Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Doe nou eens rustig aan, expert

Aartjan van Erkel

in Boekmarketing

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Op YouTube staat een schattig filmpje van een Brit die 1.000 km door Nederland heeft gefietst.

Voor een of andere charity.

Hij vindt Nederland een fietsparadijs.

Want in Engeland heb je cyclists. Dat zijn andere beesten.

Cyclists dragen fluoriserende jekkies en harde helmen.

Fietsers dragen schoolkleren of werkkleren.

Cyclists worden door motorists gezien als mensen met een hobby. Die moeten oprotten als ze gestresst naar het werk rijden en de stad sogges vol staat met foeterende auto’s.

Fietsers worden in het verkeer anders behandeld.

En daar zit hem meteen het verschil.

En het is de reden dat Nederland een wielerwalhalla is.

Het is de reden dat fietsers hier geen helm dragen, dat 27% van al het verkeer in de stad uit fietsers bestaat en dat 49% van de kinderen op de fiets naar school gaat.

De reden daarvoor zijn niet alleen de fietspaden, fietsstoplichten en fietsrotondes.

De simpele reden is vooral deze:

Nederlandse automobilisten zijn zelf ook fietsers.

Ze weten hoe het is om vloekend door een plotselinge regenbui te fietsen en met een natte bril even een rood stoplichtje over te slaan.

Ze anticiperen op je gedrag.

Even opschakelen: een automobilist kun je vergelijken met de auteur van een zakelijk boek.

Want auteurs van een bestseller anticiperen ook op het gedrag van hun lezers.

De meeste gewone auteurs doen dat niet.

Die behandelen hun lezers als hun gelijken.

Die schrijven een boek voor iemand als hunzallef.

En je lezers lijken misschien best wel heul veel op jou, behalve met één ding:

Ze weten bijna niks van jouw expertise.

Behandel je lezers dus niet als experts, krotenkoker. De expert, dat was jij, weet je nog?

Je lezers zijn beginners. Of hooguit gevorderden. Maar ze zijn jou niet.

Ze willen best graag wat leren, maar doe het effe rustig aan.

Prop niet 20 jaar ervaring en vakkennis in dat boek.

Maak niet de fout om je kraan van kennis volledig open te draaien.

Weet je hoe dat voelt als je zoiets leest?

Als een slokje water drinken uit een brandslang.

Schrijf liever een onderhoudend boek met een aantal interessante inzichten.

Entertain en demonstreer. Vertel verhalen en geef voorbeelden.

Je rijdt in een cabrio, dakkie open, zonnetje schijnt. Ga max 30 kilometer per uur.

En stop vaak voor een pauze. Ga vaak picknicken en koffie drinken met je lezers onderweg.

Anticipeer. Harder kunnen ze helemaal niet. Willen ze helemaal niet.

Het is ook veel relaxter om zo’n boek te schrijven. Je hoeft echt niet het ultieme telefoonboek over jouw vakgebied te schrijven.

Dat is zelfs dodelijk als je wilt dat het een populaire bestseller wordt.

Meer tips voor het uitbrengen van een kaskraker geef ik donderdag in mijn bestseller-training.

Je kunt daar gratis bij zijn als je een ondernemer bent en serieuze plannen hebt om een zakelijk boek te schrijven.

Spring in het zadel en rij naar de aanmeldpagina: https://event.webinarjam.com/channel/wbn-bestseller_reg

Spreek je donderdag.

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte DAGELIJKSE tip voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - E-mail

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken: