Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Plekje

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Je staat in de kroeg met je lief.

De barman zet de eerste borrel neer op de bar. Jullie tikken de glazen in de lucht tegen elkaar en glimlachen.

De eerste slok gaat naar binnen en terwijl je slikt, kijkt je lief naar je hals.

Raakt je even aan daar.

Kijkt dan verbaasd.

“Hè? Daar zit een moedervlek!

Die zat er eerst niet.”

De verbaasde blik wordt een bezorgde blik.

“Je was in de vakantie ook goed verbrand die ene keer. Ik zou daar even naar laten kijken. Iemand op mijn werk had dat laatst ook en die moest hem laten weghalen.”

Je glimlach verdwijnt en je heft het glas nog een keer in de lucht.

“Hee, doe eens even gezellig. Ik zit vol met moedervlekken. Vroeger noemden ze me altijd stracciatella. Er kan er echt nog wel eentje bij.”

Je denkt er niet meer over na, totdat je een paar weken later bij de huisarts zit voor iets anders.

Terwijl ze haar stetoscoop in doet en dichterbij rolt op haar bureaustoel, wijst je huisarts opeens naar je hals.

“Ik ga eerst even naar dat plekje kijken. Dat ziet er verdacht uit. Hoe lang heb je die moedervlek al?”

Ze pakt uit haar bureaula een klein lampje waarmee ze op je moedervlek schijnt.

Je vertelt dat je lief heeft gezegd dat hij er eerst nog niet zat.

De huisarts typt een verwijsbrief op haar laptop en zegt terwijl ze de telefoonhoorn oppakt:

“Ik bel meteen even met het diaconessenhuis. Dat vlekje is geen normale moedervlek. Je moet daar vandaag nog mee naar de dermatoloog.

Ik vraag of je er straks even tussendoor kunt op de poli. Ben je met de auto? Rij maar meteen even naar het ziekenhuis.

Als je afspraken hebt vanochtend, dan kun je die misschien beter afzeggen want ik denk dat ze een biopt willen doen.”

Je slikt een paar keer en je hoort niet wat ze verder tegen je zegt.

Deze keer maak je geen grapjes over stracciatella.

Je loopt naar je auto. Je appt een paar mensen dat er iets tussen is gekomen en dat je de afspraak wilt verzetten.

Als je op de Power-knop drukt om de auto te starten, zie je dat je vinger trilt.

Twee keer dezelfde boodschap. Twee keer dezelfde moedervlek. Jij bent niet veranderd.

Alleen de afzender is veranderd.

Als je lief het zegt, dan proost je met je biertje.

Als je arts het zegt, dan laat je alles uit je handen vallen.

Je lieft stelt iets voor.

Je arts SCHRIJFT iets voor.

Neem dit ook mee naar je eigen bedrijf.

Zien klanten jou als de expert die iets voorstelt?

Of ben jij de expert die iets voorschrijft?

Als je merkt dat klanten je adviezen niet opvolgen, verhoog dan je expertstatus.

Want als ze niet doen wat jij adviseert, dan verandert er niks voor ze.

De patiënten genezen pas als je jouw adviezen zien als voorschriften. Doctor’s orders. 

Een van de snelste manieren om te worden gezien als een diepexpert, is een boek schrijven.

Het is net zoiets als een witte jas aantrekken als je een ziekenhuis inloopt. Opeens kijkt iedereen heel anders naar je.

Hoe je die witte jas aantrekt in jouw markt, leg ik volgende week uit in een gratis bestseller-training.

Het wordt een online sessie van 2 uur waarin ik je de geheimen vertel van het bereiken van de nummer 1 positie op de bestsellerlijsten.

Meld je alleen aan als je een zakelijk boek wilt uitbrengen en serieus van plan bent om daar een bestseller van te maken.

Dit is de link: https://event.webinarjam.com/channel/wbn-bestseller_reg

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: