of een millennial bent.

“Ik bescheur me regelmatig om jouw e-mails” - Sandra Hoekman

“Je weet niet half wat je teweeg hebt gebracht” - Mark van Wijngaarden

“Geweldige mail. Ik kreeg er kippenvel van.” - Karel van zanten

Of beluister de podcast